Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (På 16.5.2024 den 7:49 PM):

Det var jo ikke det han skrev. Han skrev at hun ville ha kommunisme. Og hun har jo den type holdninger også.

Grunnen til at jeg oppdaget dette var at jeg først lurte på hvorfor Musk la ut dette, og så så jeg at hun hadde løyet om elbiler. Så oppdaget jeg at hun også var en type "degrowth"-aktivist eller lignende. Det var da jeg også begynte å påpeke dette. Det har ikke noe med hvem som la ut det aktuelle bildet.

Har du noen sitater/link til hvorfor du mener hun er kommunist? MdG er tilhenger av redusert forbruk, men jeg kaller ikke de kommunister selv om jeg langt fra er noen fan av partiet.

Og forresten, hva var løgnen om elbiler. Jeg legger merke til at i denne diskusjonen så har du ikke backet opp noen av påstandene dine så kanskje på tide å begynne.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elon Musk nok en gang i hardt vær med børstilsynet. Han blir nå tiltalt for svindel i forbindelse med Twitter-oppkjøpet. Musk og kumpanene hans satte i gang et komplott for å skjule for markedet at han kjøpte seg opp i Twitter. Han skulle ha meldt fra til børstilsynet sine intensjoner når han passerte 5% eierandel i Twitter, men det gjorde han ikke før lenge etter loven krevde det. Han skrev også at han var en passiv investor samtidig som han hadde møter med Twitters ledelse angående en plass i styret. Denne svindelen gjorde at han fikk kjøpt aksjer til en kunstig lav pris siden kursen går kraftig opp om markedet finner ut at noen prøver å kjøpe seg opp i et selskap.

Det er beregnet at andre aksjonærer tapte 200 millioner dollar på denne svindelen. 

https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.nysd.578187/gov.uscourts.nysd.578187.99.0.pdf

Endret av uname -i
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (6 minutter siden):

Elon Musk nok en gang i hardt vær med børstilsynet. Han blir nå tiltalt for svindel i forbindelse med Twitter-oppkjøpet. Musk og kumpanene hans satte i gang et komplott for å skjule for markedet at han kjøpte seg opp i Twitter. Han skulle ha meldt fra til børstilsynet sine intensjoner når han passerte 5% eierandel i Twitter, men det gjorde han ikke før lenge etter loven krevde det. Han skrev også at han var en passiv investor samtidig som han hadde møter med Twitters ledelse angående en plass i styret. Denne svindelen gjorde at han fikk kjøpt aksjer til en kunstig lav pris siden kursen går kraftig opp om markedet finner ut at noen prøver å kjøpe seg opp i et selskap.

Det er beregnet at andre aksjonærer tapte 200 millioner dollar på denne svindelen. 

https://storage.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.nysd.578187/gov.uscourts.nysd.578187.99.0.pdf

Og alt dette bare for desperat å prøve å komme seg ut av avtalen igjen, for så å bli tvunget til å gjennomføre kjøpet likevel.

Og nå snakker han bare om hvor viktig ytringsfrihet og hvordan han måtte kjøpe Twitter for å redde ytringsfriheten (som tydeligvis ikke var så viktig tidligere da han ønsket å trekke seg fra oppkjøpet).

Sukk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...