Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Khutul skrev (5 minutter siden):

Er faktisk ikke trolling men et helt reellt spørsmål og hvis du vet det kan du ikke bare svare i dine egne ord. 

Hvis jeg troller deg litt sånn uskyldig så skal jeg sørge for å gi et "heads up" først.. ;)

Ignorerer du bevis i form av kilder fordi h*n ikke svarer i egne ord? Hva er så da responsen din om du får en doktoravhandling på oppdagelsen av virus og bevis deretter? 

Bevis må jo fremstilles med kilder som har fagfellevurdering, om ikke det er godtatt for deg, hva godtar du da? Du har jo lest om Koch's postulater etter eller annet sted. I noen andres ord. Hva overbeviste deg om den?

Endret av atleape
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, atleape said:

Så hvorfor tror du på Koch's postulater som gyldig bevis når Koch selv avviste det som tilstrekkelig i etterkant?

Hør her , jeg har dratt bånnlinja i dette og kokt det ned til ett helt konkret spørsmål som ingen her eller andre steder klarer å svare på. Som jeg sa , for noen er dette en greie , for andre ikke. Tro hardt på virus , helt greit for meg. Tiden tror jeg er på min side her. 

 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 minutter siden):

Hør her , jeg har dratt bånnlinja i dette og kokt det ned til ett helt konkret spørsmål som ingen her eller andre steder klarer å svare på. Som jeg sa , for noen er dette en greie , for andre ikke. Tro hardt på virus , helt greit for meg. Tiden tror jeg er på min side her. 

 

Du har jo ikke det når du ignorerer alle motsvar på akkurat dette spørsmålet. Slik det går her nå så hevder du en ting, du får motsvar på akkurat denne tingen og så sier du "ingen svarer meg, tro på hva du vil". 

Bare les det som blir skrevet, se på kildene om du faktisk er interessert i informasjonen som blir delt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, aklla said:

Virus må vistnok isoleres og kultiveres som en mikroorganisme iht en standard fra 1800-tallet, skrevet før oppdagelsen av virus.


Og nettopp det har ikke skjedd. Isoleringen har faktisk ikke skjedd på en måte som gjør at man kan hevde dette vitenskapelig.

As of January 4, 2022: 156 institutions and offices in over 25 countries have responded thus far, as well as study authors and none have provided or cited any record describing “SARS-COV-2” isolation/purification.

Excel file listing the 156 institutions January 4, 2022):
https://www.fluoridefreepeel.ca/wp-content/uploads/2022/01/Institution-list-for-website18.xls

Sitatet og linken over er hentet herfra.
https://steemit.com/health/@johnblaid/research-summary-and-debunk-regarding-the-existence-of-sars-cov-2-and-covid-19

Steemit-bloggen drives av John Blaid som har flere interessante intervjuer på svensk på nettet, hvor han forklarer mye rundt researchen han og flere har gjort rundt akkurat dette.
Det samme gjelder forøvrig dama bak Fluoride-linken, som er Gemma O-Doherty (irsk), blitt velkjent faktagransker rundt pandemisvindelen/virussvindelen.

Endret av clink
Lenke til kommentar
Just now, atleape said:

Du har jo ikke det når du ignorerer alle motsvar på akkurat dette spørsmålet. Slik det går her nå så hevder du en ting, du får motsvar på akkurat denne tingen og så sier du "ingen svarer meg, tro på hva du vil". 

Bare les det som blir skrevet, se på kildene om du faktisk er interessert i informasjonen som blir delt.

Alt dette har vi vært igjennom. Vi kan la det ligge og vente og se hva som kommer ut av dette her. 

Hvis noen èn dag isolerer et virus , injiserer det inn i en frisk organsime som utvikler symptomer og at viruset så reisoleres og viser seg å være det samme så står jeg "corrected". 

Så kan dere heller riste på hodet og himle med øya over hvor idiot jeg er. Tenk dere hvor fett det kommer til å føles for dere hvis den dagen kommer. :) 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (3 minutter siden):

Alt dette har vi vært igjennom. Vi kan la det ligge og vente og se hva som kommer ut av dette her. 

Hvis noen èn dag isolerer et virus , injiserer det inn i en frisk organsime som utvikler symptomer og at viruset så reisoleres og viser seg å være det samme så står jeg "corrected". 

Så kan dere heller riste på hodet og himle med øya over hvor idiot jeg er. Tenk dere hvor fett det kommer til å føles for dere hvis den dagen kommer. :) 

Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, du bare unnviker det; Hvorfor tror du på Koch's postulater når den er motvist i etterkant når andre mikroorganismer som virus ble oppdaget? Tror du da at mikrobiologi "peaket" i 1899 og ingen nyere metoder eller studier gjelder?

Du går ofte over til ren avvisning og forsøk på humor istedenfor å svare på din egen tro. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har svart på dette opptil flere ganger i tråden her så jeg unngår ingenting. Litt humor har vel heller aldri skadet noen... 

