Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, RRhoads said:

Som din frykt for vaksinen?

Ja, jeg vil ikke frivillig få den giften i min kropp, så det er en form for frykt det også. En mer rasjonell en.

Phizer og Moderna er ulver i fåreklær. De lager ikke Covid vaksinene for å redde oss - heller det motsatte. De er en del av et system som ønsker å redusere jordens befolkning og gjøre oss syke.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Nidar2 said:

Det er ikke at de ikke kommer med gode anbefaler for folk flest. Det er for de mennesker som har ekstra utfordringer og som må være forsiktige med både det ene og det andre som ikke får den informasjonen de trenger. 

For min del trenger jeg å vite en del ekstra om kun en bivirkning som står på listen, men det er vanskelig å finne informasjon om dette. Jeg lurer feks. på hvor lenge bivirkningen varer og hvor kraftig den er, og om folk som allerede er plaget opplever bivirkningen som problematisk i større grad enn andre etter vaksinasjon. Det er helt umulig å få svar på dette. 

Om man allerede har ett helseproblem kan den ørlille bivirkningen man får gjøre at det tipper over fra å kunne leve et godt liv, til det stikk motsatte.

Ja det er jo mange mennesker som er kronisk syke, eller har tilstander som ikke tåler særlig belastning eller påkjenning. Skjønner godt det du sier, det gir god mening. Nå er det jo fortsatt veldig tidlig, ettersom man ikke enda har fått utført noen langtidsstudier på vaksinen, man må jo nesten bare vente en stund for å la tiden gå, slik at man kan samle opp data over en periode og kartlegge hvor stor insidens det er av de ulike bivirkningene, og derav kartelegge alvorlighetsgrad og hvor tett de oppstår. Jeg vet ikke hvorvidt studiene som er utført på vaksinen er tilgjengelig, men der vil det nok være dokumentert hvilke bivirkninger man har observert under studiene. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Ja, jeg vil ikke frivillig få den giften i min kropp, så det er en form for frykt det også. En mer rasjonell en.

Phizer og Moderna er ulver i fåreklær. De lager ikke Covid vaksinene for å redde oss - heller det motsatte. De er en del av et system som ønsker å redusere jordens befolkning og gjøre oss syke.

Jeg er oppriktig bekymret over hvor elendige denne hemmelige ledergruppen er på å redusere jordens befolkning!

Det aller aller viktigste for de er å redusere levealder og antall mennesker. Men de feiler jo totalt!! Ikke en gang laboratorie-skapt virus klarer å ta knekken på oss! Ei heller har 2G, 3G, 4G eller mikrobølgeovner redusert befolkningen nevneverdig. Nå kommer heldigvis 5G, så da tenker jeg vi ser en kjapp refusjon på befolkningen med .. tja, 10-20%?

Jeg har søkt innpass i arbeidsgruppen som utreder løsninger for å redusere befolkningen, men jeg fikk dessverre ikke jobben. Har ikke de rette kontaktnettverket. 😢 Synd, da jeg har noen skikkelig vilt gode ideer, men men.. 

Nei, mitt tips er å bestille gravplass allerede nå. Kommer til å bli trangt om plassen, og prisene vil øke pga etterspørsel. Så greit å sikre seg, først som sist! 

Og hvis man er så uheldig å jobbe med å hjelpe mennesker til å bli friske (pleiere, leger, medisinere, etc etc) - stopp med det da! Kan dere ikke bare holde opp? Dere ødelegger den store master-planen!! (Med unntak av de som er med på den, selvfølgelig! Hirr hirr!)

Hvorfor tror du forresten så mange kommer døde ut av sykehusene? Moavhaahhaa! Evil plan does work! 

- Bare synd at fødselsklinikken har vist seg så vanskelig å infiltrere. Knapt et eneste dødfødt barn i disse tider. Ja ja, med litt 5G skal vi nok få fikset det, skal du se!

 

 

 ---

/ironi

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Ja, jeg vil ikke frivillig få den giften i min kropp, så det er en form for frykt det også. En mer rasjonell en.

