Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Koronasmitte pr. 25.12.2021

Desse landa opplever for tida det største smittetrykket i verda, sortert etter registrerte koronasmitta per 100.000 innbyggjarar dei siste 14 dagane. (Tal i parentes viser registrerte dødsfall per 100.000 i same perioden).

  • Storbritannia: 1759 smitta (2,4 døde)
  • Danmark: 1681 smitta (1,8 døde)
  • Irland: 1562 smitta (2,1 døde)
  • Slovakia: 1374 smitta (19,3 døde)
  • Sveits: 1351 smitta (3,7 døde)
  • Frankrike: 1212 smitta (3,1 døde)
  • Nederland: 1125 smitta (3,8 døde)
  • Noreg: 1114 smitta (2,3 døde)
  • Eswatini: 1113 smitta (2,1 døde)
  • Kypros: 1090 smitta (2,3 døde)
  • Kroatia: 1026 smitta (17,6 døde)
  • Belgia: 946 smittede (5,6 døde)

---

  • Sverige: 431 smitta (under eit dødsfall)
  • Finland: 532 smitta (1,6 døde)
  • Island: 820 smitta (under eitt dødsfall)

---

På verdsbasis har 279,725,740 fått påvist smitte, og 5.412.553 er døde .

Kjelde: Johns Hopkins-universitetet / Worldometer / NTB / NRK.

https://www.nrk.no/urix/koronatala-gar-rett-til-vers-i-europa-1.15786275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

00:19 

1989 nye koronasmittede siste døgn

 

Det siste døgnet er det registrert 1989 koronasmittede i Norge. Det er 1716 færre enn samme dag i forrige uke.

De siste sju dagene er det i snitt registrert 3531 koronasmittede per dag. Tilsvarende snitt for sju dager siden lå på 4734, så trenden er synkende.

Lørdag var 283 koronapasienter innlagt på sykehus. Det var fem færre enn dagen før.

 

Sitat

03:30 

650 nye koronasmittede i Oslo

 

Det er registrert 650 nye koronasmittede i Oslo siste døgn. Det er 60 flere enn samme dag forrige uke, og 225 flere enn fredag. Det viser tallene kommunen publiserer på sine nettsider. De siste to ukene har det i snitt blitt registrert 914 smittede per dag. (NTB)

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Fibonacci said:

Virker som ekstremt mange tok hurtigtest før julaften. Håper ikke dette blir normalen hver gang man skal møte mennesker.

Jo, dere må nok det under den nye normalen. Boostere minimum 2 ganger per år fremover. Selv har jeg aldri testet meg med hverken PCR eller denne hurtigtesten. Ikke har jeg vært syk de siste 2 åra heller. Ikke har jeg smitta de jeg er sammen med heller.

Jeg må vel bare hatt flaks da... :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (52 minutter siden):

Jo, dere må nok det under den nye normalen. Boostere minimum 2 ganger per år fremover. Selv har jeg aldri testet meg med hverken PCR eller denne hurtigtesten. Ikke har jeg vært syk de siste 2 åra heller. Ikke har jeg smitta de jeg er sammen med heller.

Jeg må vel bare hatt flaks da... :wee:

Tipper de fleste unnlot å teste seg i frykt for karantene og at denne hurtig testingen var forbeholdt en del ekstremister. Tallene viser nå at testingen stuper før julen naturlig nok med så strenge restriksjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, minim said:

Tipper de fleste unnlot å teste seg i frykt for karantene og at denne hurtig testingen var forbeholdt en del ekstremister. Tallene viser nå at testingen stuper før julen naturlig nok med så strenge restriksjoner.

Det er helt absurd å sette friske mennesker i karantene. Covid er den første sykdommen i historien man gjør det med. Før så isolerte man de syke. Men tydeligvis er falske positiver den nye vitenskapen da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (7 timer siden):

Virker som ekstremt mange tok hurtigtest før julaften. Håper ikke dette blir normalen hver gang man skal møte mennesker.

Jeg har ikke tatt noen slik hurtigtest og vet heller ikke om noen som har tatt det før julaften

 

torbjornen skrev (3 timer siden):

https://www.nrk.no/nyheter/fhi_-vaksinasjon-og-infeksjon-gir-superimmunitet-1.15786357

Og når ein større del av befolkninga blir smitta med mildare variantar som f.eks. omikron nærmar pandemien seg snipp snapp snute.

Det bør være sånn men absolutt alle uttalelser fra politkere, helsebyråkrater og dommedagsmedia tilsier at omicron skal behandles som det verste viruset som noensinne har rammet menneskeheten; eller "sør-afrikansk mareritt" som en tabloidjournalist i VG kalte det.

