Gå til innhold

Microsoft går ikke aktivt inn for å selge flere konsoller enn Sony eller Nintendo


Anbefalte innlegg

Gringorilla skrev (27 minutter siden):

Du må virkelig slutte med hykleriet ditt. Dette er bare ett av maaaange tilfeller bare i denne tråden.

Kvalitet foran kvantitet. Hvorfor kan jeg ikke se frem til å spille hundrevis av titler som er både gamle og nye. Temmelig stor forskjell på 200-300 kvalitets spill og 600+ spill av ræva kvalitet.

Imponerende å ta ting så ut av kontekst og allikevel bomme så grådig

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakta er at både PS4Pro og OneX kan bli ganske så høylytte. Men PSP4Pro blir langt oftere varmere en X og derfor bråker vesentlig mer oftere. Dette er pga Microsoft har valgt en bedre kjøle løsning. Mark Cerny har jo erkjent dette problemet og er hvorfor PS5 er så stor og muligens har "liquid metal" som vil vesentlig hjelpe med temperaturer om patentene som kom ut nylig er ekte, er til PS5 og/eller er blitt brukt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
LarZen skrev (30 minutter siden):

Men GamePass er i en liga for seg selv og vesentlig bedre selv med mindre spill. Det blir nesten komisk å sammenligne tjenestene...

Kanskje du kan komponere ei liste av spel, tilgjengelig på GamePass, som gjere at GamePass er overlegen PS Now?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
saywhat skrev (4 minutter siden):

Her står det at PS4 Pro er over 60 dB på flere spill

Firma som har målt begge samtidig har målt ps4 pro til 48 dB og Xbox one X til 49 dB.

 

LarZen skrev (3 minutter siden):

Fakta er at både PS4Pro og OneX kan bli ganske så høylytte. Men PSP4Pro blir langt oftere varmere en X og derfor bråker vesentlig mer oftere. Dette er pga Microsoft har valgt en bedre kjøle løsning. Mark Cerny har jo erkjent dette problemet og er hvorfor PS5 er så stor og muligens har "liquid metal" som vil vesentlig hjelpe med temperaturer om patentene som kom ut nylig er ekte, er til PS5 og/eller er blitt brukt.

 

Ps4 gikk vel, ifølge Cerny, for en løsning hvor den måtte variere klokkene for å holde seg kjøling.

Når de designet den ble kjøleløsningen designet for en bestemt frekvens, som var omtrent midt på.

 

Med ps5 er vist kjøleløsningen designet for et worst case scenario.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Croc Man said:

Denne artikkelen tar for seg omtrent det inntrykket jeg og mange andre sikkert har angående Series X.

Perfekt, veldig positiv artikkel og det er jo akkurat det MS ønsker! 

Sitat:

Hvor mange konsoller jeg selger, kontra hvor mange konsoller et annet selskap selger – Sony eller Nintendo eller andre selskaper fra gammelt av – det er ikke vår tilnærming. Hvis det var sånn vi tenkte ville vi ikke ha sluppet spillene våre på PC, vi ville ikke ha sluppet spillene på Xbox One og vi ville ikke hatt xCloud som lar spillere spille på telefonen sin, sa Spencer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Lostfields said:

Har diskutert dette med Iki tidligere, testen hans viser til den siste revisjonen av PS4 Pro.

Masse underholdning i diskusjonsfeltet på https://itavisen.no/2020/06/16/derfor-er-playstation-5-sa-stor/

 

Takk for svar! :) 

Jeg synes det var merkelig at Medium.com fikk over 10dB høyere tall enn "firmaet" han nevnte. 10dB tilsvarer jo en fordobling i lydnivå.Men nå fikk jeg svaret; den nye revisjonen er altså mye stillere enn jetflyet mitt.

Lenke til kommentar
Ezio skrev (57 minutter siden):

Kvalitet foran kvantitet. Hvorfor kan jeg ikke se frem til å spille hundrevis av titler som er både gamle og nye. Temmelig stor forskjell på 200-300 kvalitets spill og 600+ spill av ræva kvalitet.

Imponerende å ta ting så ut av kontekst og allikevel bomme så grådig

 

Kan stille deg samme spørsmålet. Kanskje du kan komponere ei liste over spel på GamePass, som er så mykje bedre kvalitet kontra det ein finner på PS Now?

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Pallehysa said:

Uansett ikkje så relevant, då Sony har annerkjent kjøling problematikken, og gjort store endringer. Men ganske avslørende om det stemmer at Xbox sin kjøleløysing ikkje er bedre enn på One X.

Dette er interessant lesning hvis man er interessert i kjøleløsning og støynivå på XSX:
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-constructing-xbox-series-x-a-revolution-in-console-design

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Nevnte dette i en Playstation diskusjon, men tenker jeg nevner det her også.

Xbox sjefen Phil Spencer har nylig vært i et intervju hvor han diskuterte blant annet designet til Xbox series X.

Der kom det frem at han har byttet ut en one X Han hadde hjemme med en series X.

Ifølge ham så har de samme støynivå.

Det er en god ting. For One X er den kraftigste og mest stille konsollen jeg har hatt, med god margin!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Absolutt, men då er den eine ikkje bedre enn den andre med henhold til støynivå.. Ein løysing kan sikkert produsere bedre kjøling, men om dB nivået er likt, er den ikkje bedre mtp støy.

Men den kjøler kraftigere maskinvare på samme støynivå, er ikke selve kjøleløsningen i seg selv bedre da? Mer effektivt, samme støynivå.

Nå er også alt dette basert på et intervju fra Phil Spencer med hans personlige oppfatning av støy?

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
saywhat skrev (2 minutter siden):

Men den kjøler kraftigere maskinvare på samme støynivå, er ikke selve kjøleløsningen i seg selv bedre da? Mer effektivt, samme støynivå.

Når ein kjøper vaskemaskin, og spør dei i butikken om den er bedre på støy enn forrige modell, og selgar seie "ja fordi den har kraftigere motor", står nok kunden og ikkje har fått svar på spørsmålet sitt. Til tross for at svaret burde vært, "nei dei er like gode på støy"

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...