Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Khutul skrev (1 time siden):

"Viser til innsynsbegjæring av 10. januar 2022. Innsynsadgangen etter offentleglova gjelder for forvaltningens saksdokumenter, jf. offentleglova § 3. Folkehelseinstituttet har ingen saksdokumenter som omhandler dette temaet og har dermed ingen dokumenter å innvilge innsyn i. Vi utfører ikke slik teknikk her. Vi bruker helgenomsekvensering etter oppformering i cellekultur." 

Nøyaktig hva spurte du om?
Ellers sier de jo konkret at de har brukt helgenomsekvensering på viruset, altså sier de at viruset finnes men at de ikke utfører "en slik teknikk" som du etterspør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Khutul skrev (5 minutter siden):

Det ble utformet etter malen til Christine Massey. 

Og ja , de sier at viruset eksisterer , det er bare det at de har ingenting å legge bak utsagnet. Noe som er greit for mange her inne , men ikke for meg. 

Fantastisk ironi her.

Du spør FHI om viruset, de svarer at de finnes, du forstår at de sier at det finnes og bruker det som bevis på at det ikke finnes.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Just now, aklla said:

Fantastisk ironi her.

Du spør FHI om viruset, de svarer at de finnes, du forstår at de sier at det finnes og bruker det som bevis på at det ikke finnes.

Mere din totale mangel på evne til å resonere logisk. Sorry men virologi er snake oil. 

Jeg kunne prøvd å forklare dette for deg igjen i detalj og bringe deg pent og pyntelig til de fundamentale spørsmålene du ikke klarer å besvare uten en purifisert kultur av sarscov2 men jeg tror ikke jeg orker det en gang til. 

Det jeg skal gjøre videre er å ta for meg alt som er listet av "virus" sykdommer i smittevernloven og levere en lignende forespørsel om innsyn. Vet hva svaret kommer til å være. 

Herifra kan du godt velge å tro på virus , vi kan tro og mene absolutt hva vi vil , men jeg tror ikke du kan kalle det vitenskap. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (3 minutter siden):

Herifra kan du godt velge å tro på virus , vi kan tro og mene absolutt hva vi vil , men jeg tror ikke du kan kalle det vitenskap. 

Vitenskap utvikles og endres konstant.
1800-talls vitenskap er irrelevant i dag.

Er det noen grunn til at du nekter å godta vitenskapelig utvikling gjort etter 1800-tallet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 12.1.2022 den 15.51):

Det antas at det er en økning i hjerte- og blodrelaterte problemer på grunn av vaksinene. Som også har med fotballspillere som faller om. Det var også en tennisspiller som hadde problemer med pulsen, og måtte trekke seg under en kamp. 

Det antas at en rekke mennesket i ledende posisjoner egentlig er øgle-mennesker fra planeten Triton.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, aklla said:

Vitenskap utvikles og endres konstant.
1800-talls vitenskap er irrelevant i dag.

Er det noen grunn til at du nekter å godta vitenskapelig utvikling gjort etter 1800-tallet?

Dette er ikke et argument du kommer med her , det er samme suppa som du alltid kommer med fordi "vitenskapen sa at det var slik". Det vitner om et totalt fravær av evne til å tenke og resonere på egen hånd mens du prøver å fremstille meg som en "fornekter av vitenskap". Dette er ikke en relgion. 

Det er slik at noen av oss har nok hjerneceller igjen til å kjenne igjen vitenskaplig svindel mens andre av oss er betinget på pavlovsk vis til å tro på alt vitenskapen sier. 

Du VET hva argumentet er og at du ikke klarer å svare på det , ingen her inne klarer det. Men siden de har gitt deg et halmstrå å klinge deg til så klamrer du deg fast til dette i håp om at konsensus skal frelse deg. "Tro" på hva du vil men det finnes ingen bevis for at virus i det hele tatt eksisterer. 

Forklar meg gjerne med egne ord utifra din egen forståelse av emnet om hvorfor gullstandarden ikke er relevant lengre. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, knutinh said:

Det antas at en rekke mennesket i ledende posisjoner egentlig er øgle-mennesker fra planeten Triton.

-k

Detta er bare vås , du drar frem noe praktisk talt ingen noensinne har hevdet for å skyte ned noe du tydeligvis ikke skjønner bæret av. Barnslig og ignorant. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (17 minutter siden):

Du VET hva argumentet er og at du ikke klarer å svare på det , ingen her inne klarer det. Men siden de har gitt deg et halmstrå å klinge deg til så klamrer du deg fast til dette i håp om at konsensus skal frelse deg. "Tro" på hva du vil men det finnes ingen bevis for at virus i det hele tatt eksisterer. 

