Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Alternativ til den såkalte vaksinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-C64- skrev (På 26.12.2021 den 17.17):

vitamintilskudd vil hjelpe kroppen å stå sterkere mot all smitte, siden den hjelper immunforsvaret. Eller mener du all vitenskap frem til Corona-viruset kom har vært falsk? Og angående "bestemte legemidler" så kan en vel se til land som har åpent opp for det? Hvordan står det til der?

 

Denne videoen er fra Jimmy Dore, en komiker som er kjent for å lyve og forfalske.

Og javisst, han gjør det igjen:

https://www.forbes.com/sites/brucelee/2021/11/27/no-ivermectin-did-not-help-japan-bring-down-covid-19-coronavirus-delta-surge/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
-C64- skrev (På 26.12.2021 den 17.42):

Nei, jeg trenger heller ikke noen doktorgrad for å se at når man ikke har testet en vaksine, så vet man heller ikke langtidsvirkningene av den. Normalt sett så tar det ca 10 år å få en vaksine ut i markedet, fordi en må teste og vite langtidsvirkningene av den. I dette tilfelle har det ikke skjedd, og en trenger ikke doktorgrad for å se farene. Vis meg en med doktorgrad om du kan som kan si noe om langtidsvirkningene av covid-vaksinen, og jeg skal vise deg en løgner.  

Du vet altså bedre enn fagfolkene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
-C64- skrev (På 26.12.2021 den 18.37):

At det er satt milliarder av doser og man ser hvordan "vaksinen" virker nå, forandrer da ikke hvor lite man vet om langtidsvirkningene av den. For å se langtidsvirkninger, så er eneste mulighet å se resultatet over tid. Man kan ikke trylle seg til forståelse om hvordan den vil virke på sikt. Grunnen til at en vaksine tar ca 10 år å få godkjent, er jo nettopp at det er eventuelle bivirkninger over tid man ser på. Alle de tusener av studier kan ikke si en tøddel om langtidsvirkningene av vaksinen logisk nok. De ser virkning/bivirkning fra 2020 til i dag.

Du glemmer visst langtidsvirkingene av Covid hos uvaksinerte, som man vet kan være svært brutale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (13 minutter siden):

Er sykepleier og klarer faktisk ikke møte sånne idioter på en profesjonell måte. Jeg behandler de fordi jeg er pliktig, men uttrykker i trynet dems hvor jævla idiotisk de er og takker de for at jeg har fått ferien inndratt og drevet med fuckings "dugnad" i to år nå fordi de ikke klarer å se forbi den feite egoistiske jævla ræva si. Men frykt ikke, nå er det ikke lenge til jeg omskolerer meg til å bli togkonduktør eller kanskje "konsulent" av noe slag. Men det er oppløftende å høre flere beskrive de såpass riktig så takk for det.

Hvordan kan de uvaksinerte sykepleierne fortsatt kunne jobbe med de svake pasientene?  Det er noe som bekymrer mange, for pasienten har dessverre ikke mulighet for å velge. De må få pleie, eller ingen hjelp. Det må være tøft for dere som har tatt de anbefalte dosene å forholde seg til?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Juggel skrev (6 timer siden):

Noen av disse er jo folk som erklærer tomta deres som suverene stater, ikke vil anerkjenne at de må forholde seg til autoriteter og helst av alt ikke vil være en del av folkeregisteret.

De samme folka vil gjerne ha vanntilgang, kjøre på vei, ha strøm og selvfølgelig ha helsehjelp når de ligger dårlig an. De forventer at samfunnet stiller opp når de begynner å slite selv. Ikke alle er like ille, men det ser ut til at fellestrekket er en enorm steiling opp mot autoriteter. Det er jo bare å google TS. Må være slitsomt å ha det slik.

Uheldigvis er det løkhuer som dette som opptar intensivplassene våre om dagen.

All ære til sykepleiere og andre som klarer å møte sånne folk på en profesjonell måte.

 

 

Nå skal det sies at TS nok er en liberetianer, som blant liberalister ikke akkurat er hedersbetegnelse. Jeg har inntrykk av de fleste innad i det liberalistmiljøet ellers har tro på vaksine, og de jeg har snakket med stiller seg ikke bak det TS sier, faktisk synes de at det er dumt at han kommer med de uttalelsene som han kommer med, de synes retorikken hans er uheldig, og at de ikke har sansen for at han kommer med helsefarlige råd osv. 

Jeg er helsepersonell og forsøker å undre meg først over hvorfor folk ikke tar vaksine. Og deretter oppfordre, og prøve å gå foran som en god rollemodell og vise at det er trygt.  Men om folk bare ikke vil for å nærmest være umulige og kjipe, så dømmer jeg de nok inni meg, men utad vil jeg gjøre jobben min. Folk som plutselig endrer mening og blir positive til vaksine har jeg dog veldig stor respekt for, det er imponerende og positivt da. 

logaritmemannen skrev (6 timer siden):

De er også veldig kritiske personer. Dessverre er det veldig selektivt hva de er kritisk til. Som oftest veldig kritisk til én ting og totalt ukritisk til noe annet.

