Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
46 minutes ago, DukeRichelieu said:

Både VG og NRK sensurerte kjennetegnene politiet gav på gjerningsmennene i forbindelse med gårsdagens episode på Majorstua. Bare sjekk opp mot politiets Twitterkonto.

Lurer på hvorfor?

Politiet: "Disse (gjerningsmennene) skal være 15-16 år gamle, mørke i huden, iført sorte adidas gensere."

Majorstuen opplever nå revers gentrifisering.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gjettofiseringen fosser frem. Det ble ikke noe pride feiring i den muslimske enklaven Fjell i år heller. 

Styreleder i Drammen Moské på Fjell, Sajid Mukhtar vil ikke kommentere at pride flagg ble revet ned. Han bekrefter imidlertidig at hvis det er snakk om homofili så er det riktig at det ikke er tillatt i islamsk tro.

Venstresiden med sin enorme toleranse for "mangfoldet" forsvarer inderlig muslimsk innvandring og LGBT rettighter. De overser glatt at Homofili ikke er tillatt i islam. Mange muslimer i Norge viser åpent sinne og hat ovenfor pride gjennom å skade pride symboler og det helt ekstreme som terror i 2022. I stedet for å ta tak i dette enorme problemet, later venstresiden som om alt er ok eller rett og slett dekker over og fortier den negative utviklingen. Jeg vet hva det vil resultere i.

image.thumb.png.99c4c9b1756deefe6eb258d68e847aa3.png

 

https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg-pa-fjell-revet-ned-av-muslimske-elever-som-ropte-haram/256328

 

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Subara said:

Nordmenn blir stadig mer positive til innvandrere

Så mange som 87 prosent er enige i at innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv. Stadig flere er også positive til flyktninger, viser tall fra SSB.

Spør heller om 87% av MENA innvandrere/flyktninger/asysøkere er positive til nordmenn sin levemåte (klær, mat, alkohol, sosial væremåte, etc)? Det tror jeg neppe og spesielt de unge muslimene viser tydelig forakt gjennom utviklingen vi ser ved trussler og vold i skolen og andre offentlige steder, nekter å håndhilse, rive pride flagg, insistere på at landet skal tilpasse seg religiøse sharia regler m.m. Skal landet bli levelig må denne utviklingen reverseres.

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (16 minutter siden):

Gjettofiseringen fosser frem. Det ble ikke noe pride feiring i den muslimske enklaven Fjell i år heller. 

Styreleder i Drammen Moské på Fjell, Sajid Mukhtar vil ikke kommentere at pride flagg ble revet ned. Han bekrefter imidlertidig at hvis det er snakk om homofili så er det riktig at det ikke er tillatt i islamsk tro.

Venstresiden med sin enorme toleranse for "mangfoldet" forsvarer inderlig muslimsk innvandring og LGBT rettighter. Homofili ikke er tillat i islam. Mange muslimer i Norge viser åpent sinne og hat ovenfor pride gjennom å skade pride symboler og det helt ekstreme som terror i 2022. I stedet for å ta tak i dette enorme problemet, later venstresiden som om alt er ok eller rett og slett dekker over og fortier den negative utviklingen. Jeg vet hva det vil resultere i.

image.thumb.png.99c4c9b1756deefe6eb258d68e847aa3.png

 

https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg-pa-fjell-revet-ned-av-muslimske-elever-som-ropte-haram/256328

Dette er den negative siden av religion og holdninger man fortsatt kan ha når man kommer fra samfunn som ikke er modernisert og har gammeldagse tradisjoner. Det er ikke dermed sagt at alle muslimer mener dette. Jeg tenker bla. på skjeve muslimer. De er nok veldig glade for å bo i en del av verden hvor det finnes Pride.

Bla. Noman Mubashir som stod fram som homofil i 2016 og som er engasjert i Pride, og vet hvordan det er å tilhøre en trippelminoritet.

Sitat

– Jeg har jo opplevd både rasisme, homohat og fordommer knyttet til meg og min identitet, men det kollektive hatet er like sårende. Når du stadig vekk ser og hører om mennesker som blir utsatt for diskriminering og hat bare fordi de har en annen hudfarge eller religion eller legning, så gjør det noe med din egen psyke og mentale helse. Og det gjør noe med selvfølelsen, sier Noman Mubashir.

https://www.mittloerenskog.no/lager-tv-serie-om-hat-i-norge-de-er-toffe-pa-internett-men-vegrer-seg-for-a-mote-meg-ansikt-til-ansikt/s/5-129-64504

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Inspector skrev (17 minutter siden):

Legger merke til hvordan spørsmålene er stilt.

Hva med alle de som ikke deltar i arbeidslivet eller ikke ønsker å bli integrert ?

Undersøkelsen er vinklet for å få de ønskede / politisk korrekte svarene om de velintegrerte.

For øvrig godt å se at ekte rasisme ikke er utbredt i Norge…….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Subara said:

Dette er den negative siden av religion og holdninger man fortsatt kan ha når man kommer fra samfunn som ikke er modernisert og har gammeldagse tradisjoner. Det er ikke dermed sagt at alle muslimer mener dette. Jeg tenker bla. på skjeve muslimer. De er nok veldig glade for å bo i en del av verden hvor det finnes Pride.

