Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (5 minutter siden):

Utestengelse fra sportsarrangement og Eurovision får nok virkelig Putin til å skjelve i buksene. Men du har nok rett i at han neppe tenkte på slik på forhånd.

Jeg venter spent på når de virkelige tiltakene og sanksjonene skal komme. Men det ser dessverre ut til at jeg må vente en god stund til. Men det er jo klart at all fordømmelsen nok virkelig treffer Putin hardt! 

Det vil nok ikke skade veldig direkte. Men både putin og det russiske folk er opptatt av sport. De har eget statlig organ som hjelper idrettsutøvere å dope seg uten å bli tatt. Dette vil ikke være populært.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (45 minutter siden):

En kan virkelig bli forundret over hvordan Putin tenker. Han ødelegger fullstendig sitt forhold til vesten, og bestemmer seg for å satse alt på at Kina er til å stole på. Han overlater i praksis Russlands fremtid i hendene Xi Jinping. Skal vedde på at Xi gliser bredt akkurat nå. Han har jo fullstendig balletak på Putin.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Det vil nok ikke skade veldig direkte. Men både putin og det russiske folk er opptatt av sport. De har eget statlig organ som hjelper idrettsutøvere å dope seg uten å bli tatt. Dette vil ikke være populært.

Ikke misforstå, jeg støtter absolutt disse sanksjonene. Men jeg savner noen med baller til å treffe der det virkelig kjennes. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

Utestengelse fra sportsarrangement og Eurovision får nok virkelig Putin til å skjelve i buksene. Men du har nok rett i at han neppe tenkte på slik på forhånd.

Jeg venter spent på når de virkelige tiltakene og sanksjonene skal komme. Men det ser dessverre ut til at jeg må vente en god stund til. Men det er jo klart at all fordømmelsen nok virkelig treffer Putin hardt! 

Vil tro at flere og flere russere vender seg mot Putin fremover, man skal ikke undervurdere effekten av Eurovision - liten tue kan velte stort Russland.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Ludvig86 said:

Spørsmål fra en uopplyst:

Hvorfor står bare verden og lar dette skje? Er det kun fordi de ikke er medlem av NATO og da får de bare klare seg selv? Er det ingen støtte å få? Sanksjoner og fordømming hjelper vel ikke de stakkars menneskene som opplever jævelskapen?

 

3 hours ago, Svein M said:

Verden burde ikke latt dette skje, NATO burde gått inn og bombet invasjonsstyrkene slik at de måtte trekke seg ut igjen.

 

Grunnen til at NATO ikke går inn er kort og godt dette: da starter tredje verdenskrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Dagsrevyen: Familier som flykter skilles på grensen. Unge menn i stridsdyktig alder får ikke lov å forlate landet, for det er behov for dem i krigen.
Syns det er noe som skurrer med det der. Nå vet jeg ikke om det er verneplikt i Uktaina? Helt greit at mange vil bli og delta i forsvaret, men derifra til å tvinge folk til det virker feil. De som velger å flykte med familen, må få lov til det.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Avero skrev (4 minutter siden):

Vil tro at flere og flere russere vender seg mot Putin fremover, man skal ikke undervurdere effekten av Eurovision - liten tue kan velte stort Russland.

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor Russland ønsker å delta i Eurovision i det hele tatt, når de er så fiendtlig til resten av Europa og EU. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får håpe at dette stemmer og at Kyiv klarer å holde ut i 10 dager.
 

Sitat

Riho Terras som sitter i Europaparlamentet for Estland, viser til ukrainsk etterretning og hevder at dersom Kyiv klarer å holde russiske styrker på avstand i 10 dager, vil Russland bli tvunget til å gå i dialog.
 

Sitat

I en lengre Twitter-tråd viser Terras til ukrainsk etterretning og hevder at Putin er rasende over at invasjonen går tregere enn planlagt og at Russland blør penger hver dag kampene pågår. Terras er også tidligere forsvarssjef i Estland.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/26/195828649/tidligere-estisk-forsvarssjef-invasjonen-koster-putin-170-milliarder-dagen

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 minutter siden):

I Dagsrevyen: Familier som flykterskilles på grensen. Unge menn i stridsdyktig alder får ikke lov å forlate landet, for det er behov for dem i krigen.
Syns det er noe som skurrer med det der. Nå vet jeg ikke om det er verneplikt i Uktaina? Helt greit at mange vil bli og delta i forsvaret, men derifra til å tvinge folk til det virker feil. De som velger å flykte med familen, må få lov til det.

Spesielt med tanke på likestilling er dette helt forkastelig! Men det er det plutselig ingen som bryr seg om. Merkelig? 

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 minutter siden):

I Dagsrevyen: Familier som flykterskilles på grensen. Unge menn i stridsdyktig alder får ikke lov å forlate landet, for det er behov for dem i krigen.
Syns det er noe som skurrer med det der. Nå vet jeg ikke om det er verneplikt i Uktaina? Helt greit at mange vil bli og delta i forsvaret, men derifra til å tvinge folk til det virker feil. De som velger å flykte med familen, må få lov til det.

Vi har tilsvarende lov i Norge også men usikker på om den bare gjelder menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Splitter skrev (12 minutter siden):

En kan virkelig bli forundret over hvordan Putin tenker. Han ødelegger fullstendig sitt forhold til vesten, og bestemmer seg for å satse alt på at Kina er til å stole på. Han overlater i praksis Russlands fremtid i hendene Xi Jinping. Skal vedde på at Xi gliser bredt akkurat nå. Han har jo fullstendig balletak på Putin.
 

Er nok begrenset støtte putin får ifra kommunistpartiet i Kina, det siste Kina vil er å få sanksjoner mot seg dem også.

Lenke til kommentar
Avero skrev (13 minutter siden):

Vil tro at flere og flere russere vender seg mot Putin fremover, man skal ikke undervurdere effekten av Eurovision - liten tue kan velte stort Russland.

Hahaha Eurovision????

Han bryr seg vel ikke om det, men så mye som de har bolet opp artistene, selv turn og kunstskøyte, så svir det nok å ikke være med i idrett, spesielt Ski, vintersport, hockey, bryting osv

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...