Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Var det gutten som ropte haram ? Uansett hvis det er haram så er vel det greit, det er ingen som trenger å ta noen i hånda, og denne rektoren får bare godta det at noen ikke vil ta hånda hennes, uansett hva grunnen er.  

Og der fikk jeg svar på spørsmålene mine om du aksepterer sub-kulturer som ikke respekterer norske normer og sunn folkeskikk. Hvorfor ønsker du deg svinske tilstander i Norge ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden):

Norske ghettoer i Spania?

Snakker du om pensjonister som har lagt seg opp mye penger til pensjon i Norge, og lever gode liv?

Det er ikke ghetto.

De er faktisk ganske like det noen liker å kalle ghettoer her i Norge, jeg er enig det er ikke ghettoer, men mange mener de er det på bakgrunn av hva de mener en ghetto i Norge er. Henger bare med sine egne, Ingen integrering i samfunnet, tung rusbruk, lærer ikke spansk, innvandrerbutikker osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Inspector skrev (Akkurat nå):

Og der fikk jeg svar på spørsmålene mine om du aksepterer sub-kulturer som ikke respekterer norske normer og sunn folkeskikk. Hvorfor ønsker du deg svinske tilstander i Norge ?

Tullprat, jeg har ikke gitt det svaret, folk må få lov til og ha friheten til og velge selv, vil du nekte dem den friheten ? Frihet er det viktigste ved norsk kultur, jeg vil ikke hoppe bukk over frihet for noe kunstig neppe ektefølt høflighet. 

Og la det bare være sagt jeg vet ikke om du vet bakgrunnen for denne hilsenekten, men jeg vet den ikke, gutten kan ha personlige grunner, og det må han få lov til i et fritt land. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Inspector skrev (14 minutter siden):

Og der fikk jeg svar på spørsmålene mine om du aksepterer sub-kulturer som ikke respekterer norske normer og sunn folkeskikk. Hvorfor ønsker du deg svinske tilstander i Norge ?

Alle skal selvsagt få velge om de ønsker å håndhilse eller ikke. Ingen skal tvinge noen til det i et fritt land som Norge.

Velger man å ikke håndhilse får man samtidig ta konsekvensen det medfører i et samfunn der det er normen.

I dette tilfellet synes jeg dog det virka mest som kødding fra eleven og forsøk på provokasjon/skape en scene enn noe som ble gjort av sterk religiøs overbevisning. Samtidig er dette barn, og derfor tror jeg man gjør lurt i å være forsiktig med hvor mye man legger i denne lille hendelsen.

Litt håpløs reaksjon av rektoren, men forståelig at det kan koke over.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (20 minutter siden):

Norske ghettoer i Spania?

Snakker du om pensjonister som har lagt seg opp mye penger til pensjon i Norge, og lever gode liv?

Det er ikke ghetto.

Den diskusjonen, hadde vi tidligere her. der noen mente at en ghetto, forbindes med slum.

Mens andre, mente at det er nok, at en bestemt folkegruppe, bosatte seg sammen.

Det finnes eksempler, paa rike ghettoer her i Norge ogsaa.

I Stavanger, fikk oljeamerikanerene, feite tomter, ved siden av golfbanen, hvor det var mye rar mat, paa naerbutikken deres.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 minutter siden):

 

Litt håpløs reaksjon av rektoren, men forståelig at det kan koke over.

Jeg tror nok ikke bare det var at eleven som nektet å håndhilse som gjorde at rektoren sa det hun sa, men den manglende respekten mange ungdommer med innvandrerbakgrunn har til den norske skolen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (12 minutter siden):

Jeg tror nok ikke bare det var at eleven som nektet å håndhilse som gjorde at rektoren sa det hun sa, men den manglende respekten mange ungdommer med innvandrerbakgrunn har til den norske skolen. 

Trenger ikke være ungdom med innvandrerbakgrunn for å ha liten respekt for norsk skole, det er bare rasjonell tankegang spør du meg, lite å respektere der. Bare se på hvordan denne rektoren oppfører seg, noen vil ikke håndhilse på henne, og hun river, sliter å tafser på gutten som en mental pasient før hun starter tiraden sin.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (24 minutter siden):

Trenger ikke være ungdom med innvandrerbakgrunn for å ha liten respekt for norsk skole, det er bare rasjonell tankegang spør du meg, lite å respektere der. 

