Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 minute ago, fredrik2 said:

Så nu er alla de som ikke tagit vaksinen friske folk? Tidigare trodde jag du argumenterade för att de ovaksinerade som var innlagte var allt annat en friske och att det var därför de var innlagte. 

Vel, akkurat nå tenkte jeg vel bevist eller ubevist faktisk mest på meg selv, og alle andre under 40 år som ikke har tenkt til å ta vaksinen. Jeg uttaler meg ikke om hele gruppen uvaksinerte eller om folk med innvandrerbakgrunn, underliggende sykdom eller de som er gamle (de burde ta vaksinen). Håper det var oppklarende for deg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per H skrev (7 minutter siden):

Vel, selv om jeg prinsippielt er helt imot det: hvorfor ikke, det er jo bare penger. Jeg kunne også godt betalt en liten årlig avgift for å ikke være vaksinert, penger har jeg faktisk nok av, men frihet og bestemmelsesrett over egen kropp betyr mye mer for meg.

Da har vi nådd den største enigheten oss i mellom så langt. Innfør en «sign on bonus» ved vaksinering. Ikke nok til å kjøpe bil, ikke så lite at det blir en pakke tyggis. F.eks. 5000,- ved «full» vaksinasjon. Det gir et mildt push til å vaksinere seg.

Noen vil ikke vaksinere seg uansett, og har råd til å gå glipp av 5000,-. Greit. Da er de med å finansiere at de fleste vaksinerer seg.

Sitat

Du om mange andre argumenterer da ubevisst for en "beskytt det skakkjørte helsevesenet lov" eller en "særbeskattning av de uvaksinerte" lov. Det må være helt greit å fremme sånne arugmenter, jeg personlig synes jo det er litt trist og bryter med mange av de prinsippene jeg synes en rettstat og et liberalt demokrati er bygget på, men jeg registerer jo at mange er mer opptatt av sikkerhet enn frihet.

Jeg ser ikke at 5000,- til vaksinerte er vesensforskjellig fra 45,- i alkoholavgift på en vinflaske. Staten (fellesskapet) har ønsker om hva vi skal gjøre. Heller enn å kaste oss i fengsel så griper de litt inn i pengeboka vår.

Ingenting ved det rokker ved rettsstaten.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Min mor (76) har underliggende tilstander og tok 2 injeksjoner. Nå sliter hun med svimmelhet og besvimer. Må ha folk hjemme og sannsynligvis må jeg reise for å hjelpe henne i nærmeste fremtid. Dette har uvisst utfall. Hun skal til legen på mandag , ville ikke overraske meg om han anbefaler 3. dose. Tar hun den er hun ferdig. Hun sier selv hun ikke har tenkt til å ta den men vet hvordan det er for hennes generasjon hvis legen sier det. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, knutinh said:

Da har vi nådd den største enigheten oss i mellom så langt. Innfør en «sign on bonus» ved vaksinering. Ikke nok til å kjøpe bil, ikke så lite at det blir en pakke tyggis. F.eks. 5000,- ved «full» vaksinasjon. Det gir et mildt push til å vaksinere seg.

Noen vil ikke vaksinere seg uansett, og har råd til å gå glipp av 5000,-. Greit.

Jeg ser ikke at 5000,- til vaksinerte er vesensforskjellig fra 45,- i alkoholavgift på en vinflaske. Ingenting ved det rokker ved rettsstaten.

-k

5000 kr. er en liten pris for frihet. Prinsipiellt helt imot, men pragmatisk sett hadde gjernetatt den avtalen hvis alternativet er å miste frihet ;) 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Khutul said:

Min mor (76) har underliggende tilstander og tok 2 injeksjoner. Nå sliter hun med svimmelhet og besvimer. Må ha folk hjemme og sannsynligvis må jeg reise for å hjelpe henne i nærmeste fremtid. Dette har uvisst utfall. Hun skal til legen på mandag , ville ikke overraske meg om han anbefaler 3. dose. Tar hun den er hun ferdig. Hun sier selv hun ikke har tenkt til å ta den men vet hvordan det er for hennes generasjon hvis legen sier det. 

 

Trist å høre. Anekdotisk selvsagt, men det illustrerer jo umeneskeligheten i dette. Dette er ikke bra for samfunnsutviklingen, folk settes opp mot hverandre og presses til å ta en behandling som kan skade de, og som de kanskje ikke ønsker. Utrolig trist hele greia.

Lenke til kommentar
Per H skrev (4 timer siden):

Husk også igjen alle sammen hva en teori er, iht. store norske leksikon:

"En teori er et system eller kompleks av antagelser som er fremsatt som forklaring på en rekke kjensgjerninger eller fenomener."

