Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

19 hours ago, samco said:

Synes ms har taket på hva de holder på med. Men jeg er ikke deg. Halo infinity hmm blir magisk er få fps som slår halo serien våpen følelse. For en presisjon perfeksjonert gjennom serien. 
 

gjesp det du lister opp har jeg med stolthet ikke orka å spille utenom noen få min test for å se saue flokk hypen

orker du virkelig det du lista opp?

...Så litt på inlegg loggen din ,om du vill trolle meg med tull . Finn noen andre jeg er ikke på nivået ditt desverre har litt moral og fakta meninger mot barnslig tull skriving som du gjør....  

Ikke legg til meg på PSN eller Xbox takk liker folk som er voksne.

 

18 hours ago, Ezio said:

Svake Sony evner ikke å produsere et multiplayer spill fordi det er for "mange" av de. Må være en av de dummeste og tynneste argumentene jeg har hørt noensinne.nnnnñnnnķķkknnkññn

Spesielt å nevne noen nye spill som har hatt suksess også konkluderer man med at markedet er mettet på multiplayer, bahahahah. 

Men ja ingen vits å konkurrere når Sony ikke har sjanse. De forsøkene de har prøvd på er jo rett og slett pinlig for et så stort selskap.sjeldent jeg har sett et selskap resignere så mye som det Sony har gjort. Klarer rett og slett ikke å lage spill som faktisk fokuserer på gameplay og innhold.. Kjedelig og forutsigbart. På tide å komme med noe nytt nå, Sony

Vet jo at det er spilltørke i Xbox-leiren men hadde aldri sett for meg å fremprovosere slik aggresjon og bitterhet blant de håpefulle konsollkrigerne. Dere trenger jo ikke ta det personlig at Microsoft ikke har produsert de beste eksklusivene i det siste. Dere har vel ikke så mye aksjer i Microsoft, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SverreLøk skrev (På 13.11.2020 den 11.21):

 

 

PS5:

  • Raskere loading.
  • Høyere minimum resolution.
  • Dropper rundt 1 frame, men ingen screen tearing.

Series X:

  • Saktere loading.
  • Lavere minimum resolution.
  • En del screen tearing.

PS5 har også fordeler med Devil May Cry 5 SE. Jeg ble litt overrasket over dette, men det er visstnok problemer med MS sin SDK og spill utviklerne fikk XBSX hardware en del senere enn PS5 mtp tid til optimalisering. En annen mulig forklaring er at PS5 har nok en del bedre geometri ytelse pga høyere klokkehastighet og det kan vise seg at PS5 derfor kommer litt bedre ut i starten, men at flaskehalsen forskyver seg mer over CU'ene lenger ut i løypa. Det er også mulig at PS5 f.eks har en bedre cache arkitektur som bedre utnytter GPU'en. Det er uansett for tidlig å konkludere, tiden vil vise.

Det er uansett ikke noe stor forskjell stor mellom konsollene og det skal neppe mye kompromisser til den ene eller andre veien. Bagatellmessig for de fleste.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (11 minutter siden):

Vet jo at det er spilltørke i Xbox-leiren men hadde aldri sett for meg å fremprovosere slik aggresjon og bitterhet blant de håpefulle konsollkrigerne. Dere trenger jo ikke ta det personlig at Microsoft ikke har produsert de beste eksklusivene i det siste. Dere har vel ikke så mye aksjer i Microsoft, eller?

Ikke så mye tørke som det er hos PS heldigvis så det slipper jeg å bekymre meg noe for.

Lenke til kommentar
Selvin skrev (54 minutter siden):

Litt rufsete PS5-start der ja, litt barnesykdommer som må lukes ut. De får vel ordnet opp i dette relativt kjapt :) 

Ja, mulig begge lanseringene er litt rushet, så det blir en del som tar litt tid på å komme på stell. Nå har de vel litt tid også, da begge ser ut til å bruke en god stund før de greier å skaffe konsoll til alle som ønsker å kjøpe....

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (21 minutter siden):

Jeg har alltid kjøpt multiplattformspill til Xbox, men denne videoen fikk meg til å revudere kraftig om ikke denne generasjonen blir multiplats til PS5.
Smiler fra øre til øre her.

(Se hele videoen. Forskjellige våpen oppfører seg ganske så forskjellig på triggeren også...)
 

 

Helt rått! Gleder meg. 😍

 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Tor Rasmussen said:

Jeg har alltid kjøpt multiplattformspill til Xbox, men denne videoen fikk meg til å revudere kraftig om ikke denne generasjonen blir multiplats til PS5.
Smiler fra øre til øre her.

(Se hele videoen. Forskjellige våpen oppfører seg ganske så forskjellig på triggeren også...)
 

 

Håper det kan brukes til f.eks. å lære seg rekylmønster.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Tor Rasmussen said:

Jeg har alltid kjøpt multiplattformspill til Xbox, men denne videoen fikk meg til å revudere kraftig om ikke denne generasjonen blir multiplats til PS5.
Smiler fra øre til øre her.

(Se hele videoen. Forskjellige våpen oppfører seg ganske så forskjellig på triggeren også...)
 

 

Wow! Fett! Dette er next gen!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...