Gå til innhold

Norsk riggselskap vil kvitte seg med ansatte som ikke vaksinerer seg


Anbefalte innlegg

Aetius skrev (34 minutter siden):

Hvordan har du/de målt det?

Her er en som kalles "Tom", som ble tilkoblet måleapparater på sykehuset. Men de avviste resultatene av sin egen måling.

Sitat

– EKG og overvåking viser at jeg flere ganger i løpet av påfølgende natt har pulsøkninger til nærmere 200. Jeg bråvåkner med fornemmelsen av å ikke kunne puste. Men legene avviser pulsaktiviteten min som «sensorfeil». De avviser altså egen måling på eget utstyr på egen intensivovervåkning. I ettertid har jeg med pulsklokke og app bekreftet den alarmerende pulsaktiviteten som sykehuset benektet. Den pågår fortsatt. https://hemali.no/siste/flere-blodpropper-etter-vaksinering-men-legene-tror-ikke-pa-sammenheng/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye som ikke er lov i Norge som likevel blir gjort.. Se bare på flyselskapene som ikke har tilbakebetalt kundene etter årevis med kansellering som tydeligvis kan holde på slik de vil uten at loven faktisk blir håndhevet.. Evt. se på alle som ikke blinker i rundkjøringer uten at UP noensinne gidder å gi de forenklet forelegg..

Hvis en lov ikke blir håndhevet (slik Politiet gikk ut og sa de ikke kom til å håndheve munnbindpåbud tidlig i pandemien) så er det i praksis bare tekst på en nettside.. Like ubrukelig som en blogg.. Like verdiløs som din kommentar (og min kommentar)..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TorHansen skrev (10 timer siden):

Å si opp ansatte fra et riggselskap fordi de ikke ønsker å vaksinere  seg - slik Transocean ønsker å gjøre - er ikke lov i Norge. Og så enkelt er det.

Det er greit at det ikke er lov. Men det viser en amerikanisering og et ubegrunnet hysteri som får bre om seg. Dette må stanses før Norge er like rasert som USA.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alle som kan bør definitivt vaksinere seg, men tvang er en dårlig løsning.
Det setter også en uheldig presedens.
Vi husker at AstraZeneca og Johnson & Johnson vaksinene ble stoppet her til lands.
Hva hadde de mulige konsekvensene vært, av at hele befolkningen hadde blitt tvangsvaksinert med disse?

Lag insentiver som gjør at alt blir litt kjipere dersom man ikke er vaksinert.
Får ikke delta på sosiale arrangement på jobb, ikke spise i kantina eller noe i den stilen.
Gitt at det er lovlig selvfølgelig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Det er greit at det ikke er lov. Men det viser en amerikanisering og et ubegrunnet hysteri som får bre om seg. Dette må stanses før Norge er like rasert som USA.

Fantastisk posisjon! Takk for innspillet. Du står opp for individets autonomi og det takker jeg deg for.

Om politikere noensinne har hatt noen form for prinsipiell tenkning, så har de forlatt det for lenge siden, til fordel for demokratiet. Les Høyre sin tilnærming til tvang:

"Vi tror at hvis man hadde gått inn og tvunget folk til å vaksinere seg eller kommet med et påbud, kunne kanskje en del som har vært i tvil, men som landet på å takke ja, endt opp med å takke nei. Og det er ikke sikkert at vi ville hatt den høye andelen med 90 prosent voksne som har vaksinert seg, sa han."

https://resett.no/2021/12/16/hoyre-vil-ha-vaksinetvang-bjorn-guldvog-apen-for-diskusjon/

Høyre sier rett ut at de driter i individets rettigheter, driter i prinsipiell tenkning - det handler bare om antallet de kan få til å vaksinere seg via manipulasjon og tvang.

