Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes flere typer løgn, - løgn, forbannet løgn, og statistikk. 

En statistikk skal altså vise at en frisk og umedisinert person er nødt til å ta 2-3-4 doser av en eksperimentell sprøyte. Dette blir en selvoppfyllende profeti. Man har som utgangspunkt at de uvaksinerte skal klare seg dårligere, og straffer dem til slutt med harde tiltak som gjør at de klarer seg dårligere. Bingo.. postulatet har gått rett inn i hockeymålet til full jubel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (3 minutter siden):

Det finnes flere typer løgn, - løgn, forbannet løgn, og statistikk.

I stedet for å slenge ut totalt ubegrunnet kritikk mot statistikk, skriv noe saklig i stedet for, om du har noe.

Budeia skrev (4 minutter siden):

En statistikk skal altså vise at en frisk og umedisinert person er nødt til å ta 2-3-4 doser av en eksperimentell sprøyte.

Sprøytene er ikke eksperimentelle. De har vært brukt i årevis om ikke tiår, med samme type medisinsk godkjente stål i tuppen og BPA-fri plast i selve sprøyta. Har du noe saklig kritikk mot sprøytene så kom med det.

Budeia skrev (6 minutter siden):

Dette blir en selvoppfyllende profeti. Man har som utgangspunkt at de uvaksinerte skal klare seg dårligere, og straffer dem til slutt med harde tiltak som gjør at de klarer seg dårligere. Bingo.. postulatet har gått rett inn i hockeymålet til full jubel. 

La meg gjette: Du er i mot penicillin, kreftbehandling, organtransplantasjoner og andre medisinske framskritt fordi du mener folk var bedre stilt uten disse medisinske framskrittene? Som om gjennomsnittlig levealder ikke hadde økt på grunn av medisinske fremskritt, men på tross av de?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Budeia said:

Det finnes flere typer løgn, - løgn, forbannet løgn, og statistikk. 

En statistikk skal altså vise at en frisk og umedisinert person er nødt til å ta 2-3-4 doser av en eksperimentell sprøyte. Dette blir en selvoppfyllende profeti. Man har som utgangspunkt at de uvaksinerte skal klare seg dårligere, og straffer dem til slutt med harde tiltak som gjør at de klarer seg dårligere. Bingo.. postulatet har gått rett inn i hockeymålet til full jubel. 

Uvaksinerte legger beviselig unødvendig press på helsetjenestene (som har latterlig dårlig kapasitet) og det eneste dere har klart å bevise er at dere må beskyttes fra dere selv. Pent.

Du kan vaksinere deg ut av din selvpåførte offerrolle når som helst, så du må bare unnskylde min særdeles fraværende sympati.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (1 time siden):

Vel ja. Har man statistisk større sjanse for skade/død av covid vs whatever vaksine man tilbys bør valget være såre enkelt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EaqL0A/nye-tall-saa-mye-stoerre-er-risikoen-for-uvaksinerte

Klarer dere å bevise at statistikken vi blir presentert er løgn så er mye gjort.

 

ikke løgn, men gir ikke komplett bilde.

f.eks. har de helt utelatt over 400.000 12 til 17 åringer. Hvorfor det? Fordi der er forskjellen mht. innleggelse(dødsfall/vaksinestatus nok helt ubetydelig.

og, aldersammensetning i vist tabellen for yngste, spenner fra hele 18 til 44 år, dvs. hele 26 år. Det er bredere enn noen av de andre gruppene. (hadde de f.eks. sagt 18 yil 30 år, ville det nok gitt mye mindre utslag på uvaksinert vs vaksinert mht. dødsfall)

 med andre ord, ren cherry-picking de driver med.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

 med andre ord, ren cherry-picking de driver med.

I den gruppa er det lave antall. Offentligheten får ikke tilgang på statistikk over veldig få personer fordi det går ut over personvernet. Derfor er ikke de under 18 år med i det hele tatt. Mens aldersgruppene krymper jo høyere opp i alder man kommer:

18-44 år: 26 år

45-64 år: 20 år

65-74 år: 10 år

75+ år: tja, si det. De eldste er neppe mange i antall så den gruppa er vel i praksis rundt 15-20 år bred.