Selvfølgelig er det mye man kan kritisere den norske skolen for, samtidig kan man ikke akseptere dårlig oppførsel, og si "dette er deres kultur". Det er ikke et sunnhetstegn at man har folk i samfunnet som forakter og hater/misliker samfunnet de skal være en del av. Undersøkelser viser blant polakker ( usikkert om det finne forsking på andre innvandrergrupper) at tiltroen til den norske skolen er lav (lavere enn nordmenns tiltro). Selvfølgelig er skepsis til styresmakter ikke i seg selv en dårlig ting, men hvis en stor gruppe mennesker ikke har tiltro til samfunnets institusjoner, slik som; skole, politi og rettsvesen, da får man problemer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (46 minutter siden):

Selvfølgelig er det mye man kan kritisere den norske skolen for, samtidig kan man ikke akseptere dårlig oppførsel, og si "dette er deres kultur".

Jeg mener nå det var rektoren som oppførte seg dårlig, er det et problem med vår kultur at vi ikke aksepterer andres kultur, har vi dårlig oppførsel mot fremmed kultur ? Dette burde vært en ikke-sak sånn jeg ser det, var rektoren som valgt å lage baluba av en eller annen grunn.

Om denne gutten hater eller forakter samfunnet vet jeg ingenting om, kanskje han har sine grunner til å hate og forakte denne rektoren, jeg kan se grunner til det bare på denne ene videoen.    

Endret av skaftetryne32
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, jjkoggan said:

Det tok fra ca. 1880-1960 før den norsk ghettoen med ganske religiøse folk rundt NYC forsvant, så det kan ta lang tid til å helt adoptere seg til et nytt land 

Men så er befolkningen helt lik. I ditt eksempel ville det vært som om pakistanske inmvandret til Afghanistan. Selv om det er noen kulturelle forskjeller er det mer eller mindre samme folk, uansett. Bare at avstandene er mye større, naturligvis. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Dette burde vært en ikke-sak sånn jeg ser det, var rektoren som valgt å lage baluba av en eller annen grunn.

Om denne gutten hater eller forakter samfunnet vet jeg ingenting om, kanskje han har sine grunner til å hate og forakte denne rektoren, jeg kan se grunner til det bare på denne ene videoen.    

Jeg er enig at saken alene er en ikke sak, men det større bildet er interessant. Nei, bakgrunnen for episoden vet man ikke utfra en kort Tik-Tok video, men jeg tviler på at rektor hadde reagert om dette var et engangstilfelle. At noen tullinger sitter å roper Haram gjør ikke saken bedre (tviler på at ropingen var til støtte for Harams løsrivelse fra Ålesund). Man kan/skal selvfølgelig respektere andres kulturer, men u-kulturer er en annen sak (med u-kulturer mener jeg negative elementer). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

I dette tilfellet synes jeg dog det virka mest som kødding fra eleven og forsøk på provokasjon/skape en scene enn noe som ble gjort av sterk religiøs overbevisning. 

Der tar du grundig feil. Den muslimske og mannlige eleven nektet ikke å håndhilse på kvinnen for å "kødde". Dette er blodig alvor og helt i tråd med islam sine regler. 
 
I Nettavisen var det nylig et innlegg av "moderne" muslimske kvinner (født og høyt udannet i Norge) som diskuterte denne saken. Sitat "Mange av oss muslimer har ingen planer om å adoptere den liberale formen for norskhet." og "Islams retningslinjer for omgang med motsatt kjønn er beskyttende og betryggende for oss som kvinner. Kall de hva du vil. Vi vil ikke bytte de ut for alt i verden."

Klarere blir det ikke. Islam sine regler står over norske sosiale normer. Dette er direkte resultat av at norske myndighter har tillatt koranskoler og religiøs indoktrinering av barn i Norge. Resultatet ser vi også når det gjelder det ekstreme sinne over brenning av koran, tegninger av Mohammed, Pride etc. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/handhilse-saken-skolen-som-slagmark/o/5-95-1193352

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Ekspertkommentator said:

Der tar du grundig feil. Den muslimske og mannlige eleven nektet ikke å håndhilse på kvinnen for å "kødde". Dette er blodig alvor og helt i tråd med islam sine regler. 
 
I Nettavisen var det nylig et innlegg av "moderne" muslimske kvinner (født og høyt udannet i Norge) som diskuterte denne saken. Sitat "Mange av oss muslimer har ingen planer om å adoptere den liberale formen for norskhet." og "Islams retningslinjer for omgang med motsatt kjønn er beskyttende og betryggende for oss som kvinner. Kall de hva du vil. Vi vil ikke bytte de ut for alt i verden."

