Gavekort Skrevet 22. august Skrevet 22. august Jeg ville nok tenkt meg om før jeg kjøpte noe så eksotisk ja. Spesielt siden det finnes så mye annet kult der ute. 1
Hansien Skrevet 22. august Skrevet 22. august (endret) Skal man kjøpe noe så eksotisk og unikt burde man enten ha god kompetanse rundt dette selv eller kjenne til noen som har. Deler, skruing og lignende kan bli utfordring så sant det ikke er bygget på en annen etablert og vanlig sykkel. I verste fall må man konstruere mye selv. Kjør på om hjertet sier dette. Motorsykkel er ikke fornuft. Endret 22. august av Hansien 1
Mus Musculus Skrevet 22. august Skrevet 22. august (endret) I dette tilfellet så tenker jeg at hvis man er usikker på om det er et lurt kjøp så er det garantert ikke et lurt kjøp. Går noe i stykker på denne sykkelen så bør man vite allerede før kjøp hva man skal gjøre dersom nye deler ikke finnes. Om det enten er modding for å få på plass andre deler, eller produksjon av helt nye. Endret 22. august av Mus Musculus 1
Gavekort Skrevet 28. august Skrevet 28. august Hansien skrev (På 23.8.2025 den 19.44): Amerikansk passform ♥️ Fornøyd med den så langt? Har litt lyst på FTR 1200.
Hansien Skrevet 28. august Skrevet 28. august Bakdelen er jo for min del er lite stykke å kjøre til nærmeste forhandler, at det er amerikansk på godt og vondt, og at jeg valgte en såpass ny modell at ettermarkedsdeler er særlig begrenset og dyrt. Jeg skulle gjerne hatt større sidevesker for langturer med hurtigfeste uten å måtte ha brakett for å flytte baklysene lengre bak. Det finnes der uten, men for 5.500,- nok for en side for frakt og toll gjør det uaktuelt for nå. Jeg skal avgårde neste uke og få ordnet noe småting som er et resultat av ledningsnett som er klasket i sammen med strips. Men den er god og kjøre, stilig og se på og fantastisk komfort sammenlignet med mye annet jeg har kjørt og eid. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke beholdt den andre sykkelen. Men en må jo være litt fornuftig i blant.
Sjørøver Skrevet 28. august Skrevet 28. august Hansien skrev (2 minutter siden): Men den er god og kjøre, stilig og se på og fantastisk komfort sammenlignet med mye annet jeg har kjørt og eid. Vurderte du noe annet? Har et autosøk på FTR på finn, men ser at det finnes mye annet til en bedre pris.
Hansien Skrevet 28. august Skrevet 28. august Sjørøver skrev (2 minutter siden): Vurderte du noe annet? Har et autosøk på FTR på finn, men ser at det finnes mye annet til en bedre pris. Jeg har Scout og ikke FTR selv. Skulle jeg gått for sykkelen i sjangeren til FTR hadde jeg nok beholdt MT10'en jeg hadde istedenfor. Det er noe med designet på FTR som ikke appelerer, og som du sier er det mye annet til den prisen og. Jeg var bevist ute etter en sports-cruiser, og har en forkjærlighet for Indian pga designet og at de har modernisert syklene sine mer enn sin amerikanske motpart. Jeg vurderte også japanske cruiseren men trass at disse er rimeligere så er det noe med stilen, lyden og totalpakken jeg føler jeg fikk på Indianen som ikke disse tilbyr i dette segmentet. Opprinnelig var planen en rimeligere sportslig cruiser for langturer og mt10 for korte turer og aktiv kjøring. Men når jeg var nede og testkjørte Scout 101 så var jeg solgt. Jeg vurderte Chief og, men det er et greit hopp i pris opp til den jeg ikke kunne forsvare i disse dager. 4
Leo_ Skrevet 1. september Skrevet 1. september Megaoctane skrev (På 21.7.2025 den 6.07): Slitt med det samme selv. Har brukt muckoff, og den griser noe jævlig Leste den testen her: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/motorcycle-maintenance-and-servicing/best-motorcycle-chain-lube bestilte XCP lube. https://rustcheck.no/products/XCP-Chain-Lubricant-p401880632 Kjempefornøyd. Start med nyvasket rengjort kjede, smør på, og tørk av. La stå over natta. Kjør av gårde. Takker for tipset, det er den beste, i alle fall den som hefter best og splatter minst på felgen av alle typer jeg har prøvd, med god margin! 👍 1
