Gå til innhold

Microsoft går ikke aktivt inn for å selge flere konsoller enn Sony eller Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Croc Man said:

Klarer ikke helt å se hvorfor du siterer posten min.

Siterte den fordi jeg fikk inntrykk av at det ikke var noen vits å satse på konsollen, da satsingen på plattformen XBox (uavhengig av maskinvare) er større enn noen gang.

Xbox konsollen er kun en vei inn i denne verden, og for de uten en gamer-pc er den absolutt et godt valg om man ønsker å ta en del av dette. 

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Lostfields said:

Siterte den fordi jeg fikk inntrykk av at det ikke var noen vits å satse på konsollen, da satsingen på plattformen XBox (uavhengig av maskinvare) er større enn noen gang.

Xbox konsollen er kun en vei inn i denne verden, og for de uten en gamer-pc er den absolutt et godt valg om man ønsker å ta en del av dette. 

Som sagt, jeg er fortsatt usikker på om du på noen måte har kommentert betraktningene jeg gjorde i den første posten. Mulig at det er navnekonvensjonene til MS som forvirrer, men når jeg sier Xbox så mener jeg Xbox-avdelingen til MS, når jeg sier Series X mener jeg den konsollen som skal lanseres i november.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Croc Man said:

Som sagt, jeg er fortsatt usikker på om du på noen måte har kommentert betraktningene jeg gjorde i den første posten. Mulig at det er navnekonvensjonene til MS som forvirrer, men når jeg sier Xbox så mener jeg Xbox-avdelingen til MS, når jeg sier Series X mener jeg den konsollen som skal lanseres i november.

Okey, kan godt være at jeg tok feil men hele posten din handlet om den nye konsollen og usikkerheten om å satse på den.

Les posten en gang til om du er usikker. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, New77Era said:

Playstation vil alltid slå Xbox, ikke noe nytt det.

PS vil nok selge flere konsoller, men om de vil ha mer forutsigbar inntekt er en annen sak. Game Pass kan være en vinner. 

Tror vi i fremtiden må måle det på en annen måte enn solgte konsoller for å måle suksess

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Lostfields skrev (1 time siden):

PS vil nok selge flere konsoller, men om de vil ha mer forutsigbar inntekt er en annen sak. Game Pass kan være en vinner. 

Nå er vel gamepass ikke en inntekt for tiden.

Lurer litt på hvordan de skal begynne å tjene penger på det?

Om de fjerner mulighetene for å få det gratis eller om de setter opp prisen.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Nå er vel gamepass ikke en inntekt for tiden.

Lurer litt på hvordan de skal begynne å tjene penger på det?

Om de fjerner mulighetene for å få det gratis eller om de setter opp prisen.

Ikke en god inntekt nå, men alle foreldre jeg snakker med blir overrasket over å høre om Game Pass og hva du får for pengene.

Blir dette populært på PC så har Microsoft faktisk gjort Xbox miljøet større, noe Xbox konsollen ikke hadde klart alene da den blir overkjørt av PS. Tenk litt på den. 

Litt andre betraktninger; 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lostfields skrev (1 time siden):

Blir dette populært på PC så har Microsoft faktisk gjort Xbox miljøet større

Joda. Men igjen, om de ikke tjener på det nå, hva skal de gjøre for å tjene på det senere?

 

Siste nytt plasserer nå series x på 6.000,-

Hvilket virker svært troverdig om man sammenligner med tidligere rykter om at series s blir på 4.000,- samtidig som de fortsetter med one S på rundt 2.000,-

Lenke til kommentar
Iki skrev (11 minutter siden):

Joda. Men igjen, om de ikke tjener på det nå, hva skal de gjøre for å tjene på det senere?

 

Siste nytt plasserer nå series x på 6.000,-

Hvilket virker svært troverdig om man sammenligner med tidligere rykter om at series s blir på 4.000,- samtidig som de fortsetter med one S på rundt 2.000,-

en måte er å øke pris etter de får opp brukerbasen. Si de vokser til 20-30 mill brukere og øker prisen med 10-20kr. 99% gir faen og subs går. spesielt om de leverer på spill fronten. Det blir masse masse peng plutselig. 

Alternativt så vil jo flere brukere = mer penger inn hver måned. Hvis man urealistisk tenker at de beholder samme utgifter på spill de "kjøper" til gamepass og spill de utvikler selv men dobler eller tripler brukermassen som betaler hver måned så har de ikke økte utgifter men 2-3x inntekt. 

Sto forøvrig mange fine eksempler og synsinger i den redditposten som ble linket over. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Iki said:

Joda. Men igjen, om de ikke tjener på det nå, hva skal de gjøre for å tjene på det senere?

 

Siste nytt plasserer nå series x på 6.000,-

Hvilket virker svært troverdig om man sammenligner med tidligere rykter om at series s blir på 4.000,- samtidig som de fortsetter med one S på rundt 2.000,-

Tja, siste regnskap for 2020 som ble lagt frem i juni/juli presenterte en vekst i fortjenesten på 65% (1,2 milliarder dollar) for segmentet Xbox Content and Services. Det er 3 millarder dollar totalt. 

De tapet hvertfall ikke penger, men bikker de en viss brukermasse blir det garantert penger av det. 

https://www.microsoft.com/en-us/Investor/earnings/FY-2020-Q4/press-release-webcast

Endret av Lostfields
Utregningsfeil
Lenke til kommentar
LarZen skrev (22 timer siden):

Om jeg skulle kjøpe en konsoll til familien så hadde det uten tvil blitt en XboxSeriesS. Spesielt med tanke på GamePass og deres utmerkede familie kontroll funksjoner. Og en PS5 til far i huset ?