Du tror på virus , det gjør ikke jeg. Fint , greit for meg. Jeg er ikke under noe form for lovlig obligasjon til å tro på noe som helst som stat , vitenskap eller hvem som helst kommer med. Det er ikke du heller. 

Legg dog merke til at ingen av oss sitter her og tjater om hva som burde skje med dere som vaksinerer dere. Dere burde holde dere for gode til det samme. Det tror jeg egentlig er det mest sentrale punktet i hele tråden her for jeg er litt  bekymret for at vakserne nå føler at de har en slags "rett" til å "utøve sosialt press" på de som ikke vil ha vaksine bare fordi makta har legitimert det for de. 

Neste som følger er at dere bør kanskje begynne å ringe makta og fortelle om naboen som ikke vil vaksinere seg. Dernest er det kanskje greit for dere at disse uvaksinerte som tross alt er problemet kanskje bør samles i karantene leire og du vet hvor det bærer.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
atleape skrev (1 time siden):

Så mye for det åpne sinnet han mente vi alle må ha.

Jeg føler min påstand bevist av motdebattantene her i tråden. Er du uenig?
Når noen beviser noe for deg, så kan man ikke kontre det med "åpent sinn". Da er det slik det er, og det ser vi tydelig her i tråden.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Khutul said:

Alt dette har vi vært igjennom. Vi kan la det ligge og vente og se hva som kommer ut av dette her. 

Hvis noen èn dag isolerer et virus , injiserer det inn i en frisk organsime som utvikler symptomer og at viruset så reisoleres og viser seg å være det samme så står jeg "corrected". 

Så kan dere heller riste på hodet og himle med øya over hvor idiot jeg er. Tenk dere hvor fett det kommer til å føles for dere hvis den dagen kommer. :) 

La det ligge? Svarene ligger rett under nesa di, men du gidder ikke lese dem eller tro på dem av en eller annen merkelig grunn.

Injisere virus? Er det ikke godt nok for deg at folk som har vært i nærkontakt smitter hverandre og deretter får påvist tilstedeværelse av virusets genetiske kode i egen kropp etterpå?

Jeg forbeholder meg retten til å riste på hodet og himla med øya så lenge dere fortsetter å reptere beviselig usanne påstander og ikke orker å ta til dere informasjon som ikke støtter egen forutintatthet.

Dette er såre enkelt: Bevis at påstandene deres er sanne ved å henvise til fagfellevurdert forskning. Burde jo være en smal sak om dere ikke fantaserer. Dere har jo tusenvis av "verdensledende eksperter og fagfolk" som burde kunne produsert bevisene dere trenger. Er det ikke mystisk at de ikke kan slenge noe empiri på bordet?

Ironisk at dere er livredde for å bli ført bak lyset av myndigheter og big pharma, mens dere gladelig lar dere lure av et knippe kvakksalvere.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Yuval er vel egentlig historiker? Har skrevet 3 populærvitenskaplige bøker om mennesket, fortid, framtid og litt filosofi. Jeg har lest de tre. Barna mine har de illustrerte bøkene hans. 

Ja, han er det historiker i bunn men: "Harari now defines himself as both a historian and a philosopher". Han er helt klart mest kjent nå for sine filosofiske innsikter mener nå jeg. Uansett hvordan man klassifiserer han, en utrolig spennende og høyst relevant intellektuell.

https://www.newyorker.com/magazine/2020/02/17/yuval-noah-harari-gives-the-really-big-picture#:~:text=Harari now defines himself as,than people have about themselves.

1 hour ago, knutinh said:

Facebook og Google vet hva folk bruker pengene sine på. Ikke pga en verdensomspennende konspirasjon for å innføre en skummel valuta, men fordi folk bruker veldig mye av tiden sin inni deres stadig mer lukkede annonse-boble. Facebook vet hva Tante Turid søker etter, hva hun "liker" og hva vennene hennes driver med. De vet hva de må vise på skjermen for at "sånne som henne" skal kjøpe en syden-tur. Det burde skremme oss, for det betyr at de også vet (til en viss grad) hva de må trykke på for å få Turid til å stemme på Senterpartiet eller hate bergensere. Det som evt holder dem tilbake er at de ikke ser inntjeningspotensialet, evt at de frykter backlash i media om det kommer ut. Ikke at det er teknisk umulig eller at myndighetene er på banen og regulerer dem. Det burde skremme vannet av oss - alt som trengs er en ideologisk grunder/toppleder heller enn en keitete kapitalist.

I sin 2018 TED talk (hvor han deltar som et hologram :D ) utbroderer han litt på dette i Q&A biten av talk'en - han mener  at den reelle makten faktisk ligger hos de som har dataene. Hvis det er selskapene, da har selskapene den reelle makten i forholdet mellom myndigheter og selskap. Man kan jo bare tenke seg da, hvor mye makt Google, Facebook, twitter osv. har.