Nei alle muslimer mener ikke at skeive muslimer skal henges fra kraner eller kastes ut fra høyeste bygning i land som Iran eller Syria under ISIS. Problemet er at islam slik det prekes i moskeer ikke aksepteter homofili. Dette hatet dør derfor ikke ut med den generasjonen som kommer fra det du betegner som "samfunn som ikke er modernisert og har gammeldagse tradisjoner".  Mange ungdommer som vokser opp i norge ender opp med å hate homofile og pride og vil bli den største trusselen for de muslimer som er homofile. Dette er et problem som ingen tar tak i.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (5 timer siden):

Nei alle muslimer mener ikke at skeive muslimer skal henges fra kraner eller kastes ut fra høyeste bygning i land som Iran eller Syria under ISIS. Problemet er at islam slik det prekes i moskeer ikke aksepteter homofili. Dette hatet dør derfor ikke ut med den generasjonen som kommer fra det du betegner som "samfunn som ikke er modernisert og har gammeldagse tradisjoner".  Mange ungdommer som vokser opp i norge ender opp med å hate homofile og pride og vil bli den største trusselen for de muslimer som er homofile. Dette er et problem som ingen tar tak i.

Finnes det ikke noe lignende blant de som kaller seg kristne i Norge?  Har det ikke endret seg blant kristne over tid?  Hvorfor kan det ikke endre seg  på lik måte blant muslimer?  De muslime jeg kjenner personlig gjør som de fleste kristne jeg kjenner personlig.  Hver generasjon blir mer og mer lik flertallet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (51 minutter siden):

Finnes det ikke noe lignende blant de som kaller seg kristne i Norge?  Har det ikke endret seg blant kristne over tid?  Hvorfor kan det ikke endre seg  på lik måte blant muslimer?  De muslime jeg kjenner personlig gjør som de fleste kristne jeg kjenner personlig.  Hver generasjon blir mer og mer lik flertallet.

Som en fra det såkalte "bibelbeltet", så vil jeg ikke si at dette helt stemmer. Finnes det intoleranse blant radikale kristne? Selvfølgelig, men mitt inntrykk er denne intoleransen er mer skjult. Radikale muslimer vil gjerne brenne pride-flagg offentlig eller åpenlyst fordømme homofili som haram. En radikal kristen vil stort sett ikke være så frempå i sin fordømmelse. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (13 minutter siden):

Som en fra det såkalte "bibelbeltet", så vil jeg ikke si at dette helt stemmer. Finnes det intoleranse blant radikale kristne? Selvfølgelig, men mitt inntrykk er denne intoleransen er mer skjult. Radikale muslimer vil gjerne brenne pride-flagg offentlig eller åpenlyst fordømme homofili som haram. En radikal kristen vil stort sett ikke være så frempå i sin fordømmelse. 

Hva som er «radikalt» endrer seg når samfunnet generellt beveger seg.  Radikalt i 1920 er ikke det samme som idag.  Hvor lenge tok det før vesten akseptert LGBTQ rettigheter?  Det er lett å glemme at våre forfedrene hadde lignende synspunkter som noe muslimer idag 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Hva som er «radikalt» endrer seg når samfunnet generellt beveger seg.  Radikalt i 1920 er ikke det samme som idag.  Hvor lenge tok det før vesten akseptert LGBTQ rettigheter?  Det er lett å glemme at våre forfedrene hadde lignende synspunkter som noe muslimer idag 

For all del, også ordet "radikal" har forandret mening. På 1800-tallet betydde radikal sosialist. Før i Norge var homofili forbudt. Men det at våre forfedre ikke aksepterte homofiles rettigheter betyr ikke at vi må akseptere at radikale religiøse diskriminerer homofile og i de verste tilfeller utøver vold mot disse. Man kan ikke gjøre så mye med deres tankemønster dessverre, men man kan stå opp mot det slik både pride-bevegelsen og andre gjør. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (21 minutter siden):

For all del, også ordet "radikal" har forandret mening. På 1800-tallet betydde radikal sosialist. Før i Norge var homofili forbudt. Men det at våre forfedre ikke aksepterte homofiles rettigheter betyr ikke at vi må akseptere at radikale religiøse diskriminerer homofile og i de verste tilfeller utøver vold mot disse. Man kan ikke gjøre så mye med deres tankemønster dessverre, men man kan stå opp mot det slik både pride-bevegelsen og andre gjør. 

Ingen sa at en burde akseptere «radikale» meninger og handlinger.  Problemet er når en mener at meninger er helt statiske og endrer seg aldri og bruker dette som et argument til å avvise en hel folkegruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Ingen sa at en burde akseptere «radikale» meninger og handlinger.  Problemet er når en mener at meninger er helt statiske og endrer seg aldri og bruker dette som et argument til å avvise en hel folkegruppe.

Selvfølgelig eller en religiøs gruppering, men samtidig er det helt ok å stille spørsmål til og fordømme radikale meninger slike religiøse grupper har. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, jjkoggan said:

Kanskje like lenge som dette

maltlf4olewbwdr4w-nkvg.png

Men det har jo foregått innvandring siden 70 tallet minst, og det har enda ikke forandret seg noe særlig, og ikke i landene dem kommer fra. Tror du oppriktig at vi må gi det bare et par år til så forsvinner knivstikkinger, burka, negativt syn på det vi anser som normalt her, også videre ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...