Gå til innhold

Se Xbox Series X-presentasjonen her klokka 18:00


Anbefalte innlegg

Iki skrev (25 minutter siden):

Nå har det forresten kommet nyheter om at de fleste av spillene vi fikk se ikke kommer til Xbox one likevel, og at halo visstnok ble vist frem på en PC og demoen ble spilt inn for noen måneder siden...

Så dette virker veldig kaotisk.

Det kom jo frem under presentasjonen, hvilke plattformer spillene kom ut til ble vist på slutten av traileren/teaseren. Det ser ikke så bra ut for lansering spillene, men for fremtidige konsoll eksklusive XBSX/Lockhart spill så ser det ikke så verst ut etter min mening. Avowed, STALKER 2, Medium, Forza Motorsport, Everwild, Hellblade 2, Scorn og Fable. Jeg håper ihvertfall en del av dette blir ganske bra. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MistaPi skrev (5 minutter siden):

Det kom jo frem under presentasjonen, hvilke plattformer spillene kom ut til ble vist på slutten av traileren/teaseren. Det ser ikke så bra ut for lansering spillene, men for fremtidige konsoll eksklusive XBSX/Lockhart spill så ser det ikke så verst ut etter min mening. Avowed, STALKER 2, Medium, Forza Motorsport, Everwild, Hellblade 2, Scorn og Fable. Jeg håper ihvertfall en del av dette blir ganske bra. 

De har i ettertid gått ut og sagt at flere av spillene under presentasjonen hadde feil informasjon i presentasjonen.

Altså at de skulle komme til Xbox one, men nå ikke skal det lengre.

Raul07 skrev (4 minutter siden):

Hva er det du mener med gameplay? Var nå ikke noe gameplay ved de spillene jeg listet opp

Gameplay er vel når du ser noen spille spillet?

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Pallehysa said:

PS har PS Now, som er identisk til gamepass. Einaste forskjellen er vel biblioteket.. Subjektivt kva spel ein liker..

De eneste folkene som mener at PS Now er identisk til Gamepass kan umulig ha en nøytral mening. Spør du de aller fleste nøytrale vil de si at gamepass er flere hakk foran PS Now. Det at man har cross saves mellom Xbox og PC er noe jeg setter veldig stor pris på. Selvsagt noe med hvilken spill man liker men en nøytral person så er biblioteket til Gamepass bedre enn PS Now.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Iki said:

De har i ettertid gått ut og sagt at flere av spillene under presentasjonen hadde feil informasjon i presentasjonen.

Altså at de skulle komme til Xbox one, men nå ikke skal det lengre.

Gameplay er vel når du ser noen spille spillet?

Så du har sett det nye Spiderman før alle andre? Eller det nye Horizon Dawn? Eller Demon souls? Gran Turismo var helt likt presentasjonen bortimot som Forza i går, in engine som de kaller det. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Synes ikke Halo så skikkelig gærent ut grafikkmessig, ikke akkurat helt "next-gen" men helt ok. Er dog ingen fan av grafikkstilen. Skjønner ellers ikke helt hva som egentlig er veldig bra med Halo-spillene, for meg blir det litt ensformig og kjedelig. Smaken er som baken.

Ellers var det ikke bare spillene som skuffet i seg selv her, men hele presentasjonen var ikke like gjennomført som jeg følte Sony sin var. 

Synes egentlig det "interactive drama"-spillet var det mest interessante!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (11 minutter siden):

Pris bryr eg meg ikkje om. Farge på konsollen bryr eg meg ikkje om. Størrelse bryr eg meg fint lite om.

Angående ytelse, er eg interessert i ein konsoll, som har spel, som drar nytte av ytelsen. Kva hjelper det med 12Tflops om grafikken er last gen? Halo viste jo nettopp dette. Fordi det også skal kunne kjøres på Xbox one, blir grafikken deretter.. Dårlig optimalisert. Drar rett og slett ikkje full nytte av maskinvaren.. Tenk om Microsoft hadde exclusive spel som virkelig tok tak i maskinvaren og leverte nåke revolusjonerende.. Nope. Skal også kjøre på Xbox one.. 

Storfornøgd med UIen til PS.. PSN nedetid har eg merket veldig lite til. Heller 3part sine servere som er nede.. Og har aldri blitt utsatt for angrep..

PS har PS Now, som er identisk til gamepass. Einaste forskjellen er vel biblioteket.. Subjektivt kva spel ein liker..

Ellers er det jo gøy at du tror singleplayer spel, speler på det emosjonelle hos folk. Kva er forskjellen der kontra multiplayer? Er ellers einig at eg skulle ønske Sony lagde seg eit eksklusivt multiplayer spel. Kva sa du tidligere om eksklusivitet?

Om du ikkje er her for å trakke på PS, og argumentere kvifor Xbox er bedre, kva er du her for da? Du håper altså at folk velger PS5? Kordan blir det større kake på deg og resten? Om alle velger PS5, er det vel ingen kake å gå til på Xbox siden?

