Gå til innhold

Microsoft går ikke aktivt inn for å selge flere konsoller enn Sony eller Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Croc Man skrev (5 minutter siden):

Sony er soleklar markedsleder og kan fint vente til dagen før lansering med pris. Millioner av fans vil kjøpe uansett.

Så hvorfor er de så sabla redde og behøver å vente da? At Sony kunne finne på å vente til dagen før med pris er jo veldig brukerfiendtlig, men det er jo bare sånn Sony er.

Soleklar markedsleder, men fortsatt pisser de i buksa av å tanken på å lansere noe før Xbox. Tydelig tegn på at Sony ikke kan gjøre som de vil. Men at de har behov for å tilpasse seg hva Xbox gjør for å fremstå som bedre fordi de er veldig avhengig av det. Det er rett og slett et bevis på frykt.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
1 minute ago, Ezio said:

Så hvorfor er de så sabla redde og behøver å vente da? At Sony kunne finne på å vente til dagen før med pris er jo veldig brukerfiendtlig, men det er jo bare sånn Sony er.

Soleklar markedsleder, men fortsatt pisser de i buksa av å tanken på å lansere noe før Xbox. Tydelig tegn på at Sony ikke kan gjøre som de vil. Men at de har behov for å tilpasse seg hva Xbox gjør for å fremstå som bedre. Det er rett og slett et bevis på frykt.

For å tjene mest mulig penger. En smart kar som deg skjønner vel det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Pallehysa said:

Ja kan du tenke deg om Nintendo også måtte laget samme spelet til SNES? Hadde ikkje fått Breath of the Wild då nei..

Det finnes vel bedre eksempler for å understreke poenget ditt siden akkurat det spillet var kryssgenerasjon, Breath of the Wild ble også lansert til WiiU.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (12 minutter siden):

Prinsippet gjelder fortsatt. Det er jo ikkje å skubbe under ein stol at Xbox One er langt svakere enn SX?

Trodde det var snakk mellom om series s og series x. Samme cpu, men ikke samme oppløsning, når det gjelder på nye titler som bare kommer ut på de to.

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Breath of the Wild var vel i grunn utviklet kun for Wii U, og ble i bunn og grunn bare portet over til Switch ettersom Wii U floppet fullstendig. Om spillet hadde blitt utviklet kun for sistnevnte tror jeg det hadde hatt godt av det ja.

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mala said:

Breath of the Wil var vel i grunn utviklert kun for Wii U, og ble i bunn og grunn bare portet over til Switch. om spillet hadde blitt utviklert kun for sistnevnte tror jeg det hadde hatt godt av det.

Det vites ikke, men kanskje det da hadde fått bedre karakter enn 6/10 her på gamer.no :)

Spillet ligger på 97 på metacritic, så om det hadde blitt bedre hadde det nesten sprengt skalaen.

Endret av Grimbeorn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (10 minutter siden):

Trodde det var snakk mellom om series s og series x. Samme cpu, men ikke samme oppløsning, på det gjelder på nye titler som bare kommer ut på de to.

Veit vel svært lite om Series S endå. Men ein markant nedgradering blir det vel kanskje ikkje nei. Eg tenkte meir på spel som er kryss gen, One og SX.

Lenke til kommentar

Sånn ontopic så trur jeg kanskje ikke jeg ville tatt alt Spencer eller andre høyt oppe i Nintendo eller Sony alt for ordrett. Agendaen man presenterer utad er ikke identisk med fokus internt.

Det kan også være vanskelig i disse tider med click bait overskrifter over alt, men når det står at MS ikke går aktivt inn for å selge flere konsoller så betyr det ikke nødvendigvis "ms gir total faen i xbox series x salget." Det kan bare bety at vet de ligger såpass bak at det er null poeng å ta store tap på konsoll salg for å prøve tette luken. 

Det er da naturlig at de finner sin greie og satser på hvor de potensielt er eller kan bli bedre enn Sony. Dvs fronting av ikke eksklusivitet, spill hvor som helst, game pass. etc. 

 

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (48 minutter siden):

At Sony kunne finne på å vente til dagen før med pris er jo veldig brukerfiendtlig, men det er jo bare sånn Sony er.

Så det at Sony venter med prisen er negativt, men det er ikke negativt at Microsoft gjør det samme?

 

Det kan være mange grunner til at Sony ikke har gitt noen pris enda, samme med Microsoft.

Alt fra de stadig skiftende prisene takket være covid, Trump, osv.

Det kan også være at de lekker priser med vilje, slik prisen på ps5 har lekket noen ganger nå, for å se hvordan forbrukerne reagerer på ulike priser.

 

Microsoft må også legge inn planer om hvordan de skal få solgt series S, som erstatter Xbox one X nå, om de legger series X for billig.

De skal vel også holde one S gående en stund til.

One S ligger for øyeblikket på 2.500,- så skal de presse inn en series S mellom den og series X?

Noen rykter skal jo ha det til at series X blir billigere enn ps5, som visstnok koster 4.000,-

Da blir det trangt for series s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Problemet med series S blir at series X må prises høyere.

For øyeblikket er det snakk om at series s legger seg på 4.000,- samme som den digitale ps5.

Ellers må jo spill da lages for en svakere konsoll, som igjen betyr dårligere kvalitet.

Jeg tviler at SeriesS vil koste det samme som PS5 D. Om spesifikasjons spekulasjonene skulle stemme så er det snakk om oppløsning og muligens ray tracing som blir forskjellene på X og S. Så det blir en vesentlig oppgradering. Men det er på tide Sony og Microsoft kommer ut med priser nå. Gått alt for lang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LarZen skrev (4 minutter siden):

Jeg tviler at SeriesS vil koste det samme som PS5 D. 

Jeg synes også det høres ganske spesielt ut, men det er det ryktene skal ha det til.

Lekkasjene har vist ps5 digital utgave til £399 og €399 mens Blu-ray utgaven var på €499

Samtidig har det vert rykter om series s til £399

 

Fra tidligere har det vært rykter at series X kostet nærmere 7.000,- men at den skulle være billigere enn ps5.

 

Så det er ganske vanskelig å si noe spesifikt, men om de fortsetter å selge one S til 2.500 så må jo series s koste en del mer enn dette.

Og series X må jo da koste mer enn series S.

Lenke til kommentar

Så strategien til Xbox i denne nye generasjonen er altså å få flest mulig inn på Game Pass Ultimate-tjenesten? Kan det tenkes at de velger et aggressiv prisnivå på Series X og selger med tap den første tiden, hvis det ikke er så farlig om de selger færre konsoller enn de andre?

Det vil jo forsåvidt være i tråd med den øvrige filosofien til Microsoft om "Services", bare se hva de har gjort med Office de siste årene for eksempel.

Lenke til kommentar
McShortFuse skrev (3 minutter siden):

Kan det tenkes at de velger et aggressiv prisnivå på Series X og selger med tap den første tiden, hvis det ikke er så farlig om de selger færre konsoller enn de andre?

Begge firma kommer nok til å selge konsollene sine med tap denne gangen.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Veit vel svært lite om Series S endå. Men ein markant nedgradering blir det vel kanskje ikkje nei. Eg tenkte meir på spel som er kryss gen, One og SX.

Jeg tror Series S blir en 1080P konsoll og Series X en 4K konsoll. Da trenger de ikke optimalisere eller endre på grafikk på tvers av konsollene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...