Gå til innhold

Biowares nye sjef har som mål å gjenopprette studioets rykte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en titt på hans LinkedIn profil. Han har vært involvert med en del studio, men.....................

Cage of Monkeys Games, ingen informasjon å finne.

Gree International https://www.linkedin.com/company/gree-international-entertainment-inc/

Roadhouse Interactive - https://venturebeat.com/2016/09/26/why-mobile-game-maker-roadhouse-interactive-ran-out-of-cash/

Navigator Games Ltd - https://navigatorgames.ca/games/

Den lister Legacy of the Beast som et av sine spill og samme er nevnt på Roadhouse Interactive.... Coincidence?

Hmm, yes.... Bioware is in very capable hands....

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Reg2000 said:

Det er dessverre slik alle gamingforum har blitt.

Når forbrukere har fått levert dårlige produkter og blitt utnyttet og loppet av utgivere i 20 år så blir det slik. 
Det faktum at noen nå faktisk ser seg lei av dette er en bra ting. 
Det er bare synd at det hovedsakelig bare er snakk, og at forbrukere ikke følger opp med å nekte å kjøpe disse uferdige og dyre produktene. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Gunfreak said:

Når forbrukere har fått levert dårlige produkter og blitt utnyttet og loppet av utgivere i 20 år så blir det slik. 
Det faktum at noen nå faktisk ser seg lei av dette er en bra ting. 
Det er bare synd at det hovedsakelig bare er snakk, og at forbrukere ikke følger opp med å nekte å kjøpe disse uferdige og dyre produktene. 

"Gamere" flest bare kjøper alt på pre-order og gomser opp alt av ekstra DLC om det så er rådyre kosmetiske varianter eller ting som burde være i grunnpakken.

 

Hvorfor skulle noen utgivere forandre noe som helst når de håver inn penger slik de holder på?

Virker som "gamere" flest ikke klarer å la være uansett hvor ille de mener ting er.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (10 timer siden):

Når forbrukere har fått levert dårlige produkter og blitt utnyttet og loppet av utgivere i 20 år så blir det slik. 
Det faktum at noen nå faktisk ser seg lei av dette er en bra ting. 
Det er bare synd at det hovedsakelig bare er snakk, og at forbrukere ikke følger opp med å nekte å kjøpe disse uferdige og dyre produktene. 

De siste 20 årene har Bioware gitt ut Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights, Star Wars Knights of the Old Republic, Mass effect 1,2 og 3, Dragon Age Origins, Star Wars the Old Republic og Dragon Age Inquisiton. Syns da ikke at det er en så hallgærn trackrecord jeg men :) Bioware har dog mistet seg selv de siste årene i desperate forsøk på å cashe inn på looter shooter hypen etter Destiny suksessen, så til de grader at de tok deres mest populære IP og shippet den til et studio som hadde 0 erfaring å sa lag et nytt spill mens hovedstudioet deres drev å utviklet et spill i en annen spillsjanger de hadde 0 erfaring med. Hva som låg bak denne avgjørelsen er vel bare ren corporate greed, slikt kan snues om på, men om de klarer det slik studioet er i dag med det personellet de har mistet er en annen sak, det blir spennende å se, jeg håper vertfall på at de klarer å snu det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Evil-Duck said:

De siste 20 årene har Bioware gitt ut Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights, Star Wars Knights of the Old Republic, Mass effect 1,2 og 3, Dragon Age Origins, Star Wars the Old Republic og Dragon Age Inquisiton. Syns da ikke at det er en så hallgærn trackrecord jeg men :) Bioware har dog mistet seg selv de siste årene i desperate forsøk på å cashe inn på looter shooter hypen etter Destiny suksessen, så til de grader at de tok deres mest populære IP og shippet den til et studio som hadde 0 erfaring å sa lag et nytt spill mens hovedstudioet deres drev å utviklet et spill i en annen spillsjanger de hadde 0 erfaring med. Hva som låg bak denne avgjørelsen er vel bare ren corporate greed, slikt kan snues om på, men om de klarer det slik studioet er i dag med det personellet de har mistet er en annen sak, det blir spennende å se, jeg håper vertfall på at de klarer å snu det :)

Jeg tenkte ikke på Bioware spesifikt,  men spillindustrien. 20 år kanskje litt langt tilbake. Men i 15 år har spill utgivere prøvd å levere så lite som mulig for så mye profit.  Og etter de oppdaget ting som mikrotransaksjoner og lootboxes har spill industriens forfall eskalert til det ekstreme.

Dette og mye mer er grunnen til at folk er missfornøyde og skeptiske, desverre hjelper ikke denne skriftlige skepsisen så lenge de ender opp med å betale for uferdige spill, buggete spill, "spill" laget mer som en kasino spillmaskin enn et faktisk kreativt prosjekt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...