Forklar meg gjerne med egne ord utifra din egen forståelse av emnet om hvorfor gullstandarden ikke er relevant lengre. 

Forklaringene har blitt gitt minst 10 ganger, å gjenta det er meningsløst.

Fortsatt ett interessant tema, men av helt andre grunner.
Jeg lurer mer på hvorfor du mener vitenskapen sitt ultimate høydepunkt på den dagen Kock skrev sine notater og hvorfor all vitenskap etter det (selv Kock sin egen) er fullstendig irrelevant..

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, aklla said:

Forklaringene har blitt gitt minst 10 ganger, å gjenta det er meningsløst.

Fortsatt ett interessant tema, men av helt andre grunner.
Jeg lurer mer på hvorfor du mener vitenskapen sitt ultimate høydepunkt på den dagen Kock skrev sine notater og hvorfor all vitenskap etter det (selv Kock sin egen) er fullstendig irrelevant..

Å hoste opp en "forklaring" som ikke forklarer noe som helst er ikke et argument. Så la oss gå igjennom dette en gang til. 

Du vet hva den cytopatiske effekten er ja? 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 minutter siden):

Så la oss gå igjennom dette en gang til. 

De 10+ siste gangene førte kun til at vi er tilbake til start nok en gang, utfallet er forutsigbart.

Noen andre må gjerne ta ballen nok en runde, jeg venter i spenning på utfallet denne gangen om noen gidder :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
35 minutes ago, aklla said:

De 10+ siste gangene førte kun til at vi er tilbake til start nok en gang, utfallet er forutsigbart.

Noen andre må gjerne ta ballen nok en runde, jeg venter i spenning på utfallet denne gangen om noen gidder :)

Ah , ja der har vi det. 

Den cytopatiske effekten er det eneste holdepunktet virologi har for tilstedeværelse av et virus. Dere som har lest noen av disse isolasjons studiene vil se at de omhandler 1 person. ÈN person med symptomer. Altså ingen negativ kontroll gruppe. Bare der kan man kalle det svindel. 

Vel noen har nå gjort et negativ kontroll ekspriment og gjett hva de fant. De fant en masse virus UTEN å ha noe genetisk prøve fra en pasient som skal inneholde "virus". Negaiv kontroll for å sjekke at metodikken holder mål , noe den ikke gjør i dette tilfelle. 

Dette er det de faktisk gjør : De tar en svab eller en prøve av noe slag fra ÈN person med symptomer. Lungevæske f. eks. De tar så denne suppa av genetisk materiale og blander inn MERE genetisk material i form av ape celler , krefceller fra mennesker og noe serum. På toppen av dette blandes inn antibiotika og pencillin. Når denne cellekulturen bryter sammen (etter å ha blitt forgiftet og sulta) så sier virologi at den bryter sammen pga et virus. De kjører så elektromikroskopi på den guffa som ligger igjen og her snakker vi guffe i forhold til at den inneholder millioner av forskjellige typer genetisk material. Så finner de noen partikler de mener er et "virus" og setter ring rundt de med en pil til. Disse er til og med av forskjellig størrelse noe som er helt høl i huet i forhold til hva et virus skal være i utgangspunktet. De skal være replikerende så det man ser etter er helt like partikler av samme størrelse og samme genetiske make up. De drar så ut noe gen sekvenser av dette og kjører noe PCR på det. Resten av genomet er generert in silico altså modellert på data og vips så har de et "virus" men de har ingen purifisert kultur av dette til å backe det opp med. Det eneste de har er "effekten" av viruset og med en negativ kontroll så er detta debunka lett. 2 + 2 er ikke 17. 

Så konkluderer de at "viruset ble isolert i vero cellekultur" noe som er i seg selv en selvmotsigelse. 

De HAR faktisk isolert (separert fra alt annet) eksosomer via ultrasentrifugering og gradert tetthets testing. Hvorfor de ikke bruker samme metode på virus kan man lure på , mest sannsynlig fordi virus ikke eksisterer. 

