Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Alternativ til den såkalte vaksinen


Anbefalte innlegg

1 minute ago, nightowl said:

De har holdt på med mRNA-kreftvaksiner i flere år allerede. Google får du gjøre selv.

Ja, de har jobbet, og endatil testet på mennesker med dette å mange mange år tidligere. Google kan jeg selvsagt gjøre, og har selvsagt også gjort det (duckduck.com ettersom Google sensurerer informasjon nå). Her kan du lese, slik at du kan se selv. Der kan du også lese hvorfor mrna ikke har vært brukt i vaksiner tidligere.  

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/89998

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-C64- skrev (3 minutter siden):

Ja, de har jobbet, og endatil testet på mennesker med dette å mange mange år tidligere. Google kan jeg selvsagt gjøre, og har selvsagt også gjort det (duckduck.com ettersom Google sensurerer informasjon nå). Her kan du lese, slik at du kan se selv. Der kan du også lese hvorfor mrna ikke har vært brukt i vaksiner tidligere.  

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/89998

Les den siden selv heller. Tydelig at du trenger det.

Lenke til kommentar

Jeg har da lest den, og tenke siden du ikke hadde kunnskap så kunne du selv ha godt av å lese. Du kom jo med falske påstander om at jeg tok feil. Jeg kunne i motsetning til deg dokumentere hva jeg påsto. Har du annen informasjon en det jeg med medpagetoday skriver, så kom med det? Eller... Må jeg bare ta ditt ord som sannhet?

Lenke til kommentar
-C64- skrev (1 time siden):

Om det er test-grupper på 6000, 60.000 eller 600.000 så vil de ikke vise langtidsvirkningene nå uansett. Og mutasjoner får vi uansett om alle, eller ingen er vaksinert. Jeg vil heller foretrekke å få corona som er et virus, fremfor å fylle kjemikalier i kroppen og i tillegg få korona.   

Da regner jeg med at du også takker nei til alle medisiner de gir deg den dagen du havner på internsiven og havner på respirator. 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (2 minutter siden):

Jeg har da lest den, og tenke siden du ikke hadde kunnskap så kunne du selv ha godt av å lese. Du kom jo med falske påstander om at jeg tok feil. Jeg kunne i motsetning til deg dokumentere hva jeg påsto. Har du annen informasjon en det jeg med medpagetoday skriver, så kom med det? Eller... Må jeg bare ta ditt ord som sannhet?

Du hevder at mRNA aldri er blitt brukt før i vaksiner. Dette er feil.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Andre1980 said:

Da regner jeg med at du også takker nei til alle medisiner de gir deg den dagen du havner på internsiven og havner på respirator. 

Skulle jeg som uvaksinert eller vaksinert trenge intensiven, så vil jeg som deg selvsagt ikke si nei takk. Hvorfor skulle jeg det? Vil du si nei takk fordi eventuelle bivirkninger av vaksinen melder seg? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, nightowl said:

Ja, visse mRNA-vaksiner er ikke er blitt masseprodusert. So what.

So what?? Det viset at det er første gang mrna vaksiner er ute, slik jeg påsto, og dine påstander om at det var "feil", var en liten løgn fra deg. Og det gjelder ikke bare "visse mrna-vaksiner". INGEN mrna vaksiner har vært ute før Corona vaksinen. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, nightowl said:

Ja, visse mRNA-vaksiner er ikke er blitt masseprodusert. So what.

Du skjønner sikkert selv hvor dumt dette fremstår, ikke sant? Det er jo en grunn til at denne teknologien ikke har funnet veien inn i kommersielle produkter tidligere... COVID19 vaksinene hadde aldri heller blitt godkjent hvis det ikke var en nødssituasjon.

Lenke til kommentar

  

-C64- skrev (3 minutter siden):

So what?? Det viset at det er første gang mrna vaksiner er ute, slik jeg påsto, og dine påstander om at det var "feil", var en liten løgn fra deg. Og det gjelder ikke bare "visse mrna-vaksiner". INGEN mrna vaksiner har vært ute før Corona vaksinen. 

😆 Hvor vanskelig kan det være .. Man trenger ikke ha en masseprodusert vaksine i storskala for å likevel kunne ha en vaksine som man setter på folk ... Dette er gjort både for kreft (i flere år - med gode resultater) og i en rekke kliniske forsøk mot blant annet Ebola.

Din påstand nedenfor stemmer derfor ikke:

-C64- skrev (1 time siden):

[..] Å med viten og vilje påføre kroppen mrna for å prøve å produsere proteiner er noe helt nytt, og er aldri brukt i noe som kalles vaksine før. Før korona kom så var det ulovlig. Nå er det liksom bare å pøse på? [..]

 

Lenke til kommentar
Per H skrev (2 minutter siden):

Du skjønner sikkert selv hvor dumt dette fremstår, ikke sant?

Ja, rimelig dumt av noen å påstå noe som ikke er sant.

Per H skrev (4 minutter siden):

Det er jo en grunn til at denne teknologien ikke har funnet veien inn i kommersielle produkter tidligere...

Fordi den fortsatt er ganske ny.

Per H skrev (4 minutter siden):

COVID19 vaksinene hadde aldri heller blitt godkjent hvis det ikke var en nødssituasjon.

Og hvorfor mener du det såpass sikkert?

Lenke til kommentar
-C64- skrev (52 minutter siden):

Helt sant. Og derfor påfører jeg meg ikke for enda mer usikkerhet, vet å ikke vite langtidsvirkningene av å blir smittet, langtidsvirkningene av vaksinen osv. 