Yes, and oh, the irony. Synd at de skal være kritiske til det som faktisk er til å stole på, og ukritiske til det som man være kritisk til. 

hekomo skrev (5 timer siden):

Vaksinemotstandere stoler ikke på medisinsk fagpersonell, men merkelig nok stoler de plutselig på dem når de f.eks. blir syke og må legges inn på sykehus.

Hvorfor protesterer ikke vaksinemotstandere hvis de blir smittet av Covid og må legges inn til behandling, tro?

Akkurat dette mener jeg å huske at @AnnonymG tok opp i en egen tråd for en god stund tilbake. Husker ikke om han fikk noen vettuge svar fra vaksinemotstanderne da, jeg tror ikke det. Husker ikke hva tråden het.

 

Endret av GiaMahan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Matvrak skrev (18 minutter siden):

Hvordan kan de uvaksinerte sykepleierne fortsatt kunne jobbe med de svake pasientene?  Det er noe som bekymrer mange, for pasienten har dessverre ikke mulighet for å velge. De må få pleie, eller ingen hjelp. Det må være tøft for dere som har tatt de anbefalte dosene å forholde seg til?

Godt poeng.men  svaret på dette må nok være at det er mangel på personale, og man derfor må ta i bruk også de uvaksinerte. 

Sykepleiere er dessverre en av de med lavest vaksinasjonsdekning blant helsepersonell. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, logaritmemannen said:

De er også veldig kritiske personer. Dessverre er det veldig selektivt hva de er kritisk til. Som oftest veldig kritisk til én ting og totalt ukritisk til noe annet.

Jeg vil si at leger er også noe av det mest kritiske - ikke snakk om at man skal gi behandling uten kvalifisert evidens og kvalitetssikring. Man bærer stolthet i faget og gir de medisiner som har kommet gjennom nåløyet for godkjenning, og passer inn i akkurat hver enkelt individs situasjon. 

Vaksinemotstandere er ikke kritiske, de er rett og slett bare imot det. Det er lag på lag med evidens på medisin som er tilgjengelig på markedet. Allikevel, selv med totalt uavhengige forskningsartikler som støtter opp mot vaksinasjon, så er det fortsatt motforestillinger mot vaksinen. Da er man ikke lenger kritisk, men regelrett motstander. Argumentene mot vaksinen holder for meg ikke mål i det hele tatt - man skal godta andre medisiner som gis i andre former (eks tabletter), man spiser maten i butikken ukritisk, man kjøper kosttilskudd uten å avse en tanke på at dette markedet overhode ikke er regulert, og bruker allverdens såper, balsam, solkrem, diverse hudprodukter uten kritisk sans. Men vaksinen, spesielt mot covid, vaksiner som aldri har vært bedre dokumentert noen sinne - de er det størst skepsis mot. Ingen vaksiner er bedre dokumentert. Dog så lever vi i en fri verden, og ønsker man å leve på 1930-talls viten med urter og vitaminer som gullstandard for infeksjons-behandling, så må man gjerne det, men det er en risiko for at moderne medisin må bli en del av forløpet dersom man blir dårlig nok, og urtene ikke holder sykdommen i sjakk. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, -C64- said:

Ser du ikke idiotien i dette tullpratet selv? Hva annet skal du ro diskusjonen over på? Det virker litt vel tafatt nå? Hvorfor er du så opphengt og trist fordi jeg brukte "vaksine" i stedet for vaksine? Regner med at du ser problemet selv siden du gikk sånn i forsvars modus for en definisjon. :D

Du er visst totalt blind for selvmotsigelsene du slenger rundt deg. Du henter ut en forklaring av ordet vaksine fra norsk Wikipedia som du mener sier at mRNA-vaksiner ikke er vaksiner, og later som norsk Wikipedia er en verdensledende autoritet på medisin, ordforklaringer og orddefinisjoner. Lengere ned i artikkelen du siterer står det, under overskriften "Tidslinje":

Quote

2020 – Første vaksine mot SARS-CoV-2 («koronavirus»).

Det står riktignok ikke spesifisert mRNA der, men artikkelen som du hevder sier at SARS-CoV-2-vaksiner ikke er vaksiner framholder nettopp SARS-CoV-2-vaskiner som vaksiner. Videre nekter du å akseptere forklaringa fra engelsk Wikipedia (som ikke ekskluderer mRNA, og dermed ikke passer inn i ditt verdensbilde), og heller ikke de fra diverse anerkjente leksika og ordbøker. Med andre ord kirsebærplukker du ut den ene forklaringen blant en skog av forklaringer fra mer autorative kilder som tilsynelatende støtter fjaseriet ditt, og nekter å ta hensyn til disse. Akkurat som andre stereotypiske konspirasjonsteoretikere og nær religiøst troende på pseudovitenskap og anti-vitenskap.

