Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

graavik skrev (24 minutter siden):

De har vel utvidet kapasiteten noe ved å leie inn helsepersonell, i hovedsak fra Sverige, som følge av pandemien. Det i seg selv har også skapt problemer siden Sverige har hatt en svært dårlig corona-strategi.

Artikkelen jeg postet tidligere sier vel noe annet. Hvis man nå hadde forsøkt å utvide kapasitet så vil det vel være personer med relevant utdanning man kanskje kan få tak i.

Uansett var det regjeringens politikk å ikke prøve å bygge kapasitet. Høie: «Å hindre at mennesker blir syke, er mer bærekraftig enn å la dem bli syke og bruke store ressurser på å bygge opp kapasitet til å behandle dem. Ikke minst når vi vet at kapasiteten aldri vil bli stor nok.»

Mens de velger å stenge ned idrett osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
12 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Studiene er de du selv har oppgitt som kilde, eller rettere sagt de artiklene du har linket til har tatt utgangspunkt i for sine påstander. Men da antar jeg at du ikke har lest primærkildene her altså, men tatt påstandene til artiklene dine - som jo kommer fra vaksineskeptiske nettsteder - for god fisk?

Det er jo unektelig litt snodig at jeg nå presenterer grunnlaget til dine kilder her, men okay... Undersøkelsene artiklene dine snakker om er følgende:

Mawson, et al (2017) Pilot comparative study on the health of vaccinated and unvaccinated 6- to 12-year-old U.S. children: https://electromedicine.org.au/wp-content/uploads/2020/05/JTS-3-186.pdf

Lyon-Weilers & Thomas (2020) Relative Incidence of Office Visits and Cumulative Rates of Billed Diagnoses Along the Axis of Vaccination: https://www.mdpi.com/1660-4601/17/22/8674

Hooker & Miller (2020) Analysis of health outcomes in vaccinated and unvaccinated children: Developmental delays, asthma, ear infections and gastrointestinal disorders: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2050312120925344

Hvis du vil lese mer om hvorfor artiklene dine ikke har dekning for sine påstander, kan du kikke på disse to gjennomgangene av hhv. Lyon-Weilers & Thomas sitt studie: https://healthfeedback.org/claimreview/study-on-vaccinated-and-unvaccinated-children-used-a-dubious-metric-for-comparing-disease-incidence-in-both-groups/ og Hooker & Miller sitt: https://healthfeedback.org/claimreview/significant-methodological-flaws-in-a-2020-study-claiming-to-show-unvaccinated-children-are-healthier-brian-hooker-childrens-health-defense/.

Edit: Jeg synes for øvrig den der påstanden om at CDC ikke er villige til å gjennomføre komparative studier av vaksinerte vs. uvaksinerte barn, som gjentas i artiklene du linket til, er ganske merkelig. Hvorfor skal CDC bruke ressurser på å undersøke noe som er til de grader gjennomtestet av ulike, uavhengige forskere allerede?

Grunnlaget for kildene mine trenger du selvsagt ikke ta med, og jeg skjønner ikke grunnen til at du gjør det. Antagelig skjønner du ikke spørsmålet mitt heller, som var upresist. Det du sa var at:

"Men her fant man altså at frekvensen i ulike sykdommer i hele utvalget - ikke kun de uvaksinerte - avvek vesentlig fra normalen i befolkningen. Det tyder på at det er noen andre variabler man ikke har kontroll på."

Nå har jeg lest begge debunker-artiklene du la ved, men finner ikke støtte for denne påstanden. De lister opp en rekke mulige feilkilder, noe også artiklene jeg linket til gjør, og det er klart det ER feilkilder i slike studier, da de uvaksinerte er så få i forhold til vaksinerte at det ikke finnes noe reelt sammenligningsgrunnlag. Og de som ikke vaksinerer vil selvsagt være vesentlig forskjellige mennesker fra de fleste som vaksinerer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
12 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det stemmer at testen ikke kan avgjøre om personen er smittsom. Men det er ingen krise om man setter enkelte i isolasjon i ti dager som har hatt viruset og ikke lengre er smittsom.

Nei det er ingen krise om man stenger ned samfunnet på grunn av at man massetester slik at man finner noen få mennesker er antatt smittsomme, men kanskje ikke er det en gang. Ingen krise. Dette har allerede blitt en ENORM økonomisk og sosial krise. Mennesker mister jobben, de må legge ned firmaene sine, de tar selvmord, de blir deprimerte, de får ikke fullført skolegangen, de havner i gjeld, de har ikke penger, folk havner på gata, de har ikke mat. Men det er ingen krise.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 timer siden):

Nuvel. Jeg har blitt testa i nesa 146 ganger nå, og det er få tegn til hjerneskade hos meg foreløpig. 

