Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (9 minutter siden):

Første oppdateringen kommer vel godt uti neste år engang. Og bilen må leveres inn for å få den.

 

Tror ikke det blir lange køer. For de aller fleste vil bilen fungere godt nok slik den er.

Den vil fungere til jobb pendling og daglige gjøremål. Den er vellbygget og praktisk.

samtidig komfortabel og støysvak.

TB kom med flere videoer i går. Den går 0-100 raskere enn oppgitt og strømforbruk er lavt. Ladehastighet er også god i området der folk lader 20-80%

Led lysa fungerer bra. Regn sensor virker.
 

Har sett svært mange videoer av folk som har testet bilen. Det er en bra el bil.

Noen ting kunne vert bedre men slikt finner man på absolutt alle biler

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det er jo registrert over 2000 allerede, så de har en svar på:)

Haha, godt poeng men tenkte på om det kommer flere, nye shipments i år.

 

G3F198A1 skrev (20 minutter siden):

Hva skjer forresten med alle plutselige nedbremsninger med Tesla?

For ikke å snakke om Polestar 2;

Sitat

Den svensk-kinesiske elbilprodusenten Polestar tilbakekaller samtlige biler av den nye modellen Polestar 2, skriver Dagens Industri. 

Flere bileiere har opplevd at de nye bilene har mistet kraft og plutselig stanset under kjøring.

Kilde.

- er vel eksempler på at Time To Market er viktigere enn grundig testing. Finnes ingen SW på andre plattformer som er uten bugs heller så noe man må leve med, uansett hvilken leverandør man måtte velge.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Trestein said:

...

Den vil fungere til jobb pendling og daglige gjøremål. Den er vellbygget og praktisk.

...

Jeg er ikke helt enig. Jeg var omtrent først i køen til å få ID3, men hoppet av pga manglende mulighet til taklast.

Muligheten til å legge en planke, et par ski, takboks++ utvider bruksmulighetene til en bil enormt.

Det kan ikke koste mye/være komplisert å få inn litt taklast i designet/produksjonen av denne bilen. Denne er ikke velbygd og praktisk, slik jeg ser det.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (53 minutter siden):

Software er jo helt på trynet. Slår man på varmeapparatet så slår det seg av? 

Nei, men så veldig inutitivt var det ikke. Som betyr at man kaster bort noen sekunder første gang man misforstår og så er det ikke noe problem de neste 5 årene man har bilen.

Complexity skrev (55 minutter siden):

Treg 

Er det 0-100 på 7,5 sekunder for denne modellen med minste batteri? Det er raskt nok for de fleste det. Tesla-Bjørn påpekte forresten hvor mye bedre denne var enn Model 3-hans på kjørekomfort, støy, fjæring og demping. Slike ting teller ganske mye for mange.

Complexity skrev (57 minutter siden):

Men selve bilen er vel helt grei ellers. 

"Very impressive" og "highly recommended" sies det i videoen du la ved. Høres ut som et bra skussmål fra en som ikke gjør annet enn å teste alle mulige elbiler og attpåtil kaller seg TESLA-Bjørn.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, uname -l said:

Nei, men så veldig inutitivt var det ikke. Som betyr at man kaster bort noen sekunder første gang man misforstår og så er det ikke noe problem de neste 5 årene man har bilen.

Er det 0-100 på 7,5 sekunder for denne modellen med minste batteri? Det er raskt nok for de fleste det. Tesla-Bjørn påpekte forresten hvor mye bedre denne var enn Model 3-hans på kjørekomfort, støy, fjæring og demping. Slike ting teller ganske mye for mange.

"Very impressive" og "highly recommended" sies det i videoen du la ved. Høres ut som et bra skussmål fra en som ikke gjør annet enn å teste alle mulige elbiler og attpåtil kaller seg TESLA-Bjørn.

7.5 sekunder er litt slapt ja, men denne bilen er jo ikke noe performance beist så neppe noe problem. Vet ikke om batteriet er synderen på ytelsen da Model 3 SR+ klarer det på 5.6 sekunder. Men det kan jo ha noe med at det er en lettere bil. ID.3 er temmelig tung. Veier jo nesten like mye som Model 3 Long Range.

Spent på vekta på varianten med størst batteri når den kommer.

Bjørn sin senka performance utgave av Model 3 har mye støy ja. Er bra om id.3 har fått til bra isolering. Virker ikke som de har brukt penger på interiøret iallefall med hardplast over alt.

