Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (2 minutter siden):

Så vi mpå leve med lockdown-helvete i ET HELT ÅR TIL???

Jeg bestemmer heldigvis ikke om landet skal være i lockdown eller ikke.
Jeg bestemmer heller ikke produksjonsraten på vaksinasjon eller fordeling av disse rundt om i verden.

Så jeg synser og gjetter, slik som antagelig de fleste andre her :)
Når tror du landet er vaksinert ferdig?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

De sa at de har SOM MÅL at alle som vil skal få bli vaksinerte. Ikke på en bestemt dato, men de sa innen sommeren. Som np blir forlenget med to måneder. ALLE SOM VIL, ikke bare risikogrupper. Men det er bare løgn?

Det er fryktelig enkel matematikk som viser at det målet er umulig før sommeren. 

Totalt 2.8m doser var det? Nok til 1.4m mennesker. Ca 1.6m er i risikogruppene. Hvor mange i Norge er i prioriteringsgruppene 1-9; 3 millioner? Altså trenger vi 6m doser, eller mer enn dobbelt så mange som vi får før øvrig befolkning kan få vaksine. 

Lenke til kommentar
aklla skrev (6 minutter siden):

Når sa de det?
Når ble det klart at vaksinen ble forsinket?

 

aklla skrev (3 minutter siden):

Jeg bestemmer heldigvis ikke om landet skal være i lockdown eller ikke.
Jeg bestemmer heller ikke produksjonsraten på vaksinasjon eller fordeling av disse rundt om i verden.

Så jeg synser og gjetter, slik som antagelig de fleste andre her :)
Når tror du landet er vaksinert ferdig?

Vel, de sier at vaksineringen blir TO MÅNEDER forsinket, ikke et halvt år. Og når de har sagt "i løpet av sommeren" så beyr jo ikke det et halvt år ekstra, med mindre man regner okotber og november som "sommeren" da.

Lenke til kommentar

Det er mye troing og synsing her.

Jeg tror de fleste er vaksinert iløpet av høsten, innklusive de under 45.

Og jeg spår gode nyheter på vaksinefronten, nye godkjennelser og økt produksjon...

Jeg har håp om at gen vaksine kan endres til muterte SA virus. Men det er litt usikkert hvor lang tid det tar...

Jeg hadde rett i at vaksine var klar til nyttår, det spådde jeg om sommeren. Så mulig jeg får rett om høsten også....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Det er mye troing og synsing her.

Jeg tror de fleste er vaksinert iløpet av høsten, innklusive de under 45.

Og jeg spår gode nyheter på vaksinefronten, nye godkjennelser og økt produksjon...

Jeg har håp om at gen vaksine kan endres til muterte SA virus. Men det er litt usikkert hvor lang tid det tar...

Jeg hadde rett i at vaksine var klar til nyttår, det spådde jeg om sommeren. Så mulig jeg får rett om høsten også....

Jeg heier vertfall på din spådom :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Det er mye troing og synsing her.

Jeg tror de fleste er vaksinert iløpet av høsten, innklusive de under 45.

Og jeg spår gode nyheter på vaksinefronten, nye godkjennelser og økt produksjon...

Jeg har håp om at gen vaksine kan endres til muterte SA virus. Men det er litt usikkert hvor lang tid det tar...

Jeg hadde rett i at vaksine var klar til nyttår, det spådde jeg om sommeren. Så mulig jeg får rett om høsten også....

Godt å lese litt optimisme i all elendighets- og akoplaypsedyrkingen her:):thumbup:

De vil selvfølgelig kjøpe inn flere doser når alle i risikosoner er vaksinerte. Det har de lovt oss.

Lenke til kommentar
Gjest f9d38...21c
WitNo skrev (8 minutter siden):

I så fall, der røk #flokkimunitet2021

Det komiske med at de har startet med de mest sårbare er at det ikke kommer til å bli en flokkimmunitet på lenge da det er de yngre som faktisk sprer smitten.. Med få doser burde man vaksinere de yngre først.

Anonymous poster hash: f9d38...21c

Lenke til kommentar
Gjest f9d38...21c skrev (1 minutt siden):

Det komiske med at de har startet med de mest sårbare er at det ikke kommer til å bli en flokkimmunitet på lenge da det er de yngre som faktisk sprer smitten.. Med få doser burde man vaksinere de yngre først.