Merk at en vitenskaplig hypotese er et «forslag til forklaring, eller et utsagn som man så kan jobbe med å motbevise»

Mens en vitenskaplig teori er den til enhvertid «beste»*) sammenfatningen av observasjoner man har gjort.

Når noen anklager en forsker for å være «en teoretiker» så er det med andre ord en heders-betegnelse. Det betyr at han baserer seg på de beste forklaringsmodellene.

-k

*)Dvs med færrest mulig antagelser, mest mulig gjenbruk av annen teori, mest mulig «eleganse» sammenfatter målinger og empiri «godt».

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Per H said:

Vel, akkurat nå tenkte jeg vel bevist eller ubevist faktisk mest på meg selv, og alle andre under 40 år som ikke har tenkt til å ta vaksinen. Jeg uttaler meg ikke om hele gruppen uvaksinerte eller om folk med innvandrerbakgrunn, underliggende sykdom eller de som er gamle (de burde ta vaksinen). Håper det var oppklarende for deg :)

Har väl förstått att du egentligen bara snakker om dig själv men i de flesta inläggen så argumenterar du faktiskt för att den överviktiga 55 åriga somaliern med akut D-vitamin brist ikke heller bör övertygas om att han ska vaksineras. 

 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, knutinh said:

Merk at en vitenskaplig hypotese er et «forslag til forklaring, eller et utsagn som man så kan jobbe med å motbevise»

Mens en vitenskaplig teori er den til enhvertid «beste» sammenfatningen av observasjoner man har gjort.

-k

Det jeg presenterte er den "generelle" definisjonen av ordet teori som reflekterer normal, språklig forståelse av ordet "teori".

Jeg er ikke uenig i det du sier ang. teorier og hypoteser i vitenskapelig forstand, men det er vel få konspirasjonsteorier som legger hevd på å være "vitenskapelige" hypoteser ;)

En teori står man relativt fritt til å lefle med etter eget forgodtbefinnende - heldigvis ;) Det er en lek med (mulige) sammenhenger og årsaksforbindelser, intet mer, intet mindre og bør heller ikke forstås som noe annet.

Endret av Per H
Lenke til kommentar
2 minutes ago, fredrik2 said:

Har väl förstått att du egentligen bara snakker om dig själv men i de flesta inläggen så argumenterar du faktiskt för att den överviktiga 55 åriga somaliern med akut D-vitamin brist ikke heller bör övertygas om att han ska vaksineras. 

 

Ville ikke slanking og D vitamin være en bedre vei å gå..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, fredrik2 said:

Har väl förstått att du egentligen bara snakker om dig själv men i de flesta inläggen så argumenterar du faktiskt för att den överviktiga 55 åriga somaliern med akut D-vitamin brist ikke heller bör övertygas om att han ska vaksineras. 

Synes du kan spare deg for kjekkas-kommentaren din, helt unødvendig. Hvis du snakker om en 55 år gammel overvektig Somalier tror jeg kanskje han fint er i gruppen som burde blitt anbefalt å ta vaksinen (og også ett og annet helseråd kanskje, spesiellt D-vitamin). Men han må jo til syvende og sist få bestemme selv synes jeg.

Jeg synes egentlig det er fint at du tok opp dette hypotetiske tilfellet, fordi dette er akkurat det poenget jeg har prøvd å kommunisere til deg - gruppen "uvaksinerte" er ikke en homogen gruppe. Noen i denne gruppen burde åpenbart ha tatt vaksinen. Noen andre trenger den ikke. Men jeg synes ingen skal tvinges, verken direkte eller indirekte.

Endret av Per H
Lenke til kommentar

Har nå fått innsyn i ei gruppe som har vært omtalt tidligere, om Erfaringer med covid-vaksine. Måtte bare prøve å få innsyn der.

Så mye tid som jeg har brukt på å lese om bivirkninger, skulle en ikke tro at jeg kunne bli traumatisert nå. Men må innrømme at jeg ble nokså traumatisert av det. Vil understreke at det kan være en del som ikke opplever bivirkninger (fordi de har fått saltvann eller svak dose). Så det er ingen automatikk i hva som skjer, men tror det virker som en slags russisk rulett. Det kan skje ting. 

Og mange bivirkninger har med tykt blod å gjøre. Det er faktisk bilde av et øye der det hvite har blitt svart, på grunn av at blodet til personen har blitt tykt som grøt. Antagelig på samme måte som en blodpudding ser litt svart ut. Har ikke sett nærbilde av et slikt øye før, og "besvimte litt" da jeg så det. 

Er også flere som forteller om at blodårene i fingre, tær og lepper har røket, også dette kan grunngis med tykt blod. Når blodet er så tykt vil de minste blodårene faktisk ryke! (Jeg: Traumatisert & sjokkert). Det etterlater en nummenhet, det vil si mindre følelse i fingre, tær og lepper. Ei fortalte sågar at hun merket at en blodåre i låret ble revet av, det var som en smell fra en kraftig gummistrikk mot låret. Ufff...

