Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Her er hva Wikipedia sier om Bidens økonomiske politikk:

Sitat"

Banking and financial regulation

During the 2000s, Biden sponsored bankruptcy legislation, which was sought by MBNA, one of Delaware's largest companies and Biden's largest contributor in the late 1990s,[50] and other credit card issuers.[150] He fought for certain amendments to the bill that would indirectly protect homeowners and forbid felons from using bankruptcy to discharge fines.[150] He also worked to defeat amendments which would have protected members of the military and those who are pushed into bankruptcy by medical debt. Critics expressed concern that the law would force those seeking bankruptcy protection to hire lawyers to process the required paperwork and would make it more difficult for students to execute education-related debt.[50] The overall bill was vetoed by President Bill Clinton in 2000, but then finally passed as the Bankruptcy Abuse Prevention and Consumer Protection Act in 2005, with Biden supporting it.[150] During his 2020 presidential campaign, Biden moved to the left on the issue, endorsing Senator Elizabeth Warren's bankruptcy reform proposal, which would roll back many aspects of the 2005 law.[151][152][153]

During and after the Obama/Biden administration, Biden strongly supported the Dodd–Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act. The Dodd-Frank Act implemented new financial regulations designed to prevent a reprise of the 2008 financial crisis. The Act also created the Consumer Financial Protection Bureau.[154][155][156] He also supported the pro-consumer Credit Card Accountability, Responsibility and Disclosure Act.[156]

" Sitat slutt. Har noen tenkt gjennom hva han står for? Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xRun skrev (9 minutter siden):

Villedende, Biden sa ikke det.

https://apnews.com/article/biden-urge-trump-aid-transition-e2bd80b1ff2e7ec5776f2007a94dfe4c

Hva han svarte på, og hva svaret var:

  Vis skjult innhold

 

 

Nå kan vi se hvordan forskjellene er mellom Trump og Biden. Biden blir forsvart med en gang det er noe som kan ligne på en feiltolkning, mens Trump derimot ble hengt ut for den minste ting som han sa. Litt skjevhet i den måten didde blir behandlet på mener jeg da. xRuns kommentar er ikke under kritikk, men jeg peker på noe som vi alle bør se nærmere på. Forskjellsbehandling.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

Nå kan vi se hvordan forskjellene er mellom Trump og Biden. Biden blir forsvart med en gang det er noe som kan ligne på en feiltolkning, mens Trump derimot ble hengt ut for den minste ting som han sa. Litt skjevhet i den måten didde blir behandlet på mener jeg da. xRuns kommentar er ikke under kritikk, men jeg peker på noe som vi alle bør se nærmere på. Forskjellsbehandling.

Villedende. Trump ble ivrig forsvart av sine tilhengere for hva han faktisk sa, selv når dette ble gjentatt ordrett. Ofte var disse innsatsene for å forsvare Trump svært fantasifulle og iblant direkte absurde.
Alt man trenger å gjøre over her er å rulle tapen, som er akkurat hva man gjorde med Trump i de fleste tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (21 minutter siden):

Villedende. Trump ble ivrig forsvart av sine tilhengere for hva han faktisk sa, selv når dette ble gjentatt ordrett. Ofte var disse innsatsene for å forsvare Trump svært fantasifulle og iblant direkte absurde.
Alt man trenger å gjøre over her er å rulle tapen, som er akkurat hva man gjorde med Trump i de fleste tilfeller.

Det var mange tilfeller hvor MSNBC (Rachel Maddow) spant en vill historie rundt noe som var feilsitater oa. Det er det mange eksempler på. På den andre siden har du FOX (Shaun Hannety) som gjorde det motsatte. Det bestrider jeg ikke, men hvem ble det lyttet til her hjemme? Det er hva jeg vil be om meninger om.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (5 minutter siden):

Det var mange tilfeller hvor MSNBC (Rachel Maddow) spant en vill historie rundt noe som var feilsitater oa. Det er det mange eksempler på. På den andre siden har du FOX (Shaun Hannety) som gjorde det motsatte. Det bestrider jeg ikke, men hvem ble det lyttet til her hjemme? Det er hva jeg vil be om meninger om.

Det finnes nok mange tilfeller hvor Trump er blitt feilsitert. Oftest var det tilstrekkelig å bare vise til hva han faktisk sa, og det ble tydeligvis oppfattet som et angrep av folk som følte behov for å forklare at han mente noe annet enn ordene som kom ut av munnen sin.