Phizer og Moderna er ulver i fåreklær. De lager ikke Covid vaksinene for å redde oss - heller det motsatte. De er en del av et system som ønsker å redusere jordens befolkning og gjøre oss syke.

Du er redd for å bli zombie ja, synd det er så få som tror på vitenskap. Nisser og forumtroll derimot hører man på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Phizer og Moderna er ulver i fåreklær. De lager ikke Covid vaksinene for å redde oss - heller det motsatte. De er en del av et system som ønsker å redusere jordens befolkning og gjøre oss syke.

Skulle tro at disse selskapene har mer å tjene på en vaksine som er effektiv og har minst mulig bivirkninger, så får de solgt mest mulig av den. Skulle den vise seg å være farlig vil salget stoppe opp, og selskapene vil få problemer med å selge så mye annet. Klarer heller ikke å se hvordan de skulle tjene på at befolkningen synker og de får færre kunder. Slik kunne det vært løst, om de ville konspirasjonsteoriene dine faktisk stemte: den hemmelig og onde kabalen ville utviklet et virus som førte til langt flere dødsfall enn Covid 19. På forhånd ville de utviklet en effektiv vaksine som de ga til medlemmene av kabalen og andre de ønsket skulle overleve, selvfølgelig i all hemmelighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hyd skrev (3 timer siden):

Jeg? Kanskje. Samboer lider av svineinfluensavaksinen den dag i dag. Så der blir det ingen vaksine. 

Og vitenskapen lærer. Pga dette anbefales ikke vaksiner til barn og unge.. årsaken er at vaksinen ikke er testet ut på folk under 18 av åpenbare årsaker, de er ikke myndige, og de litt over 18 er ikke heller særlig interessert i sånt.

Om din samboer var i risikosonen så mulig derfor hun fikk den, jeg tok ikke vaksinen var relativt ung da.

Men dette Covid19 er noe HELT annet enn en liten svineinfluensa...

Nå er verden i krise,og i svineinfluensa var vi bare litt bekymret...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 timer siden):

Ja, jeg vil ikke frivillig få den giften i min kropp, så det er en form for frykt det også. En mer rasjonell en.

frykten din ville vært rasjonell hvis du hadde hatt noen rasjonelle indikasjoner på at vaksinen er gift. Siden alt du har er konspirasjonsteorier fra YT-videoer, har du ikke rasjonelle indikasjoner, og dermed heller ikke en rasjonell frykt - men derimot en høyst irrasjonell.

  

Betroz skrev (7 timer siden):

Phizer og Moderna er ulver i fåreklær. De lager ikke Covid vaksinene for å redde oss - heller det motsatte. De er en del av et system som ønsker å redusere jordens befolkning og gjøre oss syke.

Det er da helt åpenbart at Phizer og Moderna gjør dette først og fremst for å tjene penger. Og det mest rasjonelle for å tjene penger er jo å lage et godt produkt som har stor etterspørsel. Så argumentene dine er irrasjonelle, og viser en irrasjonell frykt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Omtrent like rasjonelt som å mene at Shell, ExxonMobil og Equinor lager drivstoff med mål om at bilene skal forbrenne mest mulig på mila. 

Vaksineprodusentene er avhengige av suksess og konkurransedyktighet i sine produkter, akkurat som drivstoffprodusenter. 

Om Phizer-vaksinen viser seg å ta livet av folk så faller aksjen rimelig kjapt. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Og vitenskapen lærer. Pga dette anbefales ikke vaksiner til barn og unge.. årsaken er at vaksinen ikke er testet ut på folk under 18 av åpenbare årsaker, de er ikke myndige, og de litt over 18 er ikke heller særlig interessert i sånt.

Om din samboer var i risikosonen så mulig derfor hun fikk den, jeg tok ikke vaksinen var relativt ung da.

Men dette Covid19 er noe HELT annet enn en liten svineinfluensa...

Nå er verden i krise,og i svineinfluensa var vi bare litt bekymret...

Den ble påtvinget pga jobb. Naturligvis skeptisk mtp hvor alvorlig konsekvenser det har fått for vårt liv. 

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Israel melder om at av foreløpig statistikk for de som har fått begge doser av Pfizer-BioNTech vaksinen, så utviklet kun 0.04% COVID-19.