Heldigvis ikke noen biler som har brutt sammen enda som jeg vet om? Slik Polestar sliter med om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (16 minutter siden):

7.5 sekunder er litt slapt ja, men denne bilen er jo ikke noe performance beist så neppe noe problem. Vet ikke om batteriet er synderen på ytelsen da Model 3 SR+ klarer det på 5.6 sekunder. Men det kan jo ha noe med at det er en lettere bil. ID.3 er temmelig tung. Veier jo nesten like mye som Model 3 Long Range.

Spent på vekta på varianten med størst batteri når den kommer.

Bjørn sin senka performance utgave av Model 3 har mye støy ja. Er bra om id.3 har fått til bra isolering. Virker ikke som de har brukt penger på interiøret iallefall med hardplast over alt.

Heldigvis ikke noen biler som har brutt sammen enda som jeg vet om? Slik Polestar sliter med om dagen.

Han kom aldri opp i 7,5sek. Både basis modellen og plus? Klarte under 7sek.

Tror de lå på 6,9 sek. Om det er tregt eller ikke er en vurderingssak. 
 

Tror den var stillere enn de fleste konkurrentene. Etterisolert tesla er vel ikke relevant. Folk river ikke ut allt interiør og etterisolerer nye biler.

Ellers så jeg at på 1000km testen brukte den 200wh pr km mot model 3 sr 218wh pr km med 2km pr time lavere snitthastighet

Endret av Trestein
Lenke til kommentar
Complexity skrev (15 minutter siden):

7.5 sekunder er litt slapt ja, men denne bilen er jo ikke noe performance beist så neppe noe problem. Vet ikke om batteriet er synderen på ytelsen da Model 3 SR+ klarer det på 5.6 sekunder. Men det kan jo ha noe med at det er en lettere bil. ID.3 er temmelig tung. Veier jo nesten like mye som Model 3 Long Range.

Spent på vekta på varianten med størst batteri når den kommer.

Bjørn sin senka performance utgave av Model 3 har mye støy ja. Er bra om id.3 har fått til bra isolering. Virker ikke som de har brukt penger på interiøret iallefall med hardplast over alt.

Heldigvis ikke noen biler som har brutt sammen enda som jeg vet om? Slik Polestar sliter med om dagen.

I videoen til battery life snakkes det om biler som har brutt sammen og har store problemer. Men jeg kjenner ikke til tilfellene utover det som blir nevnt. Men er vist drastiske problemer der også, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ID.3 varme i rattet? Det er ihvertfall en ting jeg ikke kan fatte og begripe at skal mangle på Tesla Model 3. 

Kan dere fortelle litt om smidigheten til ID.3? Ser for meg den har ganske bra svingradius. Hvordan er den i forhold til de andre bilene dere nevner? 

Ellers var det en forventning at den skulle ha en bra støy dempet kabin, så godt at dem ikke skuffet her.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Trestein said:

Han kom aldri opp i 7,5sek. Både basis modellen og plus? Klarte under 7sek.

Tror de lå på 6,9 sek. Om det er tregt eller ikke er en vurderingssak. 
 

Tror den var stillere enn de fleste konkurrentene. Etterisolert tesla er vel ikke relevant. Folk river ikke ut allt interiør og etterisolerer nye biler.

Ellers så jeg at på 1000km testen brukte den 200wh pr km mot model 3 sr 218wh pr km med 2km pr time lavere snitthastighet

Skal man bruke faktiske nummer så klarer vel SR+ det på rundt 5.2 sekunder.

Er en del folk med Model 3 som bytter polstringen i hjulbuene til en tykkere type, og monterer ekstra lister på dørene. Men vet ikke om det har mye effekt. Etter at fabrikken i Kina ble startet opp tok det helt av med billig ekstrautstyr til Model 3 på nettet så man får kjøpt alt mulig.

Når Teslabjørn testet Model 3 SR+ så kjørte han vel en rute gjennom sverige? Nå som grensen er stengt kjører han jo en helt annen rute. Vet heller ikke om temperatur og slikt var sammenlignbart. Er vel og en 8-9 software updates på Model 3 siden han gjorde den testen og så spørs i dag om det ikke ville vært bedre. Det kan jo og gå andre veien at ID.3 blir bedre når den blir oppdatert og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
5 hours ago, uname -l said:

Imponerende salg hittils(*). Tydelig at den slår an. Litt rusk i infotainment kan man sikkert leve med inntil en oppdatering særlig med tanke på hvor mye andre har lidd i åresvis med mangler.

