Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Snikpellik said:

At religionsfrihet, en grunnleggende menneskerettighet du ønsker å avskaffe i Norge "betyr slutten på den frie gode staten" høres ut som noe man kan lese om fra konspirasjonsteoretikere som tror på Eurabia-teorien og lignende.

Det er ikke et rent lite paradoks at du ønsker Norge skal kopiere land som ikke har religionsfrihet samtidig som du er redd for at vi skal bli som dem.

Så nå snakker du plutselig om konspirasjonsteorier? Blir jo en selvmotsigelse dette. For om islam feks skal dominere og fortsette og fortsette, med tusenvis av migranter hver eneste dag til Europa, samtidig som fødselstall er lave, og du ikke tror på at det er problemer. Vel, da gir du den teorien en god del kredibilitet. Merkelig at du forsvarer folk som ikke hadde hatt noen problemer med å knivstikke deg eller moren din. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Så nå snakker du plutselig om konspirasjonsteorier? Blir jo en selvmotsigelse dette. For om islam feks skal dominere og fortsette og fortsette, med tusenvis av migranter hver eneste dag til Europa, samtidig som fødselstall er lave, og du ikke tror på at det er problemer. Vel, da gir du den teorien en god del kredibilitet. Merkelig at du forsvarer folk som ikke hadde hatt noen problemer med å knivstikke deg eller moren din. 

Jeg sa at ditt utsagn om at religionsfrihet betyr slutten på en fri stat er noe man vanligvis finner igjen blant de som tror på Eurabia-konspirasjonsteorier og lignende. Og som tankegods i autoritære land.

Å forby religioner eller innskrenke grunnleggende menneskerettigheter slik som i autoritære land f.eks. i Midtøsten er ikke veien å gå. Norge er et fritt land der man kan tro på det man vil og utøve den religionen man selv måtte ønske.

Sitat

og du ikke tror på at det er problemer

Det er massevis av problemer og utfordringer med integrering. Ingen har vel sagt noe annet.

Quakecry skrev (1 minutt siden):

Merkelig at du forsvarer folk som ikke hadde hatt noen problemer med å knivstikke deg eller moren din. 

Du er virkelig helt ute og kjører. Jeg forsvarer retten til religionsfrihet og den norske grunnloven.

Om du mener muslimer ikke har noen problemer med å knivstikke meg eller moren min så håper jeg du oppsøker hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Quakecry said:

Hvor naiv er du egentlig? Ærlig talt. Det er utallige eksempler på hvor den religiøse overbevisen, kulturen, identiteten og hvordan dem som personer fra deg området har det, at det aldri kan bli en integrering. Det fungerer kun på andre europeere som kommer. 

Hvorfor er det så viktig å integrere og fornorske? Så lenge man følger norsk lov, så burde man kunne holde på sin egen kultur. Vår kultur er ikke noe bedre enn dems, bare anderledes.

Jeg har selv bodd 10 år i Asia. Jeg beholdt stort sett min egen kultur mens jeg bodde der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Skurupu said:

Hvorfor er det så viktig å integrere og fornorske? Så lenge man følger norsk lov, så burde man kunne holde på sin egen kultur. Vår kultur er ikke noe bedre enn dems, bare anderledes.

Dette blir for dumt, faktisk. Hvorfor ser du resultatet av i alle europeiske land med den samme innvandringen. Vår kultur (men alt med oss) er ganske så overlegent alt deres. Ellers hadde ingen prøvd å komme hit. Hva tror du skjer om det fortsetter og fortsetter. Da forsvinner de elementene med det som gjør denne delen av verdenen såpass bra. Du svarer jo forøvrig litt på ditt eget spørsmål. Man ønsker å være rundt folk som er slik en selv er, samt å beholde det som gjør dem til det dem er. Om du oppriktig tror den eneste forskjellen på de som lever er den geografiske lokalisjonen så har du naivitetens nådegave. 

Endret av Quakecry
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sitat

Antirasistisk Senters daglig leder forklarte kort hvorfor vi mener hendelsen på avslutning på en Oslo skole forrige uke var rasistisk.

