Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Merko skrev (2 timer siden):

Om ikke iOS begrenser deg så er det nok et godt alternativ for årets mobil. Ellers måtte du ha ventet til nyåret når Samsung viser frem sin. Evt Huawei, dersom Biden får orden på handelsavtalen 😅

Ellers enig rundt Fold2. Venter nok 1 eller 2 generasjoner før jeg vurderer en slik. For utsatt slik den er idag. 

iOS begrenser meg ikke nei, det gir meg faktisk bedre arbeidsflyt i hverdagen enn Android som er hovedgrunnen til at jeg går for iPhone det kommende året. 

Jeg har jo brukt den originale Galaxy Fold i nærmere ett år og det er absolutt et spennende konsept men det ble fort irriterende at man måtte la den ligge hjemme i en del scenarier og at jeg ikke kunne la min nevø på fire får frie tøyler til å låne den for å se på NRK Super eller spille noe siden han ikke forstår konseptet å trykke forsiktig på en skjerm. Fold 2 har en del forbedringer men fortsatt manglende støv- og vannbeskyttelse og en innerskjerm som ikke tåler en skarp fingernegl gjør at det nok blir noen generasjoner til før en brettbar mobil blir aktuell igjen.

Grunnet MDM-løsningen til arbeidsgiver så må jeg velge Apple eller Samsung om jeg vil ha tilgang til kalender og e-post fra dem så det blir nok ikke mobil fra en annen produsent så lenge jeg jobber der i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (43 minutter siden):

Jeg går utifra at den bruker mer batteri med 5G på selv når den ikke finner signal. Jeg blir å skru den hardt på av fra første minutt, men nysgjerrig på om det faktisk blir å gjøre noe.

Tror det blir litt vanskelig å måle for min del pga variert bruk. Som det har jeg også skrudd det av fra start. Gimmick hele greia, men de kunne vel ikke droppet det heller siden det er i tiden nå. Hadde personlig heller kjøpt den uten 5G om man fikk valget og heller kjøpt 5G i neste generasjon når man har større sjanse for å ha dekning. 

Lenke til kommentar
minim skrev (17 timer siden):

Jeg fikk 7t SOT I Dag med 16% igjen. Hadde sikkert klart 8-9t, men nå er det bingen :p Så langt virker batteriet ganske likt 11pro for min del. Det er i ihvertfall sjeldent jeg har sp mye SOT som 7timer så det var bedre enn ventet. 

Prøvde igjen i natt, la mæi hadde 15% , 6-7 timer senere 5%.  Aldri på mine tidligere modeller opplevd at den bruker så mye, har opplevd maks 2% før denne. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (19 minutter siden):

Prøvde igjen i natt, la mæi hadde 15% , 6-7 timer senere 5%.  Aldri på mine tidligere modeller opplevd at den bruker så mye, har opplevd maks 2% før denne. 

Hva er det som trekker strøm da? Må jo være ting installert som kjører i bakgrunnen? 

Lenke til kommentar
minim skrev (41 minutter siden):

Hva er det som trekker strøm da? Må jo være ting installert som kjører i bakgrunnen? 

Ser at 5g auto er på, kan det være den? Ser ik noe spes som kan ha trekt strøm.  Men har latt den gå tom for strøm i dag og ladet opp.. får se til i morn da.

Lenke til kommentar
bbios skrev (7 minutter siden):

Ser at 5g auto er på, kan det være den? Ser ik noe spes som kan ha trekt strøm.  Men har latt den gå tom for strøm i dag og ladet opp.. får se til i morn da.

Det kan jo godt være. Jeg har ikke den på. I tilfelle har du svart på spørsmålet fra @Comma Chameleon. Om du er vandt med batteri monetereringen til android så husk også på at av en eller annen snodig grunn så vises ikke bruken fra sist 100% lading, men siste 24timer. Det er egentlig et tall som ikke gir mening så man må se litt dypere på timene ved å trykke på grafen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
minim skrev (1 time siden):

Det kan jo godt være. Jeg har ikke den på. I tilfelle har du svart på spørsmålet fra @Comma Chameleon. Om du er vandt med batteri monetereringen til android så husk også på at av en eller annen snodig grunn så vises ikke bruken fra sist 100% lading, men siste 24timer. Det er egentlig et tall som ikke gir mening så man må se litt dypere på timene ved å trykke på grafen. 

Ahh, det var jeg ikke klar over og kan muligens tilføre mer mening i batteriforbruket mitt :)

Lenke til kommentar
minim skrev (17 timer siden):

Det kan jo godt være. Jeg har ikke den på. I tilfelle har du svart på spørsmålet fra @Comma Chameleon. Om du er vandt med batteri monetereringen til android så husk også på at av en eller annen snodig grunn så vises ikke bruken fra sist 100% lading, men siste 24timer. Det er egentlig et tall som ikke gir mening så man må se litt dypere på timene ved å trykke på grafen. 

Ik noe erfaring med android batteri moneterering .. 

men oppdaterte FB appen og skrudde av 5g auto, trekt 5% over natten.. litt bedring da.. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (44 minutter siden):

Ik noe erfaring med android batteri moneterering .. 

men oppdaterte FB appen og skrudde av 5g auto, trekt 5% over natten.. litt bedring da.. 

