Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Alternativ til den såkalte vaksinen


Anbefalte innlegg

Mr.M skrev (5 timer siden):

i Norge døde 4 friske kvinner i sin beste alder av vaksine, mens ingen tilsvarende individer (mht. alder/helse) har dødd av korona.

Sånn generelt, hvis vi kun snakker om vaksine vs korona i relasjon til å dø, har friske folk under 40 år (tildels under 50 år) nærmest ingen nytte av vaksine, da det knapt er noen som dør. De få som har dødd i aldersgruppene, er knyttet til en/flere underliggende tilstander/sykdom.

beSQnws.png

men, det blir selvsagt litt svart-hvitt å kun holde vaksine opp mot død. Med i betraktningen hører også risiko for å evt. bli alvorlig syk ved å bli koronasmittet. Vaksinene sies jo å redusere innleggelse-risikoen, og det faktumet synes mange at stikkene er verdt i seg sjøl.

Du må nesten komme med kilder på tallene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg møter noen som forsøker å påtvinge meg deres "overlegne" ideer, så prøver jeg heller å tune inn til hjertet. Det er jo bare ideer, til syvende og sist, og hvem bryr seg.
Å makte å tilgi det man tidligere anså som utilgivelig, er uendelig mer tilfredsstillende enn å vinne noen debatt.

“The only way you can conquer me is through love, and there I am gladly conquered.”

Check mate!

Lenke til kommentar

Det er synd at vaksinemotstandere ikke vil ta del i moderne medisin. Det er forøvrig svært underlig at ikke-fagfolk skal diskutere, eller komme med medisinske råd, som er stikk i strid med hva eksperter mener - og med eksperter mener jeg de mange godt kvalifiserte leger og forskere som har brukt hele sin yrkeskarriere på å gå i sømmene i slik viten, og deler det med resten av oss, slik at vi kan få det beste medisinske tilbudet som noen kan gi oss. At en ufaglært skal komme å mene noe annet, minner veldig om starten på Dunner-Kruger-Kurven etter noen få google-søk helt ukritisk og ufiltrert. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (6 timer siden):

Interessant at du ikke ser at din ide er mer direkte ansvarlig for drap, når noen tvinges til å ta vaksinen og skades alvorlig eller dør.

Her kommer du med en direkte påstand, altså sitter du med bevisbyrden for denne.

Om du ikke kan bevise at vaksinen har ført til flere dødsfall på planeten enn selve sykdommen, så vil altså denne påstanden regnes som feil.

Da er vi altså enige om at vaksinen ikke er farligere.

Sindre Rudshaug skrev (7 timer siden):

Sett i lys av Omikron så begynner ting å tyde på at jeg blir blant de siste som ler.

Hvor mange har dødd av Omikron så langt i Norge?

Hvor mange friske, raske nordmenn under 50 har ligget på intensiven pga Omikron?

Du som har tall og vet dette!

Omikron som kom etter at de fleste i Norge hadde vaksinert seg?

Her får du det til å høres ut som du er forkjemper for vaksinen.

Sindre Rudshaug skrev (6 timer siden):

skaper støy rundt mine gode ideer og indirekte tar menneskeliv.

Tenker du her på ideene dine om å forgifte folk eller utsette dem for smitte slik at dem i verste fall mister livet?

Jeg vil ikke si det er gode ideer. 

Sindre Rudshaug skrev (6 timer siden):

i Sverige, så er Sverige lite overrepresentert målt mot oss. 200 millioner barn har gått over til å leve i fattigdom

200 millioner barn i et land med 10,3 millioner innbyggere? Huffameg.

Sindre Rudshaug skrev (7 timer siden):

Man må ha en rasjonell begrunnelse.

Kan du komme med en rasjonell begrunnelse for å ikke ta vaksinen? For det har du ikke klart til nå.

Sindre Rudshaug skrev (9 timer siden):

Du har ikke innsett at du idemessig er ute og kjøre

Pot calling the kettle black. 

Sindre Rudshaug skrev (10 timer siden):

Si det til de som har dødd av eller fått alvorlige skader av vaksinen. Bra du har så mye medfølelse!

Har du noen medfølelse for dem som har dødd av alternativ behandling? 

Dem som du og andre lurer til å utsette seg selv for skade?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 timer siden):

Du må nesten komme med kilder på tallene dine.

vi vet jo at 4 yrkesaktive damer døde av AstraZeneca, det har også du fått med deg?

det er derimot ingen friske kvinner i samme aldersgruppe som har dødd av korona, i Norge.