NB. Husk at alle gruppene er justert for antall personer i disse aldersgruppene, altså regnet per 100k innbygger i aldersgruppa.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (20 minutter siden):

Offentligheten får ikke tilgang på statistikk over veldig få personer fordi det går ut over personvernet.

jeg hører dem sier det, men skjønner ikke helt hvorfor.

vi ber jo ikke om navn og adresse for å si et sånn. de det gjelder blir bare "tall" som vi uansett ikke aner hvem er.

jeg kan skjønne at helsevesenet er tause når folk har begått selvmord, men ikke med korona.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (18 minutter siden):

jeg hører dem sier det, men skjønner ikke helt hvorfor.

vi ber jo ikke om navn og adresse for å si et sånn. de det gjelder blir bare "tall" som vi uansett ikke aner hvem er.

jeg kan skjønne at helsevesenet er tause når folk har begått selvmord, men ikke med korona.

Fordi kryssing av data som antall innleggelser, dødsfall osv fort kan lokalisere de personene det gjelder og dermed kobles til dødsannonser. Så selv om de bare er "tall" så kan lavt antall føre til identifisering i offentligheten, noe som bryter med lover om taushetsplikt i helsevesenet. Større antall er vanskeligere å sortere på denne måten og identifisere. De har lagt terskelen mellom 5 og 6 personer. Om det burde senkes eller økes har jeg ikke noe sterk formening om, men jeg observerer bare at det er det tallet de har valgt og respekterer det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
nightowl skrev (8 timer siden):

Og hvilke tiltak er dette, som straffer de uvaksinerte? 🙄

Det kan virke som Norge i løpet av vinteren kommer til å begynne med vaksinepass og oppsigelse av helsearbeidere som ikke vil oppgi vaksinestatus. Vaksinepass har i andre land blitt utvidet til å gjelde butikker. Ikke bare kulturtilbud og diskoteker. 

 

Simen1 skrev (8 timer siden):

Større antall er vanskeligere å sortere på denne måten og identifisere. De har lagt terskelen mellom 5 og 6 personer.

I en reell pandemi ville det ha ligget en haug med døde utenfor sykehuset, som ingen hadde tid til å fjerne. 

Spurkland uttaler til tv2 at "Du kan ikke gjemme deg". 

Dette begynner å anta religiøse former. Har hun hatt en drøm om å bli en prest og bruke 1800-talls-retorikken som skremmer vannet av folk? En kan lure. Iallfall buser hun ut med "Du kan ikke gjemme deg!" Hun begynner også å tale i lignelser for å få fram sitt poeng. Bruker en lignelse om at det ikke er bra å få mageplask fra 10-meteren. Det lureste er å legge an på å lande med tærne først. 

Vet at dette er vanlig i kristne andakter og taler, å bruke flere lignelser for å illustrere sitt poeng. Det neste blir vel at Nakstad sier: "Det er lurt å ta med en Kvikklunsj til fjells. Vær føre var". Hvis de skal bruke praktiske eksempler for å få snike i folk en medisinsk behandling. Huff. Syns ikke dere det er merkelig hvor sultne de er på å fakke de siste prosentene av uvaksinerte?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

I en reell pandemi ville det ha ligget en haug med døde utenfor sykehuset, som ingen hadde tid til å fjerne. 

Hvis dette ikke er godt nok for deg så er det fordi du fornekter det som skjer utenfor ditt nabolag. Men det kan ikke stemme for du viser sympati ovenfor helsearbeidere i USA som har mistet jobben fordi de ikke tar vaksinen.

India 8 måneder siden:

 

USA november 2020:

 
 
 
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 timer siden):
Simen1 skrev (18 timer siden):

Større antall er vanskeligere å sortere på denne måten og identifisere. De har lagt terskelen mellom 5 og 6 personer.

I en reell pandemi ville det ha ligget en haug med døde utenfor sykehuset, som ingen hadde tid til å fjerne. 

Spurkland uttaler til tv2 at "Du kan ikke gjemme deg". 

Dette begynner å anta religiøse former. Har hun hatt en drøm om å bli en prest og bruke 1800-talls-retorikken som skremmer vannet av folk? En kan lure. Iallfall buser hun ut med "Du kan ikke gjemme deg!" Hun begynner også å tale i lignelser for å få fram sitt poeng. Bruker en lignelse om at det ikke er bra å få mageplask fra 10-meteren. Det lureste er å legge an på å lande med tærne først. 

Vet at dette er vanlig i kristne andakter og taler, å bruke flere lignelser for å illustrere sitt poeng. Det neste blir vel at Nakstad sier: "Det er lurt å ta med en Kvikklunsj til fjells. Vær føre var". Hvis de skal bruke praktiske eksempler for å få snike i folk en medisinsk behandling. Huff. Syns ikke dere det er merkelig hvor sultne de er på å fakke de siste prosentene av uvaksinerte?