Hva trekte de 5%? Om du trykker oppe i kurven så kan du vise time for time igjennom natten å se hva som trekker noe. 5% er ganske mye phantom draw. Jeg fikk det fra Huawei sin smartklokke app på iPhone 11pro så da røyk bakgrunns tilgangen til den så den ikke tappet 10-15% igjennom døgnet. 
 

se vedlegg hvor jeg hadde en Google photos sync i natt. Hos deg vil prosenten med forbruk pr app vise om du ikke var koblet til lader.

A3C0698A-EF68-42CB-A36A-E1AD9B06C4A8.png

Endret av minim
Lenke til kommentar

 

Og der begynte anmeldelsene av 12 Pro Max og Mini å rulle ut. The Verge sin anmeldse av Pro Max bekreftet det jeg håpet, at den er veldig god på å ta bilder i dunkel belysning uten nattmodus. Så glad jeg ventet på Pro Max fremfor å bestille Pro, selv om jeg er skeptisk til hvordan størrelsen vil føltes.

Har en pakke med Apple sitt lærdeksel i Baltic Blue på vei med posten fra Eplehuset, og Zagg Invisible Shield Elite+ Glass skjermbeskyttelse fra Netonnet, og nå gjenstår det bare at mobilen sendes. Ligger med status klargjør sending hos Apple så håper jo at jeg har den i hende på fredag med ekspress-leveringen de benytter seg av. :) 

Lenke til kommentar
minim skrev (5 timer siden):

Hva trekte de 5%? Om du trykker oppe i kurven så kan du vise time for time igjennom natten å se hva som trekker noe. 5% er ganske mye phantom draw. Jeg fikk det fra Huawei sin smartklokke app på iPhone 11pro så da røyk bakgrunns tilgangen til den så den ikke tappet 10-15% igjennom døgnet. 
 

se vedlegg hvor jeg hadde en Google photos sync i natt. Hos deg vil prosenten med forbruk pr app vise om du ikke var koblet til lader.

A3C0698A-EF68-42CB-A36A-E1AD9B06C4A8.png

Bruk per app er ikke tilgjengelig fra 02.00-09.00. Kommer d opp hvis jeg sjekker time for time.. 

Lenke til kommentar

 

 

Denne testen viser den for meg overraskende minimale forskjellen mellom 12 Pro og Pro Max selv i mørke omgivelser:

https://www.inputmag.com/reviews/iphone-12-pro-max-review-extremely-overhyped-camera-phone-comparison-versus-iphone-12-pro

The Verge sin test som jeg leste og så først virket lovende på forbedringer hos 12 Pro Max men jeg er ikke like overbevist etter å ha sett  og lest flere tester av Pro Max. Tror uansett det blir riktig valg for min del med bedre batteritid og større skjerm enn Pro-utgaven men jeg trodde virkelig at kameraet ville gi større forskjell enn det man ser foreløpig. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (2 timer siden):

Bruk per app er ikke tilgjengelig fra 02.00-09.00. Kommer d opp hvis jeg sjekker time for time.. 

Da er jeg tom for ideer for da skal den egentlig ikke ha brukt noe annet enn på system (som burde vist i loggen). Har du screenshot av forbruksgrafen? Skal prøve å lade min fullt i kveld og la den ligge over natten å se om den også tapper seg ned såpass mye etter jeg har fått inn alt av apps og har oppdatert den. Synst det hørtes ut som et vanvittig bakgrunnsdrain så det er ikke bra i tilfelle. Du er på 14.2 og den har ikke blitt oppdatert i natt? 

I normal bruk i dag så har jeg 4.5t SOT med 49% resterende nå. Skulle vel tilsi 8-9timer ish om jeg brukte den helt ned og det stemmer roughly med 7t SOT her om dagen når jeg satt å pellet på den altfor mye 😛 Nå er det et halvårs tid siden jeg hadde 11 pro, men jeg synst batteritiden minner veldig mye om den selv om jeg ser at i noen tester kommer 11 pro bedre ut. Var veldig i tvil om om jeg skulle gå for max for batteritiden, men angrer ikke når jeg ser at den holder såpass greit for denne størrelsen er mye bedre. Nesten så mini også frister 😛    

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Da er jeg tom for ideer for da skal den egentlig ikke ha brukt noe annet enn på system (som burde vist i loggen). Har du screenshot av forbruksgrafen? Skal prøve å lade min fullt i kveld og la den ligge over natten å se om den også tapper seg ned såpass mye etter jeg har fått inn alt av apps og har oppdatert den. Synst det hørtes ut som et vanvittig bakgrunnsdrain så det er ikke bra i tilfelle. Du er på 14.2 og den har ikke blitt oppdatert i natt? 

I normal bruk i dag så har jeg 4.5t SOT med 49% resterende nå. Skulle vel tilsi 8-9timer ish om jeg brukte den helt ned og det stemmer roughly med 7t SOT her om dagen når jeg satt å pellet på den altfor mye 😛 Nå er det et halvårs tid siden jeg hadde 11 pro, men jeg synst batteritiden minner veldig mye om den selv om jeg ser at i noen tester kommer 11 pro bedre ut. Var veldig i tvil om om jeg skulle gå for max for batteritiden, men angrer ikke når jeg ser at den holder såpass greit for denne størrelsen er mye bedre. Nesten så mini også frister 😛    

image.thumb.png.5668bb5011e9cd8e842043b715061b4b.png

Eneste aktiviteten jeg kan se, om jeg skjønner riktig?

Men Batteriet har holdt ut dagen i dag da, med moderat bruk 5t med skjermen på. Har 25% igjen.. 

edit : sjekket iOS 14.1

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...