Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biden var en person som jeg ikke ville høre på. Han klarte å nevne sønnen sin, svigersønnen og skryte over hva han har gjort før og stille spørsmål som "blir dere støttet av direktøren på sykehusene deres?" Hva venter han at de skal si? Skal de ansatte snakke ned arbeidsgiveren sin på nasjonal tv? Mannen stod frem som en dust. Jeg kan ikke si annet enn at dette var en status samling. Nyttig og bra den, men Biden fortonte seg for meg som en mann som snakket selfølgeligheter og for å si det slik, gammel mann. Alt det som ble sagt visste vi fra før. Bildene fra Spania og Italia sa sitt, og rapportene om stab som hadde forlatt sykehjemmene og lot de som bodde der dø av sykdom og sult. Alt er som forutsagt. Høre på Biden snakke om familien sin var 'waste of time' for meg. Det eneste det nødvendighvis var godt for var Biden selv.

Det som jeg finner opprørende er senates og Trumps innaktivitet til å formidle de pengene som allerede er allokert fra Huset. Her er Republikanerne direkte uansvarlige.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Nå må dere se. Jimmy Dore er en kontroversiell youtuber som kritiserer beinhardt ting som han finner kritikkverdig. Om du ikke er enig med ham er vel rimelig å anta, men det er skremmende å se hvordan situasjonen er blitt i USA. Landet går opp i liminga. Se på hva det vil si når millioner av Amerikanere ikke har mat.

Dette er hva Biden skal rydde opp i. Hva vil han gjøre? Da de kom inn i regjering sist gang, satte de 5,1 millioner familier på gata. Fratok streikeretten til lærere. Ga de rike så mye penger at de rikeste 10% fikk økt sin formue med 20%. Afro Amerikanere fikk halvert den kollektive formuen sin med 50%. De vedtok Dodd Frank lovgivningen som ga føderal banken rett til å trykke så mye penger de ville uten godkjenning fra kongressen. Og det er mye mer jeg kunne fortelle dere. Hvis han nå følger det samme løpet som sist (og det er de godt igang med med CARES lovgivningen) så vil millioner av Amerikanere bli kastet ut av hjemmene sine. Over 30% av alle husstander i USA er insolvente. Tenk dere det. Og hva gjør kongressen? De lar det seile avgårde akkurat som de gjorde i 1930. Landet (kontinentet) går harde tider i møte.

Alt mens Biden sender store deler av befolkningen i fengsel for narkotika overtredelser (foruten sin egen sønn) og kjøper herskapshus til hele sin familie. Obama flytter til Marthas Vineyard med sine $100 Millioner. Det er så jævlig at jeg kan ikke få sagt det. Og Tove Bjørgås i NRK sier at "Biden er som en vanlig høyre politiker her hjemme."

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
lada1 skrev (12 timer siden):

Noen tegn til en ny "Trump" som Biden vil berede grunnen for?

Det du ser nå i USA er resultatet av hva Obama/Biden gjorde mellom 2008 og 2016. De rettet opp økonomien med å sende regninga til folk flest og satte tilside all moral og sans for rettferdighet. Og slo mynt på å gjøre det. Det er grunnen at Trump vant valget. Nå er den samme mannen valgt inn. Og for å si det slik, han tror at folk valgte ham fordi de støtter ham. Hvis han ikke innser hva og hvorfor han vant så er jeg redd for at du vil se en helt annen mann tre inn i det hvite hus om noen år. Hvem og hva det blir snakk om er jeg usikker på, men Amerika er ved et veiskille. Det vil jeg tro man kan være enige om.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Det var to coronavirus task forces, Kushner ledet en av dem.

Mnja, det var egentlig bare en offisiell "task force", men Kushner hadde sin egen lille greie, som de kalte "White House COVID-19 Supply Chain Task Force".

Mange mente den undergravde den offisielle arbeidsgruppen, men målet for Kushners gruppe var å få tak i smittevernsutstyr, sette opp teststasjoner og noe annet administrativt. Den besto angivelig av unge frivillige og noen kompiser av Jared-pusen, å ble raskt avviklet.

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

Mnja, det var egentlig bare en offisiell "task force", men Kushner hadde sin egen lille greie, som de kalte "White House COVID-19 Supply Chain Task Force".

Mange mente den undergravde den offisielle arbeidsgruppen, men målet for Kushners gruppe var å få tak i smittevernsutstyr, sette opp teststasjoner og noe annet administrativt. Den besto angivelig av unge frivillige og noen kompiser av Jared-pusen, å ble raskt avviklet.

Bare semantikk.  Trump ga familiemedlemmer noe ansvar for coronavirus response, Biden gir ingen ansvar for familiemedlemmer.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

Det var to coronavirus task forces, Kushner ledet en av dem.

Det var bare en task force, og der var og er ikke Kushner medlem. Han jobbet kanskje med noe koronarelatert, men var ikke med im task forcen. 

Quote

Bare semantikk.  Trump ga familiemedlemmer noe ansvar for coronavirus response, Biden gir ingen ansvar for familiemedlemmer.  

Gi ham litt tid. Biden har vært president i 0 sekunder så langt. La oss se etter 4 år om han ga jobber til sine familiemedlemmer eller ikke. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (18 minutter siden):

Det var bare en task force, og der var og er ikke Kushner medlem. Han jobbet kanskje med noe koronarelatert, men var ikke med im task forcen. 

Gi ham litt tid. Biden har vært president i 0 sekunder så langt. La oss se etter 4 år om han ga jobber til sine familiemedlemmer eller ikke. 

Poenget er at Kushner ble gitt ansvar for noe uten å fortjene det , noe du ikke kan benekte. Noe som ikke skjedde når Biden var visepresident og blir derfor usannsynlig senere 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Oddvardm said:

Det du ser nå i USA er resultatet av hva Obama/Biden gjorde mellom 2008 og 2016. De rettet opp økonomien med å sende regninga til folk flest og satte tilside all moral og sans for rettferdighet. Og slo mynt på å gjøre det. Det er grunnen at Trump vant valget. Nå er den samme mannen valgt inn. Og for å si det slik, han tror at folk valgte ham fordi de støtter ham. Hvis han ikke innser hva og hvorfor han vant så er jeg redd for at du vil se en helt annen mann tre inn i det hvite hus om noen år. Hvem og hva det blir snakk om er jeg usikker på, men Amerika er ved et veiskille. Det vil jeg tro man kan være enige om.

Jeg hørte på en amerikansk samfunns-forsker på TV her om dagen og som prøvde å se på Trump-figuren som del av en internasjonal trend/utvikling. Hun såg muligheten for at mer smarte politikere utnytter denne utviklingen som vissnok delvis har med globalisering og fall i verdi av vanlig arbeid med tilhørende marginalisering av store grupper. Og så har man fremvekst av en "venstre-side" som minner litt om Taliban og som lever i sin egen retorikk-boble. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...