Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hørte om dette på radioen nå nettopp:

Quote

Mann som døde med korona var kjent koronafornekter

Mannen i 60-åra som døde på Gran denne uka var konspirasjonsteoretikeren Hans Kristian Gaarder, etter det NRK kjenner til.

Men har de lært noe og tatt vett til seg? Tvilsomt.

Quote

På Gaarder sin Facebook-side er det mange som skriver kondolansemeldinger. Flere i hans omgangskrets mener det må være en annen dødsårsak enn koronaviruset.

Quote

Løken forteller at sporingsarbeidet har vært vanskelig. Han sier de har møtt mye motstand fra folk som ikke vil fortelle hvem de har vært sammen med.

 

Her et knippe gode kilder til konspirasjons folket:

https://www.theskepticsguide.org/

https://yourlogicalfallacyis.com/

https://www.faktisk.no/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her føler jeg at kospirasjonsgjengen slår ned åpne dører igjen.

Det er vel INGEN som har skrevet at han døde AV covid-19? Over alt jeg leser står det døde MED covid-19. På bakgrunn av en test tatt post mortem. Men nå skal en altså bruke tid på å kommentere at en ikke tror noe på at han døde AV covid-19....

Lenke til kommentar
nomore skrev (8 minutter siden):

Her føler jeg at kospirasjonsgjengen slår ned åpne dører igjen.

Det er vel INGEN som har skrevet at han døde AV covid-19? Over alt jeg leser står det døde MED covid-19. På bakgrunn av en test tatt post mortem. Men nå skal en altså bruke tid på å kommentere at en ikke tror noe på at han døde AV covid-19....

Står jo ca 200 ganger på facebook-siden hans at han var helt frisk før han døde, mens den siste oppdateringen før en unaturlig lang pause var: "Det føles som en litt gold kuldefølelse - som ikke har med været å gjøre... "

Så det indikerer vel at det ligger noe at han muligens døde av covid..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hva om flere av Covid restriksjonene ikke går bort, men er med oss videre etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om de som ikke tar vaksinen blir behandlet som annen rangs borgere selv etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om det kommer nye mutasjoner eller nye virus som gjør at alle restriksjonene kommer tilbake og enda litt?
  • Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?
  • Hva er dere villige til å gjøre hvis vi mister friheten vår helt?
  • Hva om 10 år fra nå så lever vi alle i en global stat som er verre enn det Kina er i dag eller slik tidligere totalitære regimer var før?

Jeg forventer ikke svar punkt for punkt på disse, bare så det er sagt. Men basert på hva dere klarer å lire av dere her inne, så virker det som om tankegangen til mange her ikke går så mye lenger enn "bare jeg har det bra her og nå".

Verden er i forandring, ikke til det bedre, og synd at det er så få som ser helheten rundt det, og iallefall ikke tanken om at noen kan ha lagt planer for verden - det er visst too much.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:
  • Hva om flere av Covid restriksjonene ikke går bort, men er med oss videre etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om de som ikke tar vaksinen blir behandlet som annen rangs borgere selv etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om det kommer nye mutasjoner eller nye virus som gjør at alle restriksjonene kommer tilbake og enda litt?
  • Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?
  • Hva er dere villige til å gjøre hvis vi mister friheten vår helt?
  • Hva om 10 år fra nå så lever vi alle i en global stat som er verre enn det Kina er i dag eller slik tidligere totalitære regimer var før?

Jeg forventer ikke svar punkt for punkt på disse, bare så det er sagt. Men basert på hva dere klarer å lire av dere her inne, så virker det som om tankegangen til mange her ikke går så mye lenger enn "bare jeg har det bra her og nå".

Verden er i forandring, ikke til det bedre, og synd at det er så få som ser helheten rundt det, og iallefall ikke tanken om at noen kan ha lagt planer for verden - det er visst too much.

1. Det tror jeg ganske sikkert det kommer til å være. Permanent hjemmekarantene etter reise i utlandet f.eks. Påbudt å være hjemme ved sykdom, antibac etc overalt i det offentlige rom. Muligens munnbind på vinterhalvåret. 

