Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten alle bedriftene som har større online butikker kjører med first-come-first-serve, untatt når det er ansatte som også vil ha varen som evt er vanskelig å få tak i. Ikke at alle gjør det, men det er veldig vanlig. Det er derfor en del ikke går ut med tall, siden de ikke vil reflektere hva de vanlige kundene forventer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
koford skrev (4 timer siden):

Er det slik at komplett, proshop, elkjøp sender ut kortene utifra kø / når kunden bestilte? Eller?

Ja det skal det være. Men komplett fikk krasj i systemet så vi som bestilte rett ved lansering har i noen tilfeller havnet bak i køen. Da Komplett måtte kjøre gjennom ordre manuelt i ettertid. Jeg kjøpte og betalte kl 15 på lansering. Ordre ikke offisielt bekreftet nærmere kl 1530.

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (7 minutter siden):

Ja det skal det være. Men komplett fikk krasj i systemet så vi som bestilte rett ved lansering har i noen tilfeller havnet bak i køen. Da Komplett måtte kjøre gjennom ordre manuelt i ettertid. Jeg kjøpte og betalte kl 15 på lansering. Ordre ikke offisielt bekreftet nærmere kl 1530.

Samme skjedde med meg. Ingen hjelp å få selv om man sender inn bilde av bekreftet bestillingstidspunkt både fra komplett sin nettside og nettbank. Eneste svaret jeg har fått så langt er 'det var synd'.

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (34 minutter siden):

Ja det skal det være. Men komplett fikk krasj i systemet så vi som bestilte rett ved lansering har i noen tilfeller havnet bak i køen. Da Komplett måtte kjøre gjennom ordre manuelt i ettertid. Jeg kjøpte og betalte kl 15 på lansering. Ordre ikke offisielt bekreftet nærmere kl 1530.

Dette sa kundebehandler til meg i går. Vet ikke om det stemmer men håper det.

20201013_074410.png

Lenke til kommentar
Idrin skrev (28 minutter siden):

Dette sa kundebehandler til meg i går. Vet ikke om det stemmer men håper det.

20201013_074410.png

Tror ikke noen nettbutikk favoriserer typer betaling, alt går under omsetning i budsjettet uansett. Målet til nettbutikker er ikke å sitte på mest mulig kontanter men å ha mest mulig i omsetning og sirkulasjon. 

Endret av thomjak
Lenke til kommentar
Merko skrev (6 timer siden):

Det er jo det mest normale. Noe annet hadde jo vært tungvindt og rotete. 

Synes du er ganske kjip i svarene dine Merko. Jeg har personlig sendt mail til Komplett om problemet, og de hadde ikke noe svar på hvorfor det blitt slik at folk med nyere ordrenummer og senere bekreftelse har fått kortene sine før andre som tilsynelatende bestilte før. Jeg mailet med Customer Care Manager forøvrig.

Så vet du mer enn Komplett selv vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Aetius said:

Jeg hadde det gøy en stund med disse trådene, men nå begynner det å bli frustrerende og irriterende at det tilsynelatende har stoppet helt opp med bestillingsmuligheter og leveringer. :(

Litt sånn som Nvidia har advart skulle skje. Tror nok det blir lite forhåpninger og mye fortvilelse i denne tråden frem til ting normaliserer seg i desember.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (16 minutter siden):

Synes du er ganske kjip i svarene dine Merko. Jeg har personlig sendt mail til Komplett om problemet, og de hadde ikke noe svar på hvorfor det blitt slik at folk med nyere ordrenummer og senere bekreftelse har fått kortene sine før andre som tilsynelatende bestilte før. Jeg mailet med Customer Care Manager forøvrig.

Så vet du mer enn Komplett selv vet?

Syns du leser litt mye inn i kommentaren til @Merko her, eneste han sier er at det ville gitt mest mening å ha first in first out. Virker absolutt som om komplett har hatt litt problemer med bestillingssystemet sitt, jeg har fått mitt kort, og etter det jeg har lest så har jeg ligget bak i køen til folk her inne som ikke har fått sitt enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Norwegian skrev (1 minutt siden):

Syns du leser litt mye inn i kommentaren til @Merko her, eneste han sier er at det ville gitt mest mening å ha first in first out. Virker absolutt som om komplett har hatt litt problemer med bestillingssystemet sitt, jeg har fått mitt kort, og etter det jeg har lest så har jeg ligget bak i køen til folk her inne som ikke har fått sitt enda.

Det var ikke bare den, det var de på de foregående sidene også. Veldig bastant i forhold til kunnskap om hvordan Komplett håndterer ordrene. Jeg stiller spørsmål til denne kunnskapen når Komplett selv ikke har gode svar på hvordan det funker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
tbfk skrev (1 minutt siden):

Hva er erfaringen til de som har bestilt på komplett. Ble det trukket penger og så returent penger eller sitter komplett på pengene deres?

Pengene blir reservert en stund og så ser det ut som at de har kommet tilbake til deg. Her normalt når man legger inn en slik bestilling som tar lang tid å bli levert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...