Gå til innhold

18 år og i gjeld


Gjest 77ef6...a89

Anbefalte innlegg

Gjest 77ef6...a89

Jeg er i gjeld og er deprimert!!! Jeg har 25000kr i gjeld fra komplett.no fordi jeg har veldig lav impuls kontroll og jeg har ikke jobb for å betale og jeg har 15000kr i kredittkort, 

 

jeg klarer ikke det å jeg sliter så mye psykisk og det blir bare verre og verre. 

 

trenger hjelp NÅ!

Anonymous poster hash: 77ef6...a89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobb, det er første bud, selv med lav inntekt vil det være bedre en ingen inntekt.

Bor du hjemme eller alene?

Du har rett på sosialstønad mot at du møter opp til aktiviteter i hverdagen om du bor alene.

Går du skole? Da har jeg ville tatt meg noen friår og jobbet bort gjelden. Tar ikke så lang tid med 35.000

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan skaffe deg frivillig kredittsperre.

https://www.finansnorge.no/tema/personlig-okonomi/okonomi--og-gjeldsradgivning/frivillig-kredittsperre/

For å håndtere eksisterende gjeld, hadde det kanskje vært en ide å låne fra foreldre/familie? Forbrukslån og kredittkort har veldig høy rente, men pass i så fall på å nedbetale gjelden du har til private, så slipper du å ødelegge familierelasjoner pga. noe slikt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Sidekick said:

Jobb, det er første bud, selv med lav inntekt vil det være bedre en ingen inntekt.

Bor du hjemme eller alene?

Du har rett på sosialstønad mot at du møter opp til aktiviteter i hverdagen om du bor alene.

Går du skole? Da har jeg ville tatt meg noen friår og jobbet bort gjelden. Tar ikke så lang tid med 35.000

Jeg har søket mange jobber, men får bare avslag hver gang og jeg har psykiske problemer som gjorde at jeg har kommet i fellen, jeg kjøpte ting for å trøste meg med at jeg har problemer og jeg har hjemmeskole

Endret av Milo_1356
Lenke til kommentar
Milo_1356 skrev (16 minutter siden):

Jeg har søket mange jobber, men får bare avslag hver gang og jeg har psykiske problemer som gjorde at jeg har kommet i fellen, jeg kjøpte ting for å trøste meg med at jeg har problemer og jeg har hjemmeskole

Hva du enn gjoer, ikke bland familien inn i dette.

Slik som kausjon eller laane av dem.

Da vil du forverre, selvbildet ditt, til det verre.

Er ikke religioes, men til og med bibelen, advarer mot dette. Det maa du aldri gjoere, skrives det i Salomos ordspraak.

Det som er veldig viktig, er at du kontakter de du skylder penger.

 

 

Endret av Karltorbj
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Milo_1356 skrev (33 minutter siden):

Jeg har søket mange jobber, men får bare avslag hver gang og jeg har psykiske problemer som gjorde at jeg har kommet i fellen, jeg kjøpte ting for å trøste meg med at jeg har problemer og jeg har hjemmeskole

Hvis du mener du har psykiske problemer så søk hjelp fra lege umiddelbart, er du ikke frisk nok til å jobbe så har du visse rettigheter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ignorer det Karltorbj skriver.

Det høres ut som om du har det vanskelig, og har kommet i en kjip situasjon. Selv om det kan være vanskelig bør du snakke med dine foreldre, kanskje de har mulighet til å betale det du skylder, slik at du skylder de penger istedenfor. Å skylde penger til komplett og på kredittkort er dyrt, og gjør bare vondt verre siden gjelden vil vokse og tilslutt tvangsinndrevet siden du ikke betaler. Ta kontakt med fastlegen din slik at du kan få hjelp for depresjonen din. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 77ef6...a89 skrev (2 timer siden):

Jeg er i gjeld og er deprimert!!! Jeg har 25000kr i gjeld fra komplett.no fordi jeg har veldig lav impuls kontroll og jeg har ikke jobb for å betale og jeg har 15000kr i kredittkort, 

 

jeg klarer ikke det å jeg sliter så mye psykisk og det blir bare verre og verre. 