Vennligst unngå å sitere meg når du ikke har til hensikt å svare på det du siterer. Hensikten med sitater er at andre lesere skal kunne følge en dialog enkelt. Men her prater du om noe helt annet enn det du siterte.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (På 28.12.2021 den 8.32):

Hvis du er villig til å etterlyse mere autoritet, og diverse angrep på andre folks egne medisinske valg og friheter - så bør du også være mann eller kvinne nok til å bli sammenlignet med slike folk som også gjorde det samme. :)

Er rimelig sikker på at du ikke er villig til å la meg bestemme over hvilke medisiner som skal inn i din kropp for å sørge for at du utgjør minst mulig potensiell fare for meg. - Og om du synes dette er rimelig, eller urimelig.. Så er jeg også ganske sikker på at du ikke villig til å la meg bestemme hvor du skal kunne gå, og ikke gå, hvor du kan utgjøre minst mulig potensiell fare for meg.. (Hint: Husk å handle mye tykke klær før du blir nektet butikk-adgang, for jeg har planer om å plassere deg på en øy nord for finnmark - og kjøp hagle sånn at du kan forsvare deg mot isbjørner)..

Microchips for vaksiner er foreløbig en konspirasjon, men ett vaksinepass-app vil gjøre slutt på den konspirasjonen, fordi da er det ikke en konspirasjon lenger. 😕 Hvis vi begynner med dette, og du har tatt ett stikk vaksine - og den nesten drepte deg med bi-effekter, og du finner ut at du ikke vil ta andre dose... Så blir du f.eks. nektet innreise til plasser som f.eks. Canada ifølge reglene på deres vaksine-pass. - Fordi da er det regelverket om godkjente vaksiner i.flg. vaksine-appen som gjelder, i motesetning til hva helsa di er.

- Og før eller siden må du krysse av at 'Ren Svalbard WC' (øya jeg sendte deg til) vil selge de medisinske dataene dine til sine samarbeidspartnere (som kan sende deg reklame for deres siste medisiner) for at du skal kunne gå inn på toalettet der - slik at de kan betale renholdspersonellet.. 

 

Ikke fra deg, men etter råd fra legen, men jeg står faktisk på medisin som jeg ikke vil ta selv, pga bivirkninger som slapphet på morgenen, men jeg følger legens råd...

Det er mange fler som meg også...

Bivirkninger av de sjeldne er, bla plutselig uforklarlig død.

Og Tvang er noe jeg regner med er sannsynlig om jeg nekter, kameraten min som er på en annen medisin var på medisinsk tvang i Norge 2-3 år....

En Antivakser er mye mer farlig en kameraten min som av og til snakker med seg selv i tredje person.

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (22 timer siden):

Hypotetisk scenarie: Et tog mister bremsene ned en bakke og sporet deler seg lengre fremme. Konduktøren kan fjernstyre skinnevelgeren og kan velge å kjøre ned enten en skoleklasse som står på det ene sporet eller en enslig navngitt elev "Anna" som står på det andre sporet. Alle elevene er døvblinde og har ingen mulighet for å oppdage at toget er på vei, ei heller noen veiledere etc. Antivaxer-logikken er å velge å kjøre sporet med skoleklassen fordi de vil redde ensomme selvstendig tenkende "Anna". For å forsvare valget sitt bygger de opp en indre forestilling om at skoleklassen er med i en global hemmelig elite som ville spionere og overvåke konduktøren, hadde farlige radioaktive materialer med seg, kalt 5G, og at de hadde en hemmelig agenda om at alle konduktører skulle "tvinges" til å ta det eneste "logiske" valget, saueflokk-valget som de fleste konduktører hadde valgt bare fordi det var noen som mente det var moralsk rett, en moral som er høyst diskutabel opp mot den onde elitens skjulte motiver.

Tilbake i virkelighetens verden: Hver person kan velge enten lav risiko (vaksine) eller høy risiko (uvaksinert). En risiko for både ens eget liv og helse, men også andres.

Det ser ut at du lever i en annen virkelighet der det å ta en vaksine som ikke hindrer smitte har noe å gjøre men andres helse og liv; der man bestemmer samme risiko for alle mennesker i verden uten hensyn til alder, helse etc.; der etter et par måneder man kan vuredere om vaksine er effektiv og trygg. Vi kan nå se at vakinene er ikke så trygge og effektive som det ble påstått i begynnelsen av vaksineringen. Det var nok å vente ett år. Dette sier mye om derfor er det så viktig å undersøke vaksiner lenge nok før man slipper dem ut i markedet.

