Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Nå har de jo plutselig funnet en masse stemmer i Arizona (som har vært gitt til Biden for mange timer siden) som gir Trump håp om å kunne ta den... antar han og hans supportere er for en full og grundig gransking inn i hvordan en bråte stemmer bare plutselig dukker opp der..?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
geirfugl skrev (1 minutt siden):

Burde absolutt ikke være deres plass å gjøre. Hvis det er sant at kongressen har bedt et privat firma agere som sensor vedrørende valgaktivitet er jo det bare ennå verre. Tviler ikke på at det kan stemme, USA er et ekstremt sykt og korrupt land.

Det er helt riktig. Tror nok folk flest klarer å tolke hva de leser helt fint selv, uten sensur og lignende.

En stor andel mennesker drakk blekemiddel.. Du legger litt for stor tiltro til folk's intelligens. 

Det er hele poenget med propaganda. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 minutter siden):

Burde absolutt ikke være deres plass å gjøre. Hvis det er sant at kongressen har bedt et privat firma agere som sensor vedrørende valgaktivitet er jo det bare ennå verre. Tviler ikke på at det kan stemme, USA er et ekstremt sykt og korrupt land.

Det er helt riktig. Tror nok folk flest klarer å tolke hva de leser helt fint selv, uten sensur og lignende.

Det er ikke klassifisert som sensur når det Trump skriver  blir stående. De legger til et varsel, og lar resten stå uendret. Dette er iht. brukerbetingelsene som også Trump må godta for å bruke plattformen. Igjen, en del av innsatsen mot disinformasjon, hvor flere slike plattformer ble aktivt benyttet for å spre disinformasjon vedr. forrige valg, som førte til høringer i kongressen om hvordan det kunne bekjempes.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Trump har ikke tapt enda. Arizona f.eks er ikke sikker.

 

shauge2 skrev (6 minutter siden):

Det er/blir jevnt i Nevada også

jau, fremstår mer åpent i Nevada enn Arizona

NV 86% opptalt - Biden 49,3  -  Trump 48,7
AZ 86% opptalt -  Biden 51,0  -  Trump 47,6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (4 minutter siden):

Nå har de jo plutselig funnet en masse stemmer i Arizona (som har vært gitt til Biden for mange timer siden) som gir Trump håp om å kunne ta den... antar han og hans supportere er for en full og grundig gransking inn i hvordan en bråte stemmer bare plutselig dukker opp der..?

Det er ikke riktig at de "har funnet masse stemmer".

error.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (Akkurat nå):

Nå har de jo plutselig funnet en masse stemmer i Arizona (som har vært gitt til Biden for mange timer siden) som gir Trump håp om å kunne ta den... antar han og hans supportere er for en full og grundig gransking inn i hvordan en bråte stemmer bare plutselig dukker opp der..?

Det er ikke no som plutselig har dukket opp. Er det så vanskelig å forstå at før valget aner man ikke nøyaktig man hvor mange som vil stemme.

Si at det er 100 personer anslått. Så begynner man å telle stemmene.

Så teller man videre og finner ut at det faktisk kom inn 120 stemmer, ikke 100 som beregnet. Da må man justere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

En stor andel mennesker drakk blekemiddel.. Du legger litt for stor tiltro til folk's intelligens. 

Det er hele poenget med propaganda. 

Synes vi to har hatt denne diskusjonen før en gang. Får i alle fall et deja vu av noe slag her. Min holdning er i alle fall det samme som sist, hvis den generelle befolkningen ikke er i stand til å ta rasjonelle valg på egenhånd og demokrati kun kan fungere med sensur og lignende, da er det ikke mye håp for demokratiet i første omgang. Kan bare velge disse opplyste sensorene til å være eldsteråd som tar avgjørelsene ført som sist da.

1 minute ago, xRun said:

Det er ikke klassifisert som sensur når det Trump skriver  blir stående. De legger til et varsel, og lar resten stå uendret. Dette er iht. brukerbetingelsene som også Trump må godta for å bruke plattformen. Igjen, en del av innsatsen mot disinformasjon, hvor flere slike plattformer ble aktivt benyttet for å spre disinformasjon vedr. forrige valg, som førte til høringer i kongressen om hvordan det kunne bekjempes.

