Gå til innhold

Arbeiderpartiet skal ansette ny Sentralbanksjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha hørt på jensemann etter den forhåndsutvalgte utnevnelsen lukter det promp og fis i luften. Jens lirer ut av seg floskler og man hører absurdgalleriet til AP nynne i bakgrunnen. ARK følger opp med "objektive" analyser av utnevnelsen. Siste jeg hører skal han fortsatt være medlem av LO. For en komikk

Brød og sirkus til folket

 

Endret av Branden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Branden skrev (1 time siden):

Etter å ha hørt på jensemann etter den forhåndsutvalgte utnevnelsen lukter det promp og fis i luften. Jens lirer ut av seg floskler og man hører absudgalleriet til AP nynne i bakgrunnen. ARK følger opp med "objektive" analyser av utnevnelsen. Siste jeg hører skal han fortsatt være medlem av LO. For en komikk

Brød og sirkus til folket

 

Fremstår helt idiotisk, og veldig dårlig for både regjeringen og Stoltenberg. Alt som skjer fremover nå vil bli sett på med lupe, og hver eneste middag eller øl på puben med Stoltenberg og Støre vil vekke mistanke. 

At de klarer å sette seg i denne situasjonen er faktisk absurd, eneste forståelige er at Støre ikke har hatt noe å si og at Vedum har tenkt at det er bra å få en AP mann i den stillingen. 

Hvis man ser på forventingene til tidligere sentralbanksjefer kontra den Stoltenberg får nå, så er det helt totalt forskjellige, og hver eneste tabbe eller dårlige resultater vil slå hardt. 

eneste man mangler i dette sirkuset nå er jo at hun andre kandidaten glimrer i stillingen frem til Stoltenberg tar over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Branden skrev (2 timer siden):

Snart skal Arbeiderpartiet også ansette Kringkastingssjef etter Arbeiderpartimannen Gjermund Eriksen. Noen kandidater dere?

Det er ikke tilfeldig at han gikk av nå. Det gir AP til å utpeke nok engang av sine egne som sjef i nrk.

Hanne Skartveit i VG peker seg ut som en kandidat.

Flaut  høre på Jens og co, men de bryr seg ikke folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har blitt fortalt hvor viktig det er å holde sentralbanken uavhengig. Sentralbanken skal ta sine beslutninger basert på hva som er til det beste for landets økonomi på lang sikt, uten press fra sittende regjering som gjerne har kortsiktige mål om best mulig økonomisk utvikling gjennom sin regjeringsperiode. Likevel skal det være riktig å ansette en av statsministerns nærmeste venner og tidligere AP-leder? Uansett hvor godt det skulle fungere vil det alltid være en tvil om sentralbanken jobber for landet eller Arbeiderpartiet, så lenge Stoltenberg er sjef. Det er en veldig uheldig usikkerhet som man kunne spart seg for ved ikke å innføre en tvil om sentralbanken er uavhengig fra politikken. Noen må gjerne også forklare meg hvorfor Stoltenbergs erfaring som statsminister og generalsekretær for Nato skal veie så tungt. Er ikke faglig erfaring og politisk uavhengighet langt viktig for en stilling som sentralbanksjef? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

AP er ikke noe annet enn et korupt pampedynasti der de på en eller annen forunderlig måte klarer å få ansatt sine avgåtte kolleger i godt betalte stillinger. Til og med dem som blir sparket pga. at de farer med løgn som f.eks Karita Bekkemellem ble ansatt som direktør i legemiddelindustrien til tross for at det var hundrevis av andre som hadde bedre kvalifikasjoner enn henne. Hadde hun peiling på medisin i det hele tatt?

Hvem som blir ny kringkastningssjef er også gitt på forhånd. Han eller hun har garantert partiboken i orden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at denne fadesen faktisk er gjennomført. Det føles litt rart å nå ha mistet respekten for sentralbanksjef rollen fra 1. desember 2022. En virkelig rar følelse.
Fra å følge med på pressekonferanser fra sentralbanken i alle år blir det nok nå til å ikke følge en eneste fremover.

Likevel - Lykke til! Selv om nyheten smakte så dårlig at det går rett i fastfood søpla her. Jeg kjenner allerede at nyhetsbildet vrir seg litt i magen så det blir nok noen uker uten aviser og det samme rundt "påtroppingen".

Om ikke annet så beviser dette fult ut hvordan spesielt toppledelse i Norge har foregått siste 10-20 år. Det er bare ikke alltid vi har luksusen av å se det så synlig i dagslyset.

Støre som Statsminister og Stoltenberg som Sentralbanksjef i 2022? Det er nesten så jeg foretrekker pandemien i 2020 og 2021. Enda godt man ikke trenger å forholde seg til det mer enn man selv velger. Man glemte Trump raskt i dette.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Lobbyisme og PR byråer er hva de kan. På laget har de korrupte LO som sprøyter inn titalls millioner kroner de har stjålet fra arbeidsfolk hvert år.

Husker godt da Stoltenberg fikk en båt til kr. 500 000.- fra LO da han fylte 50 år. Sikkert mange LO medlemmer som var uenig i det men det hjelper lite å protestere mot dette siden ingen tør å ta tak i en slik form for korrupt virksomhet. Resultatet av en evt. etterforskning er også der gitt på forhånd, dvs. at ingen blir funnet skyldig.

Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (1 time siden):

Støre snakker vel mer usant enn sant. Alt den fyren lirer av seg bør tas med en neve salt.

Jeg tror AP´s tid er over. Det skal et under til om de ikke taper stort ved de neste valgene om 2 og 4 år. De var store dengang folk ikke visste bedre, dvs, da folk flest kun hadde 6 - 9 års skolegang men den kynismen de bedriver med nå for tiden blir nok gjennomskuet av de fleste vil jeg tro..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Lyncs said:

Jeg tror AP´s tid er over. Det skal et under til om de ikke taper stort ved de neste valgene om 2 og 4 år. De var store dengang folk ikke visste bedre, dvs, da folk flest kun hadde 6 - 9 års skolegang men den kynismen de bedriver med nå for tiden blir nok gjennomskuet av de fleste vil jeg tro..

AP vil gjør det konsistent fordi apparatet via LO ikke for forandret seg. Det har fått en liten oppsving fordi man i det siste 20 årene har opplevd mye rart i forbindelse med EU prosjektet, samt global utflagging.
Dog, det har vært etter hvert som demografien blir byttet ut av alderdom. Noe som får meg til å lure på hvor mye av AP sine stemmer nasjonalt som er sovende stemmer etter vane, fra da partiplatformpropagandaen deres fungerte etter intensjon.

 

Lenke til kommentar
del_diablo skrev (3 minutter siden):

AP vil gjør det konsistent fordi apparatet via LO ikke for forandret seg. Det har fått en liten oppsving fordi man i det siste 20 årene har opplevd mye rart i forbindelse med EU prosjektet, samt global utflagging.
Dog, det har vært etter hvert som demografien blir byttet ut av alderdom. Noe som får meg til å lure på hvor mye av AP sine stemmer nasjonalt som er sovende stemmer etter vane, fra da partiplatformpropagandaen deres fungerte etter intensjon.

 

Ja. De var god på dette med propaganda under det sosialistiske vannstyret før 80-årene da folk kun hadde statskanalene å forholde seg til og kringkastingsjefen alltid hadde fortid i partiet deres, men nå har det heldigvis blitt annerledes etter at NRK-monopolet er opphevet og folk får informasjon fra flere uavhengige kanaler.

Med andre ord så er dette jernteppet borte nå og de hadde neppe fått den samme kritikken i statskanalen som de får i TV2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nepotisme-inntrykket mitt lar seg ikke fjerne fra denne saken. Når det er sagt, så er det ikke nok å hete Stoltenberg. Navnet skal han få beholde, og faren var dyktig. Kameratskap og akkumulerte gjentjenester eller håp om gjentjenester tror jeg har veid tyngst her. I Arbeiderpartiet har det vært lite av grunner hva jeg kan se og høre. De grunnene som er gjort gjeldende tåler vel ikke dagens lys.

De ulike losjene og kameratklubbene vi har i Norge og i verden er kun opprettet for å skape et større samhold til felles egennytte.

De som bygget katedraler for mange hundre år siden opprettet losjer for å holde teknologien hemmelig og begrense antallet fagfolk så prisene kunne økes, og konkurransen minkes eller fjernes. Det skulle tjenes mest mulig penger på færrest mulig bygg og mest mulig prestisje.

Både jeg og Obama var flaue for tildelingen av fredsprisen. Siden har jeg lurt på hvordan det kunne skje. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

NRK  (eller ARK som det blir kalt, Arbeiderpartiets RiksKringkasting) støtter "Det Kongelige Norske Arbeiderparti", nå også med grovt juks for å støtte Aps nepotisk valgte sentralbanksjef. 

Dette er den kvinnelige kandidaten som Ap ikke ville ha.

Slik gjorde de for å styrke Aps avgjørelse om ansettelsen, fjernet de viktigste 
kvalifikasjonene i hennes CV. Da de manglende stillinger og
kvalifikasjoner var fjerna, ble inntrykket av Ida W B kvalifikasjoner endret :

image.png.52d9c78f7e6ed86219959c74f846cb3b.pngida1.JPG.a7a88568cd81151fb3dac06e07dbc1be.JPG

Disse ble fjernet, med påskudd om at det ble dårlig plass på skjermen. Jens sine var det derimot plass til.
De som vet litt om grafikk og presentasjon vet også at det er bløff. 

image.png.69389f39961f75075e25dffbf753ea30.png

- Hun blir fremstilt som en renspikka akademiker uten erfaring, men det stemmer ikke. Hun har mer praktisk erfaring enn Stoltenberg, så denne fremstillingen er feil. Hun har erfaringen som skal til for å bli en god sentralbanksjef, sa Rektor i Høyskolen Kristiania, Trond Blindheim til Kampanje.  

 

4 av 5 stillinger Jens har hatt er politiske. Ida har ingen. Snakket vi om avhengighet politisk? 

Ida har en master og en doktorgrad i samfunnsøkonomi, mens Jens har en master.
Alle ville trolig valgt Ida. Alle som ikke tilber Ap og ikke savner Einar Gerhardsen. 

 

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...