Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

jallajall skrev (Akkurat nå):

for tiden? Twitter har ALLTID vært full av cryposcams, dette er ikke noe nytt som har kommet nå. Hvor ofte har du ikke sett TE$LA eller MU$K profiler gi bort x antall millioner i crpyto, med link til til manipulerte YouTube videoer [for å unngå å bli catcher av spamfiltre].

Jeg har vært på Twitter i 12 år og aldri opplevd det så befengt med spam og krypto-drit som nå, ikke en gang i nærheten. De siste ukene har det blitt mye verre. Har begynt å få det rett i notifications også, disse to er fra i dag:

image.thumb.png.3648035294972c2b5964cbcda8a22db5.png

image.thumb.png.5f0d67067bdf81c7f537f964a5d54628.png

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Snikpellik said:

Jeg har vært på Twitter i 12 år og aldri opplevd det så befengt med spam og krypto-drit som nå, ikke en gang i nærheten. De siste ukene har det blitt mye verre. Har begynt å få det rett i notifications også, disse to er fra i dag:

Sånn har det vært hvertfall de siste 5-6 årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (Akkurat nå):

Sånn har det vært hvertfall de siste 5-6 årene.

Er ganske så mye på Twitter og kan ikke si jeg har opplevd det. Før var det mest i form av kommentarer under tweets som ble liggende skjult nederst. Det var der, men det var ikke en plage.

Nå er det stadig i varslene mine, som ikke har skjedd før den siste tiden. Det er ofte på forsiden i den nye "for you"-feeden siden mange av dem har kjøpt Twitter Blue, og det er øverst i nesten alle søkeresultater som gjør søk til en plage.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Er ganske så mye på Twitter og kan ikke si jeg har opplevd det. Før var det mest i form av kommentarer under tweets som ble liggende skjult nederst. Det var der, men det var ikke en plage.

Nå er det stadig i varslene mine, som ikke har skjedd før den siste tiden. Det er ofte på forsiden i den nye "for you"-feeden siden mange av dem har kjøpt Twitter Blue, og det er øverst i nesten alle søkeresultater som gjør søk til en plage.

Det er også relevant å nevne at Musk sa han skulle løfte opp plattformen, men så i samme åndedrag sa opp de fleste (og samtlige med arbeid knyttet til sikkerhet og samfunns-kommunikasjon / redaksjon). Resultatet ser vi nå.

Var det et problem før - ja, men det har blitt verre nå og når man lover endringer så blir det rett å rette kritikken mot ansvarlige part.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har opplevd cryptoscams på Twitter før har du vært heldig. Evt. at du ikke har vært innom cryptorelaterte tweets. Det har vært et massivt problem på Twitter de siste årene. Fake profiler, falske screenshots, falske ads, promotering av av falske og ekte kontoer,  en stadig runddans. De siste årene har de i stedet for å lenke direkte til scamsiten gått over til å lenke til livesendte Youtube videoer med Musk, Dorsey og noen til som sitter å snakker og en tekst som forklarer at de gir bort millioner i crypto, og som YT er trege til å ta ned. Gjennomført og fremstår som ekte.

image.thumb.png.fd7743f80afb0c572ad8c76d6e511599.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, jallajall said:

Hvis du ikke har opplevd cryptoscams på Twitter før har du vært heldig. Evt. at du ikke har vært innom cryptorelaterte tweets. Det har vært et massivt problem på Twitter de siste årene. Fake profiler, falske screenshots, falske ads, promotering av av falske og ekte kontoer,  en stadig runddans. De siste årene har de i stedet for å lenke direkte til scamsiten gått over til å lenke til livesendte Youtube videoer med Musk, Dorsey og noen til som sitter å snakker og en tekst som forklarer at de gir bort millioner i crypto, og som YT er trege til å ta ned. Gjennomført og fremstår som ekte.

image.thumb.png.fd7743f80afb0c572ad8c76d6e511599.png

Les hva han skriver. Det er noe annet å få spam og dritt i tråder / svar, nå får jo folk notifikasjoner uten å være del av tråder. I tillegg kommer de opp på forsiden. Dette er en forverring av eksponeringen folk har fra drittfolk / bots.

Endret av The Very End
  • Liker 8
Lenke til kommentar
1 minute ago, The Very End said:

Les hva han skriver. Det er noe annet å få spam og dritt i tråder / svar, nå får jo folk notifikasjoner uten å være del av tråder. I tillegg kommer de opp på forsiden. Dette er en forverring av eksponeringen folk har fra drittfolk / bots.

Sånn har det alltid vært. Nettet er fult av poster pre-musk som klager på det akkurat det samme og at "sånn var det ikke før". Joda, det var sånn før selv om du ikke opplevde det - spør de som opplevde det i 2020 eller tidligere. Det er imdilertid noen som påpeker at ved å offentliggjøre algoritmene at det også blir enklere for bad actors å finne svakheter eller navigere rundt hindre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, DrAlban3000 said:

Er det kritikk så er det nesten samme hvor mange kilder du legger ved, slik Snikp gjør side opp og side ned her.

