Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Retroman skrev (27 minutter siden):

Anbefaler å lese innlegget til Mahmoud Farahmand som har både innsikt og en fot godt plassert i hver leir. Han belyser godt hvorfor dette er mer enn bare et håndhilsingsproblem og at det er feil at rektoren ses på som synderen her, noe som dessverre er svært enkelt for flere å tenke.

https://www.nrk.no/ytring/norsk-ukultur-1.16465343

Godt innlegg. Men det er nå dukket opp en ny video som også viser hva som skjedde i forkant. Guttene forsøkte respektfullt å hilse på rektoren først med hjertehilsen, som rektoren avviste, før hun griper tak i hånda. Det forandrer mye.

Ny video viser hva som skjer rett før gutten ikke vil håndhilse
https://www.utrop.no/nyheter/nytt/342919/

Sitat

Disse to klassekameratene forsøker å hilse på rektoren ved å legge hånda mot brystet, også omtalt som en hjertehilsen. Mange muslimer velger å hilse og vise respekt på denne måten, men hilsenen blir ikke akseptert av rektor. På to forskjellige måter, tvinger hun guttene til å ta henne i hånden.

Den første gutten, som er avbildet i saken, legger først hånden mot hjertet, og bøyer hodet i det som ser ut som en respektfull hilsen til rektoren. Rektoren holder hånden utstrakt mot gutten, og de utveksler noen ord. Da han ikke gir henne hånda si, griper hun hånda hans med makt. Han gir etter og gjennomfører en påtvunget håndhilsen mens han bøyer hodet for henne på nytt og nikker.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (1 time siden):

Bakgrunnen er innlysende når kameratgjengen samtidig skriker «haram».

Som jeg har sagt før, jeg driter i bakgrunnen, 2 feil blir ikke en rett, du snakker om disse svinske tilstandene, men du ser ut til og elske dem, ingen håndhilse tvang i mitt land, hva med ditt ?

Frihet, men bare min egen fortrukne form for frihet som alle andre må leve under, er det sånn du vil det skal være ? Høres ut som et diktatur.  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ukraina trenger menneskene sine tilbake. De bør sendes hjem når hjemlandet er trygt, selv om enkelte/de fleste kan mene at det er mer behagelig å bli i Norge.

Det gjelder svært mange flyktninger, spesielt de som kan dra til hjemlandet på ferie.

At så mange flyktninger automatisk skal bli statsborgere er galskap. Velferdsstaten er ikke dimensjonert for at alle som "flykter fra fattigdom og nød" kan komme hit. Realistisk sett må vi da gradvis avvikle velferdsstaten. Det blir rasismeanklager om velferden bare gjelder etniske nordmenn, så definisjonen på "nordmann" er under stadig liberalisering.  IS-brudene omtales i avisene som norske fordi de har vært her noen år og fått statsborgerskap.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Statsborgerskap kan man såvidt jeg forstår aldri fratas.

Derfor må norske myndigheter tenke seg nøye om, ikke dele det ut som godteri til alle som vil ha.

Vi kan fortsatt ta imot flyktninger med beskyttelsesbehov.

 De kan ha oppholdstillatelse. De kan sendes ut hvis de er kriminelle eller hjemlandet blir trygt.

Det er ikke den norske regjeringens ansvar å hente pakistanske bruder hjem fra IS-landsbyene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Inspector skrev (8 minutter siden):

Nei.

Tipper at gjengmedlemmer med fremmedkulturell bakgrunn ville tenkt seg om noen flere ganger hvis det var en reell risiko for å bli sendt hjem til besteforeldre i et jalla-land.

Forslaget ditt om å kaste nordmenn ut av sitt eget land dersom 2 og 3 generasjoner tilbake har en utenlandsk opprinnelse er helt sprøtt og urealistisk på alle måter, så jeg vet ikke om det er verdt å bruke så mye energi på. Jeg kan uansett ikke tro at du mener det er et godt forslag. Det er vel noen koselige regimer opp gjennom som har drevet etnisk rensing på denne måten.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Anbefaler å lese innlegget til Mahmoud Farahmand som har både innsikt og en fot godt plassert i hver leir. Han belyser godt hvorfor dette er mer enn bare et håndhilsingsproblem og at det er feil at rektoren ses på som synderen her, noe som dessverre er svært enkelt for flere å tenke.

https://www.nrk.no/ytring/norsk-ukultur-1.16465343

Meget bra innlegg, men som hvis det var skrevet av en etnisk nordmann, straks ville blitt beskyldt for rasisme.

