Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Snikpellik said:

Vært mye snakk og spekulasjoner om Putins helse den siste tiden *snip*

Jeg la også merke til dette. Samtidig virket han ganske svak og spak i stemmen. Noe han vanligvis ikke er, han pleier å ha en ganske klar og stram klang. Det var stemmen jeg la mest merkje til. Samt ikke minst håret da han er veldig nøye med håret. 

Noe er det med helsen hans for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Jeg la også merke til dette. Samtidig virket han ganske svak og spak i stemmen. Noe han vanligvis ikke er, han pleier å ha en ganske klar og stram klang. Det var stemmen jeg la mest merkje til. Samt ikke minst håret da han er veldig nøye med håret. 

Noe er det med helsen hans for tiden.

Tja, man kan gjerne spekulere alt man vil, men det kan jo rett og slett bare være at fyren er klin gæren*, og at det går ut over bevisstheten hans rundt hvordan han fremstår.

*=samlebegrep for ett eller begge av følgende: paranoid schizofren, psykotisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, >generisk navn> said:

Tja, man kan gjerne spekulere alt man vil, men det kan jo rett og slett bare være at fyren er klin gæren*, og at det går ut over bevisstheten hans rundt hvordan han fremstår.

*=samlebegrep for ett eller begge av følgende: paranoid schizofren, psykotisk

Det har i såfall skjedd siste tiden. Jeg som med flere andre her har jevnlig sett intervjuer debatter og konferanser over tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
>generisk navn> skrev (1 time siden):

Russisk logistikk er tungt jernbanefokusert. De har veldig gode løsninger for å transportere folk og materiell innenriks, men de sliter jo med én gang de kommer utenfor sitt eget land pga noe så dumt som at russisk jernbane har bredere spor enn resten av verden.

Det du sier stemmer ikke. Både Finland og de baltiske statene har 1524 mm sporvidde, mens Russland benytter 1520 mm, disse er kompatible. 1520 mm var den vanlige sporvidde som ble bygget i hele Sovjetunionen, inkludert Ukraina. Normalspor som stort sett benyttes i Europa og resten av verden er på 1435 mm, mens Spania og Portugal har "Ibericospor" som er på 1668 mm, men nye baner bygges med normalspor.

Den historiske bakgrunnen for ulike sporvidder er faktisk militær, tyskerne kunne ikke benytte sitt eget togmateriell ved et angrep mot Sovjetunionen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Det har i såfall skjedd siste tiden. Jeg som med flere andre her har jevnlig sett intervjuer debatter og konferanser over tid.

Parkinsons sykdom som det har vært spekulert i kan gi endret stemmeleie, og skjelving i stemmen. Den kan også gi endringer i form av redusert hukommelse (noe Ivar Dyrhaug stod frem med for noen uker siden). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (38 minutter siden):

Forutsetter at de ikke klarer operasjon falsk flagg og endre status til krig. 

En liten men viktig ting i det hele: [vg]

Den legendariske russiske rockegruppen DDT med vokalisten Jurij Sjevtsjuk (bildet) skulle holde konsert i Tjumen i Sibir - men nå er det hele avlyst, melder The Insider.

Årsaken er at Sjevtsjuk og resten av bandet nektet å spille hvis det skulle være en stor “Z” på scenen. “Z” er blitt symbolet for den russisk krigføringen i Ukraina. DDTs krav om å fjerne bokstaven ble ikke fulgt, og konserten er avlyst.

Det meste som kjem frå Russland er løgn, så eg har ingen problem med å sjå at dei erklærer krig på eit eller anna latterleg grunnlag uansett. Eller så kan Putin signere ein ny lov som lar dei ta i bruk krigsressursar i spesialoperasjonar.

Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (14 minutter siden):

Det du sier stemmer ikke. Både Finland og de baltiske statene har 1524 mm sporvidde, mens Russland benytter 1520 mm, disse er kompatible. 1520 mm var den vanlige sporvidde som ble bygget i hele Sovjetunionen, inkludert Ukraina. Normalspor som stort sett benyttes i Europa og resten av verden er på 1435 mm, mens Spania og Portugal har "Ibericospor" som er på 1668 mm, men nye baner bygges med normalspor.

Den historiske bakgrunnen for ulike sporvidder er faktisk militær, tyskerne kunne ikke benytte sitt eget togmateriell ved et angrep mot Sovjetunionen. 

Du verden 😊 
Da lærte jeg noe nytt. Men; det betyr jo like fullt at de vil slite med jernbanetransport utenfor grensene til det gamle Sovjetunionen, altså vil de ha problemer med etterforsyningene om de skulle forsøke seg på et sjokkangrep vestover gjennom f.eks. Polen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...