Gå til innhold

Voldelighet og blodhevn i religionens navn. Et latent samfunnsproblem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Har vi tid til dette, nå som Europa er i krig?

Jeg er for integrering av folk og religion, homofile ekteskap, personlig valg av pronomen, med mer, så lenge det er frivillig og lovlig. Kjør på, alle sammen! Lev fritt, bestem selv 😊

Om en russisk person eller gruppe i Norge demonstrer legimitet for angrep på Ukraina, ville jeg ofret livet for det synspunktet, selv om jeg er uenig.

Om høyreekstremiste demonstrete mot muslimer, ville jeg ofret livet for det synspunktet, selv om jeg er uenig.

Om Muslimer demonstre mot vesten, ville jeg ofret livet for det synspunktet, selv om jeg er uenig.

Poenget er at man skal kunne mene hva man vil.

Likevel vil jeg si, de muslimske demonstrasjoner i Sverige, ødelegger ytringsfrihet ved at de angriper politiet, som skal sørge for ytringsfrihet.

Hadde jeg blitt spurt for noen måneder siden ville jeg sagt dialog.

Slik Europa er nå; Nei, vi har ikke tid til dette nå.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 timer siden):

Håper at det svenske politiet får slått ned opprøret, og at de som deltar får harde straffer ........


Kommer neppe til å få konsekvenser, i Sverige er innvandrere beskyttet fra straffeforfølgelse, integrering er et fremmedord, og man lar de i stedet ta kontroll over hele bydeler uten at noen reagerer nevneverdig.

Dette er det svenske "eksperimentet".
De fleste år tar de i mot ti ganger flere innvandrere enn sine nordiske naboer, de aller fleste er muslimer.
Så spesialbehandler man denne gruppen for å vise hvor flinke Sverige er, slik at innvandrere får store hus til alle konene og barna, gode trygder og støtteordninger, mens den svenske minstepensjonen i årevis har vært rett over 7000,- per måned for de som har bodd og arbeidet et helt liv i Sverige.

Disse opptøyene har dog ikke så mye religion å gjøre, men med at enkelte mennesker ikke klarer å oppføre seg.
De fleste av ungdommene i gatene er neppe særlig religiøse, de benytter dette som påskudd for å ødelegge mest mulig.

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

"allahu akbar" ser ut til å falle på stengrunn. Denne "store" guden som råder over alt i fredens religion ser ut til å trenge hjelp av sine følgere for å få retteferdighet. Luftnissen er kanskje ikke så stor og allmektig allikevel..🤣

2022 skriver vi og allikevel får steinalder religioner lov til å eksistere... Nei, ikke bare allah med sine fanatiske disipler jeg snakker om her. All gude-tro er på høyde med å tro på julenissen. Hvor ofte ser vi barn drepe, tenne på og true andre for sin tro?.. 

Muslimer: TA DERE KRAFTIG SAMMEN! For meg ser dere bare dummere og dummere ut for hver gang dere hisser dere opp over en svidd bok. 

Jeg for min del ville aldri brendt opp godt toalettpapir..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
0laf skrev (5 timer siden):


Kommer neppe til å få konsekvenser, i Sverige er innvandrere beskyttet fra straffeforfølgelse, integrering er et fremmedord, og man lar de i stedet ta kontroll over hele bydeler uten at noen reagerer nevneverdig.

 

Man kan jo bare håpe at dette fører til et paradigmeskifte, og at svenskene våkner opp. Desverre  tror jeg du har rett,  og ting vil nok bare blir verre i nabolandet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Bugle said:

personlig valg av pronomen

Jeg er for at folk må kunne kalle seg hva de vil som eks "Hen" men ikke krev endringer i pass, identitetskort, digitaliserte systemer i samfunnet på basis av det. Der går grensen hvordan man skal underholde dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (8 timer siden):

Det vi ser er er et samfunn i forfall og swt er ikke stort bedre i Norge, disse problemene vil bare forsterke seg i tiden som kommer.

Det hele er et mareritt forårsaket av venstreradikale rasister  

Joda. Angela Merkel, en nyliberal høyrevrengt politiker — det går vel under venstreradikal for de i ytterste høyre. Er det der du er? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For meg ser det ut til å være noe annet som går igjen foruten religionen i seg selv, og det er at handlingene som regel utføres av unge mennesker som antagelig er dårlig utdannet, kommer fra dårlige kår og bakgrunn, og mangler evne til å oversette følelser til noe annet enn vold. Ja, dette er et problem. Det er her den kjedsommelige "integreringa" kommer inn. Noe av det handler om tid.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Verm said:

For meg ser det ut til å være noe annet som går igjen foruten religionen i seg selv, og det er at handlingene som regel utføres av unge mennesker som antagelig er dårlig utdannet, kommer fra dårlige kår og bakgrunn, og mangler evne til å oversette følelser til noe annet enn vold. Ja, dette er et problem. Det er her den kjedsommelige "integreringa" kommer inn. Noe av det handler om tid.

Både og, man ser ofte gråhårede menn blant disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun muslimer som klikker sånn der i stor skala, de er så selvhøytidelig at det er flaut, vold og ødeleggelser pga en idiotisk bok? De viser jo nettopp hvorfor folk vil ha islam vekk fra vesten, det er jo hele poenget til slike organisasjoner,  og muslimene oppfører seg som dyr av en filleting, da oppnår jo de som brenner Koranen hele målet sitt: å vise at de ikke er sivilisert og ikke passer inn.

Hadde noen brent en bibel utfor Oslo S så hadde ingen brydd seg. Men å kritisere islam er grunn til steining, primitiv idiotisk religion. Alle religioner er idiotiske men de tar faen meg kaka. 

Man kan gjerne si at det er idiotisk å brenne bøker, flagg osv, enig i det. Men betyr det at man skal oppføre seg som ville dyr? Tydeligvis når det gjelder dem. Flaut.

Og ja, jeg vet dette ikke gjelder alle muslimer. Men det er en urovekkende trend.

Endret av ChopperReid
  • Liker 6
Lenke til kommentar

De driter jo på sin egen legg. Hyler og skrike om rasisme annenhver dag, men ingen andre lager så mye kvalme som en troende galning av en muslim. 

 

Hadde de demonstrert normalt er eg sikker på de hadde fått massiv sympatistøtte, men når de ødelegger, og driver med vold dag etter dag når vedkommende som skulle brenne ikkje engang er der så er det ikkje så veldig rart at folk får avsmak 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...