De som har dødd av korona (ref. tabell) har alle hatt underliggende sykdom. Det fins ingen "offisiell" oppsummering av disse med detaljert info for mannen i gata, men årsakssammenhengen har vært nevnt spredt, i mindre notiser i media.

jeg må nesten parere tilbake, -har du eksempler på at yngre friske (altså uten underliggende sykdom) har dødd i flertall her i landet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (10 timer siden):

I motsetning til andre forum, så har vi valgt å tillate meninger, uansett om innholdet er riktig eller feil

Dette kjennetegner ekte ytringsfrihet, som står over absolutt alle andre friheter(negative rettigheter). Jeg har den største respekt for denne holdningen. Radikale gærninger kan lufte de alternative ideene sine og møtes med vitenskap og fornuft. Vi må holde på ideen om at troll sprekker i sola. Hvis bare det statlige og kollektivistiske narrativet skal råde, så har vi som samfunn et veldig stort problem. Stater vil veldig gjerne slippe å få testet ideene sine opp mot virkeligheten.

Kanskje er ideen min absurd, kanskje er den overlegen, kanskje har mange andre samme ide. Vi får lov å lufte ideene våre her inne, observere respons, på bakgrunn av kvaliteten på respons - utvide eller begrense dem, spisse dem og få bekreftet eller gravlegge dem. Vi skylder oss selv å være ærlige og prinsippfaste, så vi kan utvikle tenkningen vår.

GiaMahan skrev (10 timer siden):

Hvis jeg skal peke på en ting Sindre faktisk gjør bra, er det å si ifra at han ikke er helsepersonell eller at han ikke lest særlig mye om dette. 

Jeg er en rettsskaffen mann og plikter å ikke lure noen. Ikke en eneste en. Jeg skylder alle andre å være ærlig og prinsippfast. Så får jeg heller bli overtydelig og få kritikk for også DET:-)

At du, tross at vi gikk i følelsesmessig clinch, klarer å peke på gode og viktige elementer i min tenkning, sier mye om dine prinsipper og min respekt for deg og din tenkning. Du er villig til å gi noe og det er en sjelden kvalitet på diskusjonsfora.

Jeg beklager at jeg desverre måtte bruke et eksempel som jeg vet kan være vanskelig og konsekvensene det kan få for noen. Hvis jeg ikke var underdog, så hadde jeg ikke brukt det. Som individualist er jeg desverre underdog i 99,9% av tilfellene.

Jeg fikk en innrømmelse om at refleksjonen rundt mobbens sosiale tvang er viktig, så jeg kan med god samvittighet avslutte i denne tråden og ta en romjulspause eller lenger fra politisk og helsemessig diskusjon.

Jeg skulle gjerne hatt en innrømmelse fra deg på at jeg utelukkende gikk etter ideene dine, uansett hvor følelsesmessig du opplevde det. Like mye som jeg driter i biologi, driter jeg i hvem som står bak en ide. Det er ideen jeg skal bekjempe, ikke personen - jeg er ingen marxist. Folk må få tro hva de vil alene hjemme, men presenterer de farlige ideer på torget om mobbens tvang mot individet, så skal jeg være der. Tatarata!

Fortsatt god jul til deg og andre positive bidragsytere!

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

Radikale gærninger kan lufte de alternative ideene sine og møtes med vitenskap og fornuft.

Det kan vel også noteres at noen mener ytringsfrihet også innebærer amnesti fra kritikk og motargumenter. 

Loven sier ikke noe om at vi kan kreve å stå uimotsagt. Heller ikke at vi kan fritt bryte straffelovens paragrafer som omhandler trakassering av personer eller løgner om andres ytringer eller handlinger.  Straffeloven § 266 rammer den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred. 

Jeg kan tenke meg at man skal ha bevis, dokumentasjon og vitner på sin side når man beskylder, anklager eller anmelder andre for løgn, bedrageri, forfalskning eller annet kriminelt.

Unntatt er kun rasisme, der er det i Norge omvendt bevisbyrde. Så vi kan anmelde og anklage hvem som helst for rasisme uten å behøve å bevise det.

Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (23 timer siden):

(...)

Hvorfor går de fleste antivaxxere full konspi? Det virker å være få moderate antivaxxere.

(...)

Jeg skal legge frem min forklaring på dette, likevel noe forenklet: Pre-covid var tinfoil-gjengen såkalt "fringe" som få personer brydde seg om og som i liten grad påvirket hverdagen til folk flest. Det vil si at de kunne holde på med sine kamper mot "big pharma" etc. nærmest i fred og ro fra tastaturet sitt. I coronatiden har derimot folk flest innsett at tinfoil er en pådriver til pandemien, noe som direkte påvirker hverdagen til folk. Dette gjør at mange blir sinna på dem og at det sosiale presset øker. Da er det to alternativer for tinfoil: la seg vaksinere eller fortsette med tinfoil. Tinfoil og andre skråsikre personer har ofte en tendens til å bli sikrere på egne oppfatninger når de blir presentert fakta som taler for det motsatte. Ja, og se for dere hvilket sosialt press de opplever nå fra majoriteten av befolkningen. Da viser erfaringen at de går fra tinfoil til full tinfoil. Og ikke bare det, men full tinfoil samles sammen i FB-grupper /diskusjonsfora hvor de sitter og forteller hverandre akkurat det de vil høre, noe som igjen fyrer opp under full tinfoil. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Mechablast said:

 

Respekterer de som menneske, men ikke at de ikke tar vaksine, og utsetter andre for smitte med å leve som om alt er normalt

 

Ville det vært bedre om alle vaksinerte seg, slik at det kun var de vaksinerte som utsatte andre for smitte? Jeg har valgt å leve som om alt er normalt (det er det bortsett fra myndighetenes selvvalgte restriksjoner).