Tykt blod har også med blodpropper og hjerteinfarkt, og andre typer slag å gjøre. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, aklla said:

Hvis du blar deg bakover i tråden, så finner du beviser på det.

Hva tenker du om de som har gjort den store jobben med å hittil sanke inn 150 bekreftelser fra institusjoner, laboratorier, eksperter, som burde sittet med informasjon og dokumentasjon på dette, men som er nødt til å svare beklager, vi har ikke noe å fremvise om det?
 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (19 minutter siden):

Vi har sett video fra "vaksinestasjoner" hvor folk deiser rett i bakken og rushes ut på båre etter injeksjon mens resten bare sitter der med tlf og venter tålmodig på tur. 

Surrealistisk begynner ikke å beskrive det en gang. 

Jeg har også sett noe slik FØR sprøyta ble satt.

btw. Det var ikke vaksine.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (24 minutter siden):

Har nå fått innsyn i ei gruppe som har vært omtalt tidligere, om Erfaringer med covid-vaksine. Måtte bare prøve å få innsyn der.

Så mye tid som jeg har brukt på å lese om bivirkninger, skulle en ikke tro at jeg kunne bli traumatisert nå. Men må innrømme at jeg ble nokså traumatisert av det. Vil understreke at det kan være en del som ikke opplever bivirkninger (fordi de har fått saltvann eller svak dose). Så det er ingen automatikk i hva som skjer, men tror det virker som en slags russisk rulett. Det kan skje ting. 

Og mange bivirkninger har med tykt blod å gjøre. Det er faktisk bilde av et øye der det hvite har blitt svart, på grunn av at blodet til personen har blitt tykt som grøt. Antagelig på samme måte som en blodpudding ser litt svart ut. Har ikke sett nærbilde av et slikt øye før, og "besvimte litt" da jeg så det. 

Er også flere som forteller om at blodårene i fingre, tær og lepper har røket, også dette kan grunngis med tykt blod. Når blodet er så tykt vil de minste blodårene faktisk ryke! (Jeg: Traumatisert & sjokkert). Det etterlater en nummenhet, det vil si mindre følelse i fingre, tær og lepper. Ei fortalte sågar at hun merket at en blodåre i låret ble revet av, det var som en smell fra en kraftig gummistrikk mot låret. Ufff...

Tykt blod har også med blodpropper og hjerteinfarkt, og andre typer slag å gjøre. 

Nå er det ikke lengde siden du la ut et fabrikkert bilde så troverdighet er du ikke stinn av.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Budeia said:

Har nå fått innsyn i ei gruppe som har vært omtalt tidligere, om Erfaringer med covid-vaksine. Måtte bare prøve å få innsyn der.

Så mye tid som jeg har brukt på å lese om bivirkninger, skulle en ikke tro at jeg kunne bli traumatisert nå. Men må innrømme at jeg ble nokså traumatisert av det. Vil understreke at det kan være en del som ikke opplever bivirkninger (fordi de har fått saltvann eller svak dose). Så det er ingen automatikk i hva som skjer, men tror det virker som en slags russisk rulett. Det kan skje ting. 

Og mange bivirkninger har med tykt blod å gjøre. Det er faktisk bilde av et øye der det hvite har blitt svart, på grunn av at blodet til personen har blitt tykt som grøt. Antagelig på samme måte som en blodpudding ser litt svart ut. Har ikke sett nærbilde av et slikt øye før, og "besvimte litt" da jeg så det. 

Er også flere som forteller om at blodårene i fingre, tær og lepper har røket, også dette kan grunngis med tykt blod. Når blodet er så tykt vil de minste blodårene faktisk ryke! (Jeg: Traumatisert & sjokkert). Det etterlater en nummenhet, det vil si mindre følelse i fingre, tær og lepper. Ei fortalte sågar at hun merket at en blodåre i låret ble revet av, det var som en smell fra en kraftig gummistrikk mot låret. Ufff...

Tykt blod har også med blodpropper og hjerteinfarkt, og andre typer slag å gjøre. 

Svarer du på epost fra Nigerianske prinser som ønsker å sende deg penger også?

Lenke til kommentar
clink skrev (1 time siden):

Hva tenker du om de som har gjort den store jobben med å hittil sanke inn 150 bekreftelser fra institusjoner, laboratorier, eksperter, som burde sittet med informasjon og dokumentasjon på dette, men som er nødt til å svare beklager, vi har ikke noe å fremvise om det?
 

Hvis du leser litt tilbake i tråden, finner du svar på dette også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...