 

trenger hjelp NÅ!

Anonymous poster hash: 77ef6...a89

Høres ut som du har lært på den harde måten

Kredittkort er livsfarlig for de fleste og i særdeleshet for folk i din situasjon. Bare se «Luksusfellen» og lær.  Kredittkortselskapene burde hatt mye større ansvar ved utlån til folk som ikke har betalingsevne.

I ditt tilfelle ville jeg først kontaktet foreldre for å komme ut av kjeltringselskapenes kyniske klør med skyhøye renter og galopperende gebyrer. Hvis du misligholder evt nødhjelp fra foreldre vil jo det komme i fradrag ved et fremtidig arveoppgjør.

Det finnes også trygdeordninger for folk i din situasjon. Har du vurdert å søke studieplass/studielån?

Psykiske problemer lar seg helbrede og deretter er det utdannelse/jobb som gjelder

Endret av Inspector
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har bestilt noe på nett så har du 14 dager returrett på de fleste varer. Er det gått mer enn 14 dager siden du bestilte varen? Hvis ja, kan du selge den videre for å skaffe penger for å betale ned på lånet? Har du andre ting du kan selge? Kan du utføre småjobber for noen som f.eks. driver og pusser opp? 

Hvordan fikk du tak i kredittkort uten inntekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du skal vel ha deg en utdanning snart? Da kan du søke om opptak til vidergående etc. Dette medfører vel både muligheter for stipend og lån, altså penger INN og veldig god tid til å betale tilbake evnt. lån. 

Vi har alle vært "unge og dumme" og det er egentlig ikke din feil at systemet legger opp til at man skal kunne ta opp idiotiske forbrukslån i altfor ung alder, gjerne lenge før man har fått nok vett inn i skolten. Det beløpet der er håndterbart, men ikke la det gå til inkasso, da blir alt mye verre...tro meg.

Dette ordner seg, det er bare slike faser de aller fleste av oss må gå gjennom 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at du har litt penger mellom hendene i hverdagen; De som kjenner deg ser deg helt sikkert med en Cola i hånden av og til, og kanskje en burger i hånden og snus under leppa? Slik luksus kan du ikke unne deg når du er i din situasjon! Kutt all luksus, spis First Price Kneipp og havregryn / makaroni, og drikk vann! Og bruk så pengene du sparer på nedbetaling av gjeld. Du trodde vel ikke det fantes noen quick-fix? Dette blir knallhardt! For om du bare bruker 100,- pr. dag på snop, brus, burger, kebab, eller annet som du faktisk kan leve uten, så er du gjeldfri om ett år!
Lykke til!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Dragonlove said:

Må si jeg er mer nyskjerrig på hvordan ts har fått såpass i kreditt uten og ha jobb, har du løyet på kredittkortsøknad?

Det sto at jeg kunne delbetale på alt jeg kjøpet også kunne jeg ikke lenger kjøpe fra komplett.no av gjeld. 
 

Jeg fikk kredittkort fordi de bare godkjennet og jeg har ikke løyet på søknad og jeg sier at jeg er arbeidsledig og de godkjenner, hvordan kan man lyve på søknad, kan de ikke sjekke opplysninger om deg? 

Lenke til kommentar

Trådstarter sier å ha lav impulskontroll. Må søke hjelp om det.

Det kan bli mye ulike råd her. Det kan forvirre. 

Ulike selskap og butikker vil presse på deg ulike kredittkort. De vil du skal kjøpe og komme i gjeld.

De vil tjene penger på deg og tar ikke hensyn til ditt liv. 

Det er viktig og bra du gjør noe nå. 35.000 er mye penger. Med å endre litt på hvordan du lever så vil du klare å ordne dette på 1-2 år. 

Det er tøft for noen å brått kunne shoppe mye med penger man ikke eier selv. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...