Så til slutt ; en fullstendig gensekvens UTEN en faktisk genetisk partikkel som eksiterer i purifisert form i virkeligheten er kun noe datagenererte greier som ikke betyr noe som helst. Og man har ingen holdepunkter for å si at dette er et patogen da det aldri har blitt inokulert inn i et testsubjekt for å fremprovosere de samme symptomene. Og der er problemet til virologi , enten snøflakbrigaden her inne skjønner det eller ikke. 

Endret av Khutul
Lenke til kommentar
8 hours ago, Skrekkugle said:

Såpass mye å nøste opp i i posten din at jeg ikke gidder å sette av tid til det. Spesielt siden det antakeligvis ikke ville endret dine irrelevante krav til viruspåvisning uansett. Du kan heller spørre deg selv om hvorfor du har rett mens hele den samlede medisinvitenskapelige verden tar feil. Du tror dette er sannsynlig? Isåfall har du rimelig høye tanker om egne evner i et felt du sannsynligvis har 0 studiepoeng i.

Du kan alltids melde deg opp til medisin/mikrobilogistudier og stille foreleserne til veggs, fullføre studiene og legge frem forskningsresultater som viser at virus ikke eksisterer. Enten vil jo dagen da komme hvor du verves inn i konspirasjonen og kan benytte muligheten for å avsløre hele greia, ellers vil du kanskje lære en ting eller to og innse at du er ute å seile.

Kan ikke heller du bare blinke ut for meg hvor jeg er ute å seiler da? Dette skjer hver gang jeg bringer opp disse ganske så åpenbare poengene og manglene i virus isolasjon studier. Det blir helt stille så kommer det noe argument i en roundabout way om hvor mye studiepoeng jeg mangler.. 

Og hvis dette mølet holder mål for deg sånn rent vitenskaplig så greit for meg , forklar gjerne hvorfor. Forklar meg hvordan virus eksisterer uten en eneste purifisert kultur noe sted. Jeg har forøvrig UiO på lista over steder jeg skal henvende meg , har prøvd å få tak i en virolog men ingen av de på FHI vil snakke med meg og det aner meg hvorfor. 

Når helt fornuftige krav er oppfylt så skal jeg tro på virus. Slik det er nå går folk rundt og er redd for et fantom virus , eneste som smitter i denne pågående forbrytelsen mot menneskeheten er frykten og det skal på ingen måte undervurderes. 

"Those who can make you believe in absurdities, can make you commit atrocities". 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 time siden):

Jeg har forøvrig UiO på lista over steder jeg skal henvende meg , har prøvd å få tak i en virolog men ingen av de på FHI vil snakke med meg og det aner meg hvorfor.

Kanskje de ikke tar deg seriøst, av en eller annen grunn ..

Hvilken kommunikasjonskanal benytter du? Og hvor formell er du i dine henvendelser? Har du god rettskriving? Ordlegger du deg godt, bruker du mye fagspråk? Evner du å forklare problemstillingen godt og hvorfor de tar så veldig feil?

Eller har du fremstått mer som en Facebook-utdannet forståsegpåer, som trygt kan ignoreres?

Khutul skrev (2 timer siden):

Når helt fornuftige krav er oppfylt så skal jeg tro på virus. Slik det er nå går folk rundt og er redd for et fantom virus , [..]

"Those who can make you believe in absurdities, can make you commit atrocities". 

Jeg kan også finne sitat: "The simplest explanation is usually the right one."

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Vel de gjør sånn som du gjør her. Fnyser det bort med "detta gidder vi ikke ta seriøst" osv mens de totalt feiler i å motbevise argumentasjonen fordi de har ingen bevis eller fornuftige svar. 

Du tar det for gitt at alt detta må være sant , se på fjellet av "vitenskap" de har stabla på beina. Hundretusenvis av genom fra "virus" er lastet opp på nett , da MÅ det jo være sant. Konsensus har talt. Og det helt uten en eneste purifisert kultur fra noe virus. Wow , man må virkelig ta av seg hatten for moderne vitenskap. 

Forklar meg heller hvordan dette henger sammen da. Kom med noe annet enn klein konform shaming à la "jeg må ikke tro jeg skjønner noe uten studiepoeng.." 

Hvor er disse virusene jeg skal være så redd for? Hvis det er jeg som ikke har skjønt så forbarm deg over en ignorant stakkar da og forklar det for meg. 

 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 timer siden):

Vel de gjør sånn som du gjør her. Fnyser det bort med "detta gidder vi ikke ta seriøst" osv mens de totalt feiler i å motbevise argumentasjonen fordi de har ingen bevis eller fornuftige svar. 