Sleskt og sleipt spør du meg, for ikke å snakke om udemokratisk. For all sin sinnsykdom er mannen faktisk den folkevalgte lederen av et land. Vil jeg lese hva han har å si, så leser jeg hva han har å si. Vil jeg lese om hva Twitter mener om noe (noe jeg ikke har noen interesse av, hvem nå enn de er,) så går jeg til hvor enn Twitter poster sine meninger.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

  

geirfugl skrev (2 minutter siden):

Synes vi to har hatt denne diskusjonen før en gang. Får i alle fall et deja vu av noe slag her. Min holdning er i alle fall det samme som sist, hvis den generelle befolkningen ikke er i stand til å ta rasjonelle valg på egenhånd og demokrati kun kan fungere med sensur og lignende, da er det ikke mye håp for demokratiet i første omgang. Kan bare velge disse opplyste sensorene til å være eldsteråd som tar avgjørelsene ført som sist da.

Sleskt og sleipt spør du meg, for ikke å snakke om udemokratisk. For all sin sinnsykdom er mannen faktisk den folkevalgte lederen av et land. Vil jeg lese hva han har å si, så leser jeg hva han har å si. Vil jeg lese om hva Twitter mener om noe (noe jeg ikke har noen interesse av, hvem nå enn de er,) så går jeg til hvor enn Twitter poster sine meninger.

 

Men nå er ikke alle like kildekritiske som deg, og ekstremt mange faller for løgnene til Trump og administrasjonen hans.

...noe den foreløpige opptellingen er et flott eksempel på.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (Akkurat nå):

Sleskt og sleipt spør du meg, for ikke å snakke om udemokratisk. For all sin sinnsykdom er mannen faktisk den folkevalgte lederen av et land.

Problemet oppstår når den folkevalgte lederen av et land er en av de som sprer disinformasjon vedr. f.eks. et valg han risikerer å tape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er ikke no som plutselig har dukket opp. Er det så vanskelig å forstå at før valget aner man ikke nøyaktig man hvor mange som vil stemme.

Si at det er 100 personer anslått. Så begynner man å telle stemmene.

Så teller man videre og finner ut at det faktisk kom inn 120 stemmer, ikke 100 som beregnet. Da må man justere.

Ja - det er nesten like vanskelig å forstå som at hoveddelen av mail-in-stemmene som telles til slutt går demokratisk vei akkurat slik som alle har visst de vil gjøre hele tiden.

Det ene er altså "ikke vanskelig å forstå", mens det andre er klart bevis for valgfusk?

Endret av Zork
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 minutter siden):

Synes vi to har hatt denne diskusjonen før en gang. Får i alle fall et deja vu av noe slag her. Min holdning er i alle fall det samme som sist, hvis den generelle befolkningen ikke er i stand til å ta rasjonelle valg på egenhånd og demokrati kun kan fungere med sensur og lignende, da er det ikke mye håp for demokratiet i første omgang. Kan bare velge disse opplyste sensorene til å være eldsteråd som tar avgjørelsene ført som sist da.

Sleskt og sleipt spør du meg, for ikke å snakke om udemokratisk. For all sin sinnsykdom er mannen faktisk den folkevalgte lederen av et land. Vil jeg lese hva han har å si, så leser jeg hva han har å si. Vil jeg lese om hva Twitter mener om noe (noe jeg ikke har noen interesse av, hvem nå enn de er,) så går jeg til hvor enn Twitter poster sine meninger.

Det er jo nettopp det som er problemet. Folk tror på det Trump skriver på Twitter. Folk stemmer på bakgrunn av dette. 

Trodde det var innlysende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, xRun said:

Problemet oppstår når den folkevalgte lederen av et land er en av de som sprer disinformasjon vedr. f.eks. et valg han risikerer å tape.

La oss si det her blir normen, at folkevalgtes utsagn skal sensureres og redigeres av noen før de er "trygge" nok til å nå det bakstreverske filleproletariatets ører. Hvem er disse som skal gjøre det her? Må jo ha noen slags kontrollinnstans som sjekker at det sensorene dine sier stemmer også da? Vrien nøtt. Kanskje man skal stemme dem frem eller noe... 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Det er jo nettopp det som er problemet. Folk tror på det Trump skriver på Twitter. Folk stemmer på bakgrunn av dette. 

Trodde det var innlysende. 

Ja, det er jo ikke bra når folk driver og stemmer feil. Kanskje vi heller bare burde ansette deg til å velge statsledere isteden, så får vi ikke de problemene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...