Det er dog tidlig, men tallene er oppløftende, omtrent 1.5 mill. israelere har nå fått to doser.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-shows-promising-results-from-pfizer-vaccination-campaign-657051

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (6 minutter siden):

Israel melder om at av foreløpig statistikk for de som har fått begge doser av Pfizer-BioNTech vaksinen, så utviklet kun 0.04% COVID-19.

Det er dog tidlig, men tallene er oppløftende, omtrent 1.5 mill. israelere har nå fått to doser.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-shows-promising-results-from-pfizer-vaccination-campaign-657051

De er ferdige i slutten av mars, så i ukene og månedene etter det får vi nok vite hvor effektiv den er når et helt lands voksne befolkning er vaksinert og om  smitte fortsetter å spre seg.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
Gjest f9d38...21c
Betroz skrev (10 minutter siden):

Dine antagelser om meg stemmer ikke helt du. 

Hva kommer egentlig du til å gjøre når profetiene dine om at vaksinene bringer med seg dommedag for de som tar de ikke inntreffer? Hoppe videre til neste konspirasjon og late som om de forrige aldri eksisterte?

Anonymous poster hash: f9d38...21c

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (4 timer siden):

Slik kunne det vært løst, om de ville konspirasjonsteoriene dine faktisk stemte: den hemmelig og onde kabalen ville utviklet et virus som førte til langt flere dødsfall enn Covid 19. På forhånd ville de utviklet en effektiv vaksine som de ga til medlemmene av kabalen og andre de ønsket skulle overleve, selvfølgelig i all hemmelighet. 

Dette var forøvrig også narrativet til konspiratorer i fjor, omtrent på denne tida. 

Skal ikke se bort fra at også @Betroz trodde det var tilfelle den gang.

Bare så synd alle legemiddelselskaper begynte å utvikle og distribuere medisiner. Masse penger er invistert i å gjøre folk friske. Dermed falt jo hele den teorien i dass. Teorien måtte justeres, og plutselig finnes det ikke noe virus lenger. 🙈 Ja ja ... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Og vitenskapen lærer. Pga dette anbefales ikke vaksiner til barn og unge.. årsaken er at vaksinen ikke er testet ut på folk under 18 av åpenbare årsaker, de er ikke myndige, og de litt over 18 er ikke heller særlig interessert i sånt.

Om din samboer var i risikosonen så mulig derfor hun fikk den, jeg tok ikke vaksinen var relativt ung da.

Men dette Covid19 er noe HELT annet enn en liten svineinfluensa...

Nå er verden i krise,og i svineinfluensa var vi bare litt bekymret...

Mye er helt likt som svineinfluensa nå, spesielt presse på ta vaksinen.

Og bivirkninger fra svineinfluensa var ikke noe smått, selv jeg kjenner folk som sliter idag og mange flere mener de fikk ettervirkninger av den som eks at de ikke klarer få barn.

Lenke til kommentar
0laf skrev (2 timer siden):

Israel melder om at av foreløpig statistikk for de som har fått begge doser av Pfizer-BioNTech vaksinen, så utviklet kun 0.04% COVID-19.

Det er dog tidlig, men tallene er oppløftende, omtrent 1.5 mill. israelere har nå fått to doser.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-shows-promising-results-from-pfizer-vaccination-campaign-657051

Gode nyheter , bare synd at oss yngre i Norge ikke vil få Pfizer sin vaksine mest sannsynlig.

At rike Norge er så treige med vaksinere er latterlig dårlig, vi burde bare gått selvstendig inn i dette og heller bestilt for mye av for mange forskjellig.

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Dine antagelser om meg stemmer ikke helt du. 

Hvilken antagelse er det som ikke stemmer?

Frykter du ikke giften som i følge deg er bevisst puttet i vaksinene med onde hensikter allikevel?  Eller har du rasjonelle kilder på at dette er fakta? Du må gjerne vise til de rasjonelle kildene du har for å slå fast at vaksinen er en gift lagd av mennesker med onde hensikter - men inntil du kan det, tyder alt på at din frykt er irrasjonell.

At du ikke innser det selv er jo ganske selvsagt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...