Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

minim skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ser du ikke hva som trekker strøm? Innstillinger->batteri vil jo vise hvilken apper/tjenester som trekker strøm. Min gikk ikke ned fra 100% i løpet av natten, men jeg har akkurat tatt den i bruk så vet ikke hvordan den blir etter noen sykluser.

Takker, glemte å nevne d.. 

men Safari visste 32%, FB 29% og snapchat 15%, YouTube 5%, Messenger 4% og hjemskjerm 3%

skjønner ik hvordan de 3 kan trekke når den bare står? Snapchat står det bakgrunns aktivitet , men har slått av den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko skrev (3 minutter siden):

Sett flere som har samme eller tilsvarende symptomer ja. Mulig det er App som sluker strøm, eller bare dårlig batteri i forhold til hardwaren som står i.

Nei æ veit ik.. batteriet er jo noe mindre en 11 pro da..  

 

Merko skrev (5 minutter siden):

Har ikke Apple alltid vært kjent for det, egentlig? Da spesielt før iPhone tiden hvor Mac'ene var svært dyre i forhold til PC, hvor dem enda lå langt bak spesifikasjonsmessig. i dag er jo de fleste flagship-telefoner ganske dyre. Men ja, Apple har kanskje tatt et skritt videre i denne prosessen. 😕 

Me Tim Cook synes æ d desverre blitt verre..

Lenke til kommentar
bbios skrev (4 minutter siden):

Nei æ veit ik.. batteriet er jo noe mindre en 11 pro da..  

Ja kan se ut som du har rett.

image.png.ee0a9960d97ad0492da07c5703b78da2.pngimage.png.a45f0e448645ae74f9a3203585a3f348.png


Apple må helt klart få på plass større/bedre batteri om de skal få 120hz skjerm til neste generasjon, ellers så ser det svært dårlig ut.

bbios skrev (5 minutter siden):

Me Tim Cook synes æ d desverre blitt verre..

Ja du har vel et poeng der. Men Apple sier jo det er pga miljøet, så da virker det som mange av apple-kjøperne synes det plutselig er helt ok, så da blir det sånn.. 😛 

Lenke til kommentar
Merko skrev (12 minutter siden):

Ja du har vel et poeng der. Men Apple sier jo det er pga miljøet, så da virker det som mange av apple-kjøperne synes det plutselig er helt ok, så da blir det sånn.. 😛

Miljøet ja 🙄😅 til en viss grad ok.. 

Men så liker iProduktene da 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Nå som jeg ikke er på mobilen, så tok jeg en liten sjekk for moroskyld.

image.png.3de0e939e48eab6d48c6690604ebad17.png

image.png.64329656cf31fbd7a8d8ab4c12bcd5b2.png

Fant dog ingen original Apple "Trio"-lader på Apple Store slik du hevdet at de hadde, så gjerne kom med link. Samsung sin originale koster hvert fall 999,-

image.png.e7782885290d1491cd4725f2711d912c.png

 

 

 

Vet du om den Trio-laderen fra Samsung kan lade AirPods og Apple Watch?

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

Nå som jeg ikke er på mobilen, så tok jeg en liten sjekk for moroskyld.

image.png.3de0e939e48eab6d48c6690604ebad17.png

image.png.64329656cf31fbd7a8d8ab4c12bcd5b2.png

Fant dog ingen original Apple "Trio"-lader på Apple Store slik du hevdet at de hadde, så gjerne kom med link. Samsung sin originale koster hvert fall 999,-

image.png.e7782885290d1491cd4725f2711d912c.png

Litt morsomt at du påstår at Samsung er dobbelt så dyre. Tror du har stokket om litt på tallene. :)

Ingen krangel her, vi diskuterer bare til krampa tar oss :) minim er forumets største Apple fanboy, så da er det moro når han prøver så hardt for å forsvare Apple, da spesielt iiPhone for alt det er verdt. 😛 

Har ikke Apple alltid vært kjent for det, egentlig? Da spesielt før iPhone tiden hvor Mac'ene var svært dyre i forhold til PC, hvor dem enda lå langt bak spesifikasjonsmessig. i dag er jo de fleste flagship-telefoner ganske dyre. Men ja, Apple har kanskje tatt et skritt videre i denne prosessen. 😕 

Sett flere som har samme eller tilsvarende symptomer ja. Mulig det er App som sluker strøm, eller bare dårlig batteri i forhold til hardwaren som står i.

 

Dette er fra samsung.com og viser de horrible skyhøye kriminelle (ironi) prisene de opererer med. Jeg har vel igrunnen gitt opp å forklare deg hvorfor ikke "mercedes" og "kia" koster det samme også så bleh. Poenget var bare at sammenligner med high end merkene i dag så er prisene ganske jevne. Dette gjelder både telefon og tilbehør og det skiller ikke mange kronene noen vei. Apple kan også legge på litt mer fordi de har så mye bedre totalpakke og en prosessor som ligger over en hel generasjon forran konkurentene ;) 

samsung.thumb.png.85b5b27e18a6dd5e8923c05746007193.png

Lenke til kommentar
minim skrev (1 minutt siden):

Dette er fra samsung.com og viser de horrible skyhøye kriminelle (ironi) prisene de opererer med

Jeg vet du har prøvd hardt nå i flere timer med argumentasjon, men til og med du vet vel at du feiler her?
Hvem bryr seg hva Samsung.com operer med? Man går jo etter billigste pris på feks Prisjakt, eller hvert fall kjente nettbutikker i Norge som feks Komplett, Elkjøp, Power osv osv.