Den nye ministeren som er den nevnte rektorens øverste sjef, er langt mer unnvikende og ansvarsfraskrivende: https://www.nrk.no/norge/kultur--og-likestillingsministeren-kommenterer-handhilsing-1.16464579

Da blir oppfølgingsspørsmålet hvilken agenda ministeren har…..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Forslaget ditt om å kaste nordmenn ut av sitt eget land dersom 2 og 3 generasjoner tilbake har en utenlandsk opprinnelse er helt sprøtt og urealistisk på alle måter, så jeg vet ikke om det er verdt å bruke så mye energi på. Jeg kan uansett ikke tro at du mener det er et godt forslag. Det er vel noen koselige regimer opp gjennom som har drevet etnisk rensing på denne måten.

Ingen her som snakker om etnisk rensing, kun en virkningsfull reaksjon på kriminell adferd…..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (4 minutter siden):

Ingen her som snakker om etnisk rensing, kun en virkningsfull reaksjon på kriminell adferd…..

Edit: misforsto deg. 

Men hvor skulle vi liksom sendt norske statsborgere til? Det funker jo ikke sånn. 

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 minutt siden):

Ingen her som snakker om etnisk rensing, kun en virkningsfull reaksjon på kriminell adferd…..

Det du foreslår er i all praksis etnisk rensing, det vil si å kaste nordmenn som har gjort noe kriminelt ut av sitt eget land på bakgrunn av at generasjoner tilbake har opprinnelse i et annet land enn Norge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Det du foreslår er i all praksis etnisk rensing, det vil si å kaste nordmenn som har gjort noe kriminelt ut av sitt eget land på bakgrunn av at generasjoner tilbake har opprinnelse i et annet land enn Norge.

 

Tøv.

Bakgrunn og årsak er ikke etnisitet, men kriminelle handlinger. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 minutter siden):

Tøv.

Bakgrunn og årsak er ikke etnisitet, men kriminelle handlinger. 

Du ønsker å kaste nordmenn som gjør noe kriminelt ut av sitt eget land dersom 2 og 3 generasjoner tilbake har en utenlandsk opprinnelse. Så jo, slik du skisserer det er bakgrunn og årsak nettopp etnisitet.

Ola og Geir raner en bank. Du vil la Ola som har foreldre og besteforeldre med norsk opprinnelse bli, mens du vil kaste ut Geir fordi han har besteforeldre som flyttet fra et annet land til Norge. Du vil med andre ord frata Geir sitt norske statsborgerskap fordi han har utenlandsk opprinnelse, men la Ola bli i Norge fordi hans besteforeldre er "etniske nordmenn".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Ingen snakker om å frata nordmenn sitt norske  statsborgerskap.

Jo, noen snakker om det.

2 hours ago, Inspector said:

De som ikke lar seg integrere eller ikke følger norsk lov, må fradømmes statsborgerskapet/oppholdstillatelsen på en enkel måte. Dette burde også gjelde 2-3 generasjon.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mannen med ljåen said:

Okei, men jeg mener ikke det.

Jeg mener heller ikke det, uten at det dermed gjør at jeg ut ifra ingenting konkluderer med at ingen mener det, parallelt med at noen nettop mente det, og at den meningen ble uthevet.
Jeg synes det er et pussig overlapp mellom slik dum lat-het og fremmedfiendlighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Det var snakk om folk som ikke burde hatt statsborgerskap i utgangspunktet. Det bør være høy terskel for ta det tilbake.

Er kongefamilien kriminelle og dårlig integrerte i det norske samfunnet? Eller var dette tidenes dårligste stråmann?

Kongefamilien kan ikke bryte norske lover?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Det var snakk om folk som ikke burde hatt statsborgerskap i utgangspunktet. Det bør være høy terskel for ta det tilbake.

Det var det heller ikke, det var snakk om folk som allerede hadde statsborgerskap, men at disse skal kunne forbigås og oppheves hvis far-faren din er av gitt etnisitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...