Gavekort Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden wampster skrev (1 time siden): Hva med GTA (altså den første) er politisk? Det du valgte å svare meg på var flisespikkingen min? At du nå begrenset GTA til å omhandle det første spillet viser jo igjen en tendens til den feilaktige kausaliteten at enkle plot med erketypiske karakterer betyr apolitisk. Som jeg poengterte i innlegget mitt er et symptom på mediet og produksjonsverdien, ikke på tidsånden. Det er mange eksempler på media fra 1997 som har LGBTQ elementer i seg (som ærlig talt er det dere egentlig snakker om når dere sier politikk). In & Out, Chasing Amy, Kissing Jessica Stein, Buffy the Vampire Slayer og Spin City for å nevne noen. DOOM har ikke politikk i seg fordi DOOM er begrenset til "Taus mann som skyter monster og plukker opp nøkkelkort". 5
Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden wampster skrev (3 timer siden): Forklar det politiske i det du har fremhevet her.... Altså ikke rett vs galt, gode mot det onde, moral vs ikke moral. Det politiske.. Rett vs galt er jo politisk allerede ut av døren. Kupp er galt? Autoritære regimer er fienden..? Det er jo politisk. Å blindt adlyde ordre? Politisk. Å bli straffet for å gjøre det rette? Politisk. ...bedrifter som får for mye makt og utøver ondskap? Politisk. Jeg mener. Det er jo eksakt det samme som når en karakter erklærer seg ikke-binær i Dragon Age: Det er støtte til, eller kritikk, av politikk som eksisterer i den virkelige verden. Det å ta politiske standpunkt som at autoritære -- som Donald Trump og Putin -- må stoppes, er politisk. 3
AtterEnBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (3 timer siden): Da kan jeg anbefale steven seagal filmer, On Deadly Ground fra 1994. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå