Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Annonse

[1] Random productId 4514489 from forum_326

Jarmo skrev (14 minutter siden):

Han gikk rett til ett møte i Singapore med Honda før han så flydde videre til fabrikken i England for å takke alle på fabrikken. Sa det i et nederlandsk intervju. 

 

daruu skrev (19 timer siden):

Håper virkelig de etterhvert bytter til et poengsystem hvor alle plassene gir poeng - da hadde man garantert fått mere trøkk også bakover i feltet.

Syntes også man burde vurdere å ha en egen "sprint cup" - med egne poeng. 

Støtter denne 100% men er usikker på hvordan det skulle blitt løst. 

Lenke til kommentar

Ett problem med å gi poeng til alle plassene er at det er mange som plukker opp mange poeng ved å være sist, bare fordi noen får en DNF. Jeg tror å gi poeng til opp 15 kan være en forbedring, men da må nok også hele poengskalaen flyttes en god del på, for det må fortsatt være mye mer poeng å hente jo lengre man kommer opp.

Føles ikke riktig ut å la Sargeant sanke poeng ved å være bånn sist

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Han gikk rett til ett møte i Singapore med Honda før han så flydde videre til fabrikken i England for å takke alle på fabrikken. Sa det i et nederlandsk intervju. 

 

Støtter denne 100% men er usikker på hvordan det skulle blitt løst. 

Tipper han betaler i ettertiden ;)

https://www.formel-1.no/2023/11/28/ocon-raskest-pa-arets-siste-testdag/

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (16 timer siden):

Ett problem med å gi poeng til alle plassene er at det er mange som plukker opp mange poeng ved å være sist, bare fordi noen får en DNF. Jeg tror å gi poeng til opp 15 kan være en forbedring, men da må nok også hele poengskalaen flyttes en god del på, for det må fortsatt være mye mer poeng å hente jo lengre man kommer opp.

Føles ikke riktig ut å la Sargeant sanke poeng ved å være bånn sist

Skjønner hva du mener - men jeg er ikke helt enig.

Poengene måtte selvfølgelig ha blitt justert - men det burde være poeng til alle som kjører i mål. Utfordringen er å justere disse så det blir nok å vinne ved å være best/kjøre forbi først i feltet - mens det samtidig gir de bakerste litt å kjempe for.

Hvis xx har ledet 99% av løpet men må bryte pga feks teknisk feil på siste runden så får de - og bør få null poeng.

Hvis Sargeant som du nevner har ligget sist alle rundene - men fullfører løpet så fortjener han de poengene - nettop fordi han har fullført løpet. Det er jo tross alt førstepri.

Sånn det er nå så er det jo ingen vits i å prøve å fikse småfeil(da er det bedre å bare trekke bilen fra løpet -sparer penger/deler) eller prøve å kjøre om plasseringer om du er utenfor rekkevidde til poengplass.

Det er mine tanker - men det er sikkert vanskeligere å løse i praksis 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Comma Chameleon said:

Enn så lenge er det første gang, men absolutt ting som kan skje og kontrakter kan ryke i løpet av vinteren også. Så rekorden er ikke helt spikret enda.

Ja, kanskje vi får se at Monaco går til krig mot Frankrike, og at Leclerc blir kastet ut på samme måte som Mazepin. :p

Endret av Ratleto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mercedes-AMG Petronas F1 Team og Toto Wolf blir nå dratt inn i søksmålet 11 milliarder US dollar mot bakmennene i krypto-Svindel saken FTX , fordi de aktivt promoterte svindelselskapet i 2021 og helt til de fjernet logo på bilen i 2022. 

Rettssaken om den påståtte svindel på 11 milliarder dollar med kryptovalutabørsen FTX har nå utvidet til Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Søksmålet som ble anlagt i en føderal domstol i Miami beskylder "Silver Arrows" for å være medskyldig i den "massive, milliardverdige globale svindel" som FTX har tatt opp,
Investorene hevder at Mercedes, men også F1 og MLB selv, deltok aktivt i promoteringen av FTX og bidro til salg av uregulerte verdipapirer.
Racerteamet ledet av Toto Wolff hadde signert sponsoravtale med FTX i september 2021, men skilte seg igjen i 2022 og fjernet alle FTX-logoer fra bilene.
 
Kan være et bilde av 4 personer og tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Bull chief technical officer Adrian Newey has been awarded a lifetime achievement award by renowned motorsport magazine Top Gear.
The title was awarded to him as part of the 2023 TopGear.com awards, where several cars were also recognized in different categories. Top Gear claimed that many regard Adrian Newey as the greatest F1 car designer of all time.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...