Jeg ser på det på følgende måte: Vaksinen som du ikke er villig til å kalle vaksine er utviklet og testet møysommelig av forskere på titusenvis av frivillige individer for å forhindre å bli smittet av et spesifikt virus ved å forberede kroppen på forskjellige måter på det som kan komme.
Virusinfeksjon er å bli infisert av en random RNA streng som tilfeldigvis passer inn i ditt DNA som skaper kaos i kroppen din og eventuelle organer avhengig av hva den tilfeldige RNA koden greier å stelle i stand.
Hvilken av disse som har mest forutsigbare langtidsvirkninger burde være enkelt å vurdere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, nightowl said:

Ja, rimelig dumt av noen å påstå noe som ikke er sant.

mRNA-vaksiner har ikke tidligere kommet forbi stadiet "clinical trials" til stadiet "godkjent kommersiellt produkt":

"The first human clinical trials using an mRNA vaccine against an infectious agent (rabies) began in 2013.[37][38] Over the next few years, clinical trials of mRNA vaccines for a number of other viruses were started. mRNA vaccines for human use have been studied for infectious agents such as influenza,[39] Zika virus, cytomegalovirus, and Chikungunya virus.[40][41]"

https://en.wikipedia.org/wiki/MRNA_vaccine

I denne artikkelen er en tidslinje over utviklingen:

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02483-w

33 minutes ago, nightowl said:

Fordi den fortsatt er ganske ny.

Relativt sett - ja. Prinsippene har men kjent til siden 1987, men det har vært vanskelig å lage et trygt og effektivt produkt. her fra en artikkel om Moderna fra 2016:

"Delivery — actually getting RNA into cells — has long bedeviled the whole field. On their own, RNA molecules have a hard time reaching their targets. They work better if they’re wrapped up in a delivery mechanism, such as nanoparticles made of lipids. But those nanoparticles can lead to dangerous side effects, especially if a patient has to take repeated doses over months or years.

Novartis abandoned the related realm of RNA interference over concerns about toxicity, as did Merck and Roche."

https://www.statnews.com/2016/09/13/moderna-therapeutics-biotech-mrna/

37 minutes ago, nightowl said:

Og hvorfor mener du det såpass sikkert?

Se på tidslinjen jeg la ved. Noen av disse vaksinekandidatene basert på mRNA har vært i "clinical trials" i bortimot 10 år. Hvorfor tror du det har tatt så lang tid? Basert på COVID19 vaksinene skulle det jo bare ha tatt 6 måneder å få en trygg og effektiv en? Og hvorfor klarte ikke det spennende biotech selskapet Moderna å lage en vaksine på over 10 år? de blødde jo penger? 🤔

Eneste grunnen til av COVID19 vaksinene fikk en sjanse med såkalt "emergency use approval" var pandemien. Dette er åpenbart.

Lenke til kommentar

utestet, derfor ble de også nød-godkjent. Testede vaksiner blir ikke nød-godkjent. Og det går selvsagt ikke an å forberede kroppen på noe man ikke vet langtidseffekten av. Langtidseffekt av en vaksine er noe man ser gjennom årelange observasjoner 10-12 år. 

 

"Virusinfeksjon er å bli infisert av en random RNA streng som tilfeldigvis passer inn i ditt DNA som skaper kaos i kroppen din og eventuelle organer avhengig av hva den tilfeldige RNA koden greier å stelle i stand."

 

Ja, og i dette tilfelle så brukes midler for å hindre ditt immunsystem fra å kaste denne fremmede mrna strengen ute. Grunnen til at en vanlig vaksine fungerer bedre er at de er den reele mrna biten som kjennes igjen. I dette tilfelle er det ikke mrna fra viruset du får, men et syntetisk laget mrna. Så et mrna fra viruset selv er ikke "tilfeldig" som mrna fra vaksinen er. 

 

"Hvilken av disse som har mest forutsigbare langtidsvirkninger burde være enkelt å vurdere."

 

Tja, et ekte mrna fra viruset eller et syntetisk mrna laget i en lab? Ikke mye å lure på spør du meg. 

Lenke til kommentar
Per H skrev (2 minutter siden):

[..]

Se på tidslinjen jeg la ved. Noen av disse vaksinekandidatene basert på mRNA har vært i "clinical trials" i bortimot 10 år. Hvorfor tror du det har tatt så lang tid? Basert på COVID19 vaksinene skulle det jo bare ha tatt 6 måneder å få en trygg og effektiv en? Og hvorfor klarte ikke det spennende biotech selskapet Moderna å lage en vaksine på over 10 år? de blødde jo penger? 🤔

Eneste grunnen til av COVID19 vaksinene fikk en sjanse med såkalt "emergency use approval" var pandemien. Dette er åpenbart.

Det er jo som regel slik at man har en rekke fiaskoer før suksess. Det som er åpenbart er at de var veldig nærme når korona kom. Hvor de da satte alle kluter til fordi de ikke hadde noe annet valg. Plutselig ble dette noe som var superviktig og det skortet ikke på penger.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, nightowl said:

Det er jo som regel slik at man har en rekke fiaskoer før suksess. Det som er åpenbart er at de var veldig nærme når korona kom. Hvor de da satte alle kluter til fordi de ikke hadde noe annet valg. Plutselig ble dette noe som var superviktig og det skortet ikke på penger.

Jepp! og så laget de verdens tryggeste og mest effektive vaksine noensinne, fuglene sang, englene blåste i trumpeter, og resten er som kjent historie :D

 

Endret av Per H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...