Hva jeg gjør over her er "roll the tape", å vise hvilke ord som faktisk kom ut av munnen på Biden, så reaksjonen virker litt underlig. Men følg gjerne ekstra godt med fremover når folk påpeker hva mannen faktisk sier, når tilhengere av forrige president hevder han sier noe annet. Setter pris på det. :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (8 minutter siden):

Det finnes nok mange tilfeller hvor Trump er blitt feilsitert. Oftest var det tilstrekkelig å bare vise til hva han faktisk sa, og det ble tydeligvis oppfattet som et angrep av folk som følte behov for å forklare at han mente noe annet enn ordene som kom ut av munnen sin.

Hva jeg gjør over her er "roll the tape", å vise hvilke ord som faktisk kom ut av munnen på Biden, så reaksjonen virker litt underlig. Men følg gjerne ekstra godt med fremover når folk påpeker hva mannen faktisk sier, når tilhengere av forrige president hevder han sier noe annet. Setter pris på det. :thumbup:

Det var aldri deg og dine uttalelser som jeg er kritisk til. Og jeg er ikke en Trump fan. Jeg er heller ikke fan av Biden, men det har du nok skjønt. Ellers er jeg selvfølgelig enig at når Trump sa noe så var det så mye feil at hans egen stab måtte debunke ham. Biden derimot sier en masse som er feil, men for å ta ham må du ha mer kunnskap. Jeg vil hevde at Biden er forskjellsbehandlet i den grad at ingen ser bak hva han sier. Det er det jeg vil hevde. Ikke at du tar feil eller noen andre for den saks skyld. Ber vel folk våkne opp og se hvem Biden er og hva han er i ferd med å gjøre.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Hvordan blir Biden-administrasjonens utenrikspolitikk mtp. på:

- Israels ekspansjon av areal og boliger til sitt folk
- Opprettholdelse av amerikanske soldater på fremmed jord (alt fra Stjørdal i Norge til Afghanistan)
- Styrting av statsledere, og innblanding i fremmede nasjoners politikk
- Aksept av at nasjoner dropper amerikansk dollar som valuta ifm. oljehandel
- Kina
- Transatlantisk handelsavtale
- NATO

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Jeg vil hevde at Biden er forskjellsbehandlet i den grad at ingen ser bak hva han sier. Det er det jeg vil hevde. Ikke at du tar feil eller noen andre for den saks skyld. Ber vel folk våkne opp og se hvem Biden er og hva han er i ferd med å gjøre.

Da snakker vi kanskje litt forbi hverandre. Alt jeg gjorde over, om en vil tolke det, var å debunke et feilsitat.
Tråden her er vel kanskje ment nettopp for de som ønsker å følge med på hva Biden gjør. Kanskje ikke spekulasjoner om hva han kommer til å gjøre neste år basert på hva noen med egen YT-kanal (wow) mener om ting han kan ha sagt i 2010, eller i 1993.
Så igjen; følg gjerne godt med fremover på hva han faktisk sier og gjør, slik man gjorde med Trump de 4 siste årene i den tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (6 minutter siden):

Da snakker vi kanskje litt forbi hverandre. Alt jeg gjorde over, om en vil tolke det, var å debunke et feilsitat.
Tråden her er vel kanskje ment nettopp for de som ønsker å følge med på hva Biden gjør. Kanskje ikke spekulasjoner om hva han kommer til å gjøre neste år basert på hva noen med egen YT-kanal (wow) mener om ting han kan ha sagt i 2010, eller i 1993.
Så igjen; følg gjerne godt med fremover på hva han faktisk sier og gjør, slik man gjorde med Trump de 4 siste årene i den tråden.

Det kan du banne på. Synd at jeg ikke visste om den tråden du linket til. Men nå er nå. Biden er under lupa. Så at Simen hadde lagt ut en versjon av Talking Heads 'Burning Down The House" med Tom Jones. David Byrne er bare bedre 😁

Lenke til kommentar
Avlatsbrev skrev (15 minutter siden):

Hvordan blir Biden-administrasjonens utenrikspolitikk mtp. på:

- Israels ekspansjon av areal og boliger til sitt folk
- Opprettholdelse av amerikanske soldater på fremmed jord (alt fra Stjørdal i Norge til Afghanistan)
- Styrting av statsledere, og innblanding i fremmede nasjoners politikk
- Aksept av at nasjoner dropper amerikansk dollar som valuta ifm. oljehandel
- Kina
- Transatlantisk handelsavtale
- NATO

Jeg vet ikke hva som kommer til å skje, men med Bidens historikk om kriger og imperialisme så blir det nok mange drepte i midt østen i de nærmeste årene. Men det er bare noe jeg tror.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...