Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Skal man respektere meningene til en person fordi de er døde? Hva i all verden er det for slags argument? Skulle man respektere nazismen da Hitler døde da? Eller når hvilken som helst nazist?

Kosnpirasjonsfantasier, i likhet med nazismen(som også var en konspirasjonsfantasi forøvrig)er FARLIGE og DE TAR LIV. Ekstremisme har ingen krav på respekt. Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Morromann said:

Det er store likheter mellom middelalderens "leger" og vår tids konspirasjonsteoretikere. Begge foreskrev tvilsomme "medisiner" som kur mot sykdommer for eksempel.

Nei likheten er mellom konvensjonelle leger før og konvensjonelle leger nå. Begge bruker f.ex. årelating (i dag blodprøver der man tar altfor mye blod, for ofte), og begge har en utstrakt bruk av kvikksølv i behandlingene. De bruker også eksperimentelle vaksiner som skader folk. Det er ikke lenge siden de drev med lobotomering heller, i USA ble det sist gjort i 1967:
https://psychcentral.com/blog/the-surprising-history-of-the-lobotomy#4
Og de opererte på babyer(!) uten bedøvelse så sent som i 1986: https://www.nytimes.com/1987/12/17/opinion/l-why-infant-surgery-without-anesthesia-went-unchallenged-832387.html
Og omskjæring på guttebabyer har blitt gjort uten bedøvelse inntil nylig i vestlige land, kanskje de gjør det enda?
Ligner det litt på middelalderen eller?

2 hours ago, Morromann said:

Skal man respektere meningene til en person fordi de er døde? Hva i all verden er det for slags argument? Skulle man respektere nazismen da Hitler døde da? Eller når hvilken som helst nazist?

Kosnpirasjonsfantasier, i likhet med nazismen(som også var en konspirasjonsfantasi forøvrig)er FARLIGE og DE TAR LIV. Ekstremisme har ingen krav på respekt. Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

Merkelig at du ikke ser at det helsetyranniet som utvikler seg nå har sterke likhetstrekk med nazismen. I nazismen MÅ du tenke og være som andre, hvis ikke er du en trussel for samfunnet. Tenk litt nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Planlagt folkemord, noen tvil nå? Og ja, jeg vet at dette er kun innrapporterte dødsfall, ikke bekreftet fra vaksine. Og ja, jeg vet at vaksinen ble gitt til sårbare grupper først (tror jeg, i USA også...?). Uansett usikkerhetsmomenter her så er dette helt sinnssyke tall. Og det er så veldig langt fra tilfeldig. Det aller aller verste med dette er at de aller aller fleste, vil se på denne grafen og likevel ta vaksinen, fordi de stoler mer på hva noen politikere og helsemyndigheter sier til dem enn tall svart på hvitt på en skjerm.VAERS.jpg.ad4f54f5e6091e860683619e36a4a289.jpg

Lenke til kommentar

USA har gitt ca 187 millioner doser vaksine. 2000 dødsfall er ca 0,001% sjanse for død. Der viruset har drept noe sånt som 560.000 folk, og får man viruset er det noe i området av 0,5% sjanse for død. Det er altså ca 500 ganger større sannsynlighet å dø om man får viruset enn å dø om man tar vaksinen.

Men ja, det er også et moment for begge disse tallene at statistikken er av folk som har dødd, uavhengig av om viruset eller vaksinen har vært en direkte årsak. For hver gruppe vil man forvente et visst frafall per million folk per uke. Hvor stor andel av dødsfallene som er litt tilfeldig av andre grunner er ikke helt lett å si, men det er fullt mulig at tallet er f.eks 1900 for begge gruppene. Da har vaksinene egentlig drept 100,  og Covid-19 egentlig drept 558.100. Da ville sannsynligheten for død være 0,00005% for vaksinen og fortsatt ca 0,5% for viruset. Altså da ville det være omkring 10.000 ganger mer sannsynlig å dø om man får viruset enn om man tar vaksinen.

