Gå til innhold

Dømt for flere voldtekter, ureturnerbar?


Thorny

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Red Frostraven said:

En asylsøker voldtar tre personer:
Egen tråd.

En så enkel åpningspost, og likevel forsto du ikke hva den handlet om? For nei, den handlet ikke om at en asylsøker begikk voldtekt, men at han kommer til landet, begår alvorlig kriminalitet, og likevel får bli, og at straffen er så lav at har raskt kan begå samme handling på nytt (men straffetiden for voldtekt blir egentlig et litt annet tema).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elefantmesteren skrev (25 minutter siden):

En så enkel åpningspost, og likevel forsto du ikke hva den handlet om? For nei, den handlet ikke om at en asylsøker begikk voldtekt, men at han kommer til landet, begår alvorlig kriminalitet, og likevel får bli, og at straffen er så lav at har raskt kan begå samme handling på nytt (men straffetiden for voldtekt blir egentlig et litt annet tema).

Hvordan kan man vite om noen er en potensiell voldtektsmann før personen blir sluppet inn i landet? 

For meg virker det som et det et bred enighet om at mannen burde returneres hvis det er mulig? 

Problemet er at enkelte som ytrer seg i tråden vil la denne mannen sine handlinger påvirke uskyldige asylsøkere , til og brukerne sitt menneskesyn vedrørende asylsøkere  defineres av denne mannen handlinger. 

Også påpekes det hvor lite logisk det er gitt at dette er ikke noe isolert kriminell handling som kun begås av asylsøkere. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (23 minutter siden):

Hvordan kan man vite om noen er en potensiell voldtektsmann før personen blir sluppet inn i landet? 

Tendensen for vold og kvinnesyn til folk fra visse uland, er godt dokumentert.
Derfor, og pga kostnad, burde asyl skje utenfor grensene til verdens dyreste land. 

Hypotetisk, om man kunne bosette og trygge livet til 10x antallet vi tar til Norge(for samme totale kostnad).
La oss si med livskvaliteten til tyrkisk/øst-europeisk arbeiderklasse, eller litt under.
Burde ikke det heller være løsningen? samme om de er over-repressentert i krim, eller ikke. samme hva asyl-retten tolkes som.
Moralsk sett da.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Å herre, maken til whataboutism. Og i tillegg påstå at alt av kvinners mentale problemer er "vår feil". Skjønner ikke hvordan du klarer å komme opp med slikt tøv.

Nei.. Når man sammenligner to grupper mennesker så er det på ingen måte whataboutism å ta opp begge sider av saken, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

12 000 norske kvinner voldtas av etnisk norske i 2020 -- 3000 får alvorlige skader, og 4000 er livredde og en majoritet av dem redd for å bli skadet eller drept av gjerningspersonen...


Dokumentasjon?

Det ble anmeldt 1525 voldtekter i 2019, gjerningsmenn med fødeland i Asia og Afrika var overrepresentert.
Det har tidligere blitt anslått at mellom 8000 og 16000 personer voldtas hvert år, det gir en median på rundt 12000.
Mener du at alle som voldtas i Norge er norske kvinner, og at alle gjerningspersonene er etnisk norske menn?

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 18.2.2021 den 13.07):

Om han har genuint behov for beskyttelse, fordi han oppriktig risikerer å dø -- så er det fremdeles like inhumant å sende ham hjem som det ville vært å sende en hvilken som helst norsk statsborger ut av landet til samme område.

...om en person derimot ikke klarer å la være å skade andre, så bør han forvares.

...og fremdeles så fører det å ta inn asylsøkere til færre voldtekter av etnisk norske jenter enn å føde etniske norske gutter -- per 1000, i løpet av deres livsløp...

Statistikken er presentert, og avvist fordi høyresiden ikke liker statistikk, mer enn nok ganger til at jeg ikke gidder å ta opp diskusjonen igjen.

Har du lyst til å presentere statistikken? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (3 timer siden):

Hvorfor vil du forby dette order og hvorfor gjør det så vondt for deg å høre det?

Gjør meg på ingen måte vondt når folk prater tøv. For at du skal forstå poenget: Er det fruktbart for debatten å kalle alt av israelkritikk for jødehat? 

Det er der du legger nivået. Så inntil du skjerper nivået så tror jeg dine innlegg forblir ubesvarte fra min side.

Endret av Ka9nen
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Helt sjukt at det er viktigere for enkelte å kalle folk rasister enn å fordømme voldtekter.

Det er ikke rart at venstresiden har tapt så mange valg i vesten de senere år, selv mot tidvis svake motkandidater.

Disse lettvinte stemplene som "argument" har de jo fått fra sine forbilder.

Endret av Ka9nen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Deg har jeg gitt opp å diskutere med for lenge siden... 

Forstår at det er leit å drive produktiv diskusjon, eller være enig med noen du ikke liker.
Ettersom du ikke vil engasjere med det hypotetiske så er vel svaret du ikke tør oppgi, 'Ja'.

Alexander4840 skrev (4 timer siden):

Hypotetisk, om man kunne bosette og trygge livet til 10x antallet vi tar til Norge(for samme totale kostnad).
La oss si med livskvaliteten til tyrkisk/øst-europeisk arbeiderklasse, eller litt under.
Burde ikke det heller være løsningen? samme om de er over-repressentert i krim, eller ikke. samme hva asyl-retten tolkes som.
Moralsk sett da.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Nei. Du viste meg ditt sanne jeg når du skrev at man ikke er ordentlig norsk hvis man ikke har 100% norsk blod.  

Du er jo ekspert i svartmaling, karakterisering og stempling.

Som sagt før: SNL definerer ''opphav'' som en sentral faktor i etnisitet, da kan per definisjon ikke en 50/50 Brasilianer/Nordmann karakteriseres som ''Norsk-etnisk''. Mine unger med en japaner kan ikke kalles ''japansk-etnisk'', de vil da bli en rasemiks, som er helt i orden. Mennesker, og Borgere, er vår felles tittel.
For deg er det vel krise å bruke ordet ''Rase'', men praktisk brukes etnisitet synonymt med Rase, presist pga Ord-hysteriet du representerer.
Er det ikke greit å være en rasemiks/etnisk-miks? MÅ alle tilhøre en rase-bås?

Endret av Alexander4840
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (12 timer siden):

Du er jo ekspert i svartmaling, karakterisering og stempling.

Som sagt før: SNL definerer ''opphav'' som en sentral faktor i etnisitet, da kan per definisjon ikke en 50/50 Brasilianer/Nordmann karakteriseres som ''Norsk-etnisk''. Mine unger med en japaner kan ikke kalles ''japansk-etnisk'', de vil da bli en rasemiks, som er helt i orden. Mennesker, og Borgere, er vår felles tittel.
For deg er det vel krise å bruke ordet ''Rase'', men praktisk brukes etnisitet synonymt med Rase, presist pga Ord-hysteriet du representerer.
Er det ikke greit å være en rasemiks/etnisk-miks? MÅ alle tilhøre en rase-bås?

Ikke det det handler om og det vet du. 

Du sa at personer, som er født og oppvokst i Norge, som ikke har 100% norsk blod ikke er ordentlig norske.

Det handlet ikke om etnisitet. Og det vet du. 

Det handlet om identitet og tilhørelse. 

 

Å diskutere med noen som har dette  synet, er for meg det samme som å diskutere homofili og abort med en konservativ kristen. 

Ergo. Ikke noe poeng. 

 

At noen legger energi i å måtte mene noe om hvem som er ordentlig norske eller ikke på bakgrunn av etnisitet er for meg uforståelig, men det er tydelig hva motivet er. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...