Videre, i sedvanlig stil går du ikke med på at ord kan få endret eller utvidet betydning etterhvert som teknologi skrider fram og gjør en utvidelse av begreper naturlig. Du insisterer på at "vaksine" ikke kan inkludere mRNA fordi forklaringen i norsk Wikipedia ikke omfatter disse, og du insisterer videre på at betydningen av ordet ikke kan utvides når ny kunnskap og teknologi kommer til. Etter din oppskrift her vil da en computer ikke være en elektronisk datamaskin, som den du bruker for å skrive innleggene dine her på forumet, men en person. Ordet computer var opprinnelig et ord for personer som regnet ut ting. For store regneoperasjoner kunne store rom være fylt med "computere", altså folk som regnet ut ting på oppdrag. Senere, når mekaniske regnemaskiner kom, ble disse også kalt computere. Og senere også de elektroniske regnemaskinene, det som vi i dag kaller computere.

Så tullpratet er det du som står for. Kirsebærplukket tullprat, dikt og forbannet løgn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 timer siden):

Hvorfor protesterer ikke vaksinemotstandere hvis de blir smittet av Covid og må legges inn til behandling, tro?

I en del tilfeller er det familiemedlemmer som ringer etter ambulanse, og personen selv er ikke i stand til å motsette seg innleggelse. Mange vil heller ønske seg et oksygenapparat enn å dø. Da ikke alle føler seg klare til å forlate denne verden, og det ikke er direkte skadelig å få hjelp av et oksygenapparat. Og man har betalt skatt. 

Oksygenhjelp er vel en mye mildere behandling enn respirator og strålebehandling ( for å ta et annet eksempel). Uansett, bør ikke andre pasienter trakasseres fordi de er "uvaksinerte". Det blir usaklig å kritisere en som har problemer av helt andre årsaker enn korona. Men, forakten mot uvaksinerte er vel så sterk nå at mange pleiere føler lysten til å leie pasienten ut døra og lukke den. Dessverre. Nå må helsearbeidere bevise at de ikke kun er fokusert på korona, de har andre typer pasienter også. 

Lenke til kommentar
Matvrak skrev (8 timer siden):

Hvordan kan de uvaksinerte sykepleierne fortsatt kunne jobbe med de svake pasientene?  Det er noe som bekymrer mange, for pasienten har dessverre ikke mulighet for å velge. De må få pleie, eller ingen hjelp. Det må være tøft for dere som har tatt de anbefalte dosene å forholde seg til?

På sykehuset jeg jobber, st. Olavs hospital,  har ledelsen rett til å omstille/omplassere arbeidere som nekter å ta vaksinen til arbeids som ikke er pasientrelatert. Heldigvis. Problemet er pasienter som dukker opp uvaksinert. Og forstå det de som kan, men mine pasienter er også immunsupprerte. De aller aller fleste skjønner hvorfor de alltid blir prioritert først i vaksinekø

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (8 timer siden):

Yes, and oh, the irony. Synd at de skal være kritiske til det som faktisk er til å stole på, og ukritiske til det som man være kritisk til. 

Dei er som barn, som takker nei til å bli skysset heim i ein politibil "fordi dei er kritisk til etablerte autoriteter", for så å hoppe inn i ein fremmed varebil, fordi føreren tilbyr dei godterier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enda en vaksinemotstander er død av covid.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/28/195808559/vaksinemotstanderne-var-sikre-i-sin-sak-na-er-mange-av-dem-dode

Religiøs, oppfordret til bønn istedet for vaksine. Nå er han død av viruset som så mange andre.
Hva tenker skeptikerne om det? Selvsagt blir ikke alle så syke av covid at de dør, men er det dette dere heller vil risikere enn å ta noen doser vaksine og få bedre beskyttelse?

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (På 25.12.2021 den 18.18):

Mye av det vi foretar oss i hverdagen baserer seg på en form for sosialt press, i den grad man kan kalle alminnelig lovlydighet for sosialt press.

Tilsluttes. Sosialt press, tvang, bygdemonster og lignende er en sentral del av de fleste samfunn. Vi er vant til å se på det som en «defekt», tenk på den homofile som flytter fra den konforme bygda til Grunerløkka for å kunne leve fritt. Men sosialt press er også delaktig i å hindre mange fra å ta seg en flaske vin tirsdag formiddag, menn fra å tafse på nabokona og meg fra å dra til en medbilist som setter meg i fare med kjøringen sin.

-k

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (9 timer siden):

Dei er som barn, som takker nei til å bli skysset heim i ein politibil "fordi dei er kritisk til etablerte autoriteter", for så å hoppe inn i ein fremmed varebil, fordi føreren tilbyr dei godterier.

Det må være en slags «rullegardin» det man fra før enten er disponert for et ståsted («jorda er flat»), eller mer generelt for å tro at majoriteten tar feil («det er deep conspiracy, broder»). Så avslår man en artikkel i the lancet med «legene er kjøpt og betalt», mens en eller annen pensjonert geologi-ingeniør som livnærer seg av youtube videoer om medisin framstår formidler den ubesudlede sannhet.

Jeg observerer at selv blant kompetente, høyt utdannede mennesker så har vi et ønske om å vite det som ingen andre vet. Det føles godt å «gjennomskue ledelsen» eller å vite hvordan neste omorganisering kommer til å bli.

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...