Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Når en hendelse kommer i media og går videre til sosiale medier blir det ofte enda større enn det er.

https://www.nettavisen.no/nyheter/eivor-evenrud-med-stotte-til-rektor-ikke-rasisme/s/5-95-1186853

Sitat

– Jeg har sikkert hatt episoder selv som ansatt i skole og barnehage hvor jeg burde sagt eller gjort noe på en annen måte. Ingenting er så enkelt som å komme med fasit i etterkant. Jeg synes dette kunne vært håndtert på skolen, ikke på TikTok. Det hele blåses opp og mange leter etter noe som ikke er der.

https://www.nrk.no/norge/video-viser-elev-som-ikke-vil-handhilse-pa-rektor-1.16463260

Sitat

– Denne saken viser hvordan sosiale medier griper inn slike diskusjoner og gjør de veldig polariserte. Dette er verdispørsmål som man bør bruke lang tid på å diskutere, sier Evenrud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (19 minutter siden):

Antirasistisk Senter har blitt en parodi av seg selv. Skjønner ikke at en slik tulle organisasjon får statsstøtte. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (4 minutter siden):

Minner om at dette skjedde ved én skole, at noen muslimske elever ikke ville håndhilse på rektor ved vitnemålsutdelingen.

Når saken spres i sosiale medier blåses det opp.

Mine kontakter i skolen forteller at dette ikke er et enkelttilfelle. I barneskolen er det ikke uvanlig at foreldre går foran og nekter å håndhilse på kvinnelige lærere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det er svært naivt å påstå at dette var et enkelttilfelle, blåst opp av media. Er nok av tilfeller der normer og (ofte) religiøse «krav» går på akkord av hva som er normalt i et moderne samfunn. Er så drittlei religiøse overbevisninger fra spesielt kristne, jøder og muslimer som mener bestemt at de sitter på en jævla fasit over hvordan alle andre rundt dem, inklusive de som IKKE har samme overbevisning, skal te seg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Quakecry said:

Men det har jo foregått innvandring siden 70 tallet minst, og det har enda ikke forandret seg noe særlig, og ikke i landene dem kommer fra. Tror du oppriktig at vi må gi det bare et par år til så forsvinner knivstikkinger, burka, negativt syn på det vi anser som normalt her, også videre ?

Korrekt.

Så lenge muslimer insisterer på at koranen er "guds ord" direkte sitert, så er det lite håp om forbedringer. Skal Norge ha noe håp om at muslimer vil leve i fred med resten av befolkningen så må det drastiske skritt til. Som nevnt i mine tidligere poster, så må alle negative referanser inkludert vold og drap av kristne, jøder, homofile og kafirs fjernes fra koraner brukt i Norge. All økonomisk støtte fjernes inntil islam er blitt normalisert til dette århundre inkludert fjerning av sharia regler som berører det offentlige rom og ikke-muslimer.
 
Utviklingen i mange muslimsk dominerte land går i mere konservativ retning, Se bare på Indonesia hvor få brukte tudung (hijab) for bare 25 år siden, men nå er det så å si nasjonal standard hvor tilogmed ikke-muslimske elever tvinges til å bruke tudung!

 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 timer siden):

Men det har jo foregått innvandring siden 70 tallet minst, og det har enda ikke forandret seg noe særlig, og ikke i landene dem kommer fra. Tror du oppriktig at vi må gi det bare et par år til så forsvinner knivstikkinger, burka, negativt syn på det vi anser som normalt her, også videre ?

Det har forandret seg - til det verre.

Blir vel som Frankrike og Sverige etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (10 timer siden):

Men det har jo foregått innvandring siden 70 tallet minst, og det har enda ikke forandret seg noe særlig, og ikke i landene dem kommer fra. Tror du oppriktig at vi må gi det bare et par år til så forsvinner knivstikkinger, burka, negativt syn på det vi anser som normalt her, også videre ?

Det tok fra ca. 1880-1960 før den norsk ghettoen med ganske religiøse folk rundt NYC forsvant, så det kan ta lang tid til å helt adoptere seg til et nytt land 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (12 timer siden):

Her er det enda flere som fortjener en enveisbilett:

Tenker du på rektoren da eller ? Syk oppførsel på henne, hun får bare godta at ikke alle ville tafse på de feite pølsefingrene hennes som har vært innom 300 ræv å balle kløende hender i løpet av dagen . Kanskje han kort og godt har null respekt for henne og ikke vil ta henne i hånda, det må rektoren bare godta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Tenker du på rektoren da eller ? Syk oppførsel på henne, hun får bare godta at ikke alle ville tafse på de feite pølsefingrene hennes som har vært innom 300 ræv å balle kløende hender i løpet av dagen . Kanskje han kort og godt har null respekt for henne og ikke vil ta henne i hånda, det må rektoren bare godta.