(Flere har tatt vaksinene, altså skal man egentlig forvente at flere ville dø av andre årsaker på den basisen.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (4 timer siden):

Planlagt folkemord, noen tvil nå? Og ja, jeg vet at dette er kun innrapporterte dødsfall, ikke bekreftet fra vaksine. Og ja, jeg vet at vaksinen ble gitt til sårbare grupper først (tror jeg, i USA også...?). Uansett usikkerhetsmomenter her så er dette helt sinnssyke tall. Og det er så veldig langt fra tilfeldig. Det aller aller verste med dette er at de aller aller fleste, vil se på denne grafen og likevel ta vaksinen, fordi de stoler mer på hva noen politikere og helsemyndigheter sier til dem enn tall svart på hvitt på en skjerm.VAERS.jpg.ad4f54f5e6091e860683619e36a4a289.jpg

Kan du linke til hvor du har denne grafen fra? Den linken under bildet leder ikke til noe annet enn CDC sin søkemotor

Lenke til kommentar

Tycker det er intressant graf. Så hillills har alltså inte den onda lekemedelsindustrien klarat att drepe mer än några hundra per år i USA med vaksiner men nu med korona viruset har man alltså klarat att drepe lite fler än 2000 genom att vaksinera väldigt många gamla.

Tycker inte det verkar som att vaksiner är en väldigt bra metod att drepe folk med. Bor rätt många i USA.  

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Hapi70 said:

Merkelig at du ikke ser at det helsetyranniet som utvikler seg nå har sterke likhetstrekk med nazismen. I nazismen MÅ du tenke og være som andre, hvis ikke er du en trussel for samfunnet. Tenk litt nå.

4 hours ago, Hapi70 said:

Planlagt folkemord, noen tvil nå?

De som ikke har skjønt det nå, kommer ikke til å gjøre det heller. Denne tråden er bortkasta tid og energi er mine tanker om det.

Lenke til kommentar

Og galskapen og paranoiaen lever videre i beste velgående.

Man må nesten være paranoid og til dels gal for å seriøst tro at vitenskap, medisin og myndigheter verden over arbeider mot oss i den grad dere konspirasjonsteoretikere tror. Det beste må jo være at all offentlig informasjon ifølge dere er løgn og manipulasjon og at sannheten bare kommer fra folk på YouTube og lignende som høres like sprø ut.

Tenker dere egentlig gjennom hva slags ville påstander dere poster? For enhver normal person som ikke er paranoid høres det ut som komplett galskap. Og vi er de naive... 🙄

Jaja, heller være "naiv" og ha tillit til samfunnet og myndighetene enn paranoid, mer eller mindre gal og tro på hva som helst fordi det "passer meg bedre".

Endret av N-4K0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, N-4K0 said:

Man må nesten være paranoid og til dels gal for å seriøst tro at vitenskap, medisin og myndigheter verden over arbeider mot oss i den grad dere konspirasjonsteoretikere tror. Det beste må jo være at all offentlig informasjon ifølge dere er løgn og manipulasjon og at sannheten bare kommer fra folk på YouTube og lignende som høres like sprø ut.

Nei, jeg påstår ikke at alle innen vitenskap, leger og politikere er aktivt med i en konspirasjon. Det er noe du tror at vi mener. Nå kan jeg ikke snakke for alle der ute så klart.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg påstår ikke at alle innen vitenskap, leger og politikere er aktivt med i en konspirasjon. Det er noe du tror at vi mener. Nå kan jeg ikke snakke for alle der ute så klart.

Nei, kanskje ikke du men det er en annen her som helt åpenlyst mener at helsepersonell er en del av en ond satanisk kult som driver med rituell bløgging forkledd som blodprøver.

Lenke til kommentar

Hvis vaksineringen er et forsøk på "folkemord" må det isåfall være verdenshistoriens mest MISLYKKEDE folkemord. Jeg mener; vaksinering som kanskje tar livet av 0,005% av de injiserte. Ikke mye til folkemord det nei. Hitler, Pol Pot og Mao hadde ikke vært særlig imponert over dette for å si det mildt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Morromann said:

Hvis vaksineringen er et forsøk på "folkemord" må det isåfall være verdenshistoriens mest MISLYKKEDE folkemord. Jeg mener; vaksinering som kanskje tar livet av 0,005% av de injiserte. Ikke mye til folkemord det nei. Hitler, Pol Pot og Mao hadde ikke vært særlig imponert over dette for å si det mildt.