 

1 hour ago, knutinh said:

Grupper i samfunnet blir diskriminert. Jeg betaler mer i forsikringspremie enn Gunda i Røros. Spørsmålet er om diskrimineringen er utilbørlig, og om den har konsekvenser vi ikke bør tillate.

Det er sant, men jeg håper at vårt liberale demokrati kan overleve en pandemi uten at majoriteten skal begynne å fjerne rettighetene til en minoritet. Det finnes vel liten historisk presendens på at noe slikt har vært spesielt positivt på sikt... Det er jo derfor vi har grunnlovsfestede rettigheter, likhet for loven osv. Koronapass, i tillegg til å være ekstremt "skummel" infrastruktur (som jeg har utdypet hvorfor jeg mener), er et steg mot institusjonell diskriminering. Det kan bare ikke få skje.

Endret av Per H
Lenke til kommentar
1 minute ago, Skrekkugle said:

La det ligge? Svarene ligger rett under nesa di, men du gidder ikke lese dem eller tro på dem av en eller annen merkelig grunn.

Injisere virus? Er det ikke godt nok for deg at folk som har vært i nærkontakt smitter hverandre og deretter får påvist tilstedeværelse av virusets genetiske kode i egen kropp etterpå?

Jeg forbeholder meg retten til å riste på hodet og himla med øya så lenge dere fortsetter å reptere beviselig usanne påstander og ikke orker å ta til dere informasjon som ikke støtter egen forutintatthet.

Dette er såre enkelt: Bevis at påstandene deres er sanne ved å henvise til fagfellevurdert forskning. Burde jo være en smal sak om dere ikke fantaserer. Dere har jo tusenvis av "verdensledende eksperter og fagfolk" som burde kunne produsert bevisene dere trenger. Er det ikke mystisk at de ikke kan slenge noe empiri på bordet?

Man kan lede en hest til vann sierem de som vet hvor man kan lede en hest hen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nirolo skrev (9 minutter siden):

Jeg føler min påstand bevist av motdebattantene her i tråden. Er du uenig?
Når noen beviser noe for deg, så kan man ikke kontre det med "åpent sinn". Da er det slik det er, og det ser vi tydelig her i tråden.

Jeg er ikke uenig. Enten får vi spekulasjoner som er deres egen tro på konspirasjonen uten bevis, eller så får vi "bevis" i form av kilder som for lengst har blitt motvist/debunket. Nå blir vi kontret med "ha et åpent sinn". Det er litt interessant når de (som tror på konspirasjonen) ikke engang praktiserer det åpne sinnet sitt selv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, atleape said:

Jeg er ikke uenig. Enten får vi spekulasjoner som er deres egen tro på konspirasjonen uten bevis, eller så får vi "bevis" i form av kilder som for lengst har blitt motvist/debunket. Nå blir vi kontret med "ha et åpent sinn". Det er litt interessant når de (som tror på konspirasjonen) ikke engang praktiserer det åpne sinnet sitt selv.

Sant , makan til folk.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (Akkurat nå):

Ja, han er det historiker i bunn men: "Harari now defines himself as both a historian and a philosopher". Han er helt klart mest kjent nå for sine filosofiske innsikter mener nå jeg. Uansett hvordan man klassifiserer han, en utrolig spennende og høyst relevant intellektuell.

I sin 2018 TED talk (hvor han deltar som et hologram :D ) utbroderer han litt på dette i Q&A biten av talk'en - han mener  at den reelle makten faktisk ligger hos de som har dataene. Hvis det er selskapene, da har selskapene den reelle makten i forholdet mellom myndigheter og selskap. Man kan jo bare tenke seg da, hvor mye makt Google, Facebook, twitter osv. har.

For meg virker det som om du blander to ting her. Yuval argumenterer mot makten som ligger i brukerdataene til sosiale medier. Å overføre dette til en diskusjon om farene ved en global valuta framstår som et veldig stort sprang. Kort fortalt: referansen du bruker understøtter i mine øyne ikke det synet du synes å ha i diskusjonen om valuta.

Sitat

Det er sant, men jeg håper at vårt liberale demokrati kan overleve en pandemi uten at majoriteten skal begynne å fjerne rettighetene til en minoritet. Det finnes vel liten historisk presendens på at noe slikt har vært spesielt positivt på sikt... Det er jo derfor vi har grunnlovsfestede rettigheter, likhet for loven osv. Koronapass, i tillegg til å være ekstremt "skummel" infrastruktur (som jeg har utdypet hvorfor jeg mener), er et steg mot institusjonell diskriminering. Det kan bare ikke få skje.

Vi har fjernet rettighetene til røykende og det gikk ganske bra. De måtte innrette seg på en måte som gikk litt mindre ut over oss andre, og nå er det ikke så mange som tenker over at det var helt normalt å måtte gå igjennom en sur røyksky på fly, restauranter og lignende.

-k

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...