Så du applauderer altså null respekt for myndighetspersoner og ja til sub-kulturer som ikke respekterer norske normer ?

Du er klar over hva det avstedkommer ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (4 minutter siden):

Så du applauderer altså null respekt for myndighetspersoner og ja til sub-kulturer som ikke respekterer norske normer ?

Jeg vet ikke bakgrunnen, men det kan være en konflikt der, eller kanskje han bare har en fobi mot bakterier, respekt for autoriteter betyr ikke at en må ta på dem, det har det aldri gjort. Mange "etniske" nordmenn misliker håndhilsing sterkt, det er ingen som skal tvinges til det, og det er ingen som skal utvises for å tenke selv å ta egne beslutninger. Respekt gis når respekt vises, autoritet alene er ikke nok til å få respekt, og det burde det aldri være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (42 minutter siden):

Jeg vet ikke bakgrunnen, men det kan være en konflikt der, eller kanskje han bare har en fobi mot bakterier, respekt for autoriteter betyr ikke at en må ta på dem, det har det aldri gjort. Mange "etniske" nordmenn misliker håndhilsing sterkt, det er ingen som skal tvinges til det, og det er ingen som skal utvises for å tenke selv å ta egne beslutninger. Respekt gis når respekt vises, autoritet alene er ikke nok til å få respekt, og det burde det aldri være. 

Ja, gitt en viss setting. Gitt en annen setting så håndhilser man når formalitetene krever dette. Hørt om han som ikke fikk en jobb fordi han nekta å håndhilse på sin kvinnelige sjef pga religiøs overbevisning, og deretter gikk til media og brokket seg over det?

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Retroman skrev (49 minutter siden):

Hørt om han som ikke fikk en jobb fordi han nekta å håndhilse på sin kvinnelige sjef pga religiøs overbevisning, og deretter gikk til media og brokket seg over det?

I sin fulle rett til og syte spør du meg, det har absolutt ingen konsekvenser å ikke håndhilse, jeg håndhilser stort sett, men jeg hadde ikke gjort det med alle, og vil jeg ikke håndhilse så får folk respektere det, det gjør jo åpenbart ikke denne rektoren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, skaftetryne32 said:

I sin fulle rett til og syte spør du meg, det har absolutt ingen konsekvenser å ikke håndhilse, jeg håndhilser stort sett, men jeg hadde ikke gjort det med alle, og vil jeg ikke håndhilse så får folk respektere det, det gjør jo åpenbart ikke denne rektoren. 

Antisosiale kan reise vekk. Det har absolutt ingen negativ konsekvens for resten av samfunnet om dere gjør det. Heller positiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Hvor skal jeg dra, jeg er født i Norge, jeg er etnisk norsk om det har noe å si, jeg har den diagnosen jeg har, hva skal jeg gjøre hvor skal jeg dra ? 

Til Spania kanskje?

Der er det norske ghettoer, hvor du kan kjoepe brunost, makrell i tomat og fiskeboller.

Hvor vi kan viderefoere vaares arroganse og  se paa de innfoedte, som  degoser.

Hva er problemet, med aa respektere, at en, paa grunn av kulturforskjeller,  ikke vil haandhilse med deg?

Snakker meg om kontrollfreak!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke bakgrunnen, men det kan være en konflikt der, eller kanskje han bare har en fobi mot bakterier, respekt for autoriteter betyr ikke at en må ta på dem, det har det aldri gjort. Mange "etniske" nordmenn misliker håndhilsing sterkt, det er ingen som skal tvinges til det, og det er ingen som skal utvises for å tenke selv å ta egne beslutninger. Respekt gis når respekt vises, autoritet alene er ikke nok til å få respekt, og det burde det aldri være. 

Det handler neppe om bakterier når man samtidig roper «haram»…..(=forkastelig, umoralsk e.l.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 minutt siden):

Det handler neppe om bakterier når man samtidig roper «haram»…..(=forkastelig, umoralsk e.l.)

Var det gutten som ropte haram ? Uansett hvis det er haram så er vel det greit, det er ingen som trenger å ta noen i hånda, og denne rektoren får bare godta det at noen ikke vil ta hånda hennes, uansett hva grunnen er.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...