Tenk litt nå ---> noen år fremover. Noen uker og måneder sier ikke hva langtidseffekten blir ;)

 

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (59 minutter siden):

Og galskapen og paranoiaen lever videre i beste velgående.

Man må nesten være paranoid og til dels gal for å seriøst tro at vitenskap, medisin og myndigheter verden over arbeider mot oss i den grad dere konspirasjonsteoretikere tror. Det beste må jo være at all offentlig informasjon ifølge dere er løgn og manipulasjon og at sannheten bare kommer fra folk på YouTube og lignende som høres like sprø ut.
 

Ikke så mye på YouTube lenger. Det er Bitchute som er det nye konspi-akademiet. YT har begynt å kaste ut konspirasjonsteoretikere en etter en. Jeg er ikke enig med dem i at det er riktig; ikke det at konspirasjonsfantasier ikke er farlige; de ER det, men fordi jeg tror mest på at troll sprekker i sola; på YouTube kan oppegåemnde folk følge med og debunke sprøytet; Bitchute er det relativt få opppegående folk som er innom og det er lettere for konspifolket å samle seg større ekkokammere og la ting spre seg uimotsagt og ukritisk. Jeg er imot meningssensur og mener de må slippe til orde men selvsagt få vanviddet korrigert.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er fasinerende her (og selvmotsigende), er at når en person som har COVID-19 dør så er konspirasjonsgjengen veldig raskt ute med å kritisere at personen IKKE dødde AV COVID-19, men MED COVID-19. Det er ikke måte på hvor viktig dette poenget er (og det er jeg enig i).

Men når noen som er vaksinerte mot COVID-19 dør.... da er det plutselig AV vaksinen og IKKE MED vaksinen....

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Morromann said:

Ikke så mye på YouTube lenger. Det er Bitchute som er det nye konspi-akademiet. YT har begynt å kaste ut konspirasjonsteoretikere en etter en. Jeg er ikke enig med dem i at det er riktig; ikke det at konspirasjonsfantasier ikke er farlige; de ER det, men fordi jeg tror mest på at troll sprekker i sola; på YouTube kan oppegåemnde folk følge med og debunke sprøytet; Bitchute er det relativt få opppegående folk som er innom og det er lettere for konspifolket å samle seg større ekkokammere og la ting spre seg uimotsagt og ukritisk. Jeg er imot meningssensur og mener de må slippe til orde men selvsagt få vanviddet korrigert.

Du er like religiøs andre veien som de du irriterer deg over :wee:

Lenke til kommentar
Betroz skrev (40 minutter siden):

Tenk litt nå ---> noen år fremover. Noen uker og måneder sier ikke hva langtidseffekten blir ;)

Helt riktig, men man kan vurdere sannsynligheten for ulike scenarier på bakgrunn av nåværende kunnskap. Da kan vi trekke inn erfaringer med vaksiner generelt de siste 200 årene, og med teknologien i de ulike vaksinene når disse er benyttet tidligere. Også kan man se på tallene for de aktuelle vaksinene så langt. Samlet tilsier dette en svært lav sannsynlighet for at man tar skade av vaksinene, og at det er langt større sannsynlighet for å ta skade av viruset den beskytter mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Helt riktig, men man kan vurdere sannsynligheten for ulike scenarier på bakgrunn av nåværende kunnskap. Da kan vi trekke inn erfaringer med vaksiner generelt de siste 200 årene, og med teknologien i de ulike vaksinene når disse er benyttet tidligere. Også kan man se på tallene for de aktuelle vaksinene så langt. Samlet tilsier dette en svært lav sannsynlighet for at man tar skade av vaksinene, og at det er langt større sannsynlighet for å ta skade av viruset den beskytter mot.

Vaksiner fra tidligere år var ikke mRNA vaksiner, så nei jeg synes vi ikke kan bruke gamle data til å sammenlikne med her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...