Resultatet er at Samsung er dobbelt så billig, og nesten 4 ganger så billigere på enkelte produkter som er tilsvarende Apple sin.

"Apple har en bedre prosessor" what? Er det virkelig din argumentasjon? Apple selger alt mulig av produkter, samme gjør Samsung. Hvorfor blande in prosessor når vi snakker om original ladere? Vel du skal ha for forsøket, men timene du nettopp har brukt ble litt bortkastet. :) 

Lenke til kommentar
Merko skrev (Akkurat nå):

Jeg vet du har prøvd hardt nå i flere timer med argumentasjon, men til og med du vet vel at du feiler her?
Hvem bryr seg hva Samsung.com operer med? Man går jo etter billigste pris på feks Prisjakt, eller hvert fall kjente nettbutikker i Norge som feks Komplett, Elkjøp, Power osv osv.

Resultatet er at Samsung er dobbelt så billig, og nesten 4 ganger så billigere på enkelte produkter som er tilsvarende Apple sin.

"Apple har en bedre prosessor" what? Er det virkelig din argumentasjon? Apple selger alt mulig av produkter, samme gjør Samsung. Hvorfor blande in prosessor når vi snakker om original ladere? Vel du skal ha for forsøket, men timene du nettopp har brukt ble litt bortkastet. :) 

Nei jeg kom akkurat inn forran pcen igjen og det tok hele 2 minutter og vise deg at prismessig er de helt sammenlignbare. Sammenligner man ladestasjon med holder som samsung skal ha 7-800kr og magsafe som også er qi med innebygget holder så ser man at prisen er veldig sammenlignbar. Jeg var forøvrig innom biltema å kjøpte noen deler i dag og da plukket jeg med meg en trådløs qi lader til 110kroner som fungerte utmerket :)

Prosessoren var nevnt fordi jeg dro inne telefoner bare så en ser det er likt der også. Det er ikke sånn at apple er spessielt dyre lenger på mobil fronten hverken på tilbehør eller telefoner. Skal man plukke fra topphyllen til samsung på telefoner og tilbehør så betaler man så det holder der også.  Og ja på telefonene så ligger de en generasjon og litt til forran med den nye A14 5Nm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (2 minutter siden):

Sammenligner man ladestasjon med holder som samsung skal ha 7-800kr og magsafe som også er qi med innebygget holder så ser man at prisen er veldig sammenlignbar

Ja, det er klart når man sammenligner helt vidt forskjellige produkter så klarer man å få Samsung sin pris til å bli høyere til slutt, noe du klarte etter XX tid. Gratulerer, men igjen. 2 forskjellige produkter. 😂😂

 

minim skrev (3 minutter siden):

Jeg var forøvrig innom biltema å kjøpte noen deler i dag og da plukket jeg med meg en trådløs qi lader til 110kroner som fungerte utmerket

Nettopp, noe jeg sa i mitt første innlegg rundt ladere. Man får uoriginale QI ladere kjempebillig.
QI-coilen er kjempebillig i produksjon, så ingen grunn til at Apple skal ta 500kr for den, når Samsung selv tar 200+.
(Ja de har andre modeller hvor man har en telefon stand, men det blir noe helt annet igjen). For å ikke snakke om 1600kr + for en "Duo"-lader som Samsung tar under 500 for.

minim skrev (8 minutter siden):

Og ja på telefonene så ligger de en generasjon og litt til forran med den nye A14 5Nm. 

Ingen tvil om at CPUen i iPhone er gode greier, noe de fleste dog ikke merker noe forskjell fra fra forrige generasjon da telefoner i dag er såpass kjappe til det mest vanlige. Men på Benchmark så får man nok litt høyere tall ja. :) Apple ligger dog bak på ca. alt annet, men det trenger vi ikke å diskutere.

 

Lenke til kommentar
Merko skrev (Akkurat nå):

Ja, det er klart når man sammenligner helt vidt forskjellige produkter så klarer man å få Samsung sin pris til å bli høyere til slutt, noe du klarte etter XX tid. Gratulerer, men igjen. 2 forskjellige produkter. 😂😂

 

Nettopp, noe jeg sa i mitt første innlegg rundt ladere. Man får uoriginale QI ladere kjempebillig.
QI-coilen er kjempebillig i produksjon, så ingen grunn til at Apple skal ta 500kr for den, når Samsung selv tar 200+.
(Ja de har andre modeller hvor man har en telefon stand, men det blir noe helt annet igjen). For å ikke snakke om 1600kr + for en "Duo"-lader som Samsung tar under 500 for.

