Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
amber skrev (10 minutter siden):

Kjære dere, må da lese det dere svarer på. Tar minst 10 min å lese den der. Skikkelige resonnementer er vel ikke gangbart her kanskje.

Du lenker til VoltaireNet, kanskje den siden som er mest kjent for de sprøeste konspirasjonsteoriene og mest alternative virkelighetsoppfatningene av de alle, ved siden av InfoWars. Denne teksten er intet unntak. Jeg skummer gjennom og finner faktafeil på faktafeil.

Når du bare legger en lenke dit uten noe kontekst eller forklaring er det ikke rart du ikke får seriøs respons. Jeg trodde ærlig talt inntil jeg så denne kommentaren at lenken din dit var ment humoristisk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 8
Lenke til kommentar
amber skrev (14 minutter siden):

Kjære dere, må da lese det dere svarer på. Tar minst 10 min å lese den der. Skikkelige resonnementer er vel ikke gangbart her kanskje.

Pro-Ruzzere har aldri hatt skikkelige resonnementer og kommer aldri til å få det - kan det virke som. Men prøv gjerne, igjen, men da seriøst,  det er tross alt ett diskusjonsforum.

Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Når du bare legger en lenke dit uten kontekst eller forklaring er det ikke rart du ikke får seriøs respons. Jeg trodde ærlig talt inntil jeg så denne kommentaren at lenken din dit var ment humoristisk.

H*n er kjent Pro-Ruzzer og hevdet også at Ukraina hadde bombet Donetsk intenst i uka før invasjonen og støtter seg liksom til en OSCE rapport om det. En rapport som sier ingenting om det han hevder, annet enn eksplosjoner økte. Når Ruzzern stod på døra - så seriøst skal man ta den kroppen. Løgn er "skikkelig resonnementer"

Endret av D0vendyret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
amber skrev (9 minutter siden):

Kjære dere, må da lese det dere svarer på. Tar minst 10 min å lese den der. Skikkelige resonnementer er vel ikke gangbart her kanskje.

 

Hva får deg til å tro at de som svarer deg ikke har lest den fra før? Du tror vel ikke at vi sitter her og ikke får med oss "alternativ" informasjon? 

Det sagt, du behøver heller ikke lese hele skiten der for å skjønne at dette er, vel, skit, som ikke faller inn under;
 

Sitat

Skikkelige resonnementer

 

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Tymosjenko advarer om imperium-planer

- Putin er utspekulert, kald og ond – og drives av ideen om å danne et imperium, sier Ukrainas eksstatsminister Julija Tymosjenko."

https://www.dagbladet.no/nyheter/tymosjenko-advarer-om-imperium-planer/76310771

"Hun peker på at Putin har sagt at Ukraina historisk sett er en del av Russland, og ikke en selvstendig nasjon – og mener hans geopolitiske ambisjon er å gjenopprette Sovjetunionen."

For min egen del tenker jeg i større og større grad at ettersom (det sies at) Sovjet kulturellt og historiskt stammer fra Ukraina, så burde Russland tilbakeføres under ukrainsk kontroll...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som russere ikke helt skjønner økonomi og hvordan ting henger sammen. Men denne russeren skjønner det og det er bare ett tidsspørsmål før også andre vil skjønne det iom virkningene kommer sakte men sikkert.

Edit: Så det er ikke bare prisene som har skutt i været, men økonomien blir truffet fra alle kanter og de vil virkelig slite.

Endret av D0vendyret
Lenke til kommentar

Video fra russisk dagligvarebutikk. Forteller litt om prisøkningen på grunn av krig/sanksjoner, flere utsatte varegrupper med mat, for eksempel smør er nå påsatt alarm. (faktisk fra samme Youtube kanal som videoen over)
100 rubler = 16 kroner

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ALLTID ligger i bakkant. Hvorfor sitter det så langt inne å gi Ukraina den hjelpen de trenger? Putin har kommet med stadige trusler mot Vesten, men ingenting har skjedd. Hvorfor er særlig Sørvest-europeere og de store landene allerede blitt krigstrette på en krig de knapt har deltatt i? Sabla idioter i Frankrike, Tyskland med fler.