 

Endret av neijanei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
neijanei skrev (2 minutter siden):

Det ser ut at du lever i en annen virkelighet der det å ta en vaksine som ikke hindrer smitte har noe å gjøre men andres helse og liv; der man bestemmer samme risiko for alle mennesker i verden uten hensyn til alder, helse etc.; der etter et par måneder man kan vuredere om vaksine er effektiv og trygg. Vi kan nå se at vakinene er ikke så trygge og effektive som det ble påstått i begynnelsen av vaksineringen. Det var nok å vente ett år. Dette sier mye om derfor er det så viktig å undersøke vaksiner lenge nok før man slipper dem ut i markedet.

 

De var veldig effektive i begynnelsen, nå husker ikke jeg hva den mutasjonvarianten het.... alpha eller noe.

Det har kommet nye mutasjoner, men en justert vaksine for Omikron er meldt være klar i Februar.

Fortsatt har dagens vaksiner og booster god beskyttelse mot sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
neijanei skrev (6 minutter siden):

Vi kan nå se at vakinene er ikke så trygge og effektive som det ble påstått i begynnelsen av vaksineringen. Det var nok å vente ett år. Dette sier mye om derfor er det så viktig å undersøke vaksiner lenge nok før man slipper dem ut i markedet.

Jeg tviler ikke på effektivitetsmålingene i de avsluttende studiene før godkjenning. De var nok riktig målt i de befolkningsgruppene det ble målt på, med det smittebildet og virusvariantene som gjaldt der og da.

Men folk skjønner visst ikke så mye av at effektiviteten er et flytende tall som vil variere med både virusvarianter og genetikken i den befolkningen man måler effektiviteten på, og sikkert en hel del andre faktorer. Jeg anbefaler deg denne videoen fra mars i fjor:

Se den også i lys av at både delta, omikron og deltakron er nye varianter etter at videoen ble laget.

Når det gjelder trygghet så er fortsatt alle disse vaksinene tryggere enn det å få covid-19. Men hvermansen har gjerne lite kunnskap om dette og rapporterer inn ønskede virkninger som bivirkninger, og fokuserer på anekdoter i stedet for å se det store bildet.

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 timer siden):

Det kan virke som Norge i løpet av vinteren kommer til å begynne med vaksinepass og oppsigelse av helsearbeidere som ikke vil oppgi vaksinestatus. Vaksinepass har i andre land blitt utvidet til å gjelde butikker. Ikke bare kulturtilbud og diskoteker.

Dette er tiltak som handler om smittebegrensning, ikke avstraffelse av uvaksinerte. Prøv igjen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

De var veldig effektive i begynnelsen, nå husker ikke jeg hva den mutasjonvarianten het.... alpha eller noe.

Det har kommet nye mutasjoner, men en justert vaksine for Omikron er meldt være klar i Februar.

Fortsatt har dagens vaksiner og booster god beskyttelse mot sykdom.

Ja, men dette bekrefter min argument at jo lengre du undersøker selve viruset og vaksinen jo mer du vet om hvilken beskyttelse vaskisnen har og kan ha mot viruset som muterer hele tida. Mange (dersom ikke flesteparten) av dem som tok vaksinen trodde at den skulle gi dem beskyttelse for hele livet. Hvor mange av dem ville tatt første dose dersom de viste at at de måtte ta tredje, fjerde, femte osv. kanksje resten av livet? Tenk deg at disse vaksinene ikke blir godkjent til bruk til i dag når vi allerede vet at det ikke blir nok med to doser siden viruset muterer så ofte er det ikke er mulig å lage en bedre vaksine, og vi også vet at selve viruset er ikke så farlig som vi trodde i begynnelsen, og vet hvordan vi kan behandle covid-19.  Derfor det gjør forkskjell hvor lenge du undersøker vaksinen. I dag, allrerede etter ett år vet vi mye mer, om 5 år får vi vite enda mer, og som regel undersøkes vaksinen i ca. 10 år. Det er helt mulig at om et par år vurderer vi disse vakisinenen som høyst ueffektive og  kanskje også farlige grunnet langtidseffekter som dukker opp senere. Det ene er dersom vakskine gir god beskyttelse mot covid, og det andre er om den ikke gir mer skade en nytte når man tar i betraktning også andre faktorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...