Hvorfor må du bryte ned mine subjektive meninger om hva jeg tar med i min vurdering? Ba jeg deg om å gjøre det eller sa jeg at du skulle bry deg om det samme?  Det lyser jo tvert at du allerede har bestemt deg. Så du måtte bryte ned alt det andre jeg sa selv om det var mine objektive meninger fordi du ble så fornærmet. 

Så bra at du er fornøyd med UI jeg synes er elendig da. Sony blir stadig angrepet de og serverne går ofte ned som et resultat av stor pågang også. Husker jo hvordan i 2011 hvordan konsollen var nede i 23 dager og hvordan 77 millioner kontoer ble kompromittert. Men igjen "aldri blitt utsatt for angrep da". Siden du sier det så. 

PS Now kan ikke måle seg med gamepass verken nå eller i fremtiden. 
Alle eksklusive spillene til PS er fullstendig ræva og vips så var PS5 dårligere enn switch. Subjektivt

SP er bygget opp på historier og at du skal få connection med karakterer gjerne ved å inkludere et dødsfall eller noe som gjør deg trist. . Det å tro at Multiplayer er det samme er veldig spesielt.


Dette er en Xbox tråd. Så det å snakke ned PS er mer på plass enn motsatt. Jeg går ikke inn i PS tråd å begynner å snakke ned PS og opp Xbox slik som du forsøker. Om du ikke er her fordi du har tenkt til å kjøpe en Xbox hva gjør du her da? Åja for å trolle eller snakke ned Xbox som en del andre her inne. Akkurat som det var helt åpenbart fra første posten at du aldri hadde noe intensjon om å faktisk bli overbevist om å kjøpe Xbox. Du hadde allerede bestemt deg så agendaen din lyser klart at du på dette stadiet bare er ute etter å kverulere.

Jepp, jeg håper folk velger PS5. Akkurat som med Gamepass som ble lansert under Xbox One så kommer Microsoft til å gjøre grep og ting underveis som PS overhode ikke kan eller klarer, noe som betyr at jeg og haug med andre får gevinsten av det. Noe de fort allerede kan finne på med gratis online. Kraftigere konsoll og Gamepass vet man allerede er bedre enn hva PS har å tilby. Så det er fakta.  Mer "kake" til oss på Xbox med andre ord ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Som nåken som kaster rundt seg med "fanboi" utrykk, kan eg ikkje tenke nåke annet enn at du fremstår som ein veldig ihuga Xbox fan.. Kanskje istadefor ein vegg av tekst, kan forklare meg, i enkel format, kvifor eg skulle velge SX forran PS5?

Spel eg liker er: Open world rpg, plattform spel, spel som er laget så godt som dei kan lages på ein ny konsoll uten kompromiss ved at spelet også skal kunne kjøre på eldre maskinvare....

Go!

Fable og det nye rpg fra Obsidian er bare på Xsx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (19 minutter siden):

Synes ikke Halo så skikkelig gærent ut grafikkmessig, ikke akkurat helt "next-gen" men helt ok. Er dog ingen fan av grafikkstilen. Skjønner ellers ikke helt hva som egentlig er veldig bra med Halo-spillene, for meg blir det litt ensformig og kjedelig. Smaken er som baken.

Ellers var det ikke bare spillene som skuffet i seg selv her, men hele presentasjonen var ikke like gjennomført som jeg følte Sony sin var. 

Synes egentlig det "interactive drama"-spillet var det mest interessante!

Har nevnt det før og kommer sikkert til å si det igjen. Det virker som Sony har langt mer kontroll på hva de fleste forbrukere ønsker når det kommer til spill. De kommer med langt fler nye Ip`er og tørr satse og har jo siste årene truffet blink oftere enn ikke. MS derimot melker på med titlene som strengt tatt ikke var så veldig spesielle på tidligere xboxer en gang. 

Det sagt så synes jeg MS gjør en bedre jobb på alt annet enn spill. Derfor desto mer skuffende at de leverte en såpass svak presentasjon og at ikke utviklerne de har kjøpt opp jobber mer litt mer spennende prosjekter enn oppfølgere til gamle "storheter" 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (35 minutter siden):

Så du har sett det nye Spiderman før alle andre? Eller det nye Horizon Dawn? Eller Demon souls? Gran Turismo var helt likt presentasjonen bortimot som Forza i går, in engine som de kaller det. 

Forza har jo alltid sett bedre ut og har vært et bedre spill enn gran turismo. Det er vel ingen her inne som kan være uenig i det?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (42 minutter siden):

Så du har sett det nye Spiderman før alle andre? Eller det nye Horizon Dawn? Eller Demon souls? Gran Turismo var helt likt presentasjonen bortimot som Forza i går, in engine som de kaller det. 

Hæ?

Du tuller nå?

Hopp til 1:10 i denne videoen.

Lenke til kommentar
Kamaaz skrev (25 minutter siden):

Om du ikke er her fordi du har tenkt til å kjøpe en Xbox hva gjør du her da? Åja for å trolle eller snakke ned Xbox som en del andre her inne.

Trodde det var åpenbart. Få informasjon kvifor eg skulle velge Xbox forran PS.. Den presentasjonen tråden omhandlet, klarte ikkje imponere. Men du meiner åpenbart nåke annet. Derfor spør eg deg, kvifor eg burde velge Xbox.. 