Det sier de alle sammen :) Det er altså noen?

En kommunelege sier at det går godt med de fleste smittede, men at det er veldig smittsomt og at vi nå må beskytte de mest utsatte. 

Skulle trodd at etter ett år med slike tiltak, ville en sluttet å argumentere på den måten. Men nei, de bare fortsetter å argumentere slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
21 hours ago, amber said:

AP sier de vil ikke ha disse. Valgflesk - ? litt tidlig da

Neida, de vil sikkert ikke ha dem når de var for tvangsvaksinering i 2015: https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article10866423.ece

Jeg husker for noen år tilbake at det var flere som ikke vaksinerer som ville stemme Høyre, fordi de var visst for mer frihet da. Bare tull selvsagt. Når hva lederne skal mene er styrt av de over dem så mener de jo alle det samme til slutt, om de ikke har ryggrad, kritisk sans eller egne meninger. Og det har de jo ikke ser vi. Vi ser det samme i vindkraft saken, vi ser det samme i alt. Partipolitikk eller egenart finnes bare som valgflesk om man kommer langt nok opp.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Grunnlaget for kildene mine trenger du selvsagt ikke ta med, og jeg skjønner ikke grunnen til at du gjør det. Antagelig skjønner du ikke spørsmålet mitt heller, som var upresist. Det du sa var at:

"Men her fant man altså at frekvensen i ulike sykdommer i hele utvalget - ikke kun de uvaksinerte - avvek vesentlig fra normalen i befolkningen. Det tyder på at det er noen andre variabler man ikke har kontroll på."

Nå har jeg lest begge debunker-artiklene du la ved, men finner ikke støtte for denne påstanden. De lister opp en rekke mulige feilkilder, noe også artiklene jeg linket til gjør, og det er klart det ER feilkilder i slike studier, da de uvaksinerte er så få i forhold til vaksinerte at det ikke finnes noe reelt sammenligningsgrunnlag. Og de som ikke vaksinerer vil selvsagt være vesentlig forskjellige mennesker fra de fleste som vaksinerer.

Du spurte om jeg kunne vise til studiene hvor dette fremgikk. Og svaret er da at det fremgår av studiene som er kildegrunnlaget ditt - og derfor linket jeg da til disse, siden det fremstod som du ikke hadde lest dem selv. Her kan du feks. se hva Hooker & Miller skriver:

Sitat

...this sample may not accurately represent a cross-section of US children given the low incidence of autism (0.5%) and ADD/ADHD (0.7%) compared to incidences observed nationwide (at 1.7%35 and between 5% and 9%,36 respectively). In addition, vaccine uptake, which is approximately 95% nationwide, is rather low in these practices and may reflect demographic differences between the study sample and the general population.

En presisering av det du siterte meg på over der, er at det tyder på både noen variabler man ikke har kontrollert for, og at utvalget er for lite.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
22 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Du spurte om jeg kunne vise til studiene hvor dette fremgikk. Og svaret er da at det fremgår av studiene som er kildegrunnlaget ditt - og derfor linket jeg da til disse, siden det fremstod som du ikke hadde lest dem selv. Her kan du feks. se hva Hooker & Miller skriver:

En presisering av det du siterte meg på over der, er at det tyder på både noen variabler man ikke har kontrollert for, og at utvalget er for lite.

Det stemmer at jeg ikke har lest dem, jeg bare samlet dem nå.
Det står også i studien at autisme muligens var lavere fordi vaksineringen er lavere på de klinikkene som var med.
Og det er altså klin umulig å gjøre en studie uten slike feilkilder, da vaksineringen er så høy generelt. Det finnes ingen reell gruppe som man kan sammenligne med, fordi de har vaksinert alle.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at man ikke får fjernet alle feilkilder. Det er derfor man generelt er restriktiv med å konkludere noe på bakgrunn av ett eller et fåtall studier. Og det var også noe av poenget mitt med å gå inn i denne diskusjonen med deg, da du hevdet at vaksinerte er mindre friske enn uvaksinerte med dette som kildegrunnlag; Det kan man rett og slett ikke si på bakgrunn av tre heller mangelfulle studier, særlig ikke når det er en rekke andre studier som peker på at dette ikke stemmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er noe jeg vil spørre om her, og dette HAR med temaet til tråden å gjøre, selv om forbindelsen ikke virker åpenbar med en gang.