 

Deres bevis er vitenskapelig publikasjoner i bøtter og spann. DU ignorerer disse. Du har ikke argumenter å motbevise. 

  

Khutul skrev (2 timer siden):

Du tar det for gitt at alt detta må være sant , se på fjellet av "vitenskap" de har stabla på beina. Hundretusenvis av genom fra "virus" er lastet opp på nett , da MÅ det jo være sant. Konsensus har talt. Og det helt uten en eneste purifisert kultur fra noe virus. Wow , man må virkelig ta av seg hatten for moderne vitenskap. 

Du vet ikke hva purifisert kultur ER. Viruset ER purifisert I kultur, men dette betyr noe annet i hodet ditt. At du har vrangforestillinger om hvordan biologi fungerer er ditt problem. 

DU (vel neppe du) kan KJØPE purifiserte virus fra leverandører. Du kan skrive og be om å få tilsendt purifiserte virus fra forfattere av vitenskapelige publikasjoner. Du tror vel ikke disse har blir avslørt om det faktisk ikke var virus i dem.

  

Khutul skrev (2 timer siden):

Forklar meg heller hvordan dette henger sammen da. Kom med noe annet enn klein konform shaming à la "jeg må ikke tro jeg skjønner noe uten studiepoeng.." 

Nå er vel jeg av den oppfatning at du vil benekte alt sammen som blir sagt til deg som ikke stemmer med din forutinntatte mening, studiepoeng eller ikke. Du er i samme benektelsefella som både flat-jord og kreasjonister. 

 

Khutul skrev (2 timer siden):

Hvor er disse virusene jeg skal være så redd for? Hvis det er jeg som ikke har skjønt så forbarm deg over en ignorant stakkar da og forklar det for meg.

Har vi vist hvor alle var er det vel ikke behov for tiltak. 

Hva tror du skyldes at du blir syk, la oss si influensa ?
(benekter du at sykdommen / diagnosen eksisterer da den er bygget på en virusinfeksjon).

Endret av Ribo
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 timer siden):

Vel de gjør sånn som du gjør her. Fnyser det bort med "detta gidder vi ikke ta seriøst" osv mens de totalt feiler i å motbevise argumentasjonen fordi de har ingen bevis eller fornuftige svar. 

Du tar det for gitt at alt detta må være sant , se på fjellet av "vitenskap" de har stabla på beina. Hundretusenvis av genom fra "virus" er lastet opp på nett , da MÅ det jo være sant. Konsensus har talt. Og det helt uten en eneste purifisert kultur fra noe virus. Wow , man må virkelig ta av seg hatten for moderne vitenskap. 

Forklar meg heller hvordan dette henger sammen da. Kom med noe annet enn klein konform shaming à la "jeg må ikke tro jeg skjønner noe uten studiepoeng.." 

Hvor er disse virusene jeg skal være så redd for? Hvis det er jeg som ikke har skjønt så forbarm deg over en ignorant stakkar da og forklar det for meg. 

 



Du er i mot noe som er veletablert og noe som er konsensus. ALL BEVISBYRDE ER PÅ DEG, og INGEN ANDRE. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Lol , kicking and screaming.. 

Ser dere  , det eneste dere vet er AT det er sant. Bare se på alle disse publikasjonene med fancy titler. "Purifisert i kultur" der altså... ;) Hvordan det er sant unslipper dere tydeligvis helt og holdent. Men det er greit , bare gå ned med virologi båten for min del. Kommer mere i 2022 og før året er omme er detta dusteriet dødt og begravd forhåpentligvis. 

Så kan dere heller stikke finga i øra og si lalalala. 

 

Endret av Khutul
Lenke til kommentar
Khutul skrev (10 minutter siden):

Lol , kicking and screaming.. 

Ser dere  , det eneste dere vet er AT det er sant. Bare se på alle disse publikasjonene med fancy titler. "Purifisert i kultur" der altså... ;) Hvordan det er sant unslipper dere tydeligvis helt og holdent. Men det er greit , bare gå ned med virologi båten for min del. Kommer mere i 2022 og før året er omme er detta dusteriet dødt og begravd forhåpentligvis. 

Så kan dere heller stikke finga i øra og si lalalala. 

Det er du som har fingra i øran og blind for øyan.

Dette var ikke en gang et patetisk forsøk på å forsvare seg. 

Hvorfor blir folk influensa syk ?

Endret av Ribo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...