Fordi uttalelsen «Vi er i Norge», «dere foreldre, vi er i Norge» sakt tydelig nedlatende impliserer at de en henvender seg til på er mindre del av Norge, mens den som sier det er en autoritet på «norskhet»Dette er en fremmedgjøring som skaper utgrupper. En hersketeknikk man kan se i forbindelse med spørsmål om likestilling, f.eks. «Vi er i Forsvaret.» rettet mot kvinner for å begrensninger i deres rettigheter. Denne hersketeknikken når den rettes så tydelig mot mennesker med innvandrergrupper forstår vi som rasistisk.
Hele innslaget kan du se her https://tv.nrk.no/se?v=NNFA56062723&t=894s
Ellers har rektoren beklaget hendelsen. Hun var ikke forberedt på den.
Hva jeg har plukket opp fra media: en leder for islamsk organisasjon uttalte at det er i mot islam å sette andre i forlegenhet, noe rektor ble utsatt for da ungdommen ikke ville hilse på henne. Det kunne vært bedre løst ved at ungdommene avtalte hilsemåten på forhånd, hvis det hadde med religion å gjøre. Eller om det bare var for å tøffe seg for å få oppmerksomhet.
 
Under pandemien ble vi kreative på hilsemåter, så her er mulighetene mange. Kongehuset har respekt for ulike måter å hilse på.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (7 minutter siden):

Fordi USA hadde overlegne vilkår for dem i posisjonen dem var i. Klarer du ikke lese eller? 

Argumentet ditt var at folk ønsker å flytte til Norge pga sin overlegen kultur.  Med denne logikk ville USA ha den mest overlegen kultur fordi det er verdens største innvandrerland.  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Argumentet ditt var at folk ønsker å flytte til Norge pga sin overlegen kultur.  Med denne logikk ville USA ha den mest overlegen kultur fordi det er verdens største innvandrerland.  

Tja, tror man skal lete lenge for å finne en kultur som er like dominant som den amerikanske. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, jjkoggan said:

De dro til usa fordi Norge har en overlegen kultur, eller fordi USA hadde en overlegen kultur?

Migrasjon har ingenting med kultur, heller overlegne økonomiske levekår, akkurat som dagen økonomiske "flyktninger" som søker opp Norge. Et perfekt land for de som ikke vil eller kan arbeide, for de som vil drive på med kriminalitet, for de som jobbe svart og hvitvaske penger, m.m.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

Argumentet ditt var at folk ønsker å flytte til Norge pga sin overlegen kultur.  Med denne logikk ville USA ha den mest overlegen kultur fordi det er verdens største innvandrerland.  

Det er jo kanskje verdt å nevne at nordmenn som flyttet dit var i et sterkt mindretall, mange kriminelle, mange var ekstremt fattig og ønsket ikke å prøve å forbedre livet sitt her. I tillegg flyttet dem til folk som var som dem. De aller fleste ble igjen i norge for å fortsette å skape et liv her, og å gjøre landet bedre. Jeg snakker ikke om norge sin overlegne kultur spesifikt, men den vestlige, eller nord-europeiske om du vil. Hvis det ikke var slik at det var så mye bedre her, så ville heller ingen prøvd å komme hit i like stor grad. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (18 minutter siden):

Det er jo kanskje verdt å nevne at nordmenn som flyttet dit var i et sterkt mindretall, mange kriminelle, mange var ekstremt fattig og ønsket ikke å prøve å forbedre livet sitt her. I tillegg flyttet dem til folk som var som dem. De aller fleste ble igjen i norge for å fortsette å skape et liv her, og å gjøre landet bedre. Jeg snakker ikke om norge sin overlegne kultur spesifikt, men den vestlige, eller nord-europeiske om du vil. Hvis det ikke var slik at det var så mye bedre her, så ville heller ingen prøvd å komme hit i like stor grad. 

Hvis det er europeisk  kultur som er hovedårsaken ville det bli ingen som helst problem med integrering,  alle innvandrere ville helst adoptere europeisk kultur ovenfor deres egne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...