Det var også disse landene som ville at vi skulle legge ned NATO og stole på dem i et EU forsvar. Men historisk er det bare USA og Storbritannia vi kan stole på.

De eneste som undergraver europeisk sikkerhet mer enn Russland og Tyrkia er Frankrike og Tyskland.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Inside Russia har ganske interessante betraktninger. På en side virker han å være relativt godt opplyst og klar over hva som skjer i Ukraina og i resten av verden. Kanskje ikke så veldig overraskende siden han også har jobbet og bodd i Ukraina selv. 

Men, like fullt så skinner det også gjennom at selv opplyste russere er påvirket av landets noe alternative virkelighetsoppfatning. Men, det er kanskje ikke så rart, veldig få tenker vel at ens eget land tar feil på alt. Og det gjør de da vel heller ikke. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, D0vendyret said:

To briter og en marokkaner er dømt til døden av separatistmyndighetene i Donetsk-regionen for å ha kjempet på Ukrainas side i krigen. Dette melder det russiske statseide nyhetsbyrået Ria Novosti. [vg]



Kanskje håper Russland å avskrekke utlendinger eller skape rom for forhandlinger med Ukraina ved å prøve å få vestlige land til å legge press for å få til en avtale. Jeg tror det får motsatt effekt. Dersom disse henrettelsene blir gjennomført er ikke det bare en krigsforbrytelse, men noe som kommer til å ytterligere forene verden mot Russland og skape furore i Vesten.

Endret av Outlier616
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Outlier616 said:

Hvorfor sitter det så langt inne å gi Ukraina den hjelpen de trenger? Putin har kommet med stadige trusler mot Vesten, men ingenting har skjedd.

Slik jeg ser det så er Russland en bølle som må få smake sin egen medisin for å lære. De reagerer ikke på sanksjoner eller ord. Det må fysiske reaksjoner til.

(også var det disse atombombene da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (14 minutter siden):

To briter og en marokkaner er dømt til døden av separatistmyndighetene i Donetsk-regionen for å ha kjempet på Ukrainas side i krigen. Dette melder det russiske statseide nyhetsbyrået Ria Novosti. [vg]

Hvilket er et glassklart brudd på krigens folkerett. Her dømmer de altså en krigsfange (Aslin) som var i ordinær tjeneste i den ukrainske hæren til døden. Han skal ikke holdes personlig ansvarlig av fienden, og har krav på frigivelse.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, dette er åpenbart krigsfanger. Det er Russland som ikke har erklært krig som er i Ukraina i strid med folkeretten. Henretter Russland krigsfanger, så er det et nytt bunnivå for moralen deres som kommer til å få nye internasjonale reaksjoner, og jeg tipper, mer våpen og fornyet støtte til Ukraina. Jeg tipper det Russland heller forsøker her er å skape splid innad i Storbritannia. For så dumme kan selv ikke russerne være.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Hvilket er et glassklart brudd på krigens folkerett. Her dømmer de altså en krigsfange (Askim) som var i ordinær tjeneste i den ukrainske hæren til døden. Han skal ikke holdes personlig ansvarlig av fienden, og har krav på frigivelse.

Det er jo bare tull alt sammen, for de må nesten skyte seg selv disse separatistene iom regionen ER Ukrainsk land. Så han beskriver egentlig seg selv og sine ganske så klart.
Fra artikkelen:
Separatistenes leder Denis Pusjilin sa mandag at forbrytelsene de tre har begått var monstrøse. De tre anklages for å ha forsøkte å ta over regionen med makt.

Lenke til kommentar
Outlier616 skrev (15 minutter siden):

Jeg vet ikke Serpentbane, det virker som om han er veldig klar over at han går en fin linje ift. hva han kan og ikke kan si. Spørs også hvor i Russland man bor.

Det som er veldig feil er han veldig klar på, særlig det som har med selve krigen å gjøre. Forhistorie og slikt er litt mer russisorientert. Men, jeg liker fyren, har sett det meste av det han har postet etter krigens utbrudd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...