Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Våre naboer i Sverige og Danmark får massevis av updates. Proshop, Inet, Webhallen og Dustin holder kundene oppdatert på forskjellige nivå. Sett representanter for butikker og til og med Asus inne på sweclockers forum, svare på spørsmål. Her i Norge føla eg vi får en usynlig FU finger.

Kundeservicen i Norge er like god som tilgangen på RTX 3080. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er kravene dine høyere? Aorus Extreme 3080 har 350 / 370 W power limit (silent/performance). Da sier det seg selv at det ikke yter på høyde med ASUS ROG Strix og EVGA FTW3 / Hybrid ?

Stor kjøler og gimmicker garanterer ikke bra kort.

Når ventetiden er så lang, og de ikke lever ut kort, i tillegg til at prisen er lik som ROG STRIX OC, så forventer jeg lik ytelse.

Dersom 3090 Xtreme ikke har 480W powerlimit, og yter dårligere enn ROG STRIX OC går det i retur første dag, også kjøper jeg ROG STRIX OC.

Betaler ikke likt pris, og venter lengre for dårligere ytelse. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke power limit for 3090, men det var i alle fall lavere enn ASUS og EVGA på 3080, så jeg hadde ikke holdt pusten.

Hvis jeg skal gjette blir power limit 400W på 3090 Aorus Extreme (3080 Aorus Extreme power limit 370W + 30W = 400W).

 

Da er jo hele kjøleren på Xtreme waste, for å si det mildt. 

Da har Aorus skutt seg i foten, fullstendig. Hva er vits med den kjøleren når det ikke er bedre enn Trio X som allerede er produsert og sendt ut i hopetall. Tror Aorus får mange forbanna kunder for å si det mildt, om toppkortet får powerlimit på 400W. 

Får vente å se, men bytter til ROG STRIX OC dersom det viser seg å være problem med powerlimit på 3090 Xtreme

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nå at Aorus 3080 Master (tilsvarende ROG STRIX) har en powerlimit på 380W. 

Ser flere på reddit spekulerer i at det er feil på BIOSen til Xtreme, det gir ikke mening at Master skal ha høyere powerlimit enn Xtreme. 

Vi får nå vente og se. Gir heller ikke mening om Aorus skal ha lavere powerlimit enn ROG.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Har inne bestilling på 2 3080 kort selv, men nå merker jeg at jeg er så lei av lite tilgang på kortene at jeg gidder rett og slett ikke sjekke sidene eller ringe og høre 😂, virker jo som det nesten ikke kommer et eneste kort til Norge om dagene. Det kommer vel plutselig en mail om et av kortene kommer 😂

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Nå er det vel forventet at det ikke kommer så mye kort inn denne uken, siden produksjonen hos kortprodusentene i Taiwan og Kina var stoppet p.g.a. ferie forrige uke. Nå har vel disse produsentene forespeilet Komplett og Proshop at de skal "rampe" opp produksjonen omtrent fra nå av. Så får vi følge med framover. Jeg er ikke helt pessimist enda.

Lenke til kommentar

https://www.digi.no/artikler/varsler-om-mulig-streik-i-fem-store-it-selskaper-kravene-vi-fremmer-er-ukontroversielle/500947

"Ansatte i Telia, Tietoevry, Geomatikk, Komplett services og Webhelp Norway konsulting kan bli tatt ut i streik hvis partene ikke kommer til enighet i meklingen om IKT-overenskomsten, varsler EL og IT forbundet i en pressemelding."

Merker at det er det eneste som mangler her nå 😱

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
magnusavr skrev (19 timer siden):

Da bør de i alle fall tilby oc versjonen til de som har venta i kø på den vanlige selv om vi må betale noen kroner mer. Skal vi ende opp bakerst i en ny kø da...

Det blir utrolig urettferdig hvis alle de som står i TUF OC køen skal havne lenger bak  for å flytte over folk som har bestilt ett annet kort. Hvis vanlig TUF ikke selges lenger så er ikke det f.eks. Komplett sin skyld, men Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...