2. Ja, det ser ut som dette også kommer til å skje dessverre med disse vaksinepassene. Sterkt i mot dette selv. 

3. Dette kommer sannsynligvis også til å skje, dessverre. 

4. Tja, vanskelig å si. Er ikke så mye mer de kan stenge nå. Er ikke så mye jeg kan gjøre for øyeblikket annet enn å sitte på hjemmekontoret. 

5. Ikke så mye å gjøre med det. Alt er jo stengt så kan jo ikke dra på Kino, pub, etc uansett selv om jeg skulle begynne å drite i restriksjonene. 

6. Da gjør vi det da. Lite å få gjort med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Betroz said:
  • Hva om flere av Covid restriksjonene ikke går bort, men er med oss videre etter at pandemien er erklært ferdig?

Hvilke restriksjoner tenker du da spesifikt på som aktuelle?

Quote
  • Hva om de som ikke tar vaksinen blir behandlet som annen rangs borgere selv etter at pandemien er erklært ferdig?

Hva mener du med annerangsborgere i denne sammenhengen? Spesifikke eksempler på situasjoner?

Quote
  • Hva om det kommer nye mutasjoner eller nye virus som gjør at alle restriksjonene kommer tilbake og enda litt?

Dersom folk nekter å vaksinere seg og nekter å bidra for å hindre at smitte sprer seg, så er det helt klart en overhengende fare for at mutasjoner kan oppstå. I verste fall mye farligere og mye mer smittsomme. Da er det selvsagt at man må innføre restriksjoner igjen.

Quote
  • Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?

Er vanskelig å gi noe konkret svar når det dette tilfellet blir satt opp mot andres liv. Hvor mange mange begrensninger vil du finne deg i for å hindre at flere du kjenner dør?

 

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serina skrev (3 timer siden):

Det finnes ingen Covid-19. 

Ikke på noe tidspunkt har viruset vært isolert. 

Folk som dør under dette falske viruset går inn i Covid-19 statistikken. 

Hadde dette vært et farlig smittsomt virus, ville hverken vaksine eller noe annet ha hjulpet, og vi ville vært døde nå. 

Dette er verdens største bedrageri. 

Bare tenk: du bruker munnbind ute, da er Covid-19 der. Så skal du spise og drikke og må ta av munnbindet. Har da plutselig Covid-19 forsvunnet? 

60 årsdagen til Erna: mye folk. 

Bernt Høie vil ikke ta vaksinen dersom den ikke er sikker. 

Regjeringen vet at Covid-19 ikke eksisterer! 

Ok, si det ikke eksisterer. Og "regjeringen" vet det. Hvorfor holder vi på sånn da? Liker de å rasere Norges økonomi? Liker de hjemme kontor og fant på en skrøne? Er det kun den Norske regjeringen som vet det og covid er ekte utenfor Norge? Del gjerne mer om denne teorien din😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (46 minutter siden):

Hva om flere av Covid restriksjonene ikke går bort, men er med oss videre etter at pandemien er erklært ferdig?

Kommer an på hva du mener med "etter at pandemien er erklært ferdig" og hva slags restriksjoner det er snakk om. Jeg ser hvert fall for meg at man kommer til å kreve dokumentasjon på vaksine og/eller testing i tilknytning til reise i lang tid fremover. Dette regelverket vil nok variere med hvor i verden du skal - altså litt som før pandemien, bare mer.

Sitat

Hva om de som ikke tar vaksinen blir behandlet som annen rangs borgere selv etter at pandemien er erklært ferdig?

Hva som vil skje mtp. utenlandsreiser, tror jeg ikke vi får gjort så mye med. Hvis det blir snakk om en form for diskriminering av de som ikke er vaksinert innad i Norge i etterkant (utelukkelse fra arenaer, selv om landet er tilbake i normal drift og med lav grad av smitte i samfunnet), skal jeg bli med deg å demonstrere mot tiltakene.

Sitat

Hva om det kommer nye mutasjoner eller nye virus som gjør at alle restriksjonene kommer tilbake og enda litt?