Man har uansett de som mener man bare er ute etter å «ta» Musk. Nesten uansett hvor god man er på å formulere seg, bruke kilder til sine utsagn eller hvor treffende man er. 

Når de som (åpenbart) elsker Musk ikke evner å følge opp dette, men skriver korte innlegg uten hverken logisk innhold eller kilder er det også lett å trekke slutningen at de ikke er spesielt informerte. Hvordan fremstå dum på internett basically.

Du skjønner at man kan diske opp kilder og spinne en klagesang rundt absolutt alt, ikke sant?

Det trenger ikke engang å gjenspeile de faktiske forhold. Det er faktisk verdens enkleste jobb. 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, fivebigcities said:

Du skjønner at man kan diske opp kilder og spinne en klagesang rundt absolutt alt, ikke sant?

Det trenger ikke engang å gjenspeile de faktiske forhold. Det er faktisk verdens enkleste jobb. 👍

Verdens enkleste jobb burde jo i så fall være å fortelle hva det er han sier som er galt. Istedenfor ender vi opp med sider av kommentarer som for det første er beviselige feil og for det andre ikke relevante i diskusjonen. Men igjen, hva er det som er feil her?

Endret av The Very End
  • Liker 6
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 timer siden):

Sånn har det alltid vært. Nettet er fult av poster pre-musk som klager på det akkurat det samme og at "sånn var det ikke før". Joda, det var sånn før selv om du ikke opplevde det - spør de som opplevde det i 2020 eller tidligere. Det er imdilertid noen som påpeker at ved å offentliggjøre algoritmene at det også blir enklere for bad actors å finne svakheter eller navigere rundt hindre.

Tviler sterkt på at at var slik tidligere. Jeg brukte Twitter svært mye før, og hadde vel rundt 3000 tweets før jeg begynte å dabbe av.

De siste 6~ månedene har jeg begynt å få alt slags rare notifications på falske brukere - og nå bruker jeg knapt Twitter.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Threads har nå over 30 millioner brukere ifølge Mark Zuckerberg. Dette på bare 24 timer.

Til sammenligning har andre Twitter-"konkurrenter" som Mastodon rundt 300.000 aktive brukere, og Bluesky som fremdeles er i beta har under 200.000.

Spennende tider. Enhver konkurrent er avhengig av en sterk start.

F0XKlUJakAE_efm?format=jpg&name=medium

https://www.threads.net/@zuck

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, The Very End said:

Verdens enkleste jobb burde jo i så fall være å fortelle hva det er han sier som er galt. Istedenfor ender vi opp med sider av kommentarer som for det første er beviselige feil og for det andre ikke relevante i diskusjonen. Men igjen, hva er det som er feil her?

Du, jeg er her bare for å følge med. Min kommentar gikk på debattklovn sin observasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, BIlly Bones said:

Tviler sterkt på at at var slik tidligere. Jeg brukte Twitter svært mye før, og hadde vel rundt 3000 tweets før jeg begynte å dabbe av.

Det kommer sikkert an på hva du har syslet med tidligere. Spør en kvitrer som poster i adult nichen om hvilke erfaringer h*n har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Threads ser ut til å ha mange misfornøyde brukere allerede. Haugevis av ganske uskyldige og ukontorversielle threads slettet for brudd på retningslinjer. Meta har også gjort det slik at hvis du sletter Threads-kontoen din så sletter du også Instagramkontoen. En felle kan man vel kalle det. 

Tipper den vil bli populær blant dem som ønsker å forbli inne i ekkokammeret sitt uten risiko for å lese noe som engang snuser på å være kontroversielt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, fivebigcities said:

Du, jeg er her bare for å følge med. Min kommentar gikk på debattklovn sin observasjon.

Og det er helt innafor, men ut i fra det du / dere skriver og insinuerer, så var det noe galt i det @Snikpellik skrev. Hva dette er er vi nysgjerrige på. Eller er det slik å forstå at du ikke har en formening (men hvordan kan du da si at nevnte personer har rett / galt om du ikke mener noe)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
59 minutes ago, debattklovn said:

Threads ser ut til å ha mange misfornøyde brukere allerede. Haugevis av ganske uskyldige og ukontorversielle threads slettet for brudd på retningslinjer. Meta har også gjort det slik at hvis du sletter Threads-kontoen din så sletter du også Instagramkontoen. En felle kan man vel kalle det. 

Tipper den vil bli populær blant dem som ønsker å forbli inne i ekkokammeret sitt uten risiko for å lese noe som engang snuser på å være kontroversielt. 

Vet du hva ekkokammer betyr? Jeg spør ikke for å være stygg, men en hel plattform er som regle sjeldent et ekkokammer. Grupper / fraksjoner innenfor en plattform kan være det, men sjeldent hele plattformen. Og det er helt innafor å mene noe kontroversielt, men om det er ubegrunnet pjatt så må man også tåle at folk taler imot.

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...