Egen helse, er et personlig ansvar, og de som velger å ikke delta i dette eksperimentet med en "vaksine" ingen vet langtidsvirkningene av, må få være fri nok til å si nei takk.  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, :utakt said:

Jeg må si jeg syns det er veldig spesielt å starte med å si at man ikke er helsepersonell, for så å gå videre til å anbefale folk heftige doser vitamintilskudd og bestemte legemidler. Når da attpåtil "placeboeffekten" av legemidlene blir fremhevet som noe som kan gi "fantastiske resultater" så vet jeg ikke lenger om jeg skal le eller gråte. 

vitamintilskudd vil hjelpe kroppen å stå sterkere mot all smitte, siden den hjelper immunforsvaret. Eller mener du all vitenskap frem til Corona-viruset kom har vært falsk? Og angående "bestemte legemidler" så kan en vel se til land som har åpent opp for det? Hvordan står det til der?

 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (3 minutter siden):

Ville det vært bedre om alle vaksinerte seg, slik at det kun var de vaksinerte som utsatte andre for smitte? Jeg har valgt å leve som om alt er normalt (det er det bortsett fra myndighetenes selvvalgte restriksjoner).

Egen helse, er et personlig ansvar, og de som velger å ikke delta i dette eksperimentet med en "vaksine" ingen vet langtidsvirkningene av, må få være fri nok til å si nei takk.  

Det er mye man ikke vet langtidsvirkningene av. Allikevel aksepterer vi dette i hverdagen. Så hvis du ikke vil ta vaksinen fordi du ikke vet langtidsvirkningene av den, forventer jeg også at du gjør dette i andre aspekter av hverdagen din. Ellers handler dette bare om en antipati mot vaksiner og "big pharma", og ikke helsen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, vi har aldri hatt for vane å sende utestede vaksiner ut i befolkningen. Spesielt ikke når det er en ny teknologi som er brukt, og som frem til Corona ble stoppet. Men det har skjedd før ja. Feks gikk Filippinene ut med en vaksine mot dengue-feber til skolebarn for noe få år siden. Men de måtte avbryte da barna plutselig døde. 

 

" Så hvis du ikke vil ta vaksinen fordi du ikke vet langtidsvirkningene av den, forventer jeg også at du gjør dette i andre aspekter av hverdagen din."

 

Ja selvsagt, jeg tar ingen medikamenterer som ikke er gjennomtestet og man vet langtidsvirkningene av. Det er vel og merke min helse det er snakk om, og jeg er personlig ansvarlig for den.

 

"Ellers handler dette bare om en antipati mot vaksiner og "big pharma", og ikke helsen din. "

 

Det er din fantasi. Jeg unngår kun denne vaksinen pga man ikke vet langtidsvirkningene av den. Tidligere har jeg tatt en masse vaksiner. Helt uten tanke på "big pharma". Også mine barn fikk alle vaksiner da de var små. Så fantasien din stemmer ikke helt med virkeligheten. Også det at motstemmer mot "vaksinen" blir sensurert i dagens samfunn gjør heller ikke saken bedre. Skulle jeg noen gang ta denne "vaksinen" så ville det vært på grunnlag av all informasjon. Ikke bare den som myndighetene og MSM ville jeg skulle få vite.  

Lenke til kommentar
-C64- skrev (18 minutter siden):

Egen helse, er et personlig ansvar, 

Er den det når din helse begynner å påvirke andre negativt?

-C64- skrev (19 minutter siden):

Ville det vært bedre om alle vaksinerte seg, slik at det kun var de vaksinerte som utsatte andre for smitte?

Ja.

Alt tyder vel på at det hadde vært bedre.

-C64- skrev (18 minutter siden):

Hvordan vet du at de som reagerer på vaksinen hadde blitt enda verre av selve viruset? 

Det er slik vaksiner fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (5 minutter siden):

Det er din fantasi. Jeg unngår kun denne vaksinen pga man ikke vet langtidsvirkningene av den. Tidligere har jeg tatt en masse vaksiner. Helt uten tanke på "big pharma". Også mine barn fikk alle vaksiner da de var små. Så fantasien din stemmer ikke helt med virkeligheten. Også det at motstemmer mot "vaksinen" blir sensurert i dagens samfunn gjør heller ikke saken bedre. Skulle jeg noen gang ta denne "vaksinen" så ville det vært på grunnlag av all informasjon. Ikke bare den som myndighetene og MSM ville jeg skulle få vite.  

Eksakt når vet man langtidsvirkningene av en vaksine? Etter 10 år? 20 år? 50 år? Og hvilke forutsetninger har du for å vurdere informasjon om vaksiner? Har du en doktorgrad i et relevant fag? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...