Hvorfor er det "uten tvil"? Playstation har hatt en velfungerende familiekontroll siden PS3, og de har Playstation Now som motsvar til GamePass. Forøvrig er det omtrent 200 spill på GamePass mot 650 spill på Playstation Now. Eneste forskjellen virker å være at GamePass har LITT mer fokus på nyere titler, mens Playstation Now har titler fra alle generasjoner og litt færre av de nyeste titlene.
 

Ezio skrev (22 timer siden):

Folk er generelt merkevare lojale uansett. Det gjelder jo det meste her i verden. Du finner jo sjeldent noen som hopper fra iPhone, til Samsung, tilbake til iPhone, tilbake til Samsung and so on. 

Jeg tror ikke folk uten videre er merkevarelojale. De starter med å finne det produktet de liker best. Deretter benytter de "snarveier" for å avgjøre neste gang de skal ta en avgjørelse. En slik snarvei kan være "jeg vet at Sony alltid kommer med gode eksklusiver, så derfor velger jeg dem". Men det er fort gjort å endre merkevare, men som regel skal de mer til enn moderate forbedringer, og slike moderate forbedringer finnes ikke mellom konsollene, og i alle fall ikke i Microsofts favør, spør du meg.

 

Ezio skrev (21 timer siden):

Så jeg ser også frem til å spille på en mye bedre konsoll med hundrevis av forskjellige spill, både nye og gamle.

Du har testet begge konsollene og vet derfor allerede hvilken som er best? Forøvrig se svaret mitt øverst i dette innlegget til LarZen.

 

Ezio skrev (21 timer siden):

Folk flest kjøper konsoll for andre grunner enn ekslusive spill. 

Det var da voldsomt til bastant info du har om andre folks motivasjoner...

 

Ezio skrev (21 timer siden):

Mens Sony slipper antageligvis spill laget for 5 åringer. Så det er jo i det minste bra for enkelte her inne.

image.png.553f47a9c05c42d6a456f24ecab82c40.png

 

The Horrorist skrev (18 timer siden):

e mest spent på prisn,men ska bruk x1x'n tell den dau av alder?Og Folk må jo bærre på spæll på det dem vill,konsollkrigen e heilt teit,spæll på det som gjer deg mest glede før pængan?

Er enig i at konsollkrig er teit, men til syvende og sist gagner man av at flest mulig kjøper den konsollen man selv har, da det fører til at flere utviklere støtter den konsollen og at selskapene fortsetter i samme retning som den konsollen du allerede har valgt. Det mest merkelige er når konsollkrigen starter allerede før noen har fått prøve konsollene, slik som nå.

 

Lostfields skrev (13 timer siden):

PS vil nok selge flere konsoller, men om de vil ha mer forutsigbar inntekt er en annen sak. Game Pass kan være en vinner. 

Tror vi i fremtiden må måle det på en annen måte enn solgte konsoller for å måle suksess

Uten tvil, men om du ser punktet over som jeg svarte på, så kan det være i forbrukernes interesse at deres valgte merkevare gjør det bra. Men det er ikke til å stikke under en stol at inntekter avhenger av mye mer enn bare antall solgte.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lostfields skrev (10 timer siden):

De tapet hvertfall ikke penger, men bikker de en viss brukermasse blir det garantert penger av det. 

Problemet er at etter en tid får man poeng av å bruke game pass, de kan du bytte i gratis game pass.

Det vil altså si at flere brukere som har gratis game pass betyr mer penger tapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (30 minutter siden):

Du har testet begge konsollene og vet derfor allerede hvilken som er best? Forøvrig se svaret mitt øverst i dette innlegget til LarZen.

 

that Resident Evil 8 has a "terrible performance" and a "terrible frame rate" on PS5 "as of a few months ago." The game reportedly "runs perfectly" on the Xbox Series X but the development team is "having some troubles getting the frame rate stable" on PS5.

Sannsynligvis kommer dette til å gjelde en del andre spill også. 
Alle ser dessuten at Xbox er bedre på samtlige områder når det kommer til specs utenom SSD. Skjønner at det er problematisk for Sony fanboys å erkjenne dette.

Gringorilla skrev (32 minutter siden):

Det var da voldsomt til bastant info du har om andre folks motivasjoner...

 

Folk flest kunne faktisk ikke brydd seg døyt om spille var ekslusive eller ikke. Alle som har et snev av fornuft i seg hadde nok ønsket at alle spill var tilgjengelig på begge konsoller. Det er ikke derfor folk flest kjøper konsoll. Så ja det kan jeg faktisk. Folk kjøper konsoll fordi det er enkelt, lettvint, tar lite plass og er sånn sett ganske mye rimeligere i pris enn PC noe som også gjør det til en suverent gave til barn. Trenger mindre overvåkning der enn hva man trenger på en PC f.eks. Barn bryr seg ikke om ekslusive spill, sannsynligvis bryr de seg mest om hva andre i omkretsen spiller som da veldig ofte blir multiplayer spill. Det er ikke slik at en gjeng med 8-13 åringer sitter å snakker om hvor elendig LOU2 var. De spiller de spillene som er tilgjengelig på begge konsoller. Fortnite, COD eller hva det måtte være. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...