Gå til innhold

Microsoft går ikke aktivt inn for å selge flere konsoller enn Sony eller Nintendo


Anbefalte innlegg

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Absolutt, men då er den eine ikkje bedre enn den andre med henhold til støynivå.. Ein løysing kan sikkert produsere bedre kjøling, men om dB nivået er likt, er den ikkje bedre mtp støy.

Mye av ryktene sier at de nye Amd Rndna 2 chipsene produserer mye varme. Vis Phil spencer har sagt at series x støyer like mye som Xbox one x så ser jeg det som en huge win for de som planlegger å skaffe seg konsollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Pallehysa said:

Når ein kjøper vaskemaskin, og spør dei i butikken om den er bedre på støy enn forrige modell, og selgar seie "ja fordi den har kraftigere motor", står nok kunden og ikkje har fått svar på spørsmålet sitt. Til tross for at svaret burde vært, "nei dei er like gode på støy"

Så det eneste som kan gjøre en kjøleløsning bedre er å gjøre den stillere?

Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (Akkurat nå):

Mye av ryktene sier at de nye Amd Rndna 2 chipsene produserer mye varme. Vis Phil spencer har sagt at series x støyer like mye som Xbox one x så ser jeg det som en huge win for de som planlegger å skaffe seg konsollen.

Om målet er å sjå seg fornøgd med støynivået, heilt klart. Om ein skal skryte over bedre kjøleløysing, er det interessant at den skal bråke like mykje. No veit eg ikkje kor mykje den bråker, men om den bråker like mykje som den nyaste PS4 pro versjonen, er det jo ikkje mykje å rope hurra for. PS5 kjem nok til å prøve å overgå PS4 pro, sjøl om PS5 har bedre maskinvare.

Lenke til kommentar
saywhat skrev (9 minutter siden):

Så det eneste som kan gjøre en kjøleløsning bedre er å gjøre den stillere?

No har eg vel spesifisert gjentatte ganger at det eg skriver er i henhold til dB? Samtidig som eg spesifikt skreiv at ein kjøleløysing selvfølgelig kan kjøle bedre, til tross for samme dB?

På samme måte som ei vaskemaskin kan være bedre, til tross for at den støyer likt. Om ein snakker dB er den ikkje bedre. Ein kan gjerne forklare at den nye vaskemaskina har større motor, derfor støyer den mindre relativt til mekanikken. Men den er fortsatt ikkje bedre på støy.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pallehysa said:

No har eg vel spesifisert gjentatte ganger at det eg skriver er i henhold til dB? Samtidig som eg spesifikt skreiv at ein kjøleløysing selvfølgelig kan kjøle bedre, til tross for samme dB?

På samme måte som ei vaskemaskin kan være bedre, til tross for at den støyer likt. Om ein snakker dB er den ikkje bedre. Ein kan gjerne forklare at den nye vaskemaskina har større motor, derfor støyer den mindre relativt til mekanikken. Men den er fortsatt ikkje bedre på støy.

Da ser vi på dette på forskjellig måte tror jeg. Hvis noe kan kjøle noe som blir mye varmere like stille/bråkete som noe annet vil jeg si at det bedre lydmessig. Effekt vs. støy.
Det er derimot ikke bedre hvis du KUN tenker på støy - der har du rett. Men tror det er litt tidlig å si at XSX har støyproblemer da dette er basert på et invervju. Vi får vente og se (eventuelt høre)

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (13 minutter siden):

Om målet er å sjå seg fornøgd med støynivået, heilt klart. Om ein skal skryte over bedre kjøleløysing, er det interessant at den skal bråke like mykje. No veit eg ikkje kor mykje den bråker, men om den bråker like mykje som den nyaste PS4 pro versjonen, er det jo ikkje mykje å rope hurra for. PS5 kjem nok til å prøve å overgå PS4 pro, sjøl om PS5 har bedre maskinvare.