Da kommer jeg til å fortsette å påpeke at samfunnet feiler sitt oppdrag med å besørge for beredskap som er tilstrekkelig til at man kan håndtere at smitte og sykdom skjer. Leste akkurat Terje Tvedt sitt innlegg i Aftenposten, som påpeker at man lagde et planverk for å håndtere en influensapandemi, men tydeligvis glemte at et planverk også må følges opp med konkrete tiltak. Du kan ikke lage en plan som sier "øke intenstivkapasiteten i helsevesenet" også bare la være å faktisk øke kapasiteten...https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/41wPPV/makt-og-frihet-i-smittejaktens-tid

Sitat

Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?

Hvor langt er et tau? ;)

Sitat

Hva er dere villige til å gjøre hvis vi mister friheten vår helt?

Ofre livet i kampen for å få den tilbake.

Sitat

Hva om 10 år fra nå så lever vi alle i en global stat som er verre enn det Kina er i dag eller slik tidligere totalitære regimer var før?

Se forrige svar.

Sitat

Verden er i forandring, ikke til det bedre, og synd at det er så få som ser helheten rundt det, og iallefall ikke tanken om at noen kan ha lagt planer for verden - det er visst too much.

Der er vi jo uenige - jeg mener de historiske linjene viser at verden definitivt går i riktig retning, men litt "hikke" i prosessen er det jo.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Betroz said:

Akkurat som jeg har null sympati hvis dere som skal ta vaksinen får alvorlige bivirkninger av den. Like teit tankegang begge veier! Polarisering/splittelse av samfunnet, og jeg vet hvem det gangner.

Dere har helt rett. Kommentaren var lavmål av meg.

Håper det går smittefritt for seg i morgen på tross av mulig smittede deltakere og klemmeoppfordringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (2 timer siden):

1. Det tror jeg ganske sikkert det kommer til å være. Permanent hjemmekarantene etter reise i utlandet f.eks. Påbudt å være hjemme ved sykdom, antibac etc overalt i det offentlige rom. Muligens munnbind på vinterhalvåret. 

Selvfølgelig ikkje. Det er absolutt ingenting som tyder på dette, så sant som Covid situasjonen ikkje er erklært ferdig

Benbjo skrev (2 timer siden):

2. Ja, det ser ut som dette også kommer til å skje dessverre med disse vaksinepassene. Sterkt i mot dette selv. 

Slik eg tolker det, er vaksinepass eit av mange tiltak for å få bukt med Covid situasjonen. Når Covid situasjonen er ferdig, er det ikkje bruk for vaksinepass for å vise at ein er vaksinert mot covid. 

 

Benbjo skrev (2 timer siden):

3. Dette kommer sannsynligvis også til å skje, dessverre. 

At viruser muterer er høgst sannsynlig dessverre ja. Så får vi håpe at det holder med mindre restriksjoner, kanskje ingen, og heller få vaksiner fremover.

 

Betroz skrev (2 timer siden):

Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?

Usikker på om det er nåken reelle begrensninger utover det som allerede er tatt i bruk. 

 

Benbjo skrev (2 timer siden):

Hva er dere villige til å gjøre hvis vi mister friheten vår helt?

Alle restriksjoner som ikkje er godt begrunnet, og rasjonelt forankret, hadde eg vært sterkt motstander av. Uavhengig av kva det er.

 

Betroz skrev (2 timer siden):

Hva om 10 år fra nå så lever vi alle i en global stat som er verre enn det Kina er i dag eller slik tidligere totalitære regimer var før?

Her gikk det fra 50kmt, på dine tidligere punkter, til 400kmt på ditt siste spørsmål. Det er ingen link mellom det siste spørsmålet, og spørsmålene du stilte i forkant. Og kva meiner du med ein "Global stat".? At land slutter å eksistere, at heile kloden er ein stat, som då er styrt av Kim Jong Un?

Her havnet vi plutselig i kokoland.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

At mye tyder på at utvalget i studiene ikke er representative. Utfordringen med denne typen forsking er at man prøver å finne ut hva som gjelder for store grupper mennesker basert på hva man finner hos et fåtall individer som man undersøker (utvalget). Men hvordan kan du vite at det du ser gjelder for hele befolkningen? Ved å gå inn å se på i hvilken grad utvalget ditt samsvarer med resten av befolkningen. Få ulikheter, tilsier større sannsynlighet for at utvalget er representativt. Men her fant man altså at frekvensen i ulike sykdommer i hele utvalget - ikke kun de uvaksinerte - avvek vesentlig fra normalen i befolkningen. Det tyder på at det er noen andre variabler man ikke har kontroll på.

