Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte på støtte til å sende europeiske styrker til Ukraina, som Obygda foreslo. 

Jeg skjønte det, men spørsmål som vil få "feil svar" stilles ikke. 

Støtten kan kun måles indirekte ved at frontfigurene for krigen er historisk upopulære og vi kan gå mot "morsomme" situasjoner som AfD som største parti i et Tyskland i full opprustning. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orake1et skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne forsåvidt også spurt om støtten til EU og Ursala, men jeg tror de fleste her skjønner at den er lav.

Det er ingen grunn til å tvile på at Ursala, Starmer, Maron og Merz kan bli enige seg i mellom om å bruke 1000 mrd euro, eller 10 000 mrd euro, eller 100 000 mrd euro, av våre barnebarns penger (altså gjeld) på mer krig, men de har ikke befolkningen bak seg og befolkningen vil ta igjen når det blir nye valg.

Det er stor støtte til Ukraina i Europa.

Skrevet
Orake1et skrev (6 minutter siden):

Vill ide: Hva hvis Europa prøvde 100 år uten krig? Hva hvis vi husket hva vi egentlig lærte forrige gang? Eller gangen før der?

Når vi har ein nabo som russland så betyr det ingenting kva vi vil. russerene angriper om dei trur dei kan klare å vinne. Einaste måten vi kan få fred på er å være sterkere enn russerene. Vi europeere kan ønske fred så mye vi vil. Det hjelper ikkje om vi ikkje har makt til å stoppe russisk aggresjon.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Orake1et skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønte det, men spørsmål som vil få "feil svar" stilles ikke. 

Støtten kan kun måles indirekte ved at frontfigurene for krigen er historisk upopulære og vi kan gå mot "morsomme" situasjoner som AfD som største parti i et Tyskland i full opprustning. 

Nei, man kan også spørre direkte, som blant annet er gjort her:

https://www.statista.com/chart/34068/public-support-for-ukraine-aid-in-europe/

"The survey also shows that almost 70 percent of Europeans support providing financial aid to Ukraine."

Macron, Starmer, et ceteras upopularitet har altså lite med støtten til Ukraina å gjøre.

Men jeg tror nok ikke det er støtte til Obygdas forslag om europeiske styrker som slåss i Ukraina. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 2
Skrevet

Skjønner fortsatt ikke hvorfor NATO/EU godtok at Nord korea fikk bli med i krigen. Burde brukt det som unnskyldning til å ta en ordentlig intervensjon og få stoppet denne krigen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...