 

Kamaaz skrev (28 minutter siden):

Men igjen "aldri blitt utsatt for angrep da". Siden du sier det så. 

Nei eg har aldri blitt utsatt for angrep, på min PS. Aldri opplevd nevnverdig nedetid på PSN heller. Ikkje meir enn kva Xbox live har vært nede.

 

Kamaaz skrev (31 minutter siden):

Akkurat som det var helt åpenbart fra første posten at du aldri hadde noe intensjon om å faktisk bli overbevist om å kjøpe Xbox.

Intensjonen min veit du nok mindre om enn meg sjøl. Såg faktisk Xbox presentasjonen live, og gjekk inn med eit sinn om at dei endelig skulle vise spel som skulle lokke meg til å kjøpe ein Xbox. Siden eg ikkje fekk det der, hadde eg igjen håpt at du, som slenger rundt seg med ps fanboys utrykk og påstander om PS, kunne informere meg kva som er bra med Xbox. 

 

Kamaaz skrev (33 minutter siden):

SP er bygget opp på historier og at du skal få connection med karakterer gjerne ved å inkludere et dødsfall eller noe som gjør deg trist. . Det å tro at Multiplayer er det samme er veldig spesielt.

Har vel ikkje sagt at det er det samme følelsene dei speler på. Finnes vel eit spektrum av følelser. Og om ein skulle sammenligne SP og MP veit vi vel begge kven som vekker mest følelser og sinne?

 

Kamaaz skrev (37 minutter siden):

Kraftigere konsoll og Gamepass vet man allerede er bedre enn hva PS har å tilby. Så det er fakta.

Kraftigere konsoll baserer du selvfølgelig på alle spel som drar nytte av 12 tflops? Eg spør igjen. Kva er vitsen med 12 tflops om spel ikkje ser bedre ut med det? Dei vil jo ikkje skreddersy spel til akkurat denne konsollen. Sony sin konsoll er langt bedre gjennomtenkt, og dei lager faktisk spel som virkelig drar nytten av maskinvaren. Som igjen, gjer at spel ser nye ut.

Gamepass er igjen identisk til PS now. Det er biblioteket som er ulikt, ergo er det subjektivt, ikkje fakta om kven som er best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (17 minutter siden):

Jeg orker faktisk ikke mer, har bedre ting å bruke tiden på :) Det du henviser til over er ikke gameplay for min del, like mye gameplay som vi ble vist i går.

Det er jo gameplay i samtlige som han linker. Scener fra spillet in game er gameplay. Uansett om det er 2 sec eller 10 minutter sammenhengende. 

edit: da tenker jeg ikke cut scenes selvsagt, men figur som løper rundt og gjør random stuff. 

edit2: og ja noen av MS sine viste også små gameplay klipp i sine trailere. 

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Iki said:

Xbox 360, ja. Men her er det snakk om generasjon mot generasjon. Kontrolleren til Microsoft har forandret seg, det samme har Playstation kontrolleren.


Åja, det var det nå plutselig? Du spesifiserte ikke det i sted og det er da merkelig hvordan du flytter målposten slik det passer deg best hele tiden.

Uansett, som dataen viser, så er det Xbox kontrollere som er mest populært på PC med høy margin uansett hvordan du vrir og vender på det, og selv om vi følger tøvet ditt om at det plutselig "kUn GjElDeR gEnErAsJoN mOt gEnErAsJoN", så er fortsatt Xbox One kontrolleren AKTIVT mer brukt enn DualShock 4.

Du kan flytte målposten så mye du vil i dette tilfellet, du kan til og med kjøre den opp i ræva, for dette er ikke noe argument du kan vinne på noen måte da påstanden din var fullstending feil. Om noen spiller ett spill med kontroller på PC så er sansynligheten rett og slett størst for at de gjør det med en Xbox kontroller. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, barezell said:

Det er jo gameplay i samtlige som han linker. Scener fra spillet in game er gameplay. Uansett om det er 2 sec eller 10 minutter sammenhengende. 

edit: da tenker jeg ikke cut scenes selvsagt, men figur som løper rundt og gjør random stuff. 

edit2: og ja noen av MS sine viste også små gameplay klipp i sine trailere. 

For min del blir ikke det der gameplay. Da er det også gameplay I nesten samtlige spill i går også. I mitt hodet var det omtrent ingenting gameplay utenom Halo. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Iki skrev (29 minutter siden):

 

barezell skrev (7 minutter siden):

Det er jo gameplay i samtlige som han linker. Scener fra spillet in game er gameplay. Uansett om det er 2 sec eller 10 minutter sammenhengende. 


Det er ingenting gameplay av Spider-Man: Miles Morales der nei. Kun noen sekunder fra traileren, som var cutscenes og ikke gameplay. Nå har vel ikke det så mye å si da det blir likt Spider-Man på PS4 med bare litt høyere FPS og et par settings skrudd litt opp regner jeg med. Men her slenger man ut linker som bevis når det ikke er det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...