Tvang er i verktøykassa som noe helt naturlig for dette onde, politiske partiet. De bruker det om de føler at de tjener på det.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er søtt å se folk bruke ord (fascist, diktatur og andre gullkorn i denne tråden) de ikke forstår betydningen av samt lage noen voldsomme fremtidsdystopiske scenarioer for hver minste ting. Å gjøre A betyr visstnok at man også gjør Å. En inngripelse som reduserer personlig frihet med 1% er det samme som 100%, og alt er sort / hvitt uten nyanser.

Man kan igrunnen snu det rundt og spørre seg hvorfor majoritetens "frihet" må lide for idiotien til minoriteten? I aktuelle sak handler det om hvorfor alle de vaksinerte må akseptere å bli eksponert for de få som ikke forstår sitt eget og andres beste (paralleller til røykeloven her).

Og bare så det er sagt, vi snakker her om de som kan men som ikke vil vaksinerer seg, ikke de som av helsemessige grunner må avstå. Alle er fri til å ta sine valg, men de er ikke fri fra konsekvensene av disse.

Endret av The Very End
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Etter å ha blitt brukt i nesten 2 år på millionvis av mennesker har nå FDA i USA trukket tilbake tillatelsen til å anvende Johson & Johnson sin covid vaksine pga alvorlige bivirkninger . Det skjedde i går faktisk. Så til The VeryEnd som skrev et innlegg om majoriteten kontra minoriteten litt lengre ned i dette forumet. Kanskje det er du som er idiot The VeryEnd?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (57 minutter siden):

Fantastisk posisjon! Takk for innspillet. Du står opp for individets autonomi og det takker jeg deg for.

Om politikere noensinne har hatt noen form for prinsipiell tenkning, så har de forlatt det for lenge siden, til fordel for demokratiet. Les Høyre sin tilnærming til tvang:

"Vi tror at hvis man hadde gått inn og tvunget folk til å vaksinere seg eller kommet med et påbud, kunne kanskje en del som har vært i tvil, men som landet på å takke ja, endt opp med å takke nei. Og det er ikke sikkert at vi ville hatt den høye andelen med 90 prosent voksne som har vaksinert seg, sa han."

https://resett.no/2021/12/16/hoyre-vil-ha-vaksinetvang-bjorn-guldvog-apen-for-diskusjon/

Høyre sier rett ut at de driter i individets rettigheter, driter i prinsipiell tenkning - det handler bare om antallet de kan få til å vaksinere seg via manipulasjon og tvang.

Tvang er i verktøykassa som noe helt naturlig for dette onde, politiske partiet. De bruker det om de føler at de tjener på det.

Så  det  peke på en negativ/motsatt effekt av tvangsbruk, er det samme som å kaste på båten det prinsipielle synet på tvangsbruk? Det var da en spenstig påstand. Fullstendig feil er den og.

Dessverre må man av og til fortelle meningsmotstander hvor feil virkningsmiddelet kan slå ut, fremfor å bare avfeie det av prinsipp, da det å kun peke på prinsippet ikke nødvendigvis gjør noe med forståelsen av tvangsbruken og dens virkninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
25 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Så til The VeryEnd som skrev et innlegg om majoriteten kontra minoriteten litt lengre ned i dette forumet. Kanskje det er du som er idiot The VeryEnd?

Det er godt mulig jeg er en idiot, men i det minste er jeg en informert idiot. Jeg henter ikke mine faktaer om temaer jeg strengt talt ikke forstår fra et eller annet ekkokammer på internet, for så å hevde at disse skal sidestilles med medisinsk forskning eller at jeg nå har kompetanse på området (som mange selv tror de har).

Og ang. forskning; er helt normalt at ny kunnskap kommer til og at man endrer standpunkt basert på dette. Forskjellen fra dette og at noen klarte å ha litt rett på internet er at man har en troverdig fremgangsmåte og resultater som har ført til at man endrer standpunkt.

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 minutter siden):

Det er godt mulig jeg er en idiot, men i det minste er jeg en informert idiot. Jeg henter ikke mine faktaer om temaer jeg strengt talt ikke forstår fra et eller annet ekkokammer på internet, for så å hevde at disse skal sidestilles med medisinsk forskning eller at jeg nå har kompetanse på området (som mangde selv tror de har).

