Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å måle ut dominans sesong for sesong, løp for løp er en vanskelig øvelse, men faktumet er at Mercedes vant ALLE mesterskapene i V6 Hybrid eraen, 8 år på rad, om ikke det er komplett dominanse så vet ikke jeg hva det er. Med hva anngår den mest dominante sesongen er det vel 2020 sesongen med DAS som minner mest om den dominansen Red Bull har denne sesongen, hvor mercedes vant 13 av 17 løp, hvor det stort sett dreide seg om freak accidents de løpene hvor de ikke vant.

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele poenget som jeg tror de fleste forstår et at det teamet som totaldominerte sporten i 7 år og vant konstruktør mesterskapet 8 år på rad kanskje ikke er de som bør snakke høyest om dominans og skaden dette gjør på sporten, det er og forblir hyklersk. Jeg er for all del for alt som kan jevne ut feltet og jeg håper en aldri får se den dominansen mercedes viste over så lang tid igjen, uavhengig av team og hvem jeg heier på og vi kan bare be om at vi igjen får nok en sesong som 2021 sesongen hvor det var kniving om mesterskapet helt til siste løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foreløpig har jo RB vunnet alle løpene så langt i år, hvis de faktisk skulle gjøre det i hele sesongen (i en sesong som har flere løp enn noen gang tidligere), så vil det jo underbygge en enda klarere dominans enn Mercedes hadde, om enn kun basert på ett år. 

Men nå er nå en gang F1 en konstruktør konkurranse, og ikke primært en spec/fører konkurranse, så da må man regne med enkelte slike år (det har vært noen enkeltår før når lag har vært ekstremt dominante). Slik det er blitt i år, så bør jo egentlig de andre lagene bare droppe å flikke på årets bil og heller starte på neste års bil. 

Ville være mye mer bekymret om de fortsatte å dominere år etter år, slik Mercedes gjorde. Det gjør nok ikke underverker for sportens popularitet. 

Lenke til kommentar
On 7/5/2023 at 9:53 PM, Comma Chameleon said:

Nei? Det er ikke slik at fordi jeg mener noe i ett tilfelle så må det være en stor regel som skal gjelde for alt. Det her er veldig spesifikt.

Det hadde vært det samme hvis Red Bull gjorde det samme i 2015.

Red Bull i 2015:
https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-urges-fia-to-act-on-mercedes-domination/490830/

Quote

Red Bull urges FIA to act on Mercedes domination

Team principal Christian Horner believes the FIA should step in for the sake of the sport's "best interest" –

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var en stund redd for at Mclaren skulle tape for Mercedesene, men jaggu klarte de å holde dem bak seg, selv om de hadde harde dekk.

Ser på Viasat Sport 1. Unødvendig med reklame når det er 5 runder igjen, altså. Og medkommentatoren tar så mye feil med ting, at det er slitsomt. Atle Gulbrandsen klarer seg greit.

Bra resultat av Albon - igjen. Han fortjener virkelig en bedre bil. Er jo helt utrolig hva han får ut av Williams-bilen ift lagkameraten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (1 time siden):

Ser på Viasat Sport 1. Unødvendig med reklame når det er 5 runder igjen, altså.

Reagerte på det selv. Vurderer et F1-abonnement neste år. Noen her som har det, og som kan komme med erfaringer? Koster en tusenlapp i året, men ser at de tilbyr en liten gratisperiode nå og da så man kan teste det ut. Mye rimeligere med "delayed", men hvor mye forsinket er streamen da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...