Men så lager jo one x mindre og ikke så ofte like mye støy som ps4 pro heller da, både ny og gammel modell. Vis man skal vise til artikkelen til IKI. Så bra Ps5 blir stillere:) Er jo en grunn Folk kaller  ps4 en jetengine, blir greit å kvitte seg med det stemplet

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (4 minutter siden):

Men så lager jo one x mindre og ikke så ofte like mye støy som ps4 pro heller da, både ny og gammel modell. Vis man skal vise til artikkelen til IKI. Så bra Ps5 blir stillere:) Er jo en grunn Folk kaller  ps4 en jetengine, blir greit å kvitte seg med det stemplet

Høyrest ut som den skal ta av til tider ja. PS5 har heilt klart ein lengre vei å gå på kjølingsfronten enn SX ja. Om one x støyer mindre og ikkje like ofte, som PS4 pro, er jo argumentet mitt dødt. Tenkte det berre var rart at SX ikkje skulle forbedre seg på støyfronten kontra One X.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Høyrest ut som den skal ta av til tider ja. PS5 har heilt klart ein lengre vei å gå på kjølingsfronten enn SX ja. Om one x støyer mindre og ikkje like ofte, som PS4 pro, er jo argumentet mitt dødt. Tenkte det berre var rart at SX ikkje skulle forbedre seg på støyfronten kontra One X.

Spørs hva man spiller au, når jeg kjører Fortnite i 4k@60fps så hører jeg at den jobber veldig men det kan jo være tempen i rommet sin skyld au. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 timer siden):

Kanskje du kan komponere ei liste av spel, tilgjengelig på GamePass, som gjere at GamePass er overlegen PS Now?

Burde være høyst unødvendig. Men smaken er selvfølgelig som baken. 

Iki skrev (3 timer siden):

Firma som har målt begge samtidig har målt ps4 pro til 48 dB og Xbox one X til 49 dB.

 

Ps4 gikk vel, ifølge Cerny, for en løsning hvor den måtte variere klokkene for å holde seg kjøling.

Når de designet den ble kjøleløsningen designet for en bestemt frekvens, som var omtrent midt på.

 

Med ps5 er vist kjøleløsningen designet for et worst case scenario.

Som jeg nevnte så kan begge ha veldig høy db. Men PS4Pro når topp og oftere vesentlig mer en X. Og det er pga som jeg nevnte pga X har en bedre kjøle løsning så den oftere klarer å holde unna varmen. Dette kommer nok ikke til å bli et problem med PS5 overhode.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (11 minutter siden):

Absolutt ikkje. Eg spør ærlig etter ei liste for å underbygge påstanden din om at GamePass er bedre enn PS Now. Om du vil trekke tilbake påstanden står du selvfølgelig heilt fri til det.

Jeg personlig mener GamePass er mye bedre. Og det er basert på spillene dem har som jeg synes er et bedre utvalg en PSNow. Det at en får alle spillene ifra Xbox Game Studios på dag en er også en positiv ting. Samme er at om en har en PC så får en tilgang til endel spill der også. Og selvfølgelig om en går for Ultimate så kan en streame mange av spillene allerede idag til diverse Android enheter.

Om du foretrekker PSNow, flott for deg. Jeg anser den tjenesten som veldig svak pr.idag. Og det gjør vel strengt tatt spill pressen generelt også.

Men nå er vel du mer ute etter en dustete fanboy diskusjon en noe annet. Men den leken får du heller ta med likesinnede. Kanskje ta deg en tur til Resetera. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
LarZen skrev (3 minutter siden):

Jeg personlig mener GamePass er mye bedre. Og det er basert på spillene dem har som jeg synes er et bedre utvalg en PSNow. Det at en får alle spillene ifra Xbox Game Studios på dag en er også en positiv ting. Samme er at om en har en PC så får en tilgang til endel spill der også. Og selvfølgelig om en går for Ultimate så kan en streame mange av spillene allerede idag til diverse Android enheter.

Om du foretrekker PSNow, flott for deg. Jeg anser den tjenesten som veldig svak pr.idag. Og det gjør vel strengt tatt spill pressen generelt også.