Klarere blir det ikke. Islam sine regler står over norske sosiale normer. Dette er direkte resultat av at norske myndighter har tillatt koranskoler og religiøs indoktrinering av barn i Norge. Resultatet ser vi også når det gjelder det ekstreme sinne over brenning av koran, tegninger av Mohammed, Pride etc. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/handhilse-saken-skolen-som-slagmark/o/5-95-1193352

Helt rett. Og det er blant annet hvorfor "integrering" ikke fungerer uten at Islam blir fjernet som religion som kan praksiseres, eller kun i en helt moderat form. 

Endret av Quakecry
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 minutter siden):

Der tar du grundig feil. Den muslimske og mannlige eleven nektet ikke å håndhilse på kvinnen for å "kødde". Dette er blodig alvor og helt i tråd med islam sine regler. 

Det vet du ikke, dette er bare skråsikkerhet og ønsketenking fra deg.

For alt vi vet er ikke eleven en gang troende. Det kan godt være at dette skjedde på grunn av en religiøs overbevisning, men det kan like godt hende det var for å tøffe seg og lage rabalder foran gutta.

Den "mannlige" eleven er forøvrig et barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Snikpellik said:

Det vet du ikke, dette er bare skråsikkerhet og ønsketenking fra deg.

For alt vi vet er ikke eleven en gang troende. Det kan godt være at dette skjedde på grunn av en religiøs overbevisning, men det kan like godt hende det var for å tøffe seg og lage rabalder foran gutta.

Den "mannlige" eleven er forøvrig et barn.

Hvor naiv er du egentlig? Ærlig talt. Det er utallige eksempler på hvor den religiøse overbevisen, kulturen, identiteten og hvordan dem som personer fra deg området har det, at det aldri kan bli en integrering. Det fungerer kun på andre europeere som kommer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (6 minutter siden):

Helt rett. Og det er blant annet hvorfor "integrering" ikke fungerer uten at Islam blir fjernet som religion som kan praksiseres, eller kun i en helt moderat form. 

Det høres ut som du ønsker at frie Norge skal bli en autoritær stat der vi forbyr folk å ha friheten og retten til å tro på hva de vil. Jeg synes det høres ut som en enormt dårlig ide. Personlig er jeg ikke spesielt fan av å endre grunnloven og bryte menneskerettighetene for å ligne mer på Afghanistan under Taliban.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Det høres ut som du ønsker at frie Norge skal bli en autoritær stat der vi forbyr folk å ha friheten og retten til å tro på hva de vil. Jeg synes det høres ut som en enormt dårlig ide. Personlig er jeg ikke spesielt fan av å endre grunnloven og bryte menneskerettighetene for å ligne mer på Afghanistan under Taliban.

Når å tro på hva dem vil og leve slik dem ønsker betyr slutten på den frie gode staten du refererer til? Men du synes kanskje Pakistan, Afghanistan, eller MENA land generelt er eksempler på gode velfungerende land som Norge burde lære av og bli som. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Snikpellik said:

Det vet du ikke, dette er bare skråsikkerhet og ønsketenking fra deg.

For alt vi vet er ikke eleven en gang troende. Det kan godt være at dette skjedde på grunn av en religiøs overbevisning, men det kan like godt hende det var for å tøffe seg og lage rabalder foran gutta.

Den "mannlige" eleven er forøvrig et barn.

Muslimske barn lærer grunnreglene i islam fra de er små. Det hele som en del av oss vs de holdningene i islam.

På tide å innføre regler som i Sveits, slik at vanlig folkeskikk blir respektert.

"Parents of pupils who refuse to shake a teacher's hand at schools in the northern Swiss canton of Basel-Country could now face fines of up to 5,000 Swiss francs ($5,000, 4,500 euros), regional education authorities ruled."

https://www.newarab.com/features/no-exemption-muslim-pupils-teacher-handshake-rule

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Når å tro på hva dem vil og leve slik dem ønsker betyr slutten på den frie gode staten du refererer til? Men du synes kanskje Pakistan, Afghanistan, eller MENA land generelt er eksempler på gode velfungerende land som Norge burde lære av og bli som. 

At religionsfrihet, en grunnleggende menneskerettighet du ønsker å avskaffe i Norge "betyr slutten på den frie gode staten" høres ut som noe man kan lese om fra konspirasjonsteoretikere som tror på Eurabia-teorien og lignende.

Det er ikke et rent lite paradoks at du ønsker Norge skal kopiere land som ikke har religionsfrihet samtidig som du er redd for at vi skal bli som dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...