Og ang. forskning; er helt normalt at ny kunnskap kommer til og at man endrer standpunkt basert på dette. Forskjellen fra dette og at noen klarte å ha litt rett på internet er at man har en troverdig fremgangsmåte og resultater som har ført til at man endrer standpunkt.

 

Kanskje det er CNN du får din informasjon i fra ? Du bør les In Trump time av Peter Navrro . Han avslører hva som skjedde angående tidlig behandling med Hydroxyklorokin og sviket fra den såkalt medisinske ekspertisen (Fauchi og CDC). Det er pengebegjær og maktsyke og kontrollbehov som liger bak vaksinehysteriet og vaksine pass kravet . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Kanskje det er CNN du får din informasjon i fra ? Du bør les In Trump time av Peter Navrro . Han avslører hva som skjedde angående tidlig behandling med Hydroxyklorokin og sviket fra den såkalt medisinske ekspertisen (Fauchi og CDC). Det er pengebegjær og maktsyke og kontrollbehov som liger bak vaksinehysteriet og vaksine pass kravet . 

Vi er der ja :)

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en forskjell på tvang fra myndigheter, og krav fra arbeidsgiver. Jeg kan ikke enkelt forlate landet, men en urimelig arbeidsgiver kan jeg forlate langt enklere.

Det sagt så bør slike krav fra en arbeidsgiver være godt begrunnet. En arbeidstaker som utsetter sine kolleger for en reell, signifikant, unødig fare bør man kunne reagere mot. Men å «straffe» de som går motstrøms fordi det føles godt burde vi vokte oss vel mot.

-k

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Sindre Rudshaug said:

Fantastisk posisjon! Takk for innspillet. Du står opp for individets autonomi og det takker jeg deg for.

Om politikere noensinne har hatt noen form for prinsipiell tenkning, så har de forlatt det for lenge siden, til fordel for demokratiet. Les Høyre sin tilnærming til tvang:

"Vi tror at hvis man hadde gått inn og tvunget folk til å vaksinere seg eller kommet med et påbud, kunne kanskje en del som har vært i tvil, men som landet på å takke ja, endt opp med å takke nei. Og det er ikke sikkert at vi ville hatt den høye andelen med 90 prosent voksne som har vaksinert seg, sa han."

https://resett.no/2021/12/16/hoyre-vil-ha-vaksinetvang-bjorn-guldvog-apen-for-diskusjon/

Høyre sier rett ut at de driter i individets rettigheter, driter i prinsipiell tenkning - det handler bare om antallet de kan få til å vaksinere seg via manipulasjon og tvang.

Tvang er i verktøykassa som noe helt naturlig for dette onde, politiske partiet. De bruker det om de føler at de tjener på det.

Burde ikke du som Objectivist, støtte bedrifter til å gjøre sitt frie valg til å sparke/ansette hvem de vil? Eller er du bare Objectivist når det bedrifter tar valg som støtter ditt syn? I objektivismen så er arbeidstageren fri til å velge å jobbe for noen andre og bedriften er fri til å sette sine egne regler.  Laissez-faire kapitalisme er jo tross alt en av grunnpillarene innenfor objektivisme.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
elysium74 skrev (4 timer siden):

De fleste smittebærere er nå statistisk sett vaksinerte så det er vanskelig å skjønne logikken til transocean. Er han redd de uvaksinerte arbeiderne skal bli syke og dø?

Dette tiltaket er neppe lovlig.

Dersom de blir syke ombord så vil de jo utgjøre både en mannskapsmessig reduksjon og en sikkerhetsrisiko.
Vaksinerte blir mindre syke og raskere friske enn uvaksinerte.

Og jo, så lenge vaksinasjon anses som en kvalifikasjon så er det lovlig.
Uvaksinerte er således ukvalifisert til å jobbe på riggene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...