Men nå er vel du mer ute etter en dustete fanboy diskusjon en noe annet. Men den leken får du heller ta med likesinnede. Kanskje ta deg en tur til Resetera. 

Eg spør deg kva spel GamePass har som gjere at du syns den er bedre enn PS Now? Om det er kun Xbox exclusives, kunne GamePass ha klart seg med 4 spel.

Om du meiner GamePass er i ein liga for seg sjøl, og det blir komisk å sammenligne tjenestene, etterspør eg deg bevis på at det er komisk, og at GamePass er i ein liga for seg sjøl. Sjølv om dette er din subjektive meining, etterlyser eg grunnlaget for at du meiner dette. Siden du ikkje virker villig kan eg heller starte med å liste litt som PS Now tilbyr: 

- PS Now er også tilgjengelig på PC 

- Billigere enn GamePass

- Har større spelbibliotek, includert titler som, Shadow of the Tomb Raider, Watch dogs 2, Hitman 2, Metro Exodus, Rainbow Six Siege, Control, Just Cause 4, og det uten å nevne PS exclusives

Din tur:

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Pallehysa said:

- PS Now er også tilgjengelig på PC 

Kan vel kun streame dem på PC? Er strengt tatt ikke det samme som på Game Pass hvor du installerer dem lokalt.

 

Men fint for deg som liker PS Now. Jeg hadde lett hoppet på hvis de hadde tilbudt first party-spillene dag en.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Eg spør deg kva spel GamePass har som gjere at du syns den er bedre enn PS Now? Om det er kun Xbox exclusives, kunne GamePass ha klart seg med 4 spel.

Om du meiner GamePass er i ein liga for seg sjøl, og det blir komisk å sammenligne tjenestene, etterspør eg deg bevis på at det er komisk, og at GamePass er i ein liga for seg sjøl. Sjølv om dette er din subjektive meining, etterlyser eg grunnlaget for at du meiner dette. Siden du ikkje virker villig kan eg heller starte med å liste litt som PS Now tilbyr: 

- PS Now er også tilgjengelig på PC 

- Billigere enn GamePass

- Har større spelbibliotek, includert titler som, Shadow of the Tomb Raider, Watch dogs 2, Hitman 2, Metro Exodus, Rainbow Six Siege, Control, Just Cause 4, og det uten å nevne PS exclusives

Din tur:

6378F241-778F-40BC-9D4E-2FCC5BA29699.gif.1aec776f0c434c12061c9bc1ab00d282.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (2 timer siden):

6378F241-778F-40BC-9D4E-2FCC5BA29699.gif.1aec776f0c434c12061c9bc1ab00d282.gif

Ja det er vel for mykje å spørre om idag, om å liste kva som er bedre på den eine tjenesta, kontra den andre. Spesielt når ein er så bastant at ein påstår den eine er så mykje bedre at det er latterlig å sammenligne.

For ein, meg i dette tilfellet, som verken har den eine eller den andre tjenesta, er eg faktisk genuint interessert i å vete kva som er så bra med GamePass kontra PS Now. Om det er bait å spørre om dette, registrerer eg at Game Pass er den mest oppskrytte tjenesta pr dags dato, då PS now er akkurat like bra. 

Lenke til kommentar
saywhat skrev (2 timer siden):

Kan vel kun streame dem på PC? Er strengt tatt ikke det samme som på Game Pass hvor du installerer dem lokalt.

 

Men fint for deg som liker PS Now. Jeg hadde lett hoppet på hvis de hadde tilbudt first party-spillene dag en.

Det stemmer nok. Og eg bruker ikkje PS Now.  Er bare interessert i kva som gjer Game Pass så hode og skulder bedre enn PS Now.. Har sett mange som påstår det, uten å kunne forklare forskjellene. Om forskjellen er at ein kan installere nåken av spela på PC, og streame på Android, ser eg ikkje den store forskjellen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...