Jeg skulle ønske du ga meg de konkrete studiene og de konkrete andre tallene du samenligner med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hva er det dere ikke forstår med «døde MED korona»???

Jeg blir helt matt! De har ikke noe kovid-dødsfall å gå ut i pressen med, likevel går de ut i pressen for å demonisere oss som ikke ønsker å bli detaljkontrollert av staten, og dere bare går på limpinnen og slikker det opp!.

Om mannen døde AV korona, så skulle han vel ligget og kjempet i respirator og dødd en forferdelig død slik de har malt det ut for oss, så det skulle vel være temmelig tydelig eller???

Og til alt ovemål er testen upålitelig også!

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
1 minute ago, Hapi70 said:

Om mannen døde AV korona, så skulle han vel ligget og kjempet i respirator og dødd en forferdelig død slik de har malt det ut for oss, så det skulle vel være temmelig tydelig eller???

Hvorfor skulle han gøra det når han ikke gick till legen? 

Det er faktiskt møjligt att dø hjemme hvis man ikke tror man er alvarligt sjuk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Betroz said:
  • Hva om flere av Covid restriksjonene ikke går bort, men er med oss videre etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om de som ikke tar vaksinen blir behandlet som annen rangs borgere selv etter at pandemien er erklært ferdig?
  • Hva om det kommer nye mutasjoner eller nye virus som gjør at alle restriksjonene kommer tilbake og enda litt?
  • Hvor går grensa deres for hvor mye begrensninger som blir påtvunget oss?
  • Hva er dere villige til å gjøre hvis vi mister friheten vår helt?
  • Hva om 10 år fra nå så lever vi alle i en global stat som er verre enn det Kina er i dag eller slik tidligere totalitære regimer var før?

Jeg forventer ikke svar punkt for punkt på disse, bare så det er sagt. Men basert på hva dere klarer å lire av dere her inne, så virker det som om tankegangen til mange her ikke går så mye lenger enn "bare jeg har det bra her og nå".

Verden er i forandring, ikke til det bedre, og synd at det er så få som ser helheten rundt det, og iallefall ikke tanken om at noen kan ha lagt planer for verden - det er visst too much.

Ja her kommer det litt etter litt, nå kan man påby vaksinering også:

https://www.nettavisen.no/nyheter/europeisk-domstol-kan-paby-vaksinering-av-innbyggerne/s/12-95-3424111781

Lenke til kommentar

Uavhengig av om det var med eller av, så har han hatt mye kontakt med andre både før og etter han ble syk.

Får håpe det går bra med de han antagelig har blitt smittet og deres kontakter igjen. De som evt ble smittet av han bryr seg neppe om smittevern..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Her gikk det fra 50kmt, på dine tidligere punkter, til 400kmt på ditt siste spørsmål. Det er ingen link mellom det siste spørsmålet, og spørsmålene du stilte i forkant. Og kva meiner du med ein "Global stat".? At land slutter å eksistere, at heile kloden er ein stat, som då er styrt av Kim Jong Un?

Her havnet vi plutselig i kokoland.

Hvor gammel er du egentlig... Jeg orker ikke svare på slikt tullball. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hapi70 said:

Om mannen døde AV korona, så skulle han vel ligget og kjempet i respirator og dødd en forferdelig død slik de har malt det ut for oss, så det skulle vel være temmelig tydelig eller???

Når man ikke oppsøker lege får man ikke hjelp med oksygen, legemidler eller respirator. Og ettersom man blir dårligere kan man oppleve å få et plutselig fall av oksygenmetning i blodet og rett og slett kveles og dø.

Men uten at det har blitt utført en obduksjon vet man ikke hva han døde av. Man vet bare at han er død og han har testet positivt på koronavirus. Uten mer undersøkelser vet man ikke om han har dødd av hjerteinfarkt, pilleoverdose eller hva enn.

Om han døde av Covid-19, noe som er svært sannsynlig, bør det være ganske tydelig på lungene.

2 hours ago, Hapi70 said:

Og til alt ovemål er testen upålitelig også!

PCR er ekstremt pålitelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...