Ingen tvil om at CPUen i iPhone er gode greier, noe de fleste dog ikke merker noe forskjell fra fra forrige generasjon da telefoner i dag er såpass kjappe til det mest vanlige. Men på Benchmark så får man nok litt høyere tall ja. :) Apple ligger dog bak på ca. alt annet, men det trenger vi ikke å diskutere.

 

Nei du sammenlignet en helt ordinær qi plate med en qi plate med holder (magsafe). Jeg sammenlignet en qi med holder med magsafe. Viktig å holde tunga beint i munnen her :)

Alt er billig å lage i dag. Du blir overasket når du finner ut hvor billig mye kan lages. Det er dog irrelevant for salgsprisen i mange tilfeller. Apple tar ikke mer betalt enn andre for en qi lader med holder det har jeg dokumentert flere ganger. De er ikke spessielt dyre i det hele tatt. Her har du en belkin 15w lader f.eks til 20kr mindre enn apple skal ha for sin orignal lader. Ikke unormalt at original produkter koster noe mer. 

Man merker at ting er raskere og siden de lager så bra cpuer så kan man ha telefonen i åresvis. Jeg brukte nå i en periode mellom xiaomi og iphone 12 pro en iphone 6 som kjørte nyeste iOS og dette er en telefon fra 2015. Igjen enda et kjøps argument, men de fleste som er i denne tråden har vel allrede bestemt seg :) 

belkin.thumb.png.841a814a858b27d3577d1f5584842690.png

Lenke til kommentar
minim skrev (3 timer siden):

 Samsung have opted for developing their proprietary fast wireless charging protocols.»

Min 15 QI lader er ikke noe Samsung proprietary greier. Bare QI. Så litt rart. Får opp "Fast wireless charging" på Samsungen når jeg bruker den. Det er da ingen grunn til at Apple ikke burde støttet det og evt laget noe ekstra løsning i tillegg. Å ikke støtte QI standarden opp til 15W er kun for å tjene penger. Ikke noe annet. Og det vil jeg kritisere alle for, ikke kun Apple.

Gleder meg til å få telefonen. Skal kjøpe leather case, men her er enda en grunn til å ikke bruke magsafe. Apple selv sier at magsafe og skinndeksel kommer til å gi stygge merker. Bilde fra Apple:
MHKF3_AV9.jpeg?lossy

Håper det går bra da jeg driter i magsafe lading. Vil helst unngå den stygge ringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

Gutter (og jenter?) denne tråden handler om iPhone 12 . Hva sier dere til at vi holder oss til den fremover og snakker mindre om samsung og samsung ladere ? :) 

Vi diskuterer vel egentlig at apple sine ladere er så dyre. Samsung er bare naturlig å dra inn litt som jeg viser til med belkin lader i forrige post for å sammenligne produsenter av flaggskip/high end telefoner. Ballen burde forsåvidt vært lagd død for lenge siden da det er dokumetnert flere ganger at prismessig er ting stortsett ganske likt. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Min 15 QI lader er ikke noe Samsung proprietary greier. Bare QI. Så litt rart. Får opp "Fast wireless charging" på Samsungen når jeg bruker den. Det er da ingen grunn til at Apple ikke burde støttet det og evt laget noe ekstra løsning i tillegg. Å ikke støtte QI standarden opp til 15W er kun for å tjene penger. Ikke noe annet. Og det vil jeg kritisere alle for, ikke kun Apple.

Gleder meg til å få telefonen. Skal kjøpe leather case, men her er enda en grunn til å ikke bruke magsafe. Apple selv sier at magsafe og skinndeksel kommer til å gi stygge merker. Bilde fra Apple:
MHKF3_AV9.jpeg?lossy

Håper det går bra da jeg driter i magsafe lading. Vil helst unngå den stygge ringen.

Men den ringen der tror jeg er synlig by design om du kjøper et magsafe lade deksel. Du vil ikke heller se etter et vanlig deksel uten magsafe da om du ikke skal bruke det? 

Lenke til kommentar
minim skrev (3 minutter siden):

Men den ringen der tror jeg er synlig by design om du kjøper et magsafe lade deksel. Du vil ikke heller se etter et vanlig deksel uten magsafe da om du ikke skal bruke det? 

Det er ikke et ladedeksel. Det er et vanlig skinndeksel men som festes med magsafe, kun for å kunne bruke tilbehør utenpå der igjen. Men slik teksten sier det vil eventuelle magsafe-tilbehør lage merker. Jeg skal heldigvis ikke bruke magsafe så da tenker jeg at jeg er good. Slik ser den ut til vanlig. Bilde fra Apple igjen
 

Spoiler

image.png.5c9a38896545c53e84f700fe285cbf40.png

 

Jeg ønsker dette skinndekselet i 'saddle brown' da jeg synes de får en veldig fin "patina" eller slitemønster over tid. Som vist her
 

Spoiler

image.thumb.png.c977ec9e926dc939c325a824b5ad68ad.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...