 

Betroz skrev (28 minutter siden):

Det er helt absurd å sette friske mennesker i karantene. Covid er den første sykdommen i historien man gjør det med. Før så isolerte man de syke. Men tydeligvis er falske positiver den nye vitenskapen da...

Samt at helt vanlige mennesker skal betraktes slik som spedalske, altså lepårasyke ble behandlet i gammel tid; da det virkelig florterte av dødelige virus og bakterier på alle kanter. Men covid-19 som nå muterer til noe som ikke er noe farligere enn forkjøelse(omocron), ja det skal gjøre at man betrakter selv nær familie og venner som potensielt spedalske. Jeg gjør riktignok ikke det, men denne i mine øyne ganske vanvittige og dysfunksjonelt abonormale ideologien har satt alt for dype spor i befolkningen og vil ikke slippe taket.

Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L5ea8Q/fhi-om-infeksjon-pluss-vaksine-da-har-du-en-superbeskyttelse

Sitat

– Dette viruset vil fortsette å sirkulere i befolkningen. Det vil sannsynligvis være noen grupper som trenger påfyll med vaksine med jevne mellomrom. Litt sånn som for influensa. For de som ikke er i risikogrupper, så vil kanskje en mild infeksjon på sikt være uproblematisk og kunne gi god beskyttelse mot fremtidige virusvarianter. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Fibonacci said:

Dette viruset vil fortsette å sirkulere i befolkningen. Det vil sannsynligvis være noen grupper som trenger påfyll med vaksine med jevne mellomrom. Litt sånn som for influensa. For de som ikke er i risikogrupper, så vil kanskje en mild infeksjon på sikt være uproblematisk og kunne gi god beskyttelse mot fremtidige virusvarianter. 

Dette er greit så lenge de ikke stenger ut oss som ikke er vaksinert fra samfunnet, eller innfører koronapasset. De som ønsker å ta årlige boostere må få lov til det! Bare de ikke tvinger folk eller etablerer et segmentert samfunn basert på vaksine status.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og Støre er vaksinediktatoren, da?Jeg trodde det var viruset som var problemet.

Vaksinering er veien ut av pandemien.

- - -

Jeg er glad for at kineserne tar ansvar og prøver å stoppe pandemien. De har en befolkningstetthet som ligner på 17. mai i gatene hele året, så det hadde ellers blitt katastrofe. Med ringvirkninger til resten av verden, da hver 5. person i verden er kineser.

Jeg er glad for at statsledere forsøker å ta kampen opp mot viruset og ikke gir opp selv om det koster mer enn det smaker. At et menneskeliv er mye verdt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Subara said:

Og Støre er vaksinediktatoren, da?Jeg trodde det var viruset som var problemet.

Vaksinering er veien ut av pandemien.

- - -

Jeg er glad for at kineserne tar ansvar og prøver å stoppe pandemien. De har en befolkningstetthet som ligner på 17. mai i gatene hele året, så det hadde ellers blitt katastrofe. Med ringvirkninger til resten av verden, da hver 5. person i verden er kineser.

Jeg er glad for at statsledere forsøker å ta kampen opp mot viruset og ikke gir opp selv om det koster mer enn det smaker. At et menneskeliv er mye verdt.

Så det er greit å redde liv ved å bruke totalitære midler synes du? Den gata der leder ingen positive steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Så det er greit å redde liv ved å bruke totalitære midler synes du? Den gata der leder ingen positive steder.

Vi har vært heldige med at kineserne er vant til totalitære forhold i fra før og klarer å leve disiplinert. At de har respekt for egne myndigheters strenge beslutninger og tiltak.

I demokratiske land er vi vant til personlig frihet og tåler dårlig når den blir innskrenket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Så svaret ditt var ja...

Alt med måte. Jeg er glad for at vi bare har hatt ett lockdown i Norge, i starten av pandemien under Erna Solberg. Og vi fikk vær ute så mye vi ville.

Støre gjør alt han kan for ikke å stenge ned. Vi har såpass liten befolkning at vi har klart oss ganske bra med vaksinering og å holde metrene.

Det er pga viruset vi har tiltakene, ikke fordi man går inn for å lage en totalitær stat.

Endret av Subara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, Betroz said:

Det er helt absurd å sette friske mennesker i karantene. Covid er den første sykdommen i historien man gjør det med. Før så isolerte man de syke. Men tydeligvis er falske positiver den nye vitenskapen da...

Uh det er jo helt feil. Dette har jo blitt gjort i lang, lang tid. Hovedøya f.eks. var karantenehavn i Oslo fram til 30-tallet, hvor alle på båten var i karantene, friske eller ei. I 1918 valgte Australia å karantene hele Australia, og endte opp med bare ca 50.000 døde fra spanskesyken.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...