🤣
Så at en elbil ikke har pålitelig sw er helt greit?
Sålenge den er blank og fin i lakken og er laget av en korrupt produsent?
Velger heller en elbil med dårlig lakk og feilfri sw, men det er ikke lett.
Har ikke helt trua på min Honda E etter å ha installert "appen"... triste greier... 
Er vel bare T***a som kan dette her... dessverre. 😞

PS.
"Plutselig nedbremsinger"... alle vet vel nå at visse T**a-eiere gjerne sover i bilen og lar "autopiloten" ta seg av kjøringa.. 🤪
Trur disse l***erne kan være glad for at "autopiloten" virker.. Verre med ID3 som ikke engang klarer å holde fil (se video av T***aBjørn).

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Salvesen. said:

I videoen til battery life snakkes det om biler som har brutt sammen og har store problemer. Men jeg kjenner ikke til tilfellene utover det som blir nevnt. Men er vist drastiske problemer der også, dessverre.

Aiiaii. Polestar tilbakekaller jo sine biler nå. Får håpe ikke VW og må ty til det. Dvs alle bilene må jo inn å få ny software etterhvert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
TL1000S skrev (2 minutter siden):

🤣
Så at en elbil ikke har pålitelig sw er helt greit?
Sålenge den er blank og fin i lakken og er laget av en korrupt produsent?
Velger heller en elbil med dårlig lakk og feilfri sw, men det er ikke lett.
Har ikke helt trua på min Honda E etter å ha installert "appen"... triste greier... 
Er vel bare T***a som kan dette her... dessverre. 😞

PS.
"Plutselig nedbremsinger"... alle vet vel nå at visse T**a-eiere gjerne sover i bilen og lar "autopiloten" ta seg av kjøringa.. 🤪
Trur disse l***erne kan være glad for at "autopiloten" virker.. Verre med ID3 som ikke engang klarer å holde fil (se video av T***aBjørn).

https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-far-smekk-for-forerassistansen/72905139
 

ikke alle får dette til

Lenke til kommentar
7 minutes ago, keramikklampe said:

Har ID.3 varme i rattet? Det er ihvertfall en ting jeg ikke kan fatte og begripe at skal mangle på Tesla Model 3. 

Kan dere fortelle litt om smidigheten til ID.3? Ser for meg den har ganske bra svingradius. Hvordan er den i forhold til de andre bilene dere nevner? 

Ellers var det en forventning at den skulle ha en bra støy dempet kabin, så godt at dem ikke skuffet her.

id.3 har vel varme i rattet.

Men ikke noe varme i rattet på nei Model 3 nei. Den er utviklet og testet i California og bærer desverre preg av det. Men nå kommer Model 3 med nytt ratt og det har kansje varme i seg. Model 3 har oppvarmet ladeport og får nå også varmepumpe nå så de har begynt å tenke på oss i kalde klima og heldigvis.

Svingradius på id.3 er helt fantastisk. Store fordeler med å slippe drivakslinger på fremhjulene.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
3 hours ago, gamlefar said:

For noe sprøyt. At man bommer litt på rekkeviddemeteret betyr ekstremt lite for folk flest. Langt viktigere at bilen har veldig lavt støynivå, er bra komfortmessig, har skikkelig lakkarbeid og ikke er bygget som en Kia fra 80-tallet.

Dessuten kan man alltids oppgradere software her i ettertid. Bilen er ikke uten svakheter, men den kommer til å selge godt.

Har Senilix forvillet seg i feil tråd?
Det er ikke noe hydrogen-relatert her.. annet enn at VW er like korrupt som hydrogenmafiaen.
Vi skjønner at du digger slike selskaper... 👎

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Ikke noe varme i rattet nei. Model 3 er utviklet og testet i California og bærer desverre preg av det. Men nå kommer Model 3 med nytt ratt og det har kansje varme i seg. Model 3 har oppvarmet ladeport og får nå også varmepumpe nå så de har begynt å tenke på oss i kalde klima og heldigvis.

Kulde er vel ikke noe stort problem for tesla. Fryser det is på den får man ikke opp dørene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...