Anonymous poster hash: f9d38...21c

Alltids betryggende med en ekstra gruppe labrotter, vettø 😉

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (22 minutter siden):

 

* Jeg har ikke sagt at Høie lyver. Jeg har ikke engang sett hva han har sagt. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-alle-er-vaksinert-i-sommer/73241931

Men også Bukhoilm, som du instisterer på er kategorisk på at ingen under 45 skal ha vaksinen. Hvordan kunne han si slik når han ifølge deg er kategorisk på at vaksinen utelukkende er for de over 45? Forklar det du!! https://www.nrk.no/norge/fhis-vaksinesjef-tror-mange-nordmenn-er-vaksinert-for-sommeren-1.15311515

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Guest f9d38...21c said:

Det komiske med at de har startet med de mest sårbare er at det ikke kommer til å bli en flokkimmunitet på lenge da det er de yngre som faktisk sprer smitten.. Med få doser burde man vaksinere de yngre først.

Anonymous poster hash: f9d38...21c

Har dere ikke fått med dere at vaksinene bare er godkjent som personlig beskyttelse mot alvorlig sykdom? Vi vet ennå ikke i hvilken grad disse reduserer smitte i samfunnet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at Faktisk.no sier som eks at ingen døde kan tilskrives vaksinen.

Hva gjør myndigheten i Norge om noen får covid-19 på sykehjem så dør neste dag uten symptomer på covid-19 ? Registreres det som at de døde av covid-19? Hvis det er tilfelle så burde vel også de vaksine dødsfallene tilfalle at vaksiner er grunnen ? Fleste vil jo uansett forstå at vaksinene ikke er farlig det er bare at de som fikk det kunne like gjerne død av en Ibux eller liten forkjølelse.

https://www.faktisk.no/artikler/NAd/europeisk-legemiddeltilsyn-ingen-dodsfall-tilskrevet-vaksinen-sa-langt

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er litt rart at Faktisk.no sier som eks at ingen døde kan tilskrives vaksinen.

Hva gjør myndigheten i Norge om noen får covid-19 på sykehjem så dør neste dag uten symptomer på covid-19 ? Registreres det som at de døde av covid-19? Hvis det er tilfelle så burde vel også de vaksine dødsfallene tilfalle at vaksiner er grunnen ? Fleste vil jo uansett forstå at vaksinene ikke er farlig det er bare at de som fikk det kunne like gjerne død av en Ibux eller liten forkjølelse.

https://www.faktisk.no/artikler/NAd/europeisk-legemiddeltilsyn-ingen-dodsfall-tilskrevet-vaksinen-sa-langt

Er vel heller det at gamle er syke og dør av seg selv...

Det ligger litt i ordet... SYKE HJEM, pigge og friske 80-90 åringer får lov til å bo hjemme....

De færreste vil på sykehjem, men de har ikke noe valg. Min bestemor tror jeg døde uker etter at hun kom dit.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 timer siden):

Jeg heier vertfall på din spådom :D 

Det gjør vel de fleste håper jeg. Men Bent Høie sa jo, FØR FORSINKELSEN at han regnet med at ALLE kunne bli vaksinerte i løpet av sommeren. La oss si innen august da. Nå blir det forsinkelse med to måneder, men isåfall skulle alle kunne være vaksinert før oktober. Men nei, noen her inne mener Høie har løyet siden de INSISTERER på at det ikke er snakk om at flertallet skal kunne få den før det nye året vi er inne i er helt over!! 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (8 timer siden):

Hva gjør myndigheten i Norge om noen får covid-19 på sykehjem så dør neste dag uten symptomer på covid-19 ? Registreres det som at de døde av covid-19? Hvis det er tilfelle så burde vel også de vaksine dødsfallene tilfalle at vaksiner er grunnen ?

Jeg tror kun de som mistenkes å ha hatt covid19 testes post mortem. Man tester neppe alle som dør i Norge for covid19.

For vaksinenes del så vet man jo hvem som har fått vaksiner og ikke. Dør noen dagen etter en vaksine er det lett å sette det i sammenheng og vurdere det som en vaksine som ikke burde blitt satt pga dårlig helsetilstand.

Lenke til kommentar

En av de beste metodene et selskap kan bruke for å få folk til å ønske produktet sitt enda mer, er å skape en kunstig mangel på den, spessielt på ting folk trenger. Det kan se ut som de bruker samme metoden nå med vaksinen. De har hypet den opp som den eneste reddningen for Covid, og nå global mangel på den. Jo lenger vaksinen blir utsatt, og jo lenger tid folk lever i lockdown, jo flere vil ønske å ta den. Målet oppnådd.

Nå kommer det også stadig nye mutasjoner, som forsterker hele denne prosessen. Nå kan dem bare si at viruset har mutert igjen og igjen og igjen, som betyr vi må leve med restriksjonene i lang tid fremover. Dette og selvfølgelig Covid vaksine hvert eneste år.

Vet dere hva? Vi kan si nei til alt sammen. Uten folk sitt samtykke, så vil ikke dette kunne fortsette. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...