Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (På 29.10.2020 den 14.57):

Tvilsomt at de fjerner busslomma til neste år. De klarte ikke engang få 120hz skjerm så det blir nok neste.

Fjerning av hakket skjer nok ikke på minst 3 år fordi teknologien til å ha kamera og sensorer under skjerm må være god nok. Så blir nok 1-2 år der android har det og så følger apple etter.

Har 11 nå, så kan vente til neste iphone om noen år, måtte ha iphone nå,,,,, ser ut bra mobil, slår iallefall Note 8. Nå hører jeg med høreapparat som trådløs headsett! Carplay er god! Litt uvant m ios, men det går seg til!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Håper det nærmer seg at embargo for testing av iPhone 12 Pro Max er over og man kan se hvor mye den nye kameraløsningen har å si for bilde- og videokvaliteten. 12 Pro og 12´eren var jo mandagen før forhåndssalget startet så håper det blir i begynnelsen av neste uke. 

Er greit å få en formening om det er verdt å fortsette å vente på Pro Max´en eller bare gå for 12 Pro allerede nå. Håper virkelig at Pro Max er et større kvantesprang i billedkvalitet enn det 11 til 12 var. Det jeg ønsker er bedre bilder i dunkel innendørs belysning som er ofte den settingen jeg tar bilder i for å dokumentere middager, festligheter, kjæledyrene med mer og hvor jeg har opplevd hvor bra resultater en skikkelig lyssterk linse kan gi uten at man må bruker nattmodus, etter å ha vært testpilot for Huawei P40 Pro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (1 time siden):

 

Håper det nærmer seg at embargo for testing av iPhone 12 Pro Max er over og man kan se hvor mye den nye kameraløsningen har å si for bilde- og videokvaliteten. 12 Pro og 12´eren var jo mandagen før forhåndssalget startet så håper det blir i begynnelsen av neste uke. 

Er greit å få en formening om det er verdt å fortsette å vente på Pro Max´en eller bare gå for 12 Pro allerede nå. Håper virkelig at Pro Max er et større kvantesprang i billedkvalitet enn det 11 til 12 var. Det jeg ønsker er bedre bilder i dunkel innendørs belysning som er ofte den settingen jeg tar bilder i for å dokumentere middager, festligheter, kjæledyrene med mer og hvor jeg har opplevd hvor bra resultater en skikkelig lyssterk linse kan gi uten at man må bruker nattmodus, etter å ha vært testpilot for Huawei P40 Pro. 

venter på det samme selv. Har kjøpt og betalt en 12pro allerede, men teller litt på knappene til å høre om jeg kan avbryte det og gå for promax. Mest pga batteri egentlig selv om 11pro holdt greit til mitt bruk. 

Huawei har helt rått kamera for slike situasjoner som du beskriver. Eneste jeg savner med Huawei/xiaomi/Samsung var den stabilt bra bildekvaliteten man får med en iPhone. Den er gjerne ikke best på enkeltbilder, men den jevne gode eksponeringen, fargene og helheten gjør at jeg foretrekker den. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

@Merko

Hva er kontekstene til disse her? 

Bare informerte om potensiell sliteskade på pro modellen som har blank alu kant rundt mobilen 🙂 om det er hærværk eller bare mye slittasje på kort tid vites ikke, så vi får se om det blir store problemer av det. 

Så er det hvertfall en bruker som har meldt om svakt punkt på telefonen bak oppe ved kamera slik at det sprekke opp. 😘

Lenke til kommentar
Merko skrev (7 minutter siden):

Bare informerte om potensiell sliteskade på pro modellen som har blank alu kant rundt mobilen 🙂 om det er hærværk eller bare mye slittasje på kort tid vites ikke, så vi får se om det blir store problemer av det. 

Så er det hvertfall en bruker som har meldt om svakt punkt på telefonen bak oppe ved kamera slik at det sprekke opp. 😘

Er ikke alu, men rustfritt stål på pro modellen. Så rent teknisk sett skal det være både hardere og sterkere enn aluminium.

Lenke til kommentar

Telefonen dumpet i postkassen i dag men Telia hadde selvfølgelig glemt å legge ved lader 😅, har heldigvis en macbook så får lade den via den men kunne blitt stygt. 

Ellers opplever jeg mobilen som fantastisk god det lille jeg har fått testet, fint å ha en mobil som en kan bruke med en hånd 99% av tiden :D 

 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (20 minutter siden):

Telefonen dumpet i postkassen i dag men Telia hadde selvfølgelig glemt å legge ved lader 😅, har heldigvis en macbook så får lade den via den men kunne blitt stygt. 

Ellers opplever jeg mobilen som fantastisk god det lille jeg har fått testet, fint å ha en mobil som en kan bruke med en hånd 99% av tiden :D 

 

Alle iPhonebestillingene som er lagt inn på Telia er valgt med dellevering, som vil si at varene shippes ut når de forskjellige produktene er på lager, ikke når alt er på lager samlet. Grunnen er for å passe på at telefonene blir levert så fort de kommer inn på lager.

Lenke til kommentar

 

Har så smått begynt å kikke etter deksel til 12 Pro Max. Normalt har jeg sjonglert mellom Apple sitt lær-deksel, ett deksel som tåler mer støt og fall fra Otterbox for de dagene hvor jeg vet mobilen er mer utsatt for skade som ved eksempelvis gårdsarbeid,  i tillegg til en Apple Smart Battery Case for reising.

Er det noen av dere som har 12 eller 12 Pro som har Apple sitt nye silikon-deksel og er dere fornøyde?

Jeg ser det har lukket bunn i år sammenlignet med tidligere års modeller og at vekten er rapportert å være høyere enn før pga Magsafe-magnetene (rundt 60+ gram). Om lær-dekselet blir ganske likt som i høyere vekt og lukket bunn så er jeg litt i tvil om jeg skal gå for Nomad sin Rugged Leather Case istedet. Da får jeg både et deksel i lær og noe som tåler litt fall i ett fremfor å sjonglere flere deksler som jeg har gjort frem til nå, pluss at jeg finner Magsafe uinteressant og dermed ikke trenger noe som øker vekten i dekselet som jeg uansett ikke kommer til å bruke i særlig grad.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (3 minutter siden):

Fikk nå melding fra Telia om at forventet levering på en forsendelse er i morgen.

Har bestilt både 12 pro 128gb stillehavsblå og USB-C lader. Blir positivt overrasket om det er telefonen. Har ikke fått noen Mail.

Pakken er 27x17x5 målt i cm.

Jeg fikk og nettopp melding fra Telia om en pakke, dette er da laderen så ville kanskje begrenset forhåpningene mine litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...