1. Hvor mye blod trenger man i laboratoriet for diverse tester? Nå mener jeg rutinetester som legene tar hvis du er syk. Som stoffskiftetester, næringsinnhold, blodprosent, gentesting osv.

2. Hvor mye tar de hos legen?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

Det er noe jeg vil spørre om her, og dette HAR med temaet til tråden å gjøre, selv om forbindelsen ikke virker åpenbar med en gang.

1. Hvor mye blod trenger man i laboratoriet for diverse tester? Nå mener jeg rutinetester som legene tar hvis du er syk. Som stoffskiftetester, næringsinnhold, blodprosent, gentesting osv.

2. Hvor mye tar de hos legen?

Det vet jeg ikke men hvorfor spør du? Tror du rutinemessige blodprøver er svindel også og del av en hemmelig operasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (12 timer siden):

Her gjør egoist-drittsekkene alt de kan for at samfunnet skal fortsette å være nedstengt. Gi dem bøter på 40.000 hver slik at de faktisk kan gjøre nytte for seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/demonstranter-brente-munnbind/73628126

Charter-Svein også da gitt. Han er SV eller Rødt har jeg lest så det er ikke riktig at alle skrullingene kommer fra ytre høyre. Pål Steigan og Karen Jaquesson er andre fra konspi-venstre i denne gjengen. Men ytre høyre er likevel mer dominerende men langt fra de eneste.

Vet ikke om det verste er at de brente munnbind, men de hadde også en svær "gruppeklemming":

https://www.nettavisen.no/nyheter/koronaskeptiker-demonstrerte-arrangerte-stor-gruppeklem-og-brant-munnbind/s/12-95-3424112740

Gode Gud, for noen idioter. Er det mulig?:nei:

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Det er noe jeg vil spørre om her, og dette HAR med temaet til tråden å gjøre, selv om forbindelsen ikke virker åpenbar med en gang.

1. Hvor mye blod trenger man i laboratoriet for diverse tester? Nå mener jeg rutinetester som legene tar hvis du er syk. Som stoffskiftetester, næringsinnhold, blodprosent, gentesting osv.

2. Hvor mye tar de hos legen?

1. Det varierer ut fra hvor mange tester du skal ta og hva slags tester det er snakk om. Hvis du ønsker spesifikt svar for ulike tester, tipper jeg du får best svar ved å kontakte noen av laboratoriene (Fürst feks.).

2. Det varierer også, ref. forrige svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Spesifikt? 

Dette er et sentralt politisk spørsmål som nordmenn foreløpig har det for godt til å være særlig oppmerksom på. Stikkord er privatisering, nedbygging av velferd, liberalisering av arbeidsliv med svekkelse av rettigheter. Det drives fremover av integrasjonen i EU men pandemien synes å bli brukt som en mulighet for å aksellerere det.  Solbeg messer jo i vei om hvilke flotte allierte de baltiske landene er for oss, men hvis folk visste hva nyliberale 'reformer' faktisk har anrettet der ville de nok stusse. I Latvia, det verste tilfellet, har 1/3 av befolkningen blitt tvunget til å emigrere etter 'friheten'.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
amber skrev (1 minutt siden):

Dette er et sentralt politisk spørsmål som nordmenn foreløpig har det for godt til å være særlig oppmerksom på. Stikkord er privatisering, nedbygging av velferd, liberalisering av arbeidsliv med svekkelse av rettigheter. Det drives fremover av integrasjonen i EU men pandemien synes å bli brukt som en mulighet for å aksellerere det.  Solbeg messer jo i vei om hvilke flotte allierte de baltiske landene er for oss, men hvis folk visste hva nyliberale 'reformer' faktisk har anrettet der ville de nok stusse. I Latvia, det verste tilfellet, har 1/3 av befolkningen blitt tvunget til å emigrere etter 'friheten'.

Solberg har vel vitterlig fått til mindre skatter, og meir privatisering uten ein pandemi. Uten at det har gått på bekostning av rettigheiter, eller velferden. Ikkje alt trenger å være ein konspirasjon veit du. Det kan kun være politikk, som Solberg har vært åpen om kva ho vil utrette. Og det står ingenting i Høgres valgflesk, om å dra Norge inn i ein Baltisk modell. Og ja dei baltiske land er gode allierte for oss. Det er dei. Samme er USA, uten at vi skal synse og sanse om at vi er på vei inn i ein amerikansk modell, der vi bruker pandemien for å kutte rettigheiter eller velferden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...