Javisst Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) Fikk omsider montert ny lyspære på Deauvillen. Gikk for Phillips Ultinon Classic med 3500 Kelvin lysfarge. Bildene viser ikke allverdens forskjell, men det ble betraktelig mye mer lys på veien, og lyset ser helt originalt ut, om enn litt hvitere. Lysbilde er og bevart, uten strølys i alle retninger. Det irrer i kontakter, startrelé slår ikke inn skikkelig, og brytere er trege å betjene, så den står nå og venter på kontaktrens og smøring. Må bare få JIS-bits i hus. Blir bra til slutt. Endret 1. september av Javisst Skriveleif 2
Megaoctane Skrevet 2. september Skrevet 2. september Leo_ skrev (5 timer siden): Takker for tipset, det er den beste, i alle fall den som hefter best og splatter minst på felgen av alle typer jeg har prøvd, med god margin! 👍 Jepp. Samme erfaringen jeg har gjort. 1
Gavekort Skrevet fredag kl 11:22 Skrevet fredag kl 11:22 Har oppkjøring på mandag. Føler kjøregården skal gå greit, men er sånn 50/50 om hodet mitt er skrudd riktig på i den trafikale delen. Passe greit vær neste uke også, så da skal jeg nok få det litt ut av systemet mitt før jeg legger opp for sesongen. Gitt at jeg består... 2
Hanhijnn Skrevet fredag kl 11:41 Skrevet fredag kl 11:41 Gavekort skrev (18 minutter siden): Har oppkjøring på mandag. Føler kjøregården skal gå greit, men er sånn 50/50 om hodet mitt er skrudd riktig på i den trafikale delen. Passe greit vær neste uke også, så da skal jeg nok få det litt ut av systemet mitt før jeg legger opp for sesongen. Gitt at jeg består... *krysser fingrene* 1
RookieNO Skrevet fredag kl 15:58 Skrevet fredag kl 15:58 Lykke til! Det går sikkert bra, kjør så defensivt som mulig uten å være helt sinke. 1
Gavekort Skrevet fredag kl 16:29 Skrevet fredag kl 16:29 Takk for støtten! Jeg er helt enig. Det er viktig å ikke føle på at man har et hastverk på oppkjøringen, det er det som er min svakeste side i hvert fall, når jeg får hastverk, blir distré og koker over. Mest sannsynligvis så vil jeg være tilstrekkelig effektiv selv om jeg tar det helt med ro.
trn100 Skrevet fredag kl 18:00 Skrevet fredag kl 18:00 Gavekort skrev (1 time siden): Takk for støtten! Jeg er helt enig. Det er viktig å ikke føle på at man har et hastverk på oppkjøringen, det er det som er min svakeste side i hvert fall, når jeg får hastverk, blir distré og koker over. Mest sannsynligvis så vil jeg være tilstrekkelig effektiv selv om jeg tar det helt med ro. Balansen er viktig, og jeg fikk kjeft for å ha brukt litt for lang tid på en forbikjøring selv om årsaken var at jeg ikke ville kjøre over fartsgrensen 😉 Uansett, lykke til! 🙂 1
Gavekort Skrevet fredag kl 18:05 Skrevet fredag kl 18:05 trn100 skrev (3 minutter siden): Balansen er viktig, og jeg fikk kjeft for å ha brukt litt for lang tid på en forbikjøring selv om årsaken var at jeg ikke ville kjøre over fartsgrensen 😉 Uansett, lykke til! 🙂 Skal ikke bli passiv nei, men bedre å få kjeft enn å bæsje på leggen med grovt vikepliktsbrudd. 1
Sovna Skrevet fredag kl 18:27 Skrevet fredag kl 18:27 Gavekort skrev (1 time siden): Mest sannsynligvis så vil jeg være tilstrekkelig effektiv selv om jeg tar det helt med ro. Smart holdning til en førerprøve synes jeg. Bare ikke glem å utnytte fartsgrensene der det er et trygt fartspotensiale. Så det ikke blir gubbekjøring over hele linja mener jeg..😁 Lykke til. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå