Gå til innhold

Microsoft går ikke aktivt inn for å selge flere konsoller enn Sony eller Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LarZen skrev (4 minutter siden):

Såpass får du tåle. 

Slapp heilt av. Tåler det fint. Men venter fortsatt på dei store forskjellene mellom GamePass og PS Now, som gjere den eine langt bedre enn den andre. Ganske patetisk at du ikkje makter å forklare det, og istadenfor må resultere i personangrep.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Er ikke bare noen spill på PC. Stor og fin katalog der og. Men ikke fult like mange som på konsoll. Prisen er bare 49kr så lenge det er i beta, om man kun ønsker pc altså. Ultimate koster mer men da har man gamepass begge steder + live. 

Kommer nye spill flere ganger i måneden. Gjerne 2-4 i slengen. Ikke alt er interessant selvsagt, det er en god del indie stuff, men har blitt veldig positivt overrasket over hvor ofte det dukker nye spill. Og det kommer innemellom relativt nye A-AA titler. 

Alle ms spilla kommer til release. Mener alle støtter play anywhere, så Saves etc funker mellom pc og konsoll. Det er kjekt. Crossplay på enkelte og. kan spille coop gears på pc og konsoll i samme husstand om ønskelig. 

Jeg orker ikke gå inn i en krangel om gamepass vs ps now, men dette er i hvert fall grunnene til at jeg lett betaler for ultimate.

 

Endret av barezell
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (1 minutt siden):

Kommer nye spill flere ganger i måneden. Gjerne 2-4 i slengen. Ikke alt er interessant selvsagt, det er en god del indie stuff, men har blitt veldig positivt overrasket over hvor ofte det dukker nye spill. Og det kommer ofte relativt nye A-AA titler

Som kva då? Var innpå Game Pass og prøvde å leite fram litt nye spel, men kunne ikkje finne all verden.

 

barezell skrev (2 minutter siden):

Alle ms spilla kommer til release. Mener alle støtter play anywhere, så Saves etc funker mellom pc og konsoll. Det er kjekt. Crossplay på enkelte og. kan spille coop gears på pc og konsoll i samme husstand om ønskelig. 

Jeg orker ikke gå inn i en krangel om gamepass vs ps now, men dette er i hvert fall grunnene til at jeg lett betaler for ultimate.

Om ein speler samme spel på PC og Konsoll, er gjerne Game Pass bedre. Men usikker på kva spel det er snakk om, bortsett fra Gears og Halo. Flight Sim blir vel gjerne også ein som løfter Game Pass. Vertfall for min del. Men cross play involvert PC er eg absolutt ingen fan av, om eg skal likevel spele på konsoll. Alt for mange cheats på PC.

Virker som realiteten er at Game Pass har eit par små niche ting, som sikkert 90% av dei som skryter av Game Pass aldri bruker. Om du bruker det, supert. Men personlig syns eg det er den tjenesta med flest "store spel" som kjem best utav det. Gjerne den med størst bibliotek, med størst dekning av type spel. Der kan det vel tenkast at PS Now er bedre..

Ingen krangel nødvendig btw. Folk må da få spørre uten at xbois fanboisa over her skal få trusestrikken i sprekken.. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pallehysa said:

Som kva då? Var innpå Game Pass og prøvde å leite fram litt nye spel, men kunne ikkje finne all verden.

 

Om ein speler samme spel på PC og Konsoll, er gjerne Game Pass bedre. Men usikker på kva spel det er snakk om, bortsett fra Gears og Halo. Flight Sim blir vel gjerne også ein som løfter Game Pass. Vertfall for min del. Men cross play involvert PC er eg absolutt ingen fan av, om eg skal likevel spele på konsoll. Alt for mange cheats på PC.

Virker som realiteten er at Game Pass har eit par små niche ting, som sikkert 90% av dei som skryter av Game Pass aldri bruker. Om du bruker det, supert. Men personlig syns eg det er den tjenesta med flest "store spel" som kjem best utav det. Gjerne den med størst bibliotek, med størst dekning av type spel. Der kan det vel tenkast at PS Now er bedre..

Ingen krangel nødvendig btw. Folk må da få spørre uten at xbois fanboisa over her skal få trusestrikken i sprekken.. 

Skal ikke snakke på vegne av andre, men jeg har kost meg med flere titler på Game Pass det siste året. Prøvde Flight Sim i dag, forrige uke spilte jeg gjennom Carrion som jeg absolutt digga (indiespill, men veldig underholdene.) Tidligere i år har jeg også kost meg med Gears Tactics, Ori and the Will of the Wisps og ikke minst Halo MCC. For å nevne noen.

Alt dette på PC ettersom jeg ikke eier en Xbox.
Nå ser jeg at RE7 kommer snart. Har faktisk ikke spilt det ennå - så blir fort til at jeg prøver.

 

Om spillene ikke appellerer til deg er synd – smak og behag. Jeg har i hvert fall fått masse underholdning ut av Game Pass. Spill jeg ellers ikke ville rørt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (54 minutter siden):

Som kva då? Var innpå Game Pass og prøvde å leite fram litt nye spel, men kunne ikkje finne all verden.

 

Om ein speler samme spel på PC og Konsoll, er gjerne Game Pass bedre. Men usikker på kva spel det er snakk om, bortsett fra Gears og Halo. Flight Sim blir vel gjerne også ein som løfter Game Pass. Vertfall for min del. Men cross play involvert PC er eg absolutt ingen fan av, om eg skal likevel spele på konsoll. Alt for mange cheats på PC.

Virker som realiteten er at Game Pass har eit par små niche ting, som sikkert 90% av dei som skryter av Game Pass aldri bruker. Om du bruker det, supert. Men personlig syns eg det er den tjenesta med flest "store spel" som kjem best utav det. Gjerne den med størst bibliotek, med størst dekning av type spel. Der kan det vel tenkast at PS Now er bedre..

Ingen krangel nødvendig btw. Folk må da få spørre uten at xbois fanboisa over her skal få trusestrikken i sprekken.. 

Ingen som er interessert i å sparke i en død hest. Alle har sine preferanser:). Men kan være enig med LarZen at gamepass får mere skryt i spillpressen.

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (16 minutter siden):

Som kva då? Var innpå Game Pass og prøvde å leite fram litt nye spel, men kunne ikkje finne all verden.

 

Var innpå PS Now. Fant omtrent bare elendig spill. Men bra at du liker elendig spill da, det er jo ikke for alle.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
saywhat skrev (2 minutter siden):

Skal ikke snakke på vegne av andre, men jeg har kost meg med flere titler på Game Pass det siste året. Prøvde Flight Sim i dag, forrige uke spilte jeg gjennom Carrion som jeg absolutt digga (indiespill, men veldig underholdene.) Tidligere i år har jeg også kost meg med Gears Tactics, Ori and the Will of the Wisps og ikke minst Halo MCC. For å nevne noen.

Alt dette på PC ettersom jeg ikke eier en Xbox.
Nå ser jeg at RE7 kommer snart. Har faktisk ikke spilt det ennå - så blir fort til at jeg prøver.

 

Om spillene ikke appellerer til deg er synd – smak og behag. Jeg har i hvert fall fått masse underholdning ut av Game Pass. Spill jeg ellers ikke ville rørt.

 

Det er jo bra. Har forøvrig ikkje sagt at ikkje spela appelerer til meg. Will of the WIsp prøvde eg på PC. Var eit bra platform spel. Resident evil 7 er etter mi meining da beste grøsserspelet som nåken sinne er laget.

At Game Pass er bra har eg ingen tvil om. Men kritikken, eller meir spørsmåla mine har vært meir rettet mot fanboisa sine påstander om at det er så mykje bedre enn PS Now. Den ser eg rett og slett ikkje.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Det er jo bra. Har forøvrig ikkje sagt at ikkje spela appelerer til meg. Will of the WIsp prøvde eg på PC. Var eit bra platform spel. Resident evil 7 er etter mi meining da beste grøsserspelet som nåken sinne er laget.

At Game Pass er bra har eg ingen tvil om. Men kritikken, eller meir spørsmåla mine har vært meir rettet mot fanboisa sine påstander om at det er så mykje bedre enn PS Now. Den ser eg rett og slett ikkje.

Fikk inntrykk at du syntes det meste tilgjenglig på Game Pass var drit. Mulig jeg tolket feil - beklager hvis det.

For min del er det simpelthen at spillene er tilgjengelig på PC som gjør Game Pass bedre. (ikke streaming, men lokalt)

Lenke til kommentar
saywhat skrev (4 minutter siden):

Fikk inntrykk at du syntes det meste tilgjenglig på Game Pass var drit. Mulig jeg tolket feil - beklager hvis det.

For min del er det simpelthen at spillene er tilgjengelig på PC som gjør Game Pass bedre. (ikke streaming, men lokalt)

Fant litt ymse. Slik det også er på PS Now. Men ikkje so mykje bra at det skulle tilsei at PS Now er underlegen mtp biblioteket. Game Pass har jo selvfølgelig spel som er tiltrekkende. Å påstå alt er drit, ville jo vært ein hissig og hårsår liten fanboi påstand.

At spela er tilgjengelig på PC er absolutt ein bra deal for nåken. 

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (14 minutter siden):

Lurer på hva som hadde skjedd hvis vi folka her hadde møttes i virkeligheten ? om vi hadde vært like uhøflige med hverandre

Tja. Hadde vært artig å spurt eit spørsmål om kva som gjere Game Pass overlegen PS Now, og bli møtt med like mange hårsåre og fornærma fanbois i virkeligheita. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Pallehysa said:

Ingen krangel nødvendig btw. Folk må da få spørre uten at xbois fanboisa over her skal få trusestrikken i sprekken.. 

Nå skal vel ikke Larzen beskyldes for å være Xbox fanboi. Om noe heller han mer mot Playstation slik jeg opplever han ellers i postene her i forumet og på Twitter. Men aller mest virker han å være fanboi av gode spill, brukeropplevelser og løsninger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Til pallehysa

Spørs jo hvor man setter definisjonen på litt nye. Spill under 3 år er innafor imo. Men ikke sikkert du og andre deler den.

Orker ikke søke opp xbox lista, men mener det skal være ganske mange fler titler der. Men her er lett blanding fra PC.  Bør være spill de fleste har hørt om. Ikke sånn at jeg digger alle dissa, men det viser litt mixen game pass har. ålreite titler innenfor de fleste sjangere. 

A plagues tale, dirt rally 2, Dragon quest 11,  Wolfenstein young blood, Rage 2, Mutant year zero,  Shadow of war, Metro exodus, hellblade, hollow knight, dead cells, frost punk, fallout 76, bloodstained.

Notable mentions som er eldre; FFXV(windows edition er vel forsåvidt ganske ny), FF7, FF9, Dishonnored 2, Alan Wake, Alien Isolation, cities skyline, metro redux spillene. Yakuza kiwami 0,1,2. 

Så er det masse indie, flere titler jeg vet har fått skryt, men jeg er ikke så inn i hva som er fett der om det ikke er roguelike, metroidvania spill ? 

Også verdt å nevne at en del kjente har kommet og gått. f.eks "Nye" tomb raider spilla.   

Så har man selvsagt alle MS studio. Alt Halo(blæ who cares), Forza, Gears, Gears tactics, Flight sim, Grounded, Ori, outer worlds, wasteland 3(soon) etc. 


Når det gjelder Crossplay, cross saves etc. Så er jeg enig i cheaters på pc, men LANGT fra alle spill er competetive multiplayer. 

Kjempe kjekt at man kan spille coop med han dusten som bare har en xbox. At ikke jeg må ned på 30 fps og tvinges over på konsoll når jeg foretrekker å spille på pc. Igjen MS sitt budskap. spill det du vil der du vil uten at du blir "straffet" ved at du ikke kan spille med andre som ikke nødvendigvis foretrekker samme måte å spille på som en selv. 

Kikka over lista til PS Now og kunne lett laget en lang fin liste der og, var MASSE gode spill der og, men en del er vel bare streaming only, ps4 spill kan lastes ned om jeg skjønte rett? Ingen pc spill download(ikke rart ettersom det er sony og svært få spill finnes på pc) og ikke alle first party spill rett inn i tjenesten. 

Hadde alle Sony eksklusive glidd inn i PS now hadde jeg nok lett betalt 100-150 kr for tjenesten på en PS5. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (12 minutter siden):

Nå skal vel ikke Larzen beskyldes for å være Xbox fanboi. Om noe heller han mer mot Playstation slik jeg opplever han ellers i postene her i forumet og på Twitter. Men aller mest virker han å være fanboi av gode spill, brukeropplevelser og løsninger.

skal.gif.ab5addee9d6c8a5fef1086425a3f3097.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (9 minutter siden):

Også litt morsomt at de som er raskest med å kalle andre fanbois er de som bare må inn på enhver post om Xbox og forklare at Xbox er noe drit og at Playstation gjør det samme minst like bra eller mye bedre.

Det må LarZen tåle. Ellers kan ein være fanboi av Game Pass, uten å være Xbox fan.. Dessuten omhandler tråden Sony og Nintendo også.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
barezell skrev (18 minutter siden):

Til pallehysa

Spørs jo hvor man setter definisjonen på litt nye. Spill under 3 år er innafor imo. Men ikke sikkert du og andre deler den.

Orker ikke søke opp xbox lista, men mener det skal være ganske mange fler titler der. Men her er lett blanding fra PC.  Bør være spill de fleste har hørt om. Ikke sånn at jeg digger alle dissa, men det viser litt mixen game pass har. ålreite titler innenfor de fleste sjangere. 

A plagues tale, dirt rally 2, Dragon quest 11,  Wolfenstein young blood, Rage 2, Mutant year zero,  Shadow of war, Metro exodus, hellblade, hollow knight, dead cells, frost punk, fallout 76, bloodstained.

Notable mentions som er eldre; FFXV(windows edition er vel forsåvidt ganske ny), FF7, FF9, Dishonnored 2, Alan Wake, Alien Isolation, cities skyline, metro redux spillene. Yakuza kiwami 0,1,2. 

Så er det masse indie, flere titler jeg vet har fått skryt, men jeg er ikke så inn i hva som er fett der om det ikke er roguelike, metroidvania spill ? 

Også verdt å nevne at en del kjente har kommet og gått. f.eks "Nye" tomb raider spilla.   

Så har man selvsagt alle MS studio. Alt Halo(blæ who cares), Forza, Gears, Gears tactics, Flight sim, Grounded, Ori, outer worlds, wasteland 3(soon) etc. 


Når det gjelder Crossplay, cross saves etc. Så er jeg enig i cheaters på pc, men LANGT fra alle spill er competetive multiplayer. 

Kjempe kjekt at man kan spille coop med han dusten som bare har en xbox. At ikke jeg må ned på 30 fps og tvinges over på konsoll når jeg foretrekker å spille på pc. Igjen MS sitt budskap. spill det du vil der du vil uten at du blir "straffet" ved at du ikke kan spille med andre som ikke nødvendigvis foretrekker samme måte å spille på som en selv. 

Kikka over lista til PS Now og kunne lett laget en lang fin liste der og, var MASSE gode spill der og, men en del er vel bare streaming only, ps4 spill kan lastes ned om jeg skjønte rett? Ingen pc spill download(ikke rart ettersom det er sony og svært få spill finnes på pc) og ikke alle first party spill rett inn i tjenesten. 

Hadde alle Sony eksklusive glidd inn i PS now hadde jeg nok lett betalt 100-150 kr for tjenesten på en PS5. 

 

Spel under 3 år er innafor "ish", om det ikkje er ein flopp fra 2017. Prøvde vel Mad Max ca 3 år etter det kom ut, og synst det var meget bra. Ville kanskje ikkje kalle det nytt, i 2018, men ekje da som e da viktigste. 

Ellers lista du ein heil del spel. Ikkje so mykje so frister der for min del, men det er jo ein subjektiv sak. Da som frista meg mest er MS studio sine. Flight sim åleine er nok til at eg smålig vurderer ein Xbox. Forza virker bra og. Men begge er typiske spel som ein gjerne skulle hatt ekstra utstyr til. PC blir for dyrt å drive å tulle med for min del. Har vært igjennom den fasen med å hige etter det nyaste og råaste i over 20 år, for å kunne spele grafisk tungvektere. 

Er ein PC gamer, er nok Xbox å foretrekke kanskje. Streaming av PS spel på PC har eg aldri prøvd. Virker for meg som ein grei ting, om ein har bandbredde til det. Men sjøl då er vel FPS spel utelukket.

Ellers er eg heilt eining. Hadde Sony sine eksklusiver komt ved lansering på PS now, hadde eg og nok lett betalt summen for tjenesten. Men eg blir nok å svi av penger på gamlemåten fram til det blir meir aktuelt.

Uansett takk for at du gadd å forklare litt. Blei ikkje klok på kva tjeneste som er best, men er vel ein rein subjektiv sak. Og velger heretter å ansjå bastante påstander den eine eller andre veien